Poredak najboljih vozača 2019. (10-4)

Kontra mraku, kontra G-sili

Ante Vetma

Prije 4 godina 7 min 33 komentara

Poredak vozača 20-16
Poredak vozača 15-11
Poredak vozača 10-4

10. Daniel Ricciardo

Kaže Olav Mol da bi se Daniel Ricciardo malo više trebao usredotočiti na podizanje Renaulta, a malo manje na ulogu dežurnog klauna u paddocku. Ne znam kakvi su neriješeni računi između nizozemskog komenatatora i Australca, ali zaista ima nešto pogrešno u tome što je Renault u teškoj situaciji iskeširao solidne milijune za novog vozača, a da istovremeno imaju puno drugih otvorenih frontova na kojima bauljaju bez vidnog napretka.

S top vozačem su ove godine uspjeli pasti jednu poziciju iza McLarena koji je u ekipu doveo dva mladca, što definitivno nije na čast ni njima, a ni Ricciardu. Kako to često biva kad se siđe s konja na magarca – izostali su karakteristični trikovi s kasnim kočenjima, izblijedili su sjajni potezi, a ni 17 bodova više od Hulkenberga (koji dobiva otkaz) ne zvuči tako impresivno kad znamo da je Nijemcu bilo zabranjeno napadati novu uzdanicu ekipe. I još jednom – ako je vozač Racing Pointa dva boda iza vas, a vi ste u očigledno bržem bolidu – nešto radite krivo.

9. George Russell

“Pa gdje ćeš njega – borio se protiv invalida?!”
Najprije, da je Kubica toliko fizički nespreman – nitko mu ne bi dao bolid. Ima novca? Imao i Sirotkin, ima i Latifi, pa je svejedno Kubica dobio mjesto. U moru pohvala Landu Norrisu iz nekog razloga se zaobilazi vozač koji je ove (i prošle) godine pružao puno bolje partije. Russell nije samo pobijedio nego je deklasirao Kubicu i ništa više od toga nije mogao napraviti. U svim kvalifikacijama je bio značajno brži, a u utrci je izgubio samo u Francuskoj i Njemačkoj. Treba uzeti u obzir da voze daleko najgori, nepredvidljiv i nestabilan bolid, ali je svejedno kao debitant to puno bolje podnio. Ipak, plasirati ga više od devetog mjesta ne bi bilo pošteno jer sad dolaze dečki kojima je ulog vikendima bio puno veći.

8. Alexander Albon

Debitant godine po izboru FIA-e je jedan od onih za koje pola gledatelja vjeruje da neće biti ništa od njega, dok je druga polovica impresionirana kako se nosio s Verstappenom i novim bolidom u svojoj debitantskoj sezoni. Ima istine i u jednom i u drugom pogledu. Albon nije bio vrhunski u Toro Rossu, ali su očigledno procijenili da ima dovoljno potencijala da se okuša u Red Bullu. I imao je. U bolidu koji je očigledno krojen po mjeri Verstappena snašao se sasvim solidno i odradio sve što je ekipa od njega očekivala, a to je konstantnost u top 6. Posrećilo mu se što je došao u trenutku kad je Max odradio svoje dvije najgore utrke, pa je i bodovno to izgledalo sasvim solidno. Za iduću godinu nema alibija. Ispred njega je zimska stanka, dobit će u ruke novi bolid i imat će par tisuća testnih kilometara da se privikne na njega, isto kao i Max.

7. Sergio Perez

Perez je možda “one trick pony” i vozač kojeg top ekipe s pravom zanemaruju otkad je uprskao svoju epizodu u McLarenu, ali je dušu dao za ekipu iz sredine poretka. Kad u jednom bolidu imate tatinog sineka koji nije baš pretjerano sklon bodovima, onda vam u drugom treba jedan Perez koji je u stanju u od Belgije do kraja sezone odvesti sve utrke u top 10, osim Singapura gdje je odustao. U tom istom periodu Stroll je imao jedno deseto i jedno deveto mjesto.

6. Sebastian Vettel

Biti rame uz rame s generacijskim talentom kao što je Charles Leclerc nije sramota ni za koga, osim za dežurne Vettelove kritičare. Scenarij je poznat. Vettel se zabije u zid na prvom treningu Abu Dhabija – možete biti sigurni da će bogovi humora nadahnuti nekog internet ratnika da se sprda s time i pošalje Vettela u mirovinu ili barem šutne van iz Ferrarija. Dva sata kasnije na istom mjestu se razbije Charles Leclerc – bogovi humora izgube inspiraciju i komentari izostanu. Ista priča se ponovila na testiranju nakon utrke kad se najprije Vettel izvrtio nakon kontakta sa Perezom, a onda Leclerc sutradan pošteno zakucao bolid u zid. To je otprilike scenarij cijele ove sezone što se Ferrarija tiče.

S jedne strane – kad vam dođe novi vozač u ekipu, jednostavno ne smijete izgubiti (isto kao Hulkenberg od Ricciarda), a s druge strane – Leclerc nije bilo tko i, kao što su rekli kad je tek dolazio u F1, hype oko njega je sasvim opravdan i rijetko se dogodi da naiđe tako talentiran mladi vozač koji uz to na sebi ne nosi nekakav strašan pritisak jer u najgorem slučaju može izgubiti od četverostrukog prvaka i probati opet dogodine. Big deal. Vettel je ove sezone izgubio duel u kvalifikacijama, ali je dobio duel u utrkama. Doduše, po bodovima i po općem dojmu je iza pa je stoga i u ovom poretku izvukao deblji kraj. Penzija? Vidjet ćemo dogodine.

5. Valtteri Bottas

Ispred Vettela je korektno smjestiti Valtterija Bottasa. Finac je ove godine opet pokazao znakove dobre forme i kad se sve pogleda na papiru, pogotovo subotom – izgleda kao jedan sasvim legitiman pretendent na naslov svjetskog prvaka. Nažalost, samo na papiru. Dominaciju Mercedesovog bolida je i iskoristio da bude viceprvak, odnosno da se osigura prije kraja sezone od naleta Verstappena, ali sve je to puno premalo za ono što od njega očekujemo kao gledatelji. Za ekipu je sjajan. Dobar timski igrač, netko tko će bijes zadržati u sebi i neće igrati igrice putem medija. Pustit će kolegu na stazi i raditi 1:48 kad se to od njega traži bez puno propitkivanja. Bottas 2.0 je zapravo više kao inačica Barrichello 2.0, što je još prilično daleko od Hamiltona 1.0. Ipak, ne može ga se smjestiti niže od petog mjesta na ovoj listi jer je znao pokazati zube Lewisu na vikendima poput Australije, Azerbajdžana, Japana i SAD-a.

4. Charles Leclerc

Iza Charlesa Leclerca je vjerojatno najlakša sezona u karijeri. Možda je dominantno mišljenje da je mladom vozaču u Ferrariju ogroman pritisak na leđima, ali se čini kao da je uspješno sav taj pritisak prebacio na drugu stranu garaže. Radio je puno grešaka, ali je iz njih učio i znao mudro okriviti sebe, reći da je još zelen i da mora puno toga još shvatiti unutar ekipe. Politički u startu puno bolje pripremljen od starijeg timskog kolege, očigledno s pravim ljudima iza sebe, što je svakako dobar znak za njegovu budućnost u Ferrariju. Bez obzira na loše trenutke – ove sezone jedan od najboljih na gridu, ali uz ogroman kredit. Kad godinu dana tvrdite da učite, onda se očekuje da uskoro vidimo što ste naučili. Hoće li se i 2020. opraštati zabijanja u zid poput Azerbajdžana, Monaka i Njemačke, off-vikendi poput Kanade i Mađarske, sudari poput Japana i Brazila? Neće. Ako ih bude – okrenut će se medijska i navijačka mašinerija i protiv njega, a ako tih grešaka ne bude – onda je sve zaboravljeno i živio Čarli! Zasad – skoro odlično.


Odgovor

33 komentara

  1. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Ma dajte pa uz sve cestitke Sajncu, budimo realni imao je jak bolid.
    Kako on može biti bolji od Leclera koji je savladao Fetela (alo ljudi), ili Botasa koga ekipa često je#be pa nije on kriv što mu ne daju da da sve od sebe (ili jeste ali opet to nije razlog da mu se uvali veliki minus) :)



    4
    -15

    19
  2. Ferrari
    VettelFerrari Prikaži

    Ne znam kakvi su neriješeni računi između nizozemskog komenatatora i Australca

    Da, Ricciardo je vrlo neozbiljan i mislim da je Hulkenberg pokazao više ove sezone.
    Bottasa bi ja stavio na četvrto mjesto, a Sainza na 6., a ne na treće, on se treba dokazati nagodinu.



    4
    0

    4
  3. Marlboro
    AMG Donator Prikaži

    Biti rame uz rame s generacijskim talentom kao što je Charles Leclerc nije sramota ni za koga, osim za dežurne Vettelove kritičare.

    Sramota sigurno nije, ali ako si vec do sada 4x bio WDC prvak onda taj osjecaj sigurno nije ugodan, kada uz to jos dodamo da je timski kolega prakticno “rookie” i kada se pogleda da se tako nesto jos nije dogodilo niti jednom visestrukom prvaku (sa vise od 2 naslova) onda je taj osjecaj debelo neugodan.

    Btw. koliki je “generacijski talent” mladi monegazanin takodjer je relativno upitna cinjenica ima tu jos jako dobrih kandidata pogotovo ako prosirimo opseg godista na ’96-’98.



    11
    7

    4
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Sramota sigurno nije, ali ako si vec do sada 4x bio WDC prvak onda taj osjecaj sigurno nije ugodan, kada uz to jos dodamo da je timski kolega prakticno “rookie” i kada se pogleda da se tako nesto jos nije dogodilo niti jednom visestrukom prvaku (sa vise od 2 naslova) onda je taj osjecaj debelo neugodan.

      Naravno da nije ugodan osjećaj, nikad nije ugodan osjećaj završiti iza kolege, bilo u kvalama, utrci ili pogotovo na kraju sezone u poretku.

      Usput, zašto si u primjeru uzeo baš da se to nije dogodilo nijednom višestrukom prvaku sa više od 2 naslova? Dosta proizvoljna metrika…



      4
      1

      3
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Imaju još četvorica prvaka sa više od dva naslova koje su njihove timske kolege pobijedile u jednoj sezoni (čak i više sezona). Tri su mi odmah pali na pamet, za jednog sam koristiti google.
        Doduše, svoj četvorici bi se moglo progledati kroz prste zbog nekih olakotnih okolnosti (godine, zalazak karijere, duga pauza, taj timski kolega koji ih je porazio nije bio rookie, nije bio čak ni u drugoj sezoni kao Leclerc, niti je tek došao u ekipu, već je bio u top formi – osvojio titulu npr., a u jednom slučaju se radi o vozaču koji spada u klasu najvećih svih vremena, zatim silni kvarovi….).

        Ako to proširimo i na one prvake SA 2 naslova (u momentu kada su imali 2 naslova), onda lista sadrži 7 imena, s tim što se trojica ponavljaju sa gornje liste (mada ima i tu dosta olakotnih okolnosti, tipa propuštanje dijela sezone).



        3
        3

        0
      • Marlboro
        AMG Donator Prikaži

        Ne da bih time izuzeo Alonsa ili bilo koga drugoga, nego zbog toga sto misli da se to nekadasnjim prvacima koji imaju slican broj titual kao i Vettel npr. Prostu, Senni, Schumacher ne bi nikada dogodilo.



        4
        1

        3
  4. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    4,5,6 i 7 mjesto se apsolutno slazem. Iako ovo “branjenje” Seba mi nije bas leglo jer koliko god netko volio Seba i sta god mislio o njemu. Ipak je 4xWDC , ipak ima skoro 15 sezona u F1 , ipak je nekoliko sezona u Ferrariju i nakon svega toga apsolutno je normalno da ce se njemu greske puno puno teze oprastat nego klincu koji je 2 sezone u F1 i prva u Ferrariju.
    Tako da neznam cemu uvijek spominjanje toga ali dobro :D.
    Zadnja 3 mjesta sam i prije spominjao puno puta. Cak bi se mozda i slozio da su ta 3 mjesta zauzela 3 rookie-a.
    Jer za Ricciarda sam dobio osjecaj da je smjesten u top 10 na osnovu njegove povijesti , a ne nikako samo ove sezone.
    Jer na osnovu ove sezone jednostavno nemoze biti u top10 jer prakticki nista nije pokazao , jedino sta mu ide na ruku je to da je sjeo u novi bolid kojeg ne poznaje , nista drugo. Prema tome ipak bi decki , koji voze prvu sezonu u zivotu F1 , trebali imati prednost neku. A i ruku na srce vise pokazali od Riccia.
    Sta se tice Russella , nitko ne kaze da on vjerojatno nije veliki talent , veliki vozac i sve. Ali ove sezone jednostavno nije imao priliku to pokazati zbog svog bolida. I nije on kriv tome. Tako da se njegove kvalitete nisu mogle vidjeti ove sezone i sta god netko rekao o Kubici , realno bi svatko protiv njega imao ove sezone 21-0. U ovom tekstu ne postoji argument kojim bi on usao u top 10 , i sumnjam da itko moze naci dobar argument. I kako sam pretpostavio , jedini argument je taj sta je deklasirao Kubicu a to je bojim se puno premalo.
    Za Albona sam i prije puno pisao pa se necu ponavljat :D



    3
    1

    2
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      U prvom odlomku u duelu Vet/Lec kažeš da se greške teže opraštaju 4WDC, a kasnije kažeš da se ne može uzimati u obzir povijest kad je u pitanju Ricciardo (i Russell). Ili uzimaš povijest ili ne. Greške su greške, nemamo mi što opraštati ili ne, možeš ih samo pobrojati. Ako jedan ima deset grešaka i 4WDC, a drugi osam grešaka i u drugoj je sezoni u F1 – onda možeš reći da ovaj drugi ima više potencijala za budućnost jer je mlađi i neiskusniji, ali za ocjenjivanje ove sezone je i dalje 10:8 u greškama (u ovom primjeru).

      Russell nije pobijedio nego deklasirao Kubicu, a to sigurno ne bi napravili svi na gridu. Drugo, vozio je krš od bolida kao rookie (što smo prošlih sezona uzimali kao “olakotnu okolnost” za neke debitante) i imao impresivan skor i po vremenima i po tome što ne radi gluposti i drži se na stazi. Treće, znali smo ga viđati blizu Haasa/Alfe kad Williamsu tamo sigurno nije bilo mjesto. I osim toga, nikom nije lako pobijediti 21:0 kolegu u kvalifikacijama. Zar nismo prije godinu dana to isticali kao nečiji megauspjeh?



      6
      4

      2
      • Mclaren
        AlkY Donator Prikaži

        E sad ja nisam previse spretan sa rijecima pa neznam kako napisat a da svi mi ne dozivimo mozdani od kompliciranja:D.
        Ali probat cu.
        Za ocjenu ove sezone se definitivno povijest nebi trebala gledati.
        Kada sam pisao za Ricciarda mislio sam na ovu sezonu jer se osobno ne slazem sa 10tim mjestom i neke misli od proslih sezona se nebi trebale mjesati ovdje ( sta naravno mozda i nije bio slucaj pa ja grijesim ).

        Kada sam pisao za 6. mj Seba , prvenstveno se slazem sa pozicioniranjem na tablici. Ali drugi dio sam se osvrnuo generalno na odnos “iskusnjak” protiv “zelenog”. U ovom slucaju Seb/Lec ili bilo koja druga imena u tom omjeru. Jednostavno se nemogu isto greske gledati nekome preiskusnom naspram prakticki novajlije ( ponavljam , ovaj dio ne mislim striktno na ovu sezonu nego opcenito) , tako je u svim sportovima i gdje god se okrenes. I ja kad se zaposlim na novi posao i kad pogrijesim , svi razumiju jer sam nov itd. A kada pogrijesi kolega koji radi tu 10 godina ipak mu malo “jace” prigovore. Mislim , po meni , cista logika da nemoze bit cistija.

        Za Russella sam i ja jednom upotrijebio rijec “deklasirao”. Prvo , za Kubicu ce se rijetko naci netko tko ce reci da nije najlosiji , ili debelo najlosiji vozac na gridu ove sezone. I nitko nemoze reci da ga “sigurno” nebi dobio bilo tko od ostalih vozaca , kao sta ja nemogu reci sigurno da bi ga dobio. Ali moje misljenje je da bi , jer mislim da su svi na gridu barem za nijansu bolji od Kubice. Naravno da je 21-0 impresivno , ali nemogu se oteti dojmu da Kubici ipak nije bilo mjesto ove sezone u bolidu. Probao je , svaka cast na tome. Ali kazem opet , po mom misljenju , nemoze se nositi s nikim na gridu.
        A Russellu se nije bilo tesko odrzati na stazi jer je imao posao prva 3 kruga prestici ili odvojiti se od Kubice i ostalo samo plovio stazom i micao se pod plavim zastavama. Nije bas da je bio u ekstra okrsajima.
        I opet se ponavljam , ali kazem da Russell jednostavno nije imao priliku se dokazati (kako vjerujem i moze) s ovim bolidomi stoga ga je i puno teze procjeniti i pozicionirati na ljestvici



        2
        2

        0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Jednostavno se nemogu isto greske gledati nekome preiskusnom naspram prakticki novajlije ( ponavljam , ovaj dio ne mislim striktno na ovu sezonu nego opcenito) , tako je u svim sportovima i gdje god se okrenes. I ja kad se zaposlim na novi posao i kad pogrijesim , svi razumiju jer sam nov itd. A kada pogrijesi kolega koji radi tu 10 godina ipak mu malo “jace” prigovore. Mislim , po meni , cista logika da nemoze bit cistija.

          Razumijem logiku, ali će i tvoja i njegova greška firmu isto koštati te godine. Ti ćeš dobiti epitet perspektivnog mladića za budućnost, a taj stariji će biti pod rizikom za naredne godine; ali opet – ne ocjenjujemo potencijal ni prošle ni buduće godine, nego ovu.



          2
          -2

          4
        • Mclaren
          AlkY Donator Prikaži

          Svakako , slazem se. Kad se gleda striktno jedna sezona nemogu nista kontra reci :D



          1
          1

          0
        • Kimi Raikkonen 7
          Kos Prikaži

          U globalu ste oba dvoje u pravu osim ove paralele sa mladim i starim radnikom. Ante Vetma mislim da greška starijeg u ovom slučaju ove godine firmu košta barem 40x više. Koliko Seb zarađuje koliko Leclerc, to je isto jedna jako bitna varijabla.



          4
          2

          2
  5. Fia
    Realista Prikaži

    Jos jedan neuspjeli pokusaj opravdanja S.V. :)



    9
    1

    8
  6. F1puls Portal
    OlivierPenis Prikaži

    Lance Stroll je imao bolju rookie sezonu od Norrisa u Williamsu koji je bio otprilike podjednak ovogodišnjem McLarenu. Samo 3 boda manje od FELIPE MASSE dok Norris sa Sainzom zaostaje oko 40. Pa ipak, Stroll je i tada imao status tatinog sina i nekog kome nije mjesto u F1, dok su Norrisom svi oduševljeni i predvidaju mu svjetlu budućnost. A samo da napomenem, Norrisov otac je također milijarder, jedan od najbogatijih ljudi u Bristolu. Jel mislite da ta činjenica nema nikakve veze sa Norrisovlm karijerom, odnosno da je Norris tu isključivo zahvaljujući svom talentu? Perez također, pay driver koji je imao priliku voziti i za top tim pa znamo kako je to završilo. Stroll vozi onoliko koliko mu bolid dopušta, ove sezone je možda malo podbacio, ali to konstantno pljuvanje po Strollu je malo naporno postalo, barem za mene. Jer on nije jedini koji je zbog novca tu gdje je, a isto tako radi se o F3 prvaku, tako da postoji neka osnova zašto je dobio mjesto u F1. Jedina razlika je sto druge “tatine sinove” ne razapinju na svakom koraku, nego se od njih rade heroji, a Stroll koji je nešto i postigao, njega se na svakom koraku omalovažava. Reputacija i medijski utjecaj je jebena stvar



    2
    2

    0
    • Honda
      zekohonda Donator Prikaži

      stroll je većinu svoje prve sezone izgledao kao potpuni amater. to se za norrisa ne može reći.
      ove godine je ‘možda malo podbacio’ – ne bi se složio. razbijen je od strane pereza, potpuno u skladu s mojim očekivanjima.



      5
      5

      0
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Norris je u kvalama dobio Sainza u rookie sezoni i to u sezoni di Sainza svrstavamo u vozače koji su najbolje odradili sezonu.
      Tako da ne bi rekao da je podbacio, više da mora naučiti brzinu iz kvala prenijeti u utrku. Plus imao je 6 ne zvaršenih utrka, a Sainz samo 3.



      2
      2

      0
    • Kimi Raikkonen 7
      Azavi Donator Prikaži

      Stroll je dobio većinu svojih bodova onim podijem u Azerbejdžanu, što baš i nije neki rezultat da je bio konstantno bolji od Masse ili blizu. A i Felipe ruku na srce nije tad bio onaj vozač iz 2008. godine.



      1
      1

      0
  7. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Perez ispred Vettela.



    10
    6

    4
  8. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Da radim vlastitu ljestvicu, ne bi bolje posložio.

    A sad top 3:

    3. Sainz
    2. Verstappen
    1. Hamilton



    6
    6

    0
  9. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Perez je još uvijek strašno podcijenjen vozač. Za Hulkom se žali, a za Pereza se vjerojatno ne bi ni trepnulo da ode iz F1.

    Nevjerojatno kako jedna loša sezona uništi reputaciju…dok se druge godinama pravda lošom srećom.



    12
    11

    1
  10. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Ferrari predstavlja bolid 11. februara 2020.

    Forza Ferrari!!!



    2
    0

    2
  11. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    navijam za Seba iz sve snage u sledecoj sezoni! nemogu da vjerujem sta sve pisu ‘sveznalci’. nipodastavanje 4vorostrukog sampiona je bezobrazluk! :-)

    Forza Seb!!! Forza Ferrari!!!



    5
    -3

    8
  12. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Odabirom pravih podataka možeš objasniti bilo koji poredak. Evo, recimo omjer osvojenih bodova u odnosu na timskog kolegu. Kaj mislite tko je pobjednik?

    Kubica – ima beskonačno 1/0
    :)



    2
    2

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.