Ferrarijev povratak na vrh: Postavljanje temelja

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 4 godina 3 min 12 komentara

Završena je sezona 1992. koja je bila, blago rečeno, katastrofa.

Ferrari je tu sezonu završio na 4. mjestu, poprilično daleko od vodećeg trojca Benetton, Mclaren i Williams, a “revolucionarni” F92A s dvostrukom podnicom je spadao vjerojatno među 3 najgora Ferrarijeva bolida svih vremena. Talentirani Ivan Capelli bio je uništen. Ferrari je trebao promjene, stoga je Luca di Montezemolo vratio u momčad Gerharda Bergera i tijekom 1993. postavio Jeana Todta na čelo momčadi koja je bila obezglavljena i bez jasne hijerarhije. Ta sezona je bila ponešto uspješnija nego 1992., ali samo toliko jer su opet završili na 4.mjestu, daleko od vodeće trojke, a bolid F93A, unatoč većoj kompetitivnosti od svog prethodnika, mučio se s gremlinima u sustavu aktivnog ovjesa (npr. Estoril).

1994. je bila čista suprotnost naspram prijašnjih, jer je momčad napokon djelovala kao da ima glavu i rep, a Ferrari 412 T1 je djelovao sposoban konstantno se boriti za vrh te na VN Njemačke obilježenoj velikim sudarom na startu utrke i požarom u Benettonovom boxu Ferrari ostvaruje prvu pobjedu još od 1990. godine koju ostvaruje Gerhard Berger. Sezonu Ferrari završava na 3. mjestu s još dodatnih 10 podija uz navedenu pobjedu, ispred Mclarena kojeg je mučio francuski čajnik u obliku Peugeot V10 motora, a iza Benettona (koji je sa Schumacherom osvojio prvenstvo nakon kontroverzne završnice u Adelaideu) i Williamsa (koji je bio konstruktorski prvak).

Sljedeće sezone Ferrari nastupa s 412 T2, jednim od najljepših bolida ne samo u povijesti Ferrarija, nego i u povijesti F1, te bolid čiji motor uz Mercedes iz Mclarena MP4/15 najljepše “pjeva”. Bolid je u odnosu na 412 T1 temeljito redizajniran zbog sigurnosnih propisa nakon tragične 1994. u kojoj su u Imoli poginuli  Ayrton Senna i Roland Ratzenberger iz Simteka. Uz promjene na prednjem i stražnjem krilu zbog obveznog smanjenja downforcea, poboljšane zaštite glave vozača te promjena na bočnim stranicama bolida, 3.5 litreni V12 je zamijenjen 3.0 litrernim motorom iste konfiguracije koji je, kako je već rečeno, “pjevao” predivno, ljepše nego Pavarotti i Bocelli.

Sezonu je obilježila legendarna pobjeda Jeana Alesija u Kanadi kojem je slast pobjede bježao jako dugo, a Kanađane bacila u trans jer ih je Ferrari s brojem 27 i Jeanom Alesijem za volanom podsjetila na njihovog nikad prežaljenog junaka Gillesa Villeneuvea, koji dijeli dosta sličnosti s Alesijem po pitanju srčanosti i stila vožnje. Sezonu ponovno Ferrari završava na 3. mjestu s dodatnih 10 podija uz navedenu pobjedu. 412 T2 je posljednji F1 bolid koji je nastupio s V12 motorom te posljednji koji je pobijedio s V12 motorom. Tijekom sezone je trebao biti zamijenjen manjim V10 motorom zbog bolje pouzdanosti i manjeg trošenja goriva, ali se to ipak nije dogodilo.

Na kraju sezone Alesi i Berger odlaze u Benetton, a u kontra smjeru Schumacher s još velikim brojem ljudi iz tehničkog odjela. Doveden je i Irvine iz Jordana koji je tako postao “vodonoša” u novoj momčadi.


Odgovor

12 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Pozdravljam pokretanje ovog serijala :thumbs:

    Meni osobno je F92A jedan od ljepših Ferrarijevi, a i svih bolida u povijesti Formule :D



    1
    1

    0
  2. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Inače ako koga zanima kako pjevaju Ferrari 412 T2 i Mclaren MP4/15 evo dva linka pa uživajte:

    https://youtu.be/5SoZiTxdQyw

    https://youtu.be/dr1MvwSKd3I



    1
    1

    0
  3. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    super kolumna. prvi komentar nakon čitanja – a gdje je dalje? :)
    taman se ufuram u ulicu sjećanja i onda kraj. :)



    2
    2

    0
  4. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Mozemo li dobiti neki direktan link na kolumne ili na autore? Takodjer zasto na forumu ne mozemo vidjeti listu svojih komentara? I to bi bilo korisno.

    Inace pohvala za ideju samo brate kratko….:)


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.