F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Pogledajte kontroverznu Mercedesovu inovaciju u akciji

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Jutros svi komentiraju novi Mercedesov sistem koji mijenja nagib kotača povlačenjem volana. Hoće li FIA proglasiti sustav legalnim ili ne – ostaje za vidjeti. Benefit bi mogao biti značajan, ali još trebaju uvjeriti suce da ne krše iduća dva pravila:

10.2.2 Any powered device which is capable of altering the configuration or affecting the performance of any part of any suspension system is forbidden.

10.2.3 No adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion

Zbog prava o prijenosu video materijala ne možemo objaviti video, ali ga možete pogledati ovdje

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naš zadnji Donator je: Har Kl.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3138 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

81 komentara

  1. Lewis Hamilton Har Kl Donator Prikaži

    Ne radi se o powered device. član 10.2.2 sigurno nije prekršen.

    Ja se nadam da su Mercedesu dobro utvrdili da nije prekršen član 10.2.3, prije nego su krenuli u razvoj



    6

    6
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

      Po cemu nije sigurno prekrsen?



      3

      4
      • Lewis Hamilton Har Kl Donator Prikaži

        Ništa nije sigurno, ali iz tog videa koji je prikazan, vidi se da se radi o mehaničkom elementu.
        Prekidač je puno lakše sakriti od poluge.



        3

        4
        • Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

          Bilo je i mehanickih elemenata i prije kao dodatna papucica, ovo netriba bit genijalac za izumit vrlo jednostavno je ali je aktivan ovjes kojeg vozac pomice, sto znaci nebi smio bit legalan za razliku od onog sto su napravili lani gdje je ubiti sama mehanika radila posal



          3

          0
        • Lewis Hamilton Har Kl Donator Prikaži

          Nije ovo uopšte jednostavno.
          Aktivni ovjes je zabranjen, to i djeca znaju.

          Dodatna papučica je naknadno zabranjena, možda i ovo bude naknadno zabranjeno.
          Uglavnom u Mercedesu se uopšte i ne trude da sakriju ovo. Vrlo brzo ćemo saznati da li će dizajn biti dozvoljen na VN Australije.



          2

          4
        • Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

          Pa zasto bi sakrali bolje sad pokazat nego da dobiju dsq na utrci, a ovo netriba bit neki veliki inzinjer za izmislit s tolkim buđetom rbr i ferrari sutra ovo mogu na svoje bolide stavit



          4

          3
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      1.6 Complete wheel : Wheel and inflated tyre. The complete wheel is considered part of the suspension system
      10.2.3 No adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion

      Zaista me zanima logika iza dozvoljavanja ovakvog sustava.



      2

      0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        gledaj na ovaj ‘das’ kao obično skretanje. ako je dozvoljeno ići lijevo-desno, dozvoljeno je i ovo. tako pravila kažu.



        4

        1
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Kužim taj dio, odnosno logiku iza njega, ali ne kužim kako ne krše gornje pravilo koje sam citirao? Ako nema namještanja ovjesa, a kotač je definiran kao dio ovjesa, zašto je onda ovo dozvoljeno?



          1

          1
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          onda bi i obično skretanje bilo namještanje ovjesa.
          kako ono piše…ne smiješ skretati sa više od dva kotača u vožnji. i oni to upravo rade, samo u suprotnim smjerovima. a ne piše da je to zabranjeno.



          7

          1
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Stoji, za taj slučaj korištenja. I kad netko uloži prigovor na skretanje kao namještanje ovjesa – onda ćemo dobiti objašnjenje i zašto je to dozvoljeno. Mene zanima zašto “DAS” konkretno nije namještanje ovjesa ako očigledno krši gornja dva pravila.



          1

          1
  2. Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

    100% legalno



    9

    3
    • Ayrton Senna Hr1982 Prikaži

      Ma da 100% legalno Merc opalio samarcinu svim timovima znaci njih 9 pokusava stic Merca i umjesto da oni tak nekaj smisle sad gledaju ko telad u sarena vrata
      Bravo Mercedes opet dokazuju da imaju najbolji tim ljudi i da ce ih tesko iko pobjedit trebat ce neka ovakva revolucija kaj ce svi morat kopirat
      Digli prasinu oko eventualnog odlaska iz f1 da dodatno sakriju DAS


      0

      0
  3. Sirene za opću opasnost bi svirale u FIA-i da ferkan pokuša takvo što provući.



    26

    9
  4. Ferrari blejky Donator Prikaži

    Ispravite me ako griješim nakon kvalifikacija nastupa parc ferme i jedina stvar koja se pod parc fermeom dopuštano mijenjati timovima je nagib prednjeg krila i postavke diferencijala bilo kakva druga podešavanja nisu dopuštena.
    Diferencijal vozač sam podešava na volanu kroz tijek utrke dok postavke prednjeg krila se radi tjekom pit stopa.
    Ako oni podešavaju bilo šta drugo neće li to biti kršenje parc ferme pravila , ako ta inovacija služi za podešavanje dali nagiba kotača toe in-toe out,camber, tvrdoću ovjesa ili slično?
    Ili je to možda samo jedna patka da bi drugi gubili vrijeme novac resurse da shvate šta bi to moglo biti ako je to onda imam samo jednu riječ BRILJANTNO.



    14

    0
    • Rekao bi da je to da se poveća camber gume, manji postotak gume je na asfaltu te onda od toga i manji otpor i dobivaju na brzini na ravnim dijelovima staze. (Možda griješim, neznam, nisam sad neki stručnjak. Otvoren sam za daljnje diskusije)



      7

      1
    • Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

      Jednoatavno za svatit
      Retrovizor na halou odma maknut
      Brale balance renault zabranjen
      Felge za manje potroanju guma od strame RBR nelegalan nakon par godina na mercu legelan
      Bilo kakvo namjestanne ovjesa je nelegalno osin sad ovog?
      Pa zar stvarno ljudi misli da se ostali inzinjeri ovog nisu sitili ali nisu ugrađivali jer in zdrav razum govori da to sigurno je bacanje para i nelegalno, dosta jednostavna ideja koja je vjerujte mi vecini inzinjera pala na pamet a na to mislim ne samo u f1 nego i sire
      Pa mogu tako i napravit polugu za skupljanje prednjeg krila po pravcu vrlo jednostavno



      9

      3
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      ne mijenjaju toe dok je bolid u par fermeu. jednostavno.


      0

      0
  5. …ako im to prođe- ovi ostali će ih opet gledat ‘tamo negdje u daljini’ dok ne iskopiraju taj isti sistem- a tada će sezona već biti ‘papirnato gotova’… a ako im ne prođe- e onda bi moglo biti interesantno, iako sumljm da je meredes baš sve karte bacio na taj scenario… bumo vidli rekli bi sljepci… ;-)



    1

    0
  6. Lewis Hamilton 44 gorgatah Prikaži

    “U pravilniku piše da vozač volanom smije mijenjati poziciju prednjih točkova—kako i u kojem pravcu, to nije tačno naznačeno” Andy Green- Racing Point



    8

    3
  7. Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

    Ako im ovo prođe, najbolje da im odmah prvenstva daju.

    Nije li ovo movable aero device ako već nije powered device?

    Kaže internet: positive tow creates straighter driving characteristics. A ovo se čini da to upravo radi Ham sa volanom.

    Zanimljivo, bumo vidli, kak se veli.



    4

    2
  8. Ako je Merc u pitanju bit ce legalno.. .
    Za druge bi bilo NELEGALNO



    19

    11
  9. Kimi Raikkonen 7 Vordas Prikaži

    Pitanje na prvu koje mi je palo. Što u slučaju da vozač gurne ili povuče volana a samo jedan kotač od reagira? Recimo borba kotač uz kotač na pravcu a jedan kotač ostane toe in a drugi ode toe out i dođe do kontakta? Da li je to onda sigurnosna opasnost zbog vozačevog djelovanja na ovjes/upravljački sustav jer ipak ona inicira promjenu ili zbog kvara ovjesa?



    16

    3
    • Lewis Hamilton Jurke92 Prikaži

      Toe kut se postavlja jako blago i uglavnom prema van, tako da scenarij u kojem toe jednog kotača ostane u drugačijoj poziciji od drugog nebi toliko dramatično narušio balans da se može smatrati signurnosnim faktorom. Uglavnom se radi o nijansama koje im mogu pomoći u prezervaciji guma i malim razlikama u brzini na pravcima…


      0

      2
      • Kimi Raikkonen 7 Vordas Prikaži

        Recimo kad ti je špur raštelan, auto vuče na jednu stranu a kod naglog kočenja hoće čak i okrenuti. Nisu tu velike brojke ali ipak čine razliku inače ne bi mijenjali položaj kotača. Mislim da je ovo traženje do kuda mogu ići i da imaju još jedan as u rukavu i ovo misle iskoristiti za trgovinu. Od ovog odusrajemo ali nam ovo pustite. To će se saznati na slijedećim testiranjima.



        1

        0
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      a što ako ide skrenut a samo jedan kotač skrene, ili pritisne kočnicu a bolid ne zakoči…



      1

      0
  10. Honda zekohonda Donator Prikaži

    sad kad pročitah dosta komentara, izjava i svega samo (nevoljko) mogu reć:
    svaka čast!



    20

    1
    • Ferrari AMG Prikaži

      Upravo to i ja cijelo vrijeme mislim a ne zelim nista komentirati. Ljudi rade!



      8

      1
    • Kad Ferrari uvede inovacije onda odma ide 200 senzora po bolidu…
      Ovo je teska ilegala od sustava



      12

      11
      • Ferrari AMG Prikaži

        Ispravka – tocan broj je 207 senzora od po 7,2 Kg…

        Nemam se volje raspravljati s nekim koji za bilo kakav Mercedesov potez vez unaprije ima stav – varaju, podilazi im se, ilegalni su, ruse ferrari itd.



        5

        9
        • Ajde se malo vrati u prošlost, ne tako daleku, pa se prisjeti svih Mercovih “nepodopština” u režiji Pirrellija…. To mi je najupečatljivije, za ostale mi se ne da pisati… Post bi bio predugačak…
          Ferrari napravi napredak na pogonskoj jednici i odma je pod istragom, naravno, toliko dugo dok maFIA ne otkrije sve detalje i druka ih Mercu…

          Frende, budi realan…



          9

          7
        • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

          Da se FIA-i može svašta prigovoriti to stoji, ali nitko razuman ne može misliti da bi oni išli otkrivati MB-u bilo kakve tajne Ferarrija ili bilo koga drugoga.
          Šta misliš da li je FIA i Libertyu draže (čitaj financijski i markentiški isplativije) da prvsnetvo uzme Ferrari ili MB? Da se njih pita svako prvenstvo bi se odlučivalo u zadnjoj utrci, po mogućnosti da par vozača bude u nekoliko bodova razlike, a ne da Ham ima rješeno sve 3-4 utrke prije kraja.
          Dakle kad to maknemo sa strane kao suludu i nerealnu opciju onda se postavlja pitanje šta bi nekome smetali senzori ako je sve po pravilima? Dakle ako tvrdiš da su zeznuli Ferrari sa senzorima automatski priznaješ da su radili nešto što ne smiju.
          A što se tiče Pirellija to je bilo prije 7 godina čovječe, slažem se da su trebali pobrati kaznu, ali nakon 7 godina je vrijeme da se to prestane izvačiti iz parafena svaki put kad je pitanje legalnosti nečega.



          4

          3
        • @smr
          Ferrariju nisu pronašli ništa ilegalno, ali senzori su bili jako dugo na bolidu, a i morali su sve u detalje objasniti maFIAi odskle im snaga… Znaći, maFIA je dobila uvid u cijelu konstrukciju motora…



          5

          3
        • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

          @ferrari
          Da i? Jesam ja osporavao da FIA zna detalje o Ferrarijevom motoru?
          Pa oni su regulatorno tijelo sporta, znaju to za svaku ekipu, isto tako i za konstrukciju šašije, ovjesa i svega ostaloga. I normalno je da znaju jer ako ne znaju kako će reći je li nešto ilegalno ili nije?
          Tvoj problem je što misliš da oni te podatke onda ispod stola daju MB, što em nije logično em nema nikakvih dokaza za to.



          1

          2
        • @smr
          Naravno da daju Mercu ispod stola. Zasto te to ćudi? Pa cijela hybrid era se progledava Mercu kroz prste…uhvačeni su sa “rukama u pekmezu” nebrojeno puta, pa se i to pokusalo zataškati…

          Merc zna sve o svakoj pogonskoj jedinici, dok drugi ne znaju ništa.
          Dovoljno za dominaciju



          4

          6
        • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

          Čudi me zato što mi još nitko od vas teoretičara zavjere nije dao razlog zašto bi FIA to radila.
          Ili ćeš mi reći da im MB plati više nego što bi zaradili da svake godine imaju borbu do zadnje utrke između više vozača?



          3

          4
        • @smr
          Budi realan, ostavi se teorije o riješavanju prvensta u zadnjoj utrci…

          Zar je Merc ne legalno testirao gume da bi ostao u utrci za prvenstvo do zadnje utrke?

          Zar su na Ferrariju bili senzori da ih Ferrari ne otpuše prije zadnje utrke?

          Bas naprotiv ta teorija ti ne drži vodu jer Merc je lovina, a ne lovac.
          Da je maFIAi do uzbuđenja i rijesevanja prvenstva u zadnjoj utrci tada Ferrari ne bi bio pod povećalom, naprotiv, molili bi Biga da netko ugrozi Merc, a ne da svako približavanje Mercu oni stavljaju pod sumnju…



          4

          4
        • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

          Ja u kupe ti u špade. Gume su testirali 2013. dakle prije 7 godina i rekao sam da su za to trebali dobiti kaznu. A ako misliš da je jedan test guma dovoljan za 7 godina dominacije nakon toga onda stvarno nema smisla raspravljati s tobom.
          Imaš skroz krivu logiku gledanja stvari. Senzori nisu problem ako radiš sve po pravilima. Nisam primjetio da nakon ugradnje senzora da je MB dobio nešto na snazi motora ili brzini na pravcu, dapače Honda ih je po pričama ostalih sustigla. Dakle teorija da im FIA daje MB-u podatke o motoru Ferrarija ne drži vodu.
          A to što FIA želi napeto prvenstvo ne znači da ga trebaju umjetno učiniti napetim, dakle ako Ferrari radi nešto sumnjivo oni to istraže i kažu je li ok ili nije. U ovom slučaju su istražili i rekli da je sve ok i nisu ništa zabranili Ferrariju, štoviše koliko ja znam u hirbidnoj eri nisu Ferrariju ni jedno rješenje zabranili.
          Dok su recimo MB-u zabranili one felge sa utorima, zabranili su njima i RB cijeli prednji ovjes prije 2017. sezone. Dakle imamo više primjera da se rješenja MB i RB zabranjuju i proglašavaju ilegalnim, dok za Ferrari nemamo ni jedan primjer.



          3

          2
  11. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    sad je bio intervju iz pauze s Hamiltonom i Allisonom gdje pričaju o ovome. oba tvrde da je sve legalno i da su pričali s FIA-om o tome i da smatraju (Merc) da je sve unutar pravila.
    bila je i video analiza o tome gdje se vidi da Hamiltonovim pomicanjem volana prema sebi kotači idu u pozitivan “toe”
    vidjet ćemo što će ostali reći i koliko koristi od toga ima Merc…



    5

    0
  12. Dobivanje prednosti i pobjeda ovisi o inovaciji (izmišljanju i realizaciji onoga što drugima nije palo na pamet , a efikasno je….) i nekim drugim okolnostima kao npr. pouzdanost, sreća, vremenske prilike, vozačko umijeće….. A proglašavanje legalnosti je u nadležnosti FIA-e. Koja je ili nije pristrana….. Ako ovo prođe, vrlo je vjerojatno da će ovo biti jedno od najdosadnijih prvenstava. Ali se mora priznati da je Mercedes nenadjeb…



    9

    1
  13. Aj sad makar znamo zašto merc “sandbaga”… da ne bude preočita prednost novog “featura”



    2

    1
  14. Mclaren KERS Prikaži

    Ne kuzim..iz ovih clanaka se jasno iscitava da je ovo nelegalna stvar..bas me zanima kuda plovi ovaj brod…



    4

    2
  15. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Kako zasad stvari stoje , izgleda da je ovo legalno. E sad , sumnjam da je itko od nas ovdje kompetentan govoriti dali je nesto legalno ili ne. Mislim da ljudi koji o tome odlucuju su puno strucniji od nas ovdje.
    Kako god , legalno ili ne , mora se priznat Mercedesu da su strasni. Neznam sta bi vise rekao.

    Nikome se nece svidjeti ako im to donese jos vecu prednost. Ali ponavljam , mora im se cestittai jer i ovako imaju najbolji bolid ali oni niti trena ne prestaju sa razvitkom , i uvijek nesto smisle kao da naganjaju konkurenciju a ne da je obrnuto.

    P.S. pitanje je dali imaju u planu opce to koristiti ove godine ili je to samo test za kasnije. Vidjeti cemo



    6

    0
  16. Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

    Kad je FIA u pitanju teško je biti racionalan. Propisi 10.2.2. i 10.2.3. odnose se u osnovi na amortizaciju a ne na upravljanje. Naime vozilo se u osnovi može pokretati/voziti i bez amortizacije ali bez upravljanja vrlo ograničeno ili nikako.
    Mislim da je trebalo spomenuti i ovaj članak a to je 10.4.2. koji govori o elekrički potpomognutom upravljačkom sustavu koje tim člankom nije dozvoljeno mada niti taj članak ne spominje ništa u svezi promjene traga kotača.
    Kako se još uvijek nezna na koji način ovaj Mercov sustav funkcionira teško je nešto suvislo zaključiti ali da je pametno, ….jest.



    5

    0
  17. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Ne radi se o ovjesu i camberu radi se toe kutu kotača i to je pomicanje po istoj osi po kojoj kotači rotiraju kad se okreće volan. Dakle radi se o posebno vrsti rotacije volana u kojoj se kotači zakreću u suprotnim smjerovima..
    A objašnjenje je ovdje:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Toe_(automotive)
    Slika prikazuje toe-in 5°

    Ono što Hamilton radi je regulacija tog “toe” kuta. Kad okrećemo volan radi skretanja u zavoj onda se lijevi i desni kotač ionako ne rotiraju za isti kut nego malo različit ali rotiraju u istom smjeru. Kod ovog pomicanja volana unutra van mijenja se toe, ali to je rotacija oko iste osi kao i normalno vrćenje volana pa je dozvoljena i čak smije biti pomognuta hidraulikom jer i obično okretanje volana smije imati hidropogon.

    Dakle nije nelegalno, samo je pitanje da li je praktično i može li se time vozač baviti u utrci.



    10

    2
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      Ne kužim da ti je dvoje ljudi dalo minuse, a nisu se udostojili dati barem neki protuargument na tvoj komentar.



      2

      0
    • Ferrari blejky Donator Prikaži

      Može biti legalan ali se nameće pitanje kad i u kojim uvjetima se bi se to moglo koristiti. Ako pod parc ferme uvjetima u pravilniku fino stoji da se camber,toe-in-toe-out,brake bias,trvdoča ovjesa,visina bolida(rake),anti roll barovi,rear downforce itd…. NE smiju mijenjati nakon što bolid napusti garažu i izađe na stazu mora i u trci biti podešen kako je bio podešen u kvalama izuzev front downforce kuta i postavki diferencijala.
      Taj njihov sustav vidno mijenja postavke nagiba prednjih(toe-out) kotača jasno vidljivo na snimci kako mogu opravdati legalnost sustava ako Toe -in i Toe -out postavke nisu dozvoljene pravilnikom pod parc ferme uvjetima.
      Taj dio mi nije baš jasan.



      2

      0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Može se reći da se toe mijenja kod svakog okretanja volana jer se lijevi i desni kotač ne zakreću za isti kut i ovako i onako (Ackerman. Pa mi je to ograničavanje mijenjanja toe kuta u parc fermeu malo blesavo, ali ok.

        Ako je dakle dijelom normalnog upravljanja zakretanje kotača za različite kuteve, zašto ne bi bilo dopušteno i ovo što radi Mercedes, to je dakle pomicanje volana u kojem se rotacije kotača događaju u različitim smjerovima, a ne u istom kao kod “normalnog” skretanja.

        Ja bi rekao da je sve ok, Ima li od toga koristi ili može biti i štete , ostaje da vidimo.


        0

        0
        • odgovor….trenje na 320 sa kutem otvorenosti od 1,5 stupnja nasuprot neutralnoj poziciji kotača (0) u odnosu na smjer kretanja….to bi moglo biti i do 20 kmh u monzi na kraju startne ravnice



          2

          0
  18. Siguran sam da će Mercedesova genijalna riješenja proć za razliku od ostalih.



    7

    1
  19. Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

    Andy Green– ekipama s velikim budzetom trebat ce 6 mjeseci da kopiraju mercedesov DAS.
    Dobar pocetak sezone za Mercedes.



    6

    0
  20. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    Nevjerojatno mi je da je ovo legalno a za ferarijevu brzinu na pravcu su se micala brda i doline da se dozna KAKO

    Sto se tice taktike, svaka cast mercu, sve kao transparentno, sve je legalno, vec formirajj javno mijenje.. cak su i s fia u razgovorima bili ?!
    Bas me zanima bi li ostala tajna da je ferari bio s fiom otvoren oko svojih rijesenja.

    Merc uzima prvenstvo ove godine.
    Nadam se da ce renault i mclaren biti jaki da ih gledamo u sukobu s rb i fer



    5

    3
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      Mislim da je ovdje svima jasan pricip na kojem funkcionira, samo je pitanje da li ostali mogu i koliko brzo prekopirati sistem. Trebaju se i vozači naviknuti na to također. Koliko sam ja shvatio nema baš neke tajne.Tako da nije baš usporedivo.
      Kod Ferrarijevog motora ni FIA-i nije uvijek bilo jasno odakle izvlače snagu, pa je Ferrari morao i njima objašnjavati kako i što rade. Ovdje je mehanički sistem di se vidi golim okom više manje šta radi i o kojem su očito već debelo unaprijed obavijestili FIA-u.


      0

      3
  21. Svi bolidi bi onda trebali imati tu opciju…FIA radi sve u korist Mercedesu… Uvijek su bili tim koji je gledao da samo nekakvom varkom dode do postolja…mudro…



    4

    8
  22. Neovisno o legalnosti, kaj je da je Mercedes je momčad koja brutalno prca u mozak sve oko sebe.. taman kad pomislis da ne postoji dalje od ovog kaj se nudi, eto njih :D brijem da su ovo cuvali za pravi trenutak. Ne vjerujem da su razvili to ove zime nego eto.. ako slucajno netko dode preblizu, vadimo asa iz rukava.. i to je temeljna razlika zasto Ferrari ne moze doci u ovoj eri do naslova.. nemaju tu pamet.. a cak i ako izmisle nesto kao prosle godine, nisu dovoljno sposobni isfurati to do kraja u psiholoskim i pravnim bitkama.. svaka cast!



    4

    0
  23. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    “It’s a new system,” tech boss James Allison explained to the media at the Barcelona circuit. “We call it DAS.

    “It opens up additional possibilities and creates a new dimension in steering. It will benefit the driver throughout the season.”

    He added: “This isn’t new to the FIA. We’re talking to them for some time now.

    “The rules are pretty clear about what’s prevented on steering systems and we’re pretty confident it matches all of those requirements.”


    0

    0
  24. Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

    Force indija se bas trudi objasnit kako je mercedesov sustav super kompleksan i legalan….hmmm ove godine jednak bolid kao njihov raden u istom tunelu hmmm



    1

    0
  25. ne radi se o nagibu kotača, već “otvorenost-toe” , odnosno neutralnost istog na pravcima kojim se smanjuje trenje gume o podlogu te se dobija veća konačna brzina na pravcima, a nema nekog utjecaja na upravljivost, te se ulaskom u zavoj ponovo otvara kut kotača. govori se o 1-2 stupnja…ništa više

    stvar nije vezana za ovjes već samo za zakretanje kotača iliti letvu volana koja na taj način neovisno o ovjesu otvara ili zatvara kut kotača



    1

    0
    • Rotiraj ga oko jedne ili druge osi (camber/toe), po meni isti k*. Promjena cambera je zabranjena jer mijenja visinu bolida (obzirom da guma nije okrugla u poprečnom presjeku), a ovo kao nije štelanje ovjesa, već upravljanje bolidom… bez obzira što se povlačenjem/guranjem volana ne upravlja bolidom jer isti ne mijenja putanju… al eto… kad odvjetnici pođu voziti F1 onda to tako bude. Nema slobodne sudačke procjene.



      1

      0
      • nije ti to isto…ako možeš, probaj složiti auto u bilo kojoj f1 igri…pa ćeš vidjeti….imaš i razne pristupe otvorenosti ili zatvorenosti kotača….to ti je još ranih sedamdesetih citroen sa DS modelom imao….pa su prednji bili otvoreni a zadnji zatvoreni a sve zbog prolaska kroz zavoje na tada tankim gumama visokog profila…

        ova ideja je genijalna a tako jednostavna….dobiješ sa tri osovinice na letvi volana i klizećom vodilicom što je sama šipka volana



        1

        0
        • nisam mislio da je isto po učinku… mada i camber i toe služe da se balansira auto u zavoju ili na pravcu, nego da bi trebalo biti zabranjeno ili dozvoljeno oboje ravnopravno… da nije te promjene visine sa promjenom cambera… al jbg… po meni bi to trebalo pod ovjes a ne upravljanje ići.


          0

          0
        • chember nikad neće biti zabranjen!….jednostavno …njime se slažu bolidi u upravljivost na svakoj stazi…pa tako monaco ima najmanji kut nagiba 1,4% a da bi monza imala najveći kut nagiba 3,6-4,0% isključivo zbog podfrkavanja guma i brzinama te jednako tako i silama na same gume o podlogu što je također vezamo i za izračun koliko želiš biti brz u sporim, srednje i brzim zavojima….

          visina nije upitna….radi se o manjoj razlico nego što je razlika u visini kad auto stoji i pri 150 kmh

          za ono gore…ispravljam se…4 metalne cijevi, šipke ili flaha….može i karbonski dijelovi…nije bitno



          1

          0
        • Nebitno o kojoj se promjeni visine radi, ona je postojeća i promjena cambera (ne chembera) nije dozvoljena… o promjenama u vožnji pričam… dok se toe tumači upravljanjem bolida. To ti pokušavam objasniti.



          1

          0