Što zapravo možemo naučiti iz testiranja – podsjetnik na zadnjih pet godina

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 4 godina 5 min 11 komentara

2015.

Nakon dominacije u 2014. – Mercedes je nakon 12 dana testiranja ponovo pokazao sjajnu formu. Posljednjeg tjedna Barcelone bili su najbrži, ispred Williamsa i Ferrarija. Ferrari je tjedan ranije u Jerezu bio na vrhu poretka. Sauber je izgledao kao momčad koja je najbolja od ostatka ekipe, a McLaren se mučio na dnu s novim motorom.

Slično smo vidjeli i na početku sezone. Mercedes je nastavio biti impresivan po pitanju brzine i pouzdanosti, Ferrari je završio na drugom mjestu, ispred Williamsa i Red Bulla.

McLarenove muke su se nastavile. Odustajali su u 10 utrka, a čak 4 puta s oba bolida. Štoviše, dva puta nisu uspjeli ni krenuti u utrku. Završili su samo ispred Marussije. Ispred njih je za 9 bodova bio Sauber koji je imao odličnu predsezonu i prvu utrku, ali se onda nisu iskazali u daljnjem razvoju.

2016.

Ferrarijevi navijači živnuli su nakon predsezonskih testiranja na kojima su crveni bolidi bili najbrži. Raikkonen je bio pola desetinke ispred Vettela, a tek nešto manje od 3 desetinke brži od Rosberga. Iza njih je dobro izgledala Force India, a najsporiji su bili Haas i Manor.

Po pitanju kilometraže najbolji je opet bio Mercedes. Nijemci su odradili 1294 kruga, a Ferrari i Red Bull po 891 i 817. Činilo se da je McLaren riješio probleme s motorom – odradili su preko 700 krugova, dok su Haas i Manor bili na dnu s manje od 500.

Čim je krenuo vikend u Australiji bilo je jasno da je Mercedes krio svoju pravu brzinu i opet su imali daleko najbolji bolid. Do kraja sezone su krstarili do duple krune, dok Ferrari nije uspio pobijediti niti na jednoj utrci, a završili su i iza Red Bulla.

Force India je opravdala formu s testiranja – završili su na 4. mjestu u poretku konstruktora i osvojili dva pobjednička postolja. McLaren je napokon imao bolju godinu – završili su na 6. mjestu. Haas je bio puno bolji nego što su testiranja sugerirala. Završili su ispred Saubera i Renaulta, a na dnu je bio Manor s jednim bodom.

2017.

Ferrari je opet bio najbrži, i to s više od pola sekunde prednosti u odnosu na Mercedes. Red Bullovi su ostali na P6 i P9. McLaren i Sauber su ostali na dnu, tri sekunde sporiji od Raikkonena.

Kao i inače, Mercedes je pokazao sjajnu pouzdanost. Odradili su 1096 krugova, što je ukupno više od 5000 kilometara. Ferrari je ostao na 956, dok je McLaren jedina ekipa koja je ostala ispod 500 krugova, obzirom da su se opet pojavili problemi s Hondom.

Ferrari je ovaj put u sezoni imao dobar bolid, bili su puno bliže Mercedesu i nakon 12 utrka je vodeći vozač prvenstva bio Sebastian Vettel. No, Mercedes je najprije ponizio Ferrari u Monzi, a onda sudar u prvom krugu Singapura, Vettel s problemima na bolidu u Maleziji, onda opet problemi s pouzdanošću u Japanu, pa je prvenstvo bilo odlučeno već Meksiku.

McLaren i Sauber su se mučili tijekom sezone kao i tijekom testiranja. Britanci su osvojili samo 30 bodova, a Sauber jedva 5.

2018.

Kao i inače, Ferrari je bio najbrži, a McLaren je lovio “glory” krugove i Fernando Alonso je zadnjeg dana testiranja unatoč lošoj pouzdanosti odradio treće najbolje vrijeme. Mercedesovi vozači bili su daleko, na P8 i P10, dok je Verstappen ostao na P20, okružen Williamsovim i Force Indijinim vozačima.

Po broju krugova – Mercedes je bio najbolji, ispred Ferrarija. McLaren je s puno problema ostao na začelju, a osim problema s motorom sad je bilo očito da je i cijela momčad u kaosu, s obzirom da im je bolid dva puta padao s dizalice tijekom mijenjanja guma.

Kao i u 2017. – ovakva testiranja bila su solidan indikator za sezonu. Mercedes je ponovo imao najbrži bolid, ali je Ferrari ponovo bio konkurentan u dobrom dijelu sezone.

Renault je nastavio s dobrom formom od zime prema proljeću i ljetu, te je završio na P5, ispred Force Indije i Haasa. Sauber je bio ispred McLarena koji je imao solidnu brzinu, ali lošu pouzdanost. Nažalost po Williams – njihov pad sad je već bio prilično očigledan.

2019.

Ponovo – Ferrari na vrhu. Ovaj put je Mercedes nešto slabije skrivao svoju pravu brzinu i nakon drugog tjedna su završili na pola desetinke od Vettela. Renault i Toro Rosso su bili najbolji iza njih, a Red Bull se mučio, iako ne koliko Williams. Ekipa iz Grovea je odradila najmanje kilometara, a čak su dva i pol dana kasnili na početak testiranja.

Mercedes i Ferrari su imali najbolju pouzdanost, a McLaren je (za promjenu) uz Renaultov motor imao solidan broj kilometara – 873, više od četiri druge ekipe.

Za razliku od ’17 i ’18 – Ferrari ovaj put nije prenio brzinu na početak sezone i unatoč sjajnoj brzini na pravcu, na većini utrka su bili daleko iza Mercedesa. Na početku sezone Mercedes je izgledao bolje nego bilo koje godine dosad, a Red Bull je pronašao formu i na kraju je Verstappen završio ispred Leclerca i Vettela, te pobijedio na više utrka od njih.

McLaren je jako napredovao i bez problema završio kao najbolji od ostatka, a Williams nije uspio ništa promijeniti i vozili su u ulozi uvjerljivog backmarkera.

Zanimljivo, Haas je imao jako dobra testiranja, ali ništa od toga nije uspio prenijeti na sezonu i uz puno muka s Pirellijevim gumama – završili su kao pretposljednji.


Odgovor

11 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Meni je bitno da mogu napokon gledat bolide kako se vozikaju po stazi…rezultate ne uzimam ozbiljno osim od zadnjeg dana gdje vecinom pokazu sta imaju u rukavu



    5
    5

    0
  2. gidra Prikaži

    Pohvale autoru na sumaciji testiranja unazad pet godina, no ipak sa testiranja donekle možemo zaključiti po meni dvije stvari: pouzdanost i menadžment guma.

    Pokušat ću obrazlozit pouzdanost na način vrlo jednostavan način da Mercedes u ovoj eri testiranja završava sa daleko najviše kilometara u džepu. To kasnije se održava da Mercedes završava sezone bez DNF a i oni rijetki se događaju uzrokovani sudarom ili razlogom koji nije faktor momčadi.

    Dok gume i dalje nažalost su presudan faktor za pobjedu u ovoj eri i to je pred Libertyem veliki zadatak da to stave u drugi plan. Svaka momčad najčešće u drugom tjednu testiranja radi simulaciju utrke i pomnom analizom na terenu, ( ne pred laptopom ili TV-om) inženjeri točno u tim simulacijama vide koliko opada performanse sto se gume vise zagrijavaju i troše .

    Dok ostale faktore i zaključke možemo donijeti tek nakon prvog nekad čak i trećeg GP vikenda.



    8
    8

    0
  3. Alain Prost
    zastava 101 Prikaži

    nećemo kao i prijašnjih godina naučiti ništa , svake godine se svi palite ( nebitno za kog navijate ) , dok ostatak grida tu itamo bljesne nekim rezultatom mercedes će samo kružiti i kružiti i kružiti stazom…onda će doći prvi treninzi i kvale u australiji i većina onih koji su bili tokom testiranja napaljeni reći će da je sezona gotova i da jedva čekaju slijedeću. bojim se da će i ova biti identična , merc i dalje izgleda predominantno .. uostalom vidjet ćemo uskoro …kad počnu totalno nezainteresirano kružiti stazom…



    2
    1

    1
  4. David Croft
    Frantic Donator Prikaži
    x1

    Ferrarijeva dominacija na testiranjima zadnje 4 godine :mrgreen:



    10
    9

    1
  5. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Da je Ferrari prvak testiranja



    7
    7

    0
  6. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Ferrari je imao problem aerodinamike i problem kratkog trajanja guma u 2019. Ne pomaže nikakva strategija ako gume objektivno traju 10+ krugova manje od Mercedesa.



    1
    0

    1
  7. Nelson Piquet
    Grah0 Donator Prikaži

    Šta će ove godne reći Anus i đipijes?



    5
    5

    0
  8. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Ponovo – Ferrari na vrhu.

    Story of our life.



    2
    1

    1
  9. Charles Leclerc
    Adro Prikaži

    Mercedes ce klasicno od pocetka testiranja pocet punit vrece pijeskom.



    4
    4

    0
  10. Michael Schumacher
    ruzinavi Prikaži

    Testiranja najviše pokazuju kolika je pouzdanost bolida. Ostalo sve je nagađanje. Najbolji primjer su prošla testiranja. Tko je mogao zaključiti da Ferrari ne može zagrijati gume i da su 0.8 s sporiji u zavojima od Mercedesa?

    Usput budi rečeno, nisam nigdje vidio da je Ferrari imao onaj TV dan, max 100km, sa bolidom na stazi. Barem da probaju je li bolid uopće skreće u zavoj i koči li uopće. Čak je i Williams imao TV dan umjesto da kasne 2 dana na testiranja.



    3
    2

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.