F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ponovno proživljavanje sezone 2012: 1/20 – Bik bez krila

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

VN Australije 2012. bila je 15. otvaranje sezone na omiljenoj stazi Albert Park, mnogi kažu lošoj stazi za otkrivanje performansi, no ako pogledamo barem 10 godina unazad, bila je vrlo dobar pokazatelj tko gdje stoji. Prije trkaćeg vikenda u pitanje je dovedeno Mercedesovo stražnje krilo koje je bilo vrlo radikalno, no Charlie Whiting je u četvrtak pregledao W03 i ustanovio da je sve po pravilima. Predstojeća sezona bila je prva u povijesti sa 6 prvaka na gridu, prva s 20 utrka u kalendaru i prva s dva australska vozača na gridu, Webberom i Ricciardom. Samo prema najavi je sezona morala biti dobra.

Promjenjivo vrijeme ukazalo se na prva slobodna treninga, stoga se nije niti približno moglo vidjeti gdje tko stoji. Zato je treći slobodni trening donio vrijeme kakvo će biti ostatak trkaćeg vikenda, a najbolje se snašao Lewis Hamilton, skinuvši Grosjeana s čelne pozicije pred sam kraj treninga. Christian Horner je tog dana izjavio da Red Bull uopće nije vježbao kvalifikacijske krugove te da nema pojma kako stoje po tom pitanju.

Kimi Raikkonen i Lewis Hamilton na slobodnom treningu

U kvalifikacijama smo imali štošta vidjeti, ustvari potpuno drugačije situacija od prethodne dvije godine kad je Red Bull gospodario. Fenjeraši (Caterham, Marussia i HRT) su bili sigurni za ispadanje u Q1, a veliko iznenađenje bilo je ispadanje Kimija Raikkonena kao sedmog koji je, ispostavit će se, ostvario vrijeme koje je bilo gotovo dvije i pol sekunde sporije od onoga što je postavio njegov timski kolega. Vozači HRT-a nisu postavili dovoljno brzo vrijeme te po pravilu 107% nisu mogli nastupiti na utrci.

U sljedećoj kvalifikacijskoj rundi smo ostali bez oba Ferrarija, što bi definitivno bilo iznenađenje, no s obzirom na ono što se znalo o Ferrariju, nije bilo čudno. Kao šlag na tortu, Fernando je izletio u šljunčanu zamku prvog zavoja te tako završio svoj nastup. Bilo je to prvi put nakon VN Abu Dhabija 2009. godine da niti jedan Ferrari nije ušao u završnu rundu kvalifikacija. Četiri najbrža bolida bila su pokretana Mercedesovim motorom, sama tvornička momčad i McLaren, pokazujući moć ostalima na gridu. Već je tada bilo naznaka da Red Bull nije u igri za pole position, no do zadnje runde se nikad ne zna skriva li netko karte ili ne.

U Q3 su se našla dvojica kojima to još nije pošlo za rukom, tada još relativno nepoznati Ricciardo u Toro Rossu i Grosjean u Lotusu. Prva vremena postaviti su Rosberg i Schumacher, ali na korištenim gumama, stoga im je Hamilton lako oborio vrijeme i postavio najbrže vrijeme vikenda, 1:24.922, a koje će ostati najbrže. Jedini koji mu se uspio približiti na desetinku bio je Button, dok je Grosjean sve iznenadio trećim najbržim vremenom, čime je Schumachera pomaknuo na četvrto mjesto. Webber i Vettel zauzeli su tek treći startni red, sa zaostatkom od gotovo 8 desetinki za najbržim. Bilo je to prvi put nakon VN Italije 2010. da nema niti jednog Red Bulla u prvom startnom redu te prvi put da su Britanci zaposjeli prvi startni red još od VN Australije 1995.

Glavno pitanje na dan utrke bilo je može li Red Bull nešto napraviti u utrci pored snage koju je McLaren pokazao u kvalifikacijama. Mercedes je još bio enigma, a znalo se da nešto više troše gume, dok Lotus još uvijek nije bio velika prijetnja. Start utrke donio je mnogo promjena na prvih 10 pozicija. Button je odmah oteo Hamiltonu vodeću poziciju, Grosjean je izgubio tri mjesta, a Schumacher se pozicionirao iza McLarena. Najviše pozicija na samom startu uzeo je Felipe Massa, čak 6, čime se probio na 10. mjesto. Sam početak utrke bio je vrlo gust, s dosta pretjecanja. Sebastian Vettel vrlo je brzo počeo svoje probijanje prema vrhu, pa je tako već u drugom krugu pretekao Rosberga koji je sa sedme startne pozicije došao na četvrtu.

U istom krugu je Alonso pretekao i Maldonada, čime se probio na sjajno šesto mjesto. Nakon prvih pet krugova formirao se stabilan poredak prvih 8 – vodeći je bio je Button, slijede Hamilton, Schumacher, Vettel, Rosberg, Alonso, Maldonado i Webber. Već sljedeći krug Vettel kreće u napad na Schumachera, no izlijeće u prvom zavoju te je jedva sačuvao poziciju od Rosberga. Za to vrijeme Webber je prošao Pastora Maldonada, pa se s Alonsom ubacio u lov na Rosberga. Mercedesima je tempo počeo padati, Vettel se ponovno približio Schumacheru te je u 11. krugu ponovno imao DRS. Nesretnom Schumacher se na ulasku u prvi zavoj zaglavio mjenjač u trećoj brzini, te je bio primoran odustati iz utrke.

U 12. krugu su započela zaustavljanja u boksu, prvi Massa pa za njim i Nico Rosberg krug poslije. Vodeći trojac ostao je još nekoliko krugova na stazi, a zadnji od njih je u boks otišao Hamilton. Kad je izašao na stazu, zaostatak Vettela je bio tek nešto veći od tri sekunde. Nijemac je smanjivao prednost, došao na sekundu, no za preteći nije bilo dovoljno. S obzirom da je puno vozača otišlo u boks do 20. kruga, Kimi Raikkonen se našao na drugom mjestu. On se tada odlučio otići u boks i na povratku je izašao na 11. mjesto, što je napredak za šest mjesta od startne pozicije. Sergio Perez naslijedio je njegovo drugo mjesto, a ispostavit će se da će odraditi strategiju jednog zaustavljanja.

Kako se utrka bližila polovini, tako se i smanjio broj akcije na stazi, iako se trojac Alonso – Rosberg – Webber cijelo vrijeme naganjao. Za neke ključni, a za neke krizni trenutak utrke bio je izlazak sigurnosnog automobila u 37. krugu. Caterham Vitaliya Petrova otkazao je poslušnost na startno ciljnoj ravnini. gdje se i zaustavio, pa su vozači iskoristili situaciju da odu u boks. Tako se Vettel probio na drugo mjesto ispred Hamiltona, Webber zadržao četvrto mjesto iako ga je zbog boksa trebao izgubiti, Maldonado na šestom.

U 41. krugu povukao se sigurnosni automobil, a poredak tada je bio Button, Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Maldonado, Perez i Rosberg. Iako smo očekivali dosta akcije na restartu, nije se gotovo ništa dogodilo. U 47. krugu sudarili su se Massa i Senna, čime su obojica oštetili bolid. Senna je utrku nastavio, dok je Massa odustao. Dok je Button odjurio naprijed, Hamilton nije uspijevao pronaći način kako proći Vettela. Iznenađujuće je bilo što je Maldonado cijelo vrijeme bio na repu Fernanda Alonsa, no to nije bilo dovoljno za preteći. “Šećer na kraju” bilo je njegovo izlijetanje na kraju prvog sektora u zadnjem krugu utrke, razbivši bolid zbog malog izlaska na travu.

Button je na kraju odnio treću pobjedu od zadnja četiri izdanja VN Australije, čime se pridružio društvu najuspješnijih na australskom tlu. Postolje su upotpunili Vettel i Hamilton. McLaren je ovim 1-3 postoljem zasjeo na čelo poretka konstruktora na početku sezone po prvi put nakon 2008., kada je pobjedu odnio Lewis Hamilton.

VozačMomčadVrijemeBodovi
1. Jenson ButtonMcLaren Mercedes1:34:09.56525
2. Sebastian VettelRed Bull Racing+2.13918
3. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes+4.07515
4. Mark WebberRed Bull Racing+4.54712
5. Fernando AlonsoScuderia Ferrari+21.56510
6. Kamui KobayashiSauber Ferrari+36.7668
7. Kimi RaikkonenLotus Renault+38.0146
8. Sergio PerezSauber Ferrari+39.4584
9. Daniel RicciardoToro Rosso +39.5562
10. Paul Di Resta Force India+39.7371
11. Jean Eric VergneToro Rosso+39.848
12. Nico Rosberg Mercedes AMG+57.642
13. Timo GlockMarussia+1 krug
14. Pastor MaldonadoWilliams Renault+1 krug (sudar)
15. Charles PicMarussia53. kruga
DNF Brunno SennaWilliams Renault52. kruga
DNF Felipe MassaScuderia Ferrari46. krugova
DNF H. KovalainenCaterham Renault44. kruga
DNF Vitaly PetrovCaterham Renault37. krugova
DNF M. Schumacher Mercedes AMG10. krugova
DNF Romain GrosjeanLotus Renault1. krug
DNF Nico HulkenbergForce India0 krugova

Sljedeća na rasporedu je VN Malezije.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1191 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

10 komentara

  1. Honda zekohonda Donator Prikaži

    Kriva godina u naslovu.



    5

    2
  2. David Croft Frantic Donator Prikaži

    U 2012. treba baš pobrojati 3.14zdarije koje su im se desile i koje su sami sebi zakuhali vozači Mercedesa (dobro, njih su habale i gume), zatim Mclarena, a do ljetnje stanke i Massa se nije mogao sastaviti sa bolidom.



    11

    0
  3. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    McLaren je te godine imao bolid za prvaka,ali previše su “jeli” gume tijekom utrke.
    Inače, Jensonova 3.pobjeda u Melbournu,i svaka je bila apsolutno genijalna .



    7

    1
  4. Kevin Magnussen 20 Grah0 Donator Prikaži

    Sutra u 08:30h na SportKlub1 se prikazuje trka iz Australije 2012. Taman nekako uz članak leže. :)



    8

    0
  5. Fernando Alonso Lovro Andraka urednik Prikaži

    Pohvale Marko na ideji, jučer me onaj nulti dio baš nekako zagrijao za ovaj serijal, bit će zanimljivo prisjetiti se svih ludosti koje smo već zaboravili iz pojedinih utrka i prisjetiti se koliko je zapravo luda ta sezona bila

    Ta sezona je bila zanimljiva na toliko načina – šest prvaka, nepredvidljive utrke, nevjerojatno konkurentan grid, definitivno jedna od najboljih, da ne pretjerujem s predalekim odlaskom u povijest (iako bih mogao), u ovom tisućljeću. Sad svi, uključujući mene, imamo nabite ružičaste naočale i nostalgično se prisjećamo te sezone moleći za barem dio takve zanimljivosti, ali uvijek mi je zanimljivo prisjetiti se kako priče nisu bile toliko ružičaste dok je sezona trajala (ako će netko slučajno imati deja vu od ovog komentara, jednom prilikom sam pisao nešto slično kad se u komentarima spominjala sezona 2012.).

    Bilo je tu onih klasičnih pljuvanja poput ružnih bolida (ne kažem da su bile neke ljepotice, meni su ove stepenice bile prečudne u početku, pogotovo kako tad do Australije nisam mogao vidjeti ništa od F1), V8 motori su tada bili pretihi i preslabi pa su se zazivale V10-ke. Mnogi su se žalili da su bolidi prespori, što je činjenica, rušenje rekorda staze smo viđali samo na potpuno novim stazama, inače ni blizu, ali ono od pljuvanog što bih ja htio izdvojiti je možda i glavni uzrok ovako lude sezone – Pirellijeve gume.

    Bilo je puno kritika oko tih guma, pričalo se kako su time od F1 napravili potpuni cirkus, kako to nije ono što bi utrkivanje trebalo biti, a činjenica je da je menadžment guma bila jedna od ključnih stavki te sezone i da su se toliko nepredvidljive utrke događale zbog jednako nepredvidljivih guma. Ljudi to vole zaboraviti, ali mislim da bi mnogi prigovarali kad bi se taj recept za uzbudljive utrke ponovo primijenio



    13

    1
  6. Mclaren raca Prikaži

    Jutros odgledao na SK. To su odlično ubacili, svaki dan osim subote i nedjelje. To je milina. Jučer završila 2011., a već danas počela 2012. :rofl:



    5

    1
  7. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Krene utrka i prvo sto upadne u oko je kako Hulk odustaje .. Rekli bi tipicno..
    I onda jos ostane u pamcenju Pastor u elementu.. Ne znas hoce izbacit sebe iz utrke, jednog ili jos dvojicu..


    0

    2