F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Evo kako bi Montoya popravio Formulu 1

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Juan Pablo Montoya

Juan Pablo Montoya

Juan Pablo Montoya je vjerojatno jedna od najistaknutijih vozačkih ličnosti u 21. stoljeću, iako nikada nije osvojio naslov prvaka u Formuli 1, Montoya je došao jako blizu osvajanja naslova 2003. i nekoliko godina u nizu predstavljao tvrd orah Michaelu Schumacheru i ostatku Formule 1. Međutim, njegovi uspjesi se većinom mjere u drugim serijama, a za sada je najviše ostvario na utrci 24 sata Daytone, koju je osvajao tri puta. 39-ogodišnji Kolumbijac dvostruki je pobjednik, po mnogima najlegendarnije trke na svijetu, 500 milja Indianapolisa. U aktualnoj sezoni IndyCara Montoya je trenutno vodeći u ukupnom plasmanu i ima dobre izglede da se okruni i tom titulom.

Montoya ovih dana prisustvuje na FIA-inoj konferenciji u Meksiku, a na kratko pitanje Jamesa Allena kako bi on popravi Formulu 1, Montoya je ponudio jednostavno rješenje.

“Ako izbace senzore za gume, senzore temperature, i ostave samo informacije o pritisku, i utrkivanje će se poboljšati za 10% istog trenutka, u to sam siguran.”

“Današnji vozači su lijeni, nema osjećaja, niti imaju potrebu da osjete što se dešava na kojem dijelu bolida. Oni vide da je temperatura previsoka i uspore da bi se gume ohladile. Ako skinete sve senzore s bolida, utrkivanje će opet postati zanimljivo jer će vozači koristiti svoj instinkt i ono što osjećaju. Danas, vozači i momčadi imaju previše informacija. U redu je imati te informacije tijekom treninga, ali one ne trebaju ići vozaču tijekom utrke, jer u utrkama vozači trebaju koristiti svoju glavu, instinkt i osjećaje. Tako će se i više talentirani vozači početi isticati.”

Ideju kakvu ima Montoya trenutno FIA provodi u realnost, pošto je na sastanku Strateške grupe prošlog tjedna odlučeno da će od VN Belgije vozači imati još manje informacija u bolidu i da će se komunikacije između inženjera i vozača svesti na minimum.

Na istom sastanku je predloženo da od 2017. bolidi budu pet od šest sekundi po krugu brži od trenutnih bolida, što bi vremena dovelo blizu onih kakve je Montoya postavljao 2003. Montoya upozorava da bi se te priče mogle koristiti samo da se odvrati pažnja javnosti od pravih problema.

“Zanimljivo je da se takvi krugovi nisu vidjeli već preko 10 godina, a postali su faktor tek prošle godine kada su svi počeli govoriti da zvuk bolida nije dobar, pa su svi odjednom došli do zaključka da su bolidi prespori. Istina je da bi mogli biti brži, to da, ali bolidi nikako nisu spori. Imaju li malo manje prianjanja? Da, to se može primijetiti. Današnji bolidi trebaju više downforcea, to je sve. Isto tako ako im pružite šansu još nekoliko goriva s ovom formulom i motorima, vremenom će motori postajati sve jači i imat će više snage, to je prirodno, dio evolucije.”

“Morate biti oprezni ako želite da bolidi budu brži, jer što su bolidi brži to je teže prestići i stvorit će se veća razlika između bolida i momčadi. Morat ćemo smisliti način kako da pomognemo vozačima u bolidu, i kako da razina downforce ne opada ako je vozač iza drugog bolida pod utjecajem ‘prljavog’ zraka.”

Ali, iako se ne slaže s idejom da bolidi budu brži, Montoya je priznao užitak vozeći brze i snažne bolida, i da je uživao u kasnoj eri V10 motora.

“Reći ću vam kako je to bilo prije. Jednom sam prestao voziti bolid mjesec dana, mislim da je to bilo za vrijeme praznika, i kada sam se vratio u bolid po prvi put, onih prvih pet kruga mi je bilo najstrašniji i najzabavnijih pet krugova u cijeloj sezoni. Bolid je bio isti kao i prije mjesec dana, podešavanja su bila ista i znao sam kuda treba voziti, ali i dalje sam popuštao papučicu gasa na brzim dijelovima, bilo je strašno brzo!”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. Heh, zanimljivo razmišljanje.
    A vidi “kljovaša” na slici. :-)



    2

    0