Izdvojeno

Haas ne želi biti “testni poligon” za mlade vozače

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 27 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Šef Haasa Gunther Steiner izjavio je kako momčad ne želi biti testni poligon za mlade vozače, odnosno ne namjerava angažirati neiskusne vozače koji bi u momčadi bili samo jednu sezonu.

Američka momčad trenutno u svojim redovima već treću sezonu zaredom ima Kevina Magnussena i Romaina Grosjeana. Magnussen bi prema ugovoru trebao ostati u momčadi, dok Grosjeanov ugovor istječe krajem 2019.

Haas se u konstruktorskom prvenstvu trenutno nalazi na devetom mjestu, što bi bio njihov najgori plasman od debija u Formuli 1 – dosad su osvojili dva osma i jedno peto mjesto na kraju sezone. Vozači su se samo ove sezone triput sudarili na stazi, čime sigurno nisu pomogli teškoj situaciji, stoga mnogi očekuju da će barem jedan vozač ostati bez mjesta za 2020.

Ako se odluče za promjenu u jednom od bolida, Steiner tamo ne želi neiskusnog vozača ili nekoga tko će u momčadi ostati samo jednu sezonu:

“Morao bi ostati duže od jedne godine. Ne želimo biti testni poligon.”

Steiner također ne želi da potencijalni novi vozač bude netko tko dugo nije vozio u F1:

“Ako vas nema dvije godine, momčadi je vrlo teško preuzeti rizik kako bi vam osigurala povratak.”

Haasov test vozač je Pietro Fittipaldi, 23-godišnji unuk dvostrukog F1 prvaka Emersona. Trenutno se natječe u DTM-u, a za F1 nema dovoljno bodova na FIA-inoj superlicenci. Steiner kaže kako sustav bodovanja za superlicencu ne ograničava njihov izbor vozača, ali smatra da bi u budućnosti to mogao biti problem. Podsjetimo, kako bi vozač zaradio superlicencu, mora skupiti 40 bodova kroz juniorske i ostale kategorije motorsporta po FIA-inom sustavu bodovanja.

“Postoji mali broj vozača koje možemo odabrati, ali to nije zbog superlicence jer trenutno pričamo o iskusnim vozačima, a ne o novacima.”

“Mislim da novih momaka nema puno. Trenutno mislim da to nije problem, ali mislim da će postati u nadolazećim godinama, neće biti puno ljudi sa superlicencom, a morate mijenjati ljude s ljudima koji nisu bili u F1.”

“Trenutno postoji dovoljno ljudi koji su bili u F1, ali za otprilike pet godina će to postati problem.”

– Gunther Steiner

Što se tiče glasina, njemački Auto Bild tvrdi kako će Esteban Ocon potpisati dvogodišnji ugovor s Renaultom, dok će Nico Hulkenberg otići u Haas – Nijemac svakako odgovara Steinerovim zahtjevima za novog vozača.

Komentiraj

27 komentara

  1. Kako bi volio vidit Hulkenberga u nekom bolidu koji se bori za pobjede tipa Red Bull ili mercedes… nesta u stilu evo ti bolid imas ugovor na jednu sezonu pokazi sta znas… ali ocito da to necemo gledat!! Steta drag mi je vozac!!!



    10

    3
    • Mattia Binotto
      Har Kl Donator Prikaži

      Ja sam malo razočaran da Hulkom moram priznati.
      Više sam očekivao od njega s obzirom da, od ove sezone, težina vozača ne igra ulogu.



      10

      3
    • Sebastian Vettel 5
      Vettel-Ferrari Donator Prikaži

      Ma nema ništa od Hulka u jačim bolidima, Ricciardo ga ove sezone od treće, četvrte utrke redovno pobjeđuje. Volio sam ga i ja vidjeti u jačem bolidu, ali će Renault mu vrlo vjerojatno ostati vrhunac karijere.
      Kako su godine prolazile Hulk se sve više pokazivao kao prosječan vozač i ništa više od toga, imao je par dobrih prilika za podij i nije ih iskoristio, tako da je nezahvalni rekord utrka bez podija izgleda stvoren za njega.



      3

      8
      • Ja bi volio vidjet Aitkena sa Ricciardom u Renaultu. On je naj prespektivniji Renaultov mladi vozač, gladan dokazivanja. Dovođenje takvog vozača može izvući i najbolje iz Ricciarda, a iz svega toga će profitirati Renault. Naravno ako se pokaže da Aitken pripada u F1. Po mome mišljenju nebi trebalo biti s njim problema. Hulk je dobar vozač, ali u zadnje dvije godine mi se čini da je izgubio taj žar. “Eye of the tiger” kako bi se reklo. Bit će zanimljivo vidjeti za koju će se varijantu Renault odlučiti. Naravno moramo i misliti na poziciju u kojoj se Renault nalazi. Najavljivali su podije, a nisu ni blizu. Ćirilu posao ovisi o ovoj i sljedećoj sezoni, tako da vjerujem da neće previše riskirati sa vozačkom postavom, ali tko zna.. Svašta se može desiti do kraja sezone.



        2

        4
  2. Da sam na njegovom mjestu nebih se toliko bojao rookiea. Kao što smo vidjeli većinom uopće nisu loši. Pa McLaren ima najmlađu postavu na gridu, a gle ih. Nema se šta reći. Pametno bi im bilo da unaprijede svog testnog vozača u jedno od vozačkih mjesta, dakle radi se o Pietru Fittipaldiu, a na drugo prazno mjesto bi trebali dovesti mladog Nycka de Vriesa koji je trenutno vodeći u prvenstvu Formule 2,a ima i iskustva u Endurance natjecanju jer vozi za Racing Team Nederland, pa je s njima čak i zabilježio nastup na Le Mansu ove godine. Tako da nije baš tipičan rookie. Fittipaldi bi bio najveća kocka, ali to je vozač koji je vozio Indy Car i DTM, a već je skoro godinu dana njihov testni vozač pa je zato upoznat s momčadi, bolidom i razvojnim programom, tako da opet nije potpuni stranac. Samo je bitno da ne produže aktualnim vozačima ugovore jer ni jedan ni drugi nisu pokazali zrelost, a barem se to od njih očekivalo ako ništa drugo…



    4

    5
  3. Fernando Alonso 14
    Marci Prikaži

    Zar nije da Kevin ima ugovor za sljedeću godinu, ako tome dodamo njegov odnos sa Hulkom, onda je sigurno da Hulk ne dolazi… ako Hulk ne dolazi, a Grosjean odlazi, mora doći netko manje temperamentan, npr. Bottas, ali Bottas ostaje u Mercu, Merc onda na kraju sljedeće sezone Mercedes sigurno neće mijenjati dva vozača, znači ništa od tandema Max – Ocon u 2021., onda vjerovatno Max ostaje u RB-u, još ako se Albon pokaže kao dobar izbor, Kvyat više nema što tražiti u TR-u i RB-u

    Zbog toga što HAAS-u treba vozač, Kvyat nema budućnost u nekoj od top 3 ekipa… pa mislim… stvarno nije fer


    0

    6
  4. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Šta bi dobili da ubace okona umjesto hulka?



    2

    1
  5. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Ne vidim razlog zbog cega bi Hulkenberg uopce bio doveden u situaciju da se bori za mjesto u sportu. Covjek je proveo 10 godina u sportu i sigurno je skupio vise iskustva nego vecina vozaca koja se namece ispred njega. Pored tog iskustva ima i izvanrednu brzinu koja je potrebna jednom timu u razvoju i volio bih da on ostane bas zbog toga u Renaultu koji naprosto mora promijeniti svoj pristup u F1. Placaju Ricciarda 10+ milijuna vise nego drugog vozaca, a ako cemo iskreno Ricciardo nije pokazao nista naspram Hulkenberga (doduse i ovosezonski bolid je truba naspram ocekivanja). Ocon ako se vec odvaja od Mercedesove sise, bilo bi u redu pronaci mjesto u timu poput Haasa jer bi time dobili vozaca na vise sezona. Naravno i tu treba biti oprezan jer Haas time gubi puno iskusnijeg vozaca koji je s njima od pocetka i sigurno se bolje razumije u posao u Haasu.



    10

    3
  6. Super Aguri
    luke990 urednik Prikaži

    Bolje i to od starog prdonje Grosjeana koji se svaku utrku zabije u nekog.



    2

    8
  7. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Ocon je Mercedesov (i Totov) čovjek, tako da prije odlaska u Renault treba prvo raskinuti sve veze sa Mercedesom. Jel ima kakvih vijesti o tome?



    1

    0
  8. Hmmm, možda se Guenther boji da mu ne “uvale” Micka (naravno, ako uspije skupiti dovoljno bodova za superlicencu)?



    3

    1
    • Meni je za Micka “logičniji” slijed da dođe u Alfu, kad Kimi objesi kacigu o klin.
      Naravno, ako se pokaže u F2 (tako bi ujedno valjda i skupio dovoljno bodova za superlicencu).
      Opet, ko će ga znat?


      0

      0
      • A, jeste vidjeli gospon zeko?
        Stoji.
        Ne spada….. :mrgreen:
        BTW, hvala na informacijama.
        Međutim, mislim da se on treba okaliti još jednu godinu u F2, pokazati se, sakupiti tih bodova i onda, 2021. u F1.
        Jedino ako ne poludi do kraja ove sezone (kao i prošle), pa u tih 8 trka ne osvoji još 100-120 bodova.
        A i pored toga, ne mora nužno u F1 odmah 2020.
        Na kraju, ako se ne pokaže kao materijal za F1, uvijek imaju (kao što rekoh neki dan) DTM ili neke “niže” klase.


        0

        0
      • Alain Prost
        Alain Prost Prikaži

        Kimi je odlučio voziti i voziti.



        3

        1
      • @Frantic
        Jesi li gledao istoimeni film Romana Polanskog?



        2

        1
      • Naravno @wapi
        Dobar :thumbs:
        Znaš da i sam Roman ima malu ulogu u filmu?



        2

        1
      • On uvijek ima ulogu u svojim filmovima, kao i Hitchcock.

        Ali da se vratimo na topic. Ne znam zakaj se boji imati jednog rookija. Jedna iskusnjara i jedan klinac – to mi se čini kao dobitna kombinacija kao i kod Saubera.



        1

        0
      • Kimi Raikkonen
        zoka Prikaži

        Bilo bi bolje da vozi sa Kimijem godinu, makar nama da gledamo opet Raikonen/Schumaher na tv-u



        2

        0
      • @wapi

        On uvijek ima ulogu u svojim filmovima, kao i Hitchcock

        .
        Nisam znao za taj detalj :thumbs:



        1

        0
      • Sebastian Vettel 5
        Pastor Prikaži

        Zeko, u komentarima na tom linku:

        Sorry, this entire article has no basis in fact.

        Mick Schumacher is currently eligible for a super license, and given that he’ll be partaking in at least two rookie test days this year, I’m certain he has already or will in due course apply for a super license.

        Once the super license has been granted, any future renewal will be subject to Article 5.1.6 of Appendix L to the FIA sporting code which reads:

        The driver must also satisfy at least one of the following requirements:
        a) Have accumulated at least 40 points during the three-year period preceding his application (Championships and points listed in Supplement 1).
        b) Have been granted a Super Licence (excluding Free Practice Only Super Licence) in any of the previous 3 seasons.
        c) Have been granted a Super Licence prior to the previous 3 seasons (excluding Free Practice Only Super Licence). In this case, the driver must be judged by the FIA to have recently and consistently demonstrated outstanding ability in single-seater formula cars. The F1 Team concerned must show that the applicant has driven at least 300 km in a representative Formula One car [1] consistently at racing speeds, over a maximum period of two days and completed not more than 180 days prior to the application, either certified by the ASN of the country in which the test took place or during an event counting towards the FIA Formula One World Championship for Drivers.
        (1)TCC or TPC as defined in the F1 Sporting Regulations

        https://www.fia.com/sites/default/files/appendix_l_2019_clean_published_on_20_december_2018.pdf

        (b) is instructive in the aforementioned case, hence all previous super license points become irrelevant the moment Mick Schumacher has been granted his initial super license for 2019.

        Već ima bodove za superlicencu. A kasnije je može obnoviti, za šta mu više bodovi neće biti potrebni.
        Ali mislim da je plan da svakako odradi i drugu sezonu u F2.



        1

        1
  9. Pirelli Wet
    F12013 Prikaži

    Osobno sam poklonik Grosjeana, uvijek mi je bio simpatičan i lik zbilja ima brzinu kad je posložen u glavi. Pokazao je to u Lotusu, pogotovo drugom dijelu 2013. Ali kad je u glavi sve u redu. Ako se mene pita Kevina van, a Romain nek ostane.



    1

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni