3 vozača pod najvećim pritiskom ove sezone

Kontra mraku, kontra G-sili

Ante Vetma

Prije 4 godina 5 min 33 komentara

3. Antonio Giovinazzi

Puno je mladih vozača koji bi u slučaju loše sezone (ili polusezone) mogli brzo izletjeti iz ekipe (i/ili iz F1), a bez obzira na podršku koju ima od Ferrarija – Giovinazzi bi se mogao lako vratiti na poziciju vozača simulatora ako u 2020. krene uspavano kao što je krenuo u 2019. Naravno, nije se lako boriti protiv stare iskusnjare kalibra Kimija Raikkonena, ali ako svoje prve bodove osvojite u Austriji, a timski kolega dotad već ima pet utrka (Australija, Kina, Bahrein, Azerbajdžan, Francuska) u bodovima – onda je jasno kako stoje stvari. Puno se prošle godine razglabalo hoće li Giovinazzi ostati ili neće, pa je očigledan rast forme u drugom dijelu sezone ipak presudio u njegovu korist, a sad mu je ključno tako odmah krenuti u sezonu.

Mattia Binotto je prošle godine u jednom intervjuu rekao da je Giovinazzi još prezelen za Ferrari, pa je teško povjerovati da će ga tamo gurnuti 2021. u slučaju da se s Vettelom dogovore oko novog ugovora. Navodno ni Frederic Vasseur iza zatvorenih vrata nije oduševljen Giovinazzijevim performansama i pitanje je koliko će šutke podnositi loše ili mediokritetske rezultate svog vozača.

2. Valtteri Bottas

Valtteri Bottas u Mercedesu ne živi nego preživljava. Prošle godine je na jedvite jade potpisan novi ugovor, i to jednogodišnji, čime je Mercedes pokazao da nije spreman obvezati se na duži period. Njegove performanse znaju biti sjajne, pogotovo na samom početku sezone. Ali, teško se oteti dojmu da onda nakon par utrka padne u svim segmentima, čim ga Lewis uvjerljivije porazi ili se dogodi nekakva utrka s gubitkom bodova. Možemo mi do besvijesti računati što bi bilo da mu tamo u Azerbajdžanu nije pukla guma ili da se u Njemačkoj malo spretnije izvrtio, ali i dalje je činjenica da se to njemu puno češće događa nego Hamiltonu.

Istovremeno, u Williamsu se čeliči talent koji bi po viđenom u Formuli 2 trebao biti veći i od vrlo solidnog Norrisa i solidnog Albona. Je li Russell spreman za prelazak u Mercedes nakon dvije sezone? Ovisi za što. Igrati ulogu drugog vozača? Apsolutno spreman. Prošle godine je Mercedes preko medija poručio kako se dvoume između Ocona i Bottasa. Prevagnuli su za Bottasa. Ako iduće godine čujemo istu javnu dilemu s Bottasom i Russellom u glavnim ulogama – izvjesno je da će mijenjati vozačku postavu. Treća godina Russella u Williamsu bila bi donekle prekuhavanje već skuhanog jela i to Bottas vrlo dobro zna. Zato je i počeo s lobiranjem da se ugovor riješi čim prije. Međutim, čak i da danas dobije novo produljenje, vjeruje li itko da će to biti na period dulji od jedne godine? Priča se mijenja samo i jedino ako uspije odvaliti iznenađenje poput Rosberga, a volio bih vidjeti onoga tko vjeruje u takav ishod.

1. Sebastian Vettel

Iako rezultati četverostrukog svjetskog prvaka proteklih godina nisu ni približno loši – on je i dalje previše plaćen za rezultate koje isporučuje, pogotovo u usporedbi s Charlesom Leclercom koji prima značajno manju plaću – a na stazi je pokazao da može izvući otprilike isto iz bolida kao i Vettel. Naravno, treba uzeti u obzir da je Vettel u Ferrariju igrao još nekoliko uloga, pa možda tu plaću podebljava i činjenica da je odrađivao posao stratega, PR menadžera i tko zna koga sve ne. Ipak, našao se u situaciji da je s druge strane mlad, brz vozač koji a) ima svježe potpisan dugoročan ugovor, b) ima ekipu ljudi koji se brinu za njegov imidž u javnosti. Vettel nema ni jedno ni drugo, a godine ga stižu. U srpnju će napuniti 33 i na gridu je četvrti najstariji vozač (poslije Raikkonena, Hamiltona i Grosjeana).

Za njegovu kratkoročnu budućnost vjerojatno bi bilo korisno da u početku sezone Ferrari uopće ne bude konkurentan. U tom slučaju bi se mogao fokusirati na samo jedan cilj, a to je pobjeđivanje Leclerca. Time bi si vjerojatno osigurao novi ugovor u Ferrariju i riješio se te vrste stresa na idućih par godina. Ako Ferrari bude igdje blizu Mercedesu i Vettel opet zacrta tu borbu kao jedinu bitnu – putem će prosipati toliko bodova da u tom slučaju nema šansu pobijediti niti unutarmomčadski duel. Velika varijabla je i forma Leclerca u drugoj sezoni s Ferrarijem. Prošle godine je bilo jako teško dešifrirati koliko se on dobro snalazi u novoj ekipi. S jedne strane – ne može biti loše bodovno nadmašiti četverostrukog prvaka u istom bolidu, ali onda opet – ne može biti ni dobro imati toliko neforsiranih pogrešaka. Sve se to brzo zaboravlja kad ste nova mlada nada, ali ako se borite za naslov – za zaboraviti takve greške potrebno je puno kooperacije od strane medija. Ima li Leclerc tu vrstu podrške – vidjet ćemo uskoro. On treba maksimalno iskoristiti pritisak koji je na Vettelovim leđima i s jakim startom u sezonu nametnuti se kao vozač broj jedan, što je za Vettelovu eru s Ferrarijem vjerojatno game over.


Odgovor

33 komentara

  1. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Dodao bih tu i Albona, ne bi se čudio da tijekom ljetne pauze Red Bull dovede Kvyata ukoliko izostanu rezultati, za njih rotacije nisu apsolutno ništa neobično i teško izvedivo.

    Netflix bi dobio veliku priču o ruskom uskrsnuću i drugoj prilici, a RB dobar marketing

    Bitno je naglasiti i da strašan vozač poput Hulka čeka sa strane, čim neki vozač bude naročito očajan, on može uskočiti. To mogu biti Haasovi vozači, Giovinazzi i slično



    14
    13

    1
  2. Ferrari
    miki the pirate Donator Prikaži

    Nekako se nadam da će se GIO vratiti u simulator. Ne zato jer mu želim loše, nego jer je tamo (navodno) odrađivao strašan posao za ferrari.



    8
    7

    1
  3. Marlboro
    McKruno Donator Prikaži

    4. i 5. Hass-ovi vozači.


    0
    0

    0
    • Fernando Alonso 14
      Marci Prikaži

      Ako bude loša sezona za HAAS ili momčad odlazi ili ovaj dvojac ostaje, jer ne bi se netko poput Hulka vozio na 18. mjestu za 3-4M€ jedva cekajuci kraj, a male su šanse da bude dobra…



      1
      1

      0
  4. Charles Leclerc
    Leclerc1978 Prikaži

    Oduvijek sam zelio vidjeti Alonsa i Vettela u istom timu. Mislim da u istom bolidu bi ga Alonso odera samo tako.
    I onda bi Vettelovi navijaci rekli kako je bolid pravljen za Alonsa, kako cijela garaza radi protiv Vettela i sta ti ja znam, hrpa izgovora ka kad je obrisa pod sa Kimijem. Jel tako Vettelovci?



    15
    -8

    23
    • avalon Prikaži

      Leclerc1978 … a ako bi bilo obrnuto bi li se alononovci poslužili istim isprikama ? btw , kad je alonso “obrisa pod” sa kimijem to je bilo 106 bodova i prva sezona kimija u ferrariu od 2007. , a kad je to uradija seb to je bilo 128 bodova i kimijeva 2. sezona od 2007. ;) uostalom alonso je 2 X puhao za vratom sebu (2010./2012.) ali ga nikad nije pobjedija . jbga , jednom mu je bija “kriv” petrov , drugi put možda kriva procjena jer kad ti glavni konkurent u prvom krugu ( dok si ti 5. ) završi na 22. mistu ( + oštećeni bolid ) , a staza je mokra valjda si siguran u osvajanje titule no nešto se pita i glavnog konkurenta . možda seb nije zna ono šta je fernando zna u tom trenutku …. da je situacija izgledala bezizgledna :) :) :) izgleda da je fernando zna loše tj ima krivu procjenu . misliš da bi alonso bi u istom bolidu odera seba ? dobro misliš , a to i povijest pokazuje …. “odera” je fisica , trullia , piqueta Jr , massu “oštećenog” od mađarske , vandoornea i povratnika u ferrari kimija te od “tvrdih oraha” buttona jednu sezonu izgubija , jednu dobija i bodovno izjednačen ali u poretku izgubija od početnika lewisa . u “tvrde orahe” bi po meni spada i kimi da mu 2014. nije bila tek povratnička sezona u ferrai … alonsu je to bila 5. u timu ;) ja ni na jednog ne bi stavija neke značajne novčiće u okladi kad bi vozili za isti tim = iste bolide , a kamoli da mislim da bi neko nekoga odera …..



      6
      6

      0
  5. Lando Norris
    Zola Prikaži

    Slazem se bome sa listom. Al najveći je mozda na fettelu



    5
    4

    1
  6. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Umjesto Bottasa bi rekao Danny Ric. Jer Bottas nema pritisak icega, cuva leda Hamiltonu a tu ulogu igra vrlo dobro.

    A moj australski favorit ima i dalje dokazivat svoju odluku oko prelaska u Renault odnosno koliko su njegove izvedbe bile vezane za kvalitetu RB-a, te nastavit borbu s Sainzom oko prvog volana midfielda



    6
    3

    3
  7. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    a ako Vettel ne može nešto podnijeti onda je to pritisak. U Red Bullu je imao dominantan bolid, tim 100% iza njega, strategiju koja ga nije usosila i mogao je igrati na kartu nestajanja iza prvog zavoja. Tada je mogao voziti na 80-90% do kraja. Povjede dolaze, a nema velikog pritiska na leđima. U Ferrariju je to malo drugačije.



    3
    2

    1
    • avalon Prikaži

      virujem da ima pritisaka i pritisaka . u RB seb je možda ima pritisak zbog postavljenih ciljeva koje je sam postavija jer čisto sumnjam da je RB koji je u periodu 2005. (kad je kupljen od mateschitza) – 2008. dolaskom seba iz TR sebi postavija cilj osvajanja dvostrukih kruna . tim više šta je te 4 sezone tim osvojia tek 103 boda i tek jednu sezonu završija na 5. mistu , a 3 sezone je završava u “donjem domu” tj 7. koliko je tih sezona RB bija loš bodovno možda se može vidit u usporedbi … seb u nepune 2 sezone sa TR je osvojia 41 . a “kompletan” RB u 4 sezone 103 boda ;) seb se jako dobro nosija sa pritiskom jer već i prelazak u RB iz TR je moga bit nekakav pritisak ali npr ja ga kroz vožnje seba nisam vidija . iako su svi bili “hendikepirani” nedostatkom DD ( skoro pola sezone ) na kraju je seb završija 2. tek 11 bodova iza buttona iako su button/brawn GP u početku imali prednost DD . osim toga ko zna bi li button i osvojia titulu da seb nije ima 4 Vs 1 odustajanje buttona . usprkos tome šta RB nije ima DD na startu sezone seb je već u prvoj trci vozija 55 ( od 58 ) krugova na drugom mistu kad je odusta zbog sudara . u maleziji je u pred posljednjem krugu ( sa P 8 ) odusta jer se mislim izvrtija , u mađarskoj se u 21. krugu “vozija” na 2. mistu i zbog problema sa ovjesom odusta te u valenciji odusta zbog problema sa motorom dok je zauzima 5. misto . predpostavimo da su posli PRVE uspješne sezone RB ( 2. u obe kategorije) apetiti tima porasli je li seb ičim ukaza na to da puca pod pritiskom ? tim više šta su ferrari/alonso vozili jako dobru sezonu i pred zadnju trku seb je bija 3. sa 7 bodova manje od 2. webbera i 15 bodova manje od vodećeg fernanda . u toj trci di je hulkenberg zabilježija Q života odma na startu je seb sa P 2 preteka hulkenberga i od 71 kruga tek 2 ( 25. i 26.) nije bija u vodstvu . izdrža je pritisak zar ne ? 2012. je takođe bila prilika da se pokaže mentalna slabost seba . na čelu su se izmjenjivali seb , fernando , lewis , button ( posli prve trke ) da bi posli španjolske ( kad su bodovno bili izjednačeni ) fernando u narednih 10 trka stalno bija ispred seba i posli monze ( 7 trka prije kraja prvenstva ) prednost španjolca je iznosila 39 bodova da bi već posli singapura iznosila 29 , a posli japana prednost FA je skoro nestala ( u 2 trke ) 194 Vs 190 u korist alonsa . posli koreje alonso je prednost izgubija i zaostaja je za sebom 6 bodova . trebale su mu tek 3 trke da “prokocka” 39 bodova prednosti iako je FA u 2 od te 3 završava na postolju ALI … seb je pobjeđiva u sve 3 ito ka i u indiji ( alonso 2. ) čime je prednost nijemca porasla na 13 bodova . abu dabi … FA smanjuje prednost na 10 , amerika ista meta isto odstojanje tj 10 bodova + za seba i dolazi zadnji brazil di je s obzirom na 10 bodova razlike sve moguće . seb relativno lođe Q … tek P 4 , ali alonso je još lošiji na P 7 . na samom startu seb se izvrtija i u jednoj strava sceni dok su svi bolidi jurili prema njemu čeka da svi prođu da nastavi trku sa P 22 . u tom trenutku FA je vozija na P 5 , da bi već u 2. krugu bija na P 3 no već u 9. krugu poredak je fernando P 4, seb P 6 . neiskusniji seb ( prije 2012. omjer trka je bija FA 177 Vs SV 81 trku ) nije se slomija pod pritiskom , sa P 22 završija je na P 6 sa 6,7 s iza alonsa koji je trku završija na P 2 iz buttona . znači od 4 sezone sa titulom u džepu seb je ima 2 di se mogla vidit njegova eventualna mentala slabost/”pucanje” koje se spominje ali toga nije bilo . imperativa/postavljenih ciljeva je valjda bilo ali ne ka danas . sad je tu više faktora koji su “otupili” sebovu mentalnu čvrstoću …. prvi faktor su mercedes i LH koji mu se “uvuka” u glavu . npr pokazatelj je njemačka 2018. kad je seb starta sa P 1 , LH sa P 13 . na mokroj stazi , konfuznoj trci valjda zbog “prisutnosti lewis u glavi” umisto da “odgovornost” dostizanja i preticanja “prepusti” englezu valjda u “panici” je pokušava “pobjeći” i …. kraj znamo . tada je izgubija i vodstvo u prvenstvu . zatim pritisak /mogučnost pucanja je uvjetovana i prelaskom maxa ( koji ne jbe nikoga ) u RB , angažiranjem CL ka kolege koji takođe ne jbe seba ( katkad ni tim ako je sudit po TR u nekim trenutcima ) , lošim radom u boxu , lošim odlukama , pritisku tifoza i taljanske štampe , vjerovatno i ambicijom da ponovi ono šta je jednom uradija njegov uzor MS i na kraju tu je sad i obitelj šta nije zanemarivo . s obzirom na navedeno seb pokazuje “pukotine” ali ne mislim da se slomija pod pritiskom … poprilično se dobro drži . virujem da bi se neki drugi na njegovom mistu slomili ali on kako sam već napisa povremeno pokaže “pukotinu” ali sa konkurentnim bolidom možda ne bi bija onaj RB seb ali bi bija vrlo blizu . uspjeh brzo “zacementira pukotine” ;)



      1
      1

      0
  8. lukarak Donator Prikaži

    I Ham je pod pritiskom da izjednaci MSCa ove sezone.



    1
    0

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.