Formula 2

Treća pobjeda sezone za Jacka Aitkena u sprint utrci na Monzi!

Piše: Lovro Andraka

Prije 4 godina, 4 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Jack Aitken stigao je do svoje treće ovosezonske pobjede iskoristivši prednost starta s pole positiona. Unatoč tome, put do pobjede nije bio lak zbog konstantnog pritiska brojnih vozača iza njega.

Drugi je na kraju završio Jordan King nakon starta s trećeg mjesta, a iako je ciljem kao treći prošao jučerašnji pobjednik Nobuharu Matsushita, na posljednje mjesto na podiju će se zahvaljujući kazni za Japanca popeti vodeći čovjek prvenstva Nyck de Vries.

Utrka je započela u mješovitim uvjetima, kiša je ranije namočila stazu, ali su bolidi Formule 3 dovoljno osušili trkaću liniju za start Formule 2 na suhim gumama. Start je prošao bez većih incidenata, vidjeli smo tek manji kontakt Luce Ghiotta i Sergija Sette Camare u prvom zavoju, a vodstvo je zadržao Jack Aitken.

Jordan King se uspio probiti ispred Giuliana Alesija za drugo mjesto, a Francuza ubrzo prolazi i jučerašnji polesitter Callum Ilott. Tako smo u vrhu imali tri Britanca iz tri različite momčadi.

King je imao odličan tempo i u sedmom krugu napada te prolazi Jacka Aitkena za vodstvo agresivnim napadom u Della Roggiji. Istovremeno dolazi do prvog i jedinog prekida utrke zbog incidenta u prvom zavoju između de Vriesa, Sette Camare i Ghiotta. De Vries je pokušao proći Camaru s unutarnje strane, no straga ga je udario Ghiotto, zbog čega de Vries lagano udara u Camaru. Ghiotto je ostao bez prednjeg krila nakon drugog frontalnog kontakta dana, dok je Sette Camara odustao zbog probušene gume. Na stazu je postavljeno stanje virtualnog safety cara.

Krajem osmog kruga utrka se nastavlja, a restart sjajno koristi Aitken koji se smješta u Kingovu zavjetrinu i vraća ranije izgubljeno vodstvo. U 11. krugu King pokušava s unutarnje strane Della Roggije, ali pritom gura Aitkena van staze. King je usporio ne bi li Aitken ostao naprijed nakon povratka na stazu, no nije pazio na vozača u retrovizorima, Calluma Ilotta, koji je sjajno iskoristio priliku koju mu je ponudio sunarodnjak i lukavo prošao na drugo mjesto.

U 12. krugu Nobuharu Matsushita dobija pet sekundi kazne zbog prekršaja s VSC-om koja će ga na kraju koštati podija. Dva impresivna debitanta, Mick Schumacher i Guanyu Zhou, su nakon starta s 14. i 17. mjesta u tim trenutcima bili na senzacionalnom sedmom i osmom mjestu. Schumacher je u 13. krugu pogriješio u prvom zavoju, a to je za prolazak naprijed iskoristio Zhou koji par krugova kasnije prolazi i Alesija za šesto mjesto.

Na vrhu smo gledali iznimno blisku borbu trojice Britanaca i četvrtoplasiranog Nizozemca de Vriesa, no on ispada iz te borbe nakon greške u prvom zavoju zbog koje pada iza Matsushite. Jacku Aitkenu je pokazana crno-bijela zastava zbog pretjerano agresivne obrane na koju je nakon utrke posebno žalio King.

U posljednji, 21. krug Aitken je ušao s velikim pritiskom Calluma Ilotta, no Sauberov vozač griješi u prvom zavoju – zamalo je pokupio sunarodnjaka iz Camposa, udario je u zid u izletnoj zoni prvog zavoja te se izvrtio. Imao je probušenu gumu te je pao na začelje nakon praktički sigurnog podija i moguće pobjede.

Aitken je zadržao vodstvo do kraja i time uzeo svoju treću ovosezonsku pobjedu ispred Kinga i de Vriesa koji je tako dodatno povećao vodstvo u prvenstvu ispred Latifija koji je i danas ostao bez bodova.

Četvrto mjesto je pripalo senzacionalnom Zhouu koji je nakon jučerašnjeg sudara s Latifijem zbog kojeg je kažnjen s tri mjesta, samim time sa samog začelja, odvozio fenomenalnu utrku i učvrstio svoje mjesto u prvenstvu kao najbolji debitant. Peti je bio jučerašnji pobjednik Matsushita nakon što mu je dodana kazna ispred također odličnog Schumachera koji je startao 14. i uzeo dva boda za najbrži krug. Posljednji bodovi su pripali Alesiju i Deletrazu.

Trojica od četiri najbliža konkurenta de Vriesu su danas ostala bez bodova – samo je pobjednik Aitken stigao do bodova, stoga je prednost ispred Latifija narasla na 59 bodova s četiri utrke do kraja. Trećeplasirani Ghiotto kasni 70 bodova, dok Aitken i Sette Camara kasne 72, odnosno 74 boda.

Iduća runda Formule 2 vozi se u Sočiju za tri tjedna, a nakon toga slijedi pauza od dva mjeseca do finala u Abu Dhabiju!

Vozač Momčad Zaostatak
1 J. Aitken Campos Racing
2 J. King MP Motorsport 2.764
3 N. de Vries ART Grand Prix 6.530
4 G. Zhou UNI-Virtuosi 7.612
5 N. Matsushita Carlin 8.189
6 M. Schumacher PREMA Racing 8.541
7 G. Alesi Trident 12.851
8 L. Delétraz Carlin 13.389
9 N. Mazepin ART Grand Prix 13.941
10 N. Latifi DAMS 23.091
11 M. Sato Campos Racing 29.564
12 C. Ilott Sauber Junior Team by Charouz 41.390
13 M. Raghunathan MP Motorsport 52.478
14 T. Calderón BWT Arden 53.021
15 L. Ghiotto UNI-Virtuosi 92.691
S. Gelael PREMA Racing kvar
S. Sette Camara DAMS sudar

Konačni rezultati Formule 2 2019.

Komentiraj

4 komentara

  1. Još jedna sjajna utrka! Šteta za Ilotta, a de Vries nikako da se skine s postolja :)


    0

    0
  2. gledao sam do pola. zanimljivo bilo.


    0

    0
  3. Nelson Piquet
    Frantic Donator Prikaži

    Sadržajno
    Bilo je kontakata, preticanja
    Nekoliko ih se prekočilo pred prvu krivinu pa su produžili dalje


    0

    0
  4. Mick Schumacher
    Kaiser Prikaži

    Odlična utrka, šteta za Micka, da nije napravio lockup vjerojatno bi bio na postolju


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni