Dvostruki standardi u svijetu Formule 1

Izdvojeno / Kolumna

Luka Jurić

Prije 5 godina 7 min 63 komentara

Osim samih utrka, vozačkog umijeća i brzina koje se u određenim trenucima čine da savijaju zakone fizike, jedna od temeljnih sastavnica Formule 1 je oduvijek bila drama. Priča koja se razvijala kroz utrke i sezone, vozači koji su od strane medija prikazivani kao persone veće od samog života, u međusobnoj borbi za titulu najbrže osobe na svijetu. Uvijek postoje pozitivac i negativac u priči, kao i u većini holivudskih filmova, od špageti-vestern filmova 60-ih do superherojskih filmova danas. Upravo ta drama je ono što je Netflix, po meni osobno pretjerano, pokušao pokazati sa svojom dokumentarnom serijom užasno sladunjavog naziva  Formula 1: Drive to Survive.

Međutim, mnogi često zaborave jednu vrlo važnu činjenicu – akteri u toj seriji i ono što mi vidimo na ekranu za vrijeme trkaćeg vikenda su stvarne osobe, koje ne glume lika u seriji, već moraju živjeti uz senzacionalizam medija koji pokreću te narative. Ali što se dogodi kad taj senzacionalizam preraste u nešto što mediji, navijači, a u krajnjem slučaju čak i suci počnu smatrati istinom? To ću pokušati prikazati kroz nekoliko primjera koje smo mogli primijetiti kroz zadnje dvije sezone.

Prvi i po meni najbitniji primjer, jer direktno utječe na rezultate na stazi, je slučaj Daniila Kvyata, mnogima također poznatog kao Torpedo. Upravo od tog trenutka kad ga je Vettel usporedio s torpedom, Kvyatova karijera se podosta promijenila, a posljedice možemo primijetiti čak i danas. Osim što je i sam Kvyat prihvatio taj nadimak te imao karikaturu u kojoj se vozi na torpedu na VN Rusije, mediji, navijači i, ono što ja želim dokazati, suci su također prihvatili to, i to na negativan način. Jedan od incidenata koji je obilježio prošlotjednu tisućitu utrku Formule 1 je sudar Kvyata s oba McLarena u prvom krugu utrke.

Čim se to dogodilo, istog trena su svi skočili i napali Rusa kako je uništio utrku McLarenu, uključujući i suce koji su bili brzi na odluci – drive through penalty za Kvyata. Neću lagati, za vrijeme prijenosa se i meni na prvi pogled činilo kako je Kvyat uništio utrku i Norrisu i Sainzu, dva kvalitetna vozača. Međutim tijekom ponovljene snimke, uvjerio sam se da se radi o čistom trkaćem incidentu te me je zato ova odluka sudaca iznenadila. Kvyat je na trenutak imao mali oversteer, ispravio se u istom trenutku, ali nije mogao predvidjeti njihovu trkaću putanju i sudarili su se. Radi se o prvim zavojima prvog kruga kad su gume svima hladne – čisti trkaći incident. Povrh svega toga, još se radilo o dvoboju koji nije ovisio o bodovima.

S druge strane imamo hrpu primjera gdje se za iste ili slične, ponekad čak i gore, situacije davalo ili pet sekundi kazne ili ništa. Utrku prije toga, Giovinazzi u borbi za bodove ima kontakt s Kvyatom koji je mogao spriječiti kočenjem, ali nije – trkaći incident. Prošle sezone, VN Singapura, Perez zabije Ocona u zid u trećem zavoju prvog kruga – prema sucima još jedan trkaći incident. Nadalje, Vettel je imao kontakt s Bottasom na VN Francuske, a Raikkonen s Hamiltonom na VN Velike Britanije – borba za vodeće pozicije i direktna borba za prvenstvo, a obojica su dobili po pet sekundi kazne. Što po meni sugerira da i suci misle kako ih nitko neće osuđivati ukoliko daju očigledno preveliku kaznu (radilo se o čistom trkaćem incidentu) Kvyatu jer je on svejedno već brendiran kao perpetualni izazivač sudara, nasljednik Pastora Maldonada. I upravo to je najproblematičniji primjer duplog standarda u Formuli 1, onaj koji direktno utječe na sam ishod utrke.

Iako i moj idući primjer direktno utječe na rezultat utrke, ovdje se ne želim osvrnuti na taj aspekt, već na recepciju tih događaja od strane medija i navijača, a to su timske odredbe. Momčadske odredbe nisu ništa novo u svijetu Formule 1 i vrlo često su izazivale brojne kontroverze, od „Fernando is faster than you“ do Multi-21.

Nakon jubilarne tisućite utrke, diskusije o istima su se ponovno razbuktale nakon što je Ferrari naredio Leclercu da se pomakne Vettelu, nakon što je potonji smatrao kako je u tom trenutku bio brži. Razlog zašto se ne želim osvrnuti na sam rezultat njihove odluke je taj što je cijela F1 zajednica već završila s tom raspravom, a i zato što je prije početka sezone Mattia Binotto bio veoma jasan oko te teme – u slučaju kad moraju birati jednog vozača, Sebastian Vettel ima prednost. Što je veoma logično s obzirom da mu je ovo već peta sezona sa Scuderijom te da se radi o četverostrukom svjetskom prvaku. Ono što je mene fasciniralo jest način na koji su mediji i navijači reagirali na tu odluku.

Gledao sam nebrojene komentare i članke u kojima se osuđivalo i Vettela i Ferrari za nešto što su vrlo jasno rekli kako će se ponašati te nisam razumio gnjevne reakcije kad su se na kraju ponijeli u skladu s tom odlukom. Dakako, veoma mi je žao što je to bio početak kraja Leclercove utrke, no to je po meni više bilo do užasne strategije na koju su ga prebacili, nego što je to bilo do odredbe da propusti Vettela. U cijeloj ovoj priči dupli standard upada kad usporedimo ovu situaciju s prošlogodišnjom gdje se Ferrari razapinjalo što ne donosi timske odredbe već dopušta borbu Vettelu i Raikkonenu na stazi, iako je na otvorenju sezone Kimi vozio vrlo dobro i redovito bio na podiju, dok su isti ti navijači i mediji kritizirali Mercedes kad bi, za razliku od Ferrarija, donio timske odredbe poput one u Rusiji kad je Bottas propustio Hamiltona kako bi povećao vodstvo u odnosu na Vettela u ukupnom poretku, što je i sam Bottas priznao da iako teška istina za prihvatiti, i dalje je bila istina ukoliko Mercedes želi osvojiti petu dvostruku krunu za redom, što su na kraju i uspjeli.

Zašto su jedne timske odredbe dobre i potrebne, dok druge nisu? Smatram kako odgovor leži u osobnoj pristranosti navijača i pojedinih reportera koji donose vijesti iz nama dragog najbržeg cirkusa na svijetu. Od Skyja i njihovih reportera za koje me ne bi čudilo da šalju ljubavna pisma Lewisu Hamiltonu do talijanskih i nekih drugih medija koji vrlo očigledno favoriziraju momčad iz Maranella te, u najrecentnijem slučaju, mladog Monegažanina. Što se automatski onda prenese i na brojne navijače koji kao da zaklope jedno oko na određene situacije, dok na druge, poprilično jasne situacije, skoče i ne puštaju.

Upravo takve situacije bacaju loše svjetlo na našu, inače zabavnu i genijalnu, F1 zajednicu. Zašto se mora prikazivati Vettela ili Hamiltona ili bilo koga drugog poput nekih sebičnih zlikovaca, kad je stvarnost veoma drugačija što su pokazali nebrojen broj puta kroz svoju karijeru, pogotovo zadnjih nekoliko godina – od činjenice da prva stvar koju su obojica napravili nakon što su izašli iz bolida u Bahreinu je ta da su otišli do Leclerca i utješili ga nakon što je bez ikakve krivice završio na trećem, umjesto zasluženom prvom mjestu; od Vettela koji je u Kini na slobodnom treningu rekao svojim mehaničarima da prvo pomognu Toro Rossu, a tek onda njemu; od toga da su si više puta međusobno stali u svoju ili na primjer Verstappenovu obranu kad su ih mediji krenuli razapinjati… Mislim da bi se ovakve situacije mogle nabrajati u nedogled.

Prije nego što završim ovaj tekst, želim napomenuti da sam svjestan krajnje ironije cijelog ovog članka i poruke koju želim poslati, s obzirom da sam i ja dio ove žurnalističke zajednice i s obzirom da sam i ja veliki fan Formule 1 sa svojim osobnim pristranostima. Međutim, smatram da je bitno potruditi se maknuti svoje pristranosti sa strane i vidjeti da su ti vozači na kraju dana kolege i stvarne osobe, a ne Kapetan Amerika i Thor koji pokušavaju spriječiti Thanosa da prepolovi populaciju čitavog svemira. Nije im u interesu stvarati neprijatelje na gridu na kojem se nalazi još samo devetnaest ljudi.


Odgovor

63 komentara

  1. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Živa istina i jedan od najvecih problema F1.

    Komentari i ti mediji su strašni. 90 posto ih je takvo i pitam se da li to zaista velika većina ljudi ne shvaća F1 ili su samo licemjerni?

    Od Leclerca se radi žrtvu kao što se i od Kimija.
    Leclerc je po svima daleko brži od Vettela, i kad nije. Vettel i Binotto ispadaju 2 krampusa koja eto mladom dečku nedaju pobjedu/borbu za naslov prvaka, a realnost je takva da trenutno obojica nisu u borbi za pobjede, a kamoli naslove prvaka. Već se od Australije oplelo po Ferrariju.
    Da kojim slučajem ispadne da upravo zbog nedostatka timskih odredbi Vettel izgubi prvenstvo onda bi se svi mediji smijali Ferrariju da ih ne koriste i ispadaju glupi. Dok jedan savršeni Mercedes ih naravno koristi, i to je super i pametan potez.

    Ferrari tome nije kriv, krivi su jedino u dijelu kada se tokom utrke previše dvoume…Ferrari će biti budala samo onda kada budu pokazali strah od medija i fanova zbog tih naredbi. Treba isključiti emocije i biti hladne glave. A ovi neka pričaju što god žele.

    Fan sam Leclerca, ali njemu ova hajka na Ferrari dobro dođe, stavlja Ferrari pod pritisak.
    3/3 utrke za redom plače na radio da ga se pusti čim je 2 sekunde iza Seba. Nakon trke se Binotto mora pravdati njegovom menađeru….alo…pravila su bila jasna i javno rečena pred svima. A sad se Leclerc odjednom pravi blesav….drag mi je i sve, ali ako ovako nastavi bojim se da će odnosi Seba , Leclerca i Ferrarija ići na sve gore i gore kako sezona bude išla.



    43
    42

    1
    • Lando Norris
      Zola Prikaži

      Stvarno ima nesto u ovom komentaru. Mozda nisu stvari kakve se cine na prvi pogled. Ali slazem se da ce odnosi bit sve napetiji i da ce fokus biti 90% vremena na ferarariju. Sto bi znacilo da ce Ferrari olaksat posao mercedesu. Duboko u sebi se nadam da ce se posloziti i prekinuti dominaciju Mercedesa.



      8
      7

      1
    • Ferrari
      AlijA Prikaži

      Bravo senna66 . Jedan od bolji komentara u zadnji par godina .



      5
      5

      0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      A lijepo sam ja govorio: Binoto nije za šefa i ne stavljajte Leclerca s Vettelom.

      Nisu me poslušali, pa sad eto opet imamo sezonu za otpis…. :)
      Da me jesu poslušali, bila bi za otpis iz nekog desetog razloga. :D

      Binoto si je sam kriv što se opravdava manageru. Nemaju oni o čemu pričat osim o ugovoru. Ako si dozvoljava da priča s njim o stvarima o kojima bi trebao pričati s Charlesom, onda je loš šef. Sve ima više dokaza da ne upravlja dobro s vozačima. Taj razgovor s Todtom i politika u oklijevanje s propuštanjem Vettela su očiti dokazi.



      5
      4

      1
    • David Croft
      Ferrari Prikaži

      Već sam rekao na kraju prošle sezone.

      Ferrari treba odjebati SVE medije i njihova mišljenja i raditi kako ONI ŽELE.

      Jebote nije da mi Gazetta ili Motorsport.com plaća vozače, ekipe i sve što ide oko nje.
      Radi što treba da DOBIJEŠ i ništa me ne zanima.

      Boli me kuki za Leclerca i Vettela…ako je VETTEL brži PUSTI GA, ako je LECLERC brži PUSTI GA.

      Ako nakon 7-8 utrka imamo jasnijeg vozača koji je ispred drugoga i koji je pokazao više brzine SVE BACAJ NA NJEGA I NE GLEDAJ IZA.

      Britanski i Talijanski dušebrižnici me NE ZANIMAJU.

      Zanima me jedino Ferrari…a to kako će idioti sa Skya ili Gazette reagirati me uopće ne tangira, ako idemo do kraja i osvojimo prvenstvo.

      Neka onda komentiraju.

      P.S. Tog malog šupka Todta treba odhebati što je dalje moguće.

      Njemu Binotto nema šta odgovarati ni raspravljati. Ne vodi on ekipu ni ne odgovara…njemu je jedino u interesu da digne lovu na Leclercu i da mu skupi sponzore.

      Ne odgovara ti? Idi u Mečke pa me baš zanima kako ćeš sa Wolffom razgovarati tako.

      Malo sam prost u ovom komentaru, ali hebiga…



      12
      11

      1
      • Kimi Raikkonen
        zoka Prikaži

        Pa nije Wolf mlakonja da ga neko zajeb@va. U Ferariju očigledno propuštaju pučistima, nije Matia kriv što mu dozvole neke stvari, ali je kriv što nema autoritet!



        1
        1

        0
  2. Mclaren
    LH44 Donator Prikaži

    Netflix seriju sam na kraju ipak sve pregledao i ok je, malo jesu neke stvari van proporcija pretvorene u dramu, ali većina stvari je realna – 20 likova spremno ginuti za koju desetinku više i za koju poziciju iznad, borba ekipa van staze, interesi itd. Jedino ti zvučni efekti malo parnu uši, ali hajd može se to svarit.

    Koliko je loš prijenos bio, nešto se ne sjećam te kazne Kvyata, ali kasnije kad sam vidio baš mi je nejasno bilo što tolika kazna za jedan obični trkaći incident i složio bih se da je kazna isključivo zato što je u pitanju Torpedo… ovo za Leclerca ne treba komentarisati, mali jeste odvezao strašnu utrku u Bahreinu, ali na ostale 2 utrke nije imao tempo Sebastiana i kraj priče, normalno da će Ferrari povući potez i pustiti bržeg vozača naprijed ako misle da može bolje od trenutnih pozicija. U Australiji su ga opravdano zadržali, a u Kini su ga opravdano sklonili Sebu s puta, a hejtera Lewisa i Seba će uvijek biti, šta god uradili, naći će se neki novinar koji ga ne gotivi i napisati nešto na što će se nakačiti ljudi da istresaju svoje frustracije :chill:



    11
    11

    0
  3. Bmw
    Kuki Prikaži

    Bas me zanima kakvi bi bili komentari da Verstapen tako izbaci dva Ferarija ili Mercedesa



    7
    7

    0
  4. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Off topic: Navodno je otac Nikite Mazepina (F2 vozač ART Grand Prixa) u pregovorima s Williamsom u vezi kupovine tima koji je u sve težoj situaciji.



    9
    9

    0
  5. Alain Prost
    aleneoprosti Prikaži

    Odličan tekst!



    5
    5

    0
  6. Charles Leclerc 16
    Domach Donator Prikaži

    Autoru sve pohvale.
    Štivo je sjelo uz jutarnju kavu skoro ko Safety Car na dosadnu utrku.



    10
    9

    1
  7. Honda
    Red Bull no1 Prikaži

    Koliko jos ima dvostrukih arsina koje nisi nabrojao gdje ljudi bacaju drvlje i kamenje na vozace koji su pokazali vrhunsku brzinu a nisu njihovi omiljeni likovi.Ociti primjer je Verstapen koji radi svojih grijeha iz mladosti postade omrazen a trenutno je mozda najbrzi vozac na gridu.Pristrasnost i neobjektivnost je uvijek postojala jer kada ljudima dirnete u njihove junake oni se svim silama trude da ocrne te ekipe ili vozace sto vise.To je nazalost u ljudskoj psihi i pomalo to svi nosimo u podsvjesti, neko vise neko manje.



    8
    0

    8
  8. Fia
    Realista Prikaži

    Mali je bio brzi u 3/3 utrke od cetverostrukog prvaka. Ponavljam, tri utrke, zasto je Vettel ispred bodovno? Momcadske odredbe i nesretni kvar. Ne volim ono sto bi bilo kad bi bilo, ali bez momcadskih odredbi mali bi zavrsio ispred na sve tri utrke. Dati prednost Leclercu. Tocka



    6
    -8

    14
    • Fia
      Realista Prikaži

      A sad mozete lupat minuse, cinjenice su cinjenice, jel bio brzi od vaseg Vettela? DA, i ajmo mi sad podrzavat sporijeg vozaca samo zato sto je cetverostruki prvak, nema veze sto je sporiji u 3 utrke(nije jedna hehe), on je prvak ljudi, bio davno dok je imao najbolji bolid i vozio po tracnicama, trenutno je samo prvak u …. znate vec cemu. spinning around. Ne volim Hamiltona ali je kao vozac tata mata za Vettela. Dok je on u Ferrariju nema naslova, jedino mozda Leclerc ako mu dozvole ;)



      6
      -7

      13
      • Alain Prost
        Alain Prost Prikaži

        Baš si realan, sve je kako si napisao.
        Ili si pod stare dane ipak zabrinut za “malog” da se ne desi ’07. Interesantno kako se povijest skoro pa ponavlja, aktualni prvak ne može pobijediti novaka, malog Hamitona i oboje gube naslov, čim je prvak otišao, naslov je došao. Tko zna…
        Ili si samo ljut na Hamiltona i Vettela što su pobijedili Alonsa?



        5
        4

        1
      • Fia
        Realista Prikaži

        ne znam gdje ti vidis da spominjem Alonsa,a o Vettelu: uglavnom sam se dvoumio o njegovim uspjesima prije ere Ferrarija, je li zbog dominantnog Red Bulla ili je on ipak izvlacio nesto posebno iz bolida.. Jedno vrijeme sam cak mislio vise za ovo drugo ali prosla sezona je pokazala svu njegovu sposobnost(nesposobnost).. Tako da je ipak bio bolid, a ne Vettel



        2
        -9

        11
    • David Croft
      Ferrari Prikaži

      Nije bio brži u Australiji i Kini.

      Ako se već ideš razbacivati “činjenicama”



      4
      2

      2
      • Fia
        Realista Prikaži

        Australija je daleko pa ne vrijedi pricati ali uzet cemo primjer Kine, ako si gledao utrku, Leclerc se nalazi ispred Vettela, javljaju Leclercu da ubrza jer je Vettel kao brzi… Lecrerc bjezi iz DRS zone Vettela, pocinje se odvajati, oni javljaju da ga propusti.. Pustili Vettela koji je tvrdio da moze ici brze, ispostavilo se da ne moze nego je samo cekao da dobije poziciju na gotovo.. Slijedi 2-3 Vettelova teska kocenja, gume gore, usporava obojicu, ali opusteno, on je brzi ahahah mos mislit



        1
        -8

        9
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        “Australija je daleko pa ne vrijedi pričati”…mjesec dana…dobro šefe.
        Zašto? Zato što ne paše tvojoj priči?
        Koji je vozač u Australiji dobio govno od strategije i imao problema sa PU? Nećemo pričati jel da?

        Ne paše priči.

        Leclerc se nije odvojio iz DRS-a unatoč tome što je imao više postavke motora od kruga 7…uostalom Leclerc je dobio 10 krugova da se odvoji i napravi pritisak na Mercedes i nije to napravio.

        Nisu njemu dali 2 kruga već 10 krugova. Dok je Vettel stalno bio unutar 8 desetinki na stazi na kojoj je jako teško pratiti bolide kroz prvi i drugi sektor i to sa slabijim postavkama motora.

        O čemu ti govoriš?

        Vettel je u 10 krugova spalio gume iza Leclerca jer ovi nesposobnjakovići nisu bili kadri donijeti odluku u 6-7 krugu umjesto 11. krugu.

        Čak i tada uz 2 blokiranja guma je bio oko desetinku-dvije brži od Leclerca…nemaš pojma stari.



        7
        6

        1
      • Fia
        Realista Prikaži

        U biti Vettel je bio blizu Leclerca samo zbog DRS-a kojeg je izgubio kasnije kad je Leclerc ubrzao, a imao ga je samo zato sto je bio pocetak utrke, dakle nije mu se priblizavao.
        Muci me to sto Vettel zna da ne moze brze i to se vidilo przenjem guma kad je imao free stazu, a tvrdi da je brzi neka ga propuste. Uzmi situaciju u Bahreinu, Leclerc tvrdi da moze ic brze, vidi se sa njegove kamere na bolidu koliko je brzi, na kraju je bio toliko brzi da je ignorirao team orders.. vidis, to znaci “mogu ici brze”



        2
        -8

        10
      • Fia
        Realista Prikaži

        Pogledaj utrku ponovo, Leclerc je bio izasao izvan sekunde Vettela, i u tom ili krugu kasnije pusta Vettela…
        A Vettel se priblizio Mercedesu? Nisu se ni utrkivali s njima nego s Maxom



        1
        -3

        4
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        Pošto očito nemaš pojma niti pratiš podatke evo ti:
        https://pbs.twimg.com/media/D4H04TlXoAAF91N.jpg

        Vettel nije bio uz Leclerca samo zbog DRS-a…jer kasnije nakon što ga je Leclerc propustio i dalje je nastavio biti brži u trećem sektoru (DRS sektor) gdje se odvajao…graf ti lijepo pokazuje.

        Također NE…Leclerc se nije odvojio jer je Vettel imao DRS i na prvoj ravnici i na drugoj…bio je i dalje unutar sekunde.
        Zapravo, Vettel je bio brži u tom krugu za 0.075…

        Isto tako ovaj graf ti lijepo pokazuje da je Vettel odvajao po 2 desetinke kada je ušao u ritam i prije nego što je ušao u boks, razmak između njega i Leclerca je bio…1.7 sekundu…

        Toliko o tome.



        7
        5

        2
      • Fia
        Realista Prikaži

        Grafika na TV-u je pokazivala vise od sekunde.
        Ali sve si rekao o njegovoj brzini s ovom recenicom:
        Zapravo, Vettel je bio brži u tom krugu za 0.075…
        Uz DRS je brzi za skoro nista, bravo bravo a DRS nosi par desetinki, znaci bez njega?
        Uglavnom,ukoliko ne bude team orders mali ce bit bodovno ispred njega, eto mozes si zapamtit komentar, to sam napisao na kraju prosle sezone, na pocetku ove i evo sad.



        1
        -10

        11
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        Hahahah…ček jel ti to nisi kliknuo na link?

        Halo dečko…Seb je bio brži kroz treći sektor i prije i nakon što ga je Leclerc propustio.
        Kako to da Leclerc nije sa DRS-om ostao unutar sekunde ili da nije bio brži u trećem sektoru?

        Kako to da Leclerc onda nije ostao blizu tj unutar sekunde već je otpao i na kraju pred ulazak u boks Vettela, zaostatak je stajao na 1.7 sekundi…prije toga Vettel konstantno unutar 8 desetinki…ne sekundu već 8 desetinki.

        S kime se ja raspravljam…

        0.075 u tom krugu je bio brži Vettel…za koji ti govoriš da se Leclerc “počeo odvajati”…je li ti vidiš što ti pišeš ili se samo praviš takav?

        Znači strašno.



        5
        3

        2
      • Fia
        Realista Prikaži

        Zasto bi Leclerc bio u prljavom zraku iza Vettela ako NE SMIJE biti ispred njega, eto zasto se odvajao ;)
        Toliko od mene



        1
        -5

        6
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        Ahahah…aj dobro.

        Iz prljavog zraka izlaziš tek na neke 3-4 sekunde od drugog bolida…uostalom nije se ni mogao odmaknuti jer je Max bio vrlo blizu.
        Toliko o tvom znanju i činjenicama.

        Slijedeći put provjeri brojeve prije nego počneš čitati naslove i izlijevati frustracije prema vozaču jer ga eto ne voliš.



        4
        2

        2
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        A gle, možda Leclerc za razliku od Vettela zna da nema smisla spaliti gume pa se maknuo koliko je mogao da se bolje hlade, a i računao je valjda da pitwall zna što radi. Na žalost taj pitwall već cijelo desetljeće nema pojma.

        Kao što sam predviđao čim je objavljena vozačka postava Ferrarija – perje leti, a tek smo 3 utrke u sezoni.



        5
        4

        1
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        @wapi

        Ne leti nikakvo perje…u Ferrarija po običaju uvijek jedan vozač dobije nekakvu sumnjivu strategiju pa izvana to izgleda kako izgleda.

        Da leti perje onda Vettel ne bi došao do Leclerca u Bahrainu i tješio ga…ili ne bi rekao preko Team radija da je Leclerc trebao dobiti i da mu je žao što se dogodilo…

        Znači ne leti nikakvo perje…nego su vozači bliži nego kada je bio Kimi tu. Očekivano i nemam nikakvih problema sa tim..

        Vozači uopće nisu problem Ferrarija.



        4
        2

        2
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Vozači nikad nisu problem, uvijek je to pitwall ili upravljanje vozačima.

        O perju ti svjedoči da Leclerc poslao managera kod Binota. To se ne zbiva kad je idila, nego kad postoji sukob. Ne nužno među vozačima, ali između vozača i momčadi. Meni je stvarno nevjeratno koliko je to vodstvo Ferrarija nesposobno postići da se ljudi dobro osjećaju.
        Prošle godine su imali izgorenog Vettela, pomoći niotkuda. Također nisu znali niti Kimija handlat.

        Ove godine Vettel je opet na rubu da prooscilira, još uvijek radi više grešaka nego padawan (sa 10x više iskustva). Ako Ferrari ne promijeni nešto značajno u osoblju oko Vettela, to će se ponoviti i ove godine, a onda će guranje naprijed šepavog trkača izgledati ekstremno glupo – ali kao veteran Ferrarija navikao sam na emotivne, a ne racionalne odluke. Sve dok se odluke donose na taj način, ne bude dobro.

        Pogrešno je dati prednost Vettelu zato jer je četverostruki prvak, treba mu dati prednost kad je brži.i samo onda, a ne klincu reći neka “pričekaj dva kruga”. To su emotivne, a ne racionalne odluke. Jednako tako je trebalo Vettela odmah pustiti naprijed u Kini i kad se pokaže da ne može nikuda pustiti CLa da napravi undercut…. Ali lako je meni biti general nakon bitke – samo oni na pitwallu bi trrebali biti najbolji “money can buy” – a nisu.



        5
        3

        2
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        @wapi

        To što je Leclerc ili njegov menadžer Todt trčao do Binotta i sa njim pričao…to je meni očajno…
        Drag mi je Charles i mislim da je stvarno odličan vozač i budući prvak, ali halo…ovo mu je treća utrka u Ferrariju.

        Čemu takva panika od strane njega ili njegovog menadžera? Ti si tu samo zaposlenik i ako je već rečeno da će jedan vozač imati prednost na početku sezone…u čemu je problem?

        Da sam Binotto to uopće ne bi tolerirao i odmah bi to rekao i Charlesu (ako on to potiče) i njegovom menadžeru…NEMA RAZGOVORA.

        Nije to njegova ekipa ni Vettelova već Binottova i njegova je zadnja. Nema rasprave.
        Ako kažu da se makneš, makni se. Bez prigovora.

        Do sada ni jednom Vettel nije bio taj koji je tražio i govorio na team radio da je brži i da mu se makne vozač ispred. Ni jednom.
        Charles je taj koji je poticao taj razgovor u svakoj utrci do sada.
        Eto ga unutar 2 sekunde “brži sam što da radim”…okej, kužim novi si i želiš se dokazati, ali nemoj stavljati nepotrebni presing na ekipu.

        Zna se da se sve sluša preko team radia i da se sve emitira…ne vidim potrebu za tim.
        Ako sada u trećoj utrci za Ferrari ne vjeruješ ekipi, onda ne znam što da ti kažem…došao je u ekipu koja se zadnjih 5 godina gradila, malo po malo…nije bila idealna, ali bogami nije sada da vozi bolid koji je poput SF16H u super frustirajućoj sezoni za Ferrari.

        Zamisli da je Vettel taj koji je na team radiu i govori da je brži i “ako ekipu zanima to da gubi vrijeme iza” (njegove riječi iz Kine)…ono smiri malo.

        Nije da se sada okrećem protiv Leclerca, već sam rekao…drag mi je i sigurno je budući prvak, ali meni se osobno ne sviđa takav pristup u ovakvoj ekipi od strane njega i njegovog menadžera.



        4
        2

        2
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        To što si napisao samo svjedoči o tome da Binoto ne radi dobar posao. Da radi dobar posao, vozačima bi bilo sve jasno i bili bi sretni što poštuju odluke pitwalla.

        Ovako pitwall izgleda kao hrpa kretena – jedan mu kaže “odvoji se”, drugi malo kasnije “pusti ga naprijed”, a ti već 5 krugova gledaš frajera koji ti se vozi puno preblizu u repu i glođe gume, a obojica ste prije trke dobili uputu da se ide na jedan box i da čuvate gume….

        Naravno da Todt nema kaj pričat s Binotom, ali to što priča svjedoči da je Leclerc nezadovoljan, a ne bi trebao biti da je Binoto napravio svoj posao.

        I naravno posve je nepotrebno u ovoj fazi sezone puštati Vettela. CL je bio ispred u utrci, imao je više bodova u tom trenutku – to bi trebalo biti dovoljno da ga se ne sklanja s puta Vettelu koji i dalje griješi preko svake mjere.



        4
        0

        4
  9. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Divan komentar/osvrt, pisan posebice srcem, glavom a i iskustvom! Braaavo!!



    6
    6

    0
  10. dejan_s Donator Prikaži

    Kako su britanski mediji umukli u hvalospjevima o Verstappenu čim je postao smetnja Hamiltonu, tako isto će se desiti i s Leclercom čim ovaj pokaže zube Hamiltonu. Nadam se da ćemo vidjeti odmjeravanje snaga između Leclerca i Hamiltona čim prije.
    Kako se članak naslanja na ulogu medija i formiranje atribucija zanimljivo je pomenuti da su Vettelu navijači zviždali u vrijeme RB dominacije, a u isto vrijeme imali smo nerijetko i izjave Alonsa i Hamiltona u pravcu da se bore protiv Newey-a, a ne protiv Sebastiana. Da li danas možemo čitati slične vijesti koje podcrtavaju moć bolida? U kojima suparnici Hamiltona govore da se bore protiv Mercedesa? O borbi Davida i Golijata?

    Kada smo imali priliku pročitati bar jedan članak koji propituje besmislenost prošlogodinjeg Wolff-ovih pravdanja timskih odredbi u Hamiltonovu korist kada je naveo da to rade jer je Ferrari prijetnja?
    Pa zar se fair play se ogleda upravo u tome da postupate ispravno bez obzira na posljedice?

    Kako su mediji bili facilitirajući faktor u razdoblju 2010-2013 koji su dali podlogu i krila Alonso-u i/ili Hamilton-u da ustvrde da se bore protiv Newey-a, danas isti ti mediji su supresirajući faktor u formulisanju sličnih stavova o ulozi Mercedesa u Hamiltonovoj dominaciji. I ne samo to mediji su kreirali takvu “realnost” da bi bilo kakva slična izjava ili konstrukcija bila shvaćena kao opravdanje “lošeg gubitnika”.

    Kako sam već napisao poslije utrke u Australiji bio sam protiv timskih odredbi u Melbourne-u, još više sam protiv odredbi koje smo vidjeli u Kini. To je magareća usluga i Vettelu i Ferrariju, a gorka je pilula za Leclerca. Ferrari opet sputava vlastite resurse praktično režući granu na kojoj sjedi. Jedino što mogu napraviti jeste da od Vettela eventualno naprave žrtveno jagnje i krivca za sve što nije “kako treba”. Počinjem se pitati: Zašto su zamjenili Raikkonena perspektivnim vozačem? Mogli su ostaviti I Kimija jer kako je krenulo neće biti razlike: prvi nije mogao, a Leclercu neće pružiti priliku.
    Kakva je to motivacija za Vettela da se trudi da bude još bolji, ako spotiču njegovog kolegu? Da li će se Sebastian osjećati napušteno ili izdano ako (čitati kada) ne dođe timska naredba u njegovu korist? Gledajući prošlogodišnju Leclerc-ovu “Sauber” epizodu on je tek od 4 ili 5 utrke počeo da vozi značajno bolje od Eriksona. Drugim riječim realno je očekivati da će kako sezona bude odmicala biti sve bolji, a imaće vjetar u leđa od medija sve dok ne stane na put Hamiltonu.

    Trenutne situacije su daleko od one da će se prednost davati Vettelu u podjednakim situacijama 50-50 za uspjeh jer je Vettel stari iskusni vozač.
    Meni se čini potpuno nepotrebno davati timske odredbe u situacijama u kojima je to Ferrari činio. Kada se borite za mrvice nema smisla koristiti timske naredbe.
    I umjesto da bar pokušaju da naprave situaciju da su za razliku od Mercedesa tim koji daje priliku za borbu njihovim vozačima došli su čak do toga da su postali još razvikaniji čak i od Mercedesa po primjeni istih. Ništa se više ne da napraviti: Ako Vettel bude zaista počeo da vozi bolje ostaće narativ da je imao favorizaciju tima bez obzira na razvoj događaja, a ako bude slabiji time će još više naglasiti vlastiti brodolom i crnu sudbu jer ga je pobjedio praktično pa rooki i to prvoj zajedničkoj sezoni.



    7
    5

    2
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Vrlo lijepo si to napisao, elokventnije od mene. Slažem se skoro u potpunosti. Ja mislim da je sasvim u okvirima F1 fair playa koristiti timske naredbe. To je stalna praksa u ovom sportu, dio tradicije i čega li već, ali ima svoje štetne posljedice kad se koristi na krivi način i u krivo vrijeme….

      Sa zadnjim dijelom posta o odnosu Vettel, Leclerc i Ferrari se slažem od riječi do riječi.



      2
      1

      1
      • dejan_s Donator Prikaži

        @wapi
        Razumijemo se jer mislim da razmišljamo na sličan način. Nisam ni ja protiv timskim odredbi kada to treba, ali kada je riječ “o mrvicama” tj. borbi za poene ili za pokoje postolje to upravo jesu mrvice za ekipu reda kakav je današnji Ferrari ili još preciznije kakav bi trebalo da Ferrari jeste.
        A za više od mrvica bojim se da su mršave Ferrarijeve šanse ove godine.
        Isto tako nije bilo smisleno davati timske odrebe u situacijama kakve su bile u Austriji 2002. godine(Ferrari) ili prošle godine u Rusiji (Mercedes).



        3
        2

        1
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      @dejan_s
      Mislim da je to pretjerani stav što se tiče medija.
      Britanski mediji su među najgorima na svijetu po pitanju uzdizanja u nebesa, ali i u spuštanju bome.
      Ne znam da li misliš tu isključivo na Sky, ako je tako onda se mogu složiti, ali u globalu većina engleskih medija ako gledamo kroz cijelu Hamovu karijeru mu nije bila baš naklonjena.
      Prošle godine su ga “ubili” jer nije došao u London na onaj event, također prošle godine je bila velika drama u VB oko toga jer mu je avion prijavljen na firmu, a koristi ga i u privatne svrhe, tako nešto.
      Onda je morao raditi ispriku na Instagramu jer je za nećaka koji je obukao haljinu rekao da dečki to ne nose, pa se digla ogromna halabuka, to je samo prošle godine.
      Tako da je daleko od omiljenog u engleskim medijima jer za ni jednog drugog vozača nisam vidio da mu se toliko analizira privatni život.
      Pazi ovo, oni idu “analizirati” kako Hamilton provodi svoj odmor i da li previše “partija”. To nisam vidio za ni jednog drugog vozača.
      Druge vozače kad se kritizira to se radi temeljno na njihovim performansima na stazi, a ne di je bio na godišnjem.
      I kako je Max smetnja Hamu?
      Pa zadnje dvije godine mu radi uslugu i otima bodove glavnim konkurentima gdje god može, puno više nego njemu samom, samo prošle godine je “zavrtio” Vettela 2-3 puta i koštao ga masu bodova, a to je bez bodova koje mu je uzeo bez da su imali kontakt tijekom utrke.
      Možda bi mu bio smetnja da je u bolidu koji je od početka sezone spreman napasti naslov, ali to nije slučaj.
      I ja bi volio vidjeti direktne dvoboje Leclerca i Hama, a mislim da do kraja sezone i budemo ako Ferrari digne formu.
      No meni je i normalno da mediji “drukaju” za svoje vozače. Englezi za Mercedes, Talijani za Ferrari, Francuzi sa Renault itd.
      Ja si uvijek pokušavam zamisliti kako bi bio popraćen Hamilton ili Vettel da su Hrvati i među najboljima ikad u svom sportu.
      Predstavljalo bi ih se kao da mogu hodati po vodi, Blažicko bi doživio orgazam 5x po utrci.
      Sky kao službeni F1 kanal se trebao barem truditi da izgledaju objektivno kad već ne mogu to biti.
      A sa mišljenjem o timskim odredbama se slažem u potpunosti, odlučno napisao i analizirano.



      2
      2

      0
    • Charles Leclerc
      F12000 Prikaži

      Dejane, bliži sam vašoj interpretaciji nego onoj u članku.
      Usporedba Kimija od prošle i Leclerca od ove godine nije opravdana, kao ni pravljenje žrtve od Vettela.



      1
      0

      1
  11. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Mislim da samo mi razbijamo glavu oko raznih situacija u Ferrari-ju, te vrsimo afirmaciju i negaciju na portalu, dok eno Binotto se slika sa Leclerc-om i (frisko obrijanim) Vettel-om. S tim sve receno.



    3
    3

    0
    • Michael Schumacher
      senna66 Donator Prikaži

      Jedna slika ne rješava problem. Lijepo je Binotto rekao pravila pred svima, a Leclerc se pravi već 3. utrku za redom blesav.

      Stvarno misliš da je ovome kraj?
      Ovo je tek početak, nažalost.


      0
      0

      0
      • Michael Schumacher
        Slavenowsky Donator Prikaži

        Niko se ne pravi blesav, dobro je sto imamo ovakvog Leclerca. Proslih godina Kimi nije valjao jer je bio inferioran (ovo nije moje misljenje, nego vecine na ovom forumu), dakle rijesili smo se rutavih dlaka na dupetu i sta sad?

        Ne valja sto je mali gladan i zeljan? Vettel se nije nijednom osvrnuo na to da on ne treba biti takav! Vettelu ne stvara pritisak Leclerc, vec javnost, koja ga svakodnevno gusi sa svakakvim pitanjima o Leclercu, o njegovim greskama iz prosle godine, te novi ugovor itd… itd…

        Realnu sliku pravog stanja u timu ne znamo, jer svi oni imaju male i velike sastanke pred svaku utrku i tu se sasvim sigurno raspravi oko nekih stvari. Ferrari je duzan Leclercu mnogo toga, izgubio je pobjedu zbog nepouzdanog motora, te postolje zbog lose logistike. Momak ima pravo da bude nezadovoljan, ali isto tako ne djeluje mi kao neka “placipi..a, vec pod dozom adrenalina svi oni kazu nesto, pa se na kraju smire. Jednostavno u ovom sportu moras biti malo drzak..

        Binotto mi izgleda kao covjek od autoriteta, ali isto tako je samo covjek koji ce dozvoliti malo vozacima da ispusu svoje ventile, ali kad kaze da je njegova zadnja, onda ce to biti tako.



        1
        1

        0
  12. Fia
    Trapgio Prikaži

    Dobar tekst, slažem se sa većinom, a inače nisam fan američki dokumentarni serija radi drame, tj. prenapuhavanja svega radi dramatičnosti. A ovo u vezi Ferraria se isto slažem, nejasno mi je kako neki očekuju da Lecrelc ima prednost pored Vettela, očito je da se želi unit nered u ekipu, a nisam ni zna da je ovomTodt mendžer, Lerclec bi moro bit strpljiv, njegovo vrime će sigurno doć, nekako virujem da Kimi fali Ferrariu ove sozone u razvoju bolida, nekako stalno spominju da nisu otključali sav potencijal, očito fali još jedan iskusan vozač.



    1
    1

    0
  13. avalon Prikaži

    super šta se neko osvrnija i na ovo . dvostruki standardi su “normalniji” u ekipnim sportovima … npr nogomet di za isti/slični prekršaj neko dobije crveni ( caktaš Vs šunjić ) , neko ni opomenu ( npr bradarić Vs grgić ) , u košarci di neko dobije samo osobnu , drugi namjernu osobnu za isti prekršaj . ovo je najbolje regulirano u atletici , trkama na kratke staze . možeš bit usain bolt ali ako elektronika detektira pogrešan start …. diskvalifikacija ! o dvostrukim standardima F 1 može se napisat knjiga … bar džepno izdanje i to samo novije F 1 . pamti li itko sezonu LH kad je ima poprilično incidenata i kad su se vozači trebali sastati i prodiskutirati o njemu ka problemu ? ili sezonu grosjeana kad je kršija sve oko sebe pa čak dobija i trku “zabrane” zbog toga ? jesu li zbog toga bili pod povećalom sudaca zbog toga ? naravno da nisu ali je zato bija maldonado koji je kažnjavan i kad je zaslužija i kad nije . zar se od kvyata namjerava napravit njegov “nasljedik” ? a šta je sa maxom kojeg su suci “gledali” skoro zatvorenih očiju ? zar suci gledaju najčešće ko di vozi , je li “perspektiva” , kolika je “snaga” tima za koji vozač nastupa ? mada ni to nije uvik presudno jer npr seb je lani u americi ima 2. vrime u Q ali zbog toga šta nije instant usporija na MOKROJ stazi dobija je – 3 mista na gridu i 2 kaznena boda . 4 trke prije kraja LH starta sa P 1 , seb umisto sa P 2 starta sa P 5 ! +67 bodova LH teško ( nemoguće ? ) se moglo nadoknadit kroz preostale 4 ali … bolje bit osiguran lani posli silverstona LH je izjavija “Zanimljiva taktika Ferrarija.” jer je dobija udarac od strane kimija . kimi je prilikom intervjua ( znači … ODMAH ! ) prizna grešku ali je i kažnjen sa 10 s i 2 kaznena boda . ovde ću “ubacit” rečenicu autor kolumne “Ali što se dogodi kad taj senzacionalizam preraste u nešto što mediji, navijači, a u krajnjem slučaju čak i suci počnu smatrati istinom?” zašto ? zato šta su posli trke i ovog događaja wolf i allison unisono izjavili “Ovo mora biti ili namjera ili nekompetentnost.” ! !!! super korektni kimi je po njima ovo uradija namjerno ? vozač ka on po wolfu i allisonu nije kompetentan za vožnju bolida F 1 !!!!! eto primjera kako se “pomaže” novinarima da “lože” navijače i animira suce za sljedeća događanja . to bi u nogometu /košarci/rukometu npr bija pritisak na suce stalnim komentarima trenera da ih sudac čuje . pada mi na pamet i primjer di je LH krenija u box na zamjenu guma pa se naglo “predomislija” i nastavija … šta se desilo ? NIŠTA ! iz merca su “skrušeno priznali” da je u boxu nastala konfuzija pa zbog toga bla , bla … i to im je prošlo jer su iskreno priznali !?!? pa i kimi je iskreno prizna i kAŽNJEN je . u boxu mercedesa konfuzija ? u timu koji skoro sve obavlja savršeno ? dovoljno je bilo pogledat dvostruku izmjenu guma u kini da se vidi koliko su savršeni . to je bilo za WOWWWWW ! a ovo im je prošlo bez problema . lani u brazilu u Q 2 LH se priprema za brzi krug , sirotkin je dojurija , pokuša zaobić lewis a no ovaj se pomaka u putanju rusa pri čemu je sirotkin jedva izbjega sudar . kako je ovo prošlo ? LH je napa sirotkina da je bezobrazan i da je bilo riskantno za obojicu ( jer napad je najbolja obrana ) , posli je prizna grešku i … šta se dogodilo ? a šta bi se dogodilo da je neko drugi ovo napravija rusu ? lani mislim u abu dabiju bottas je presijecanjem šikane zadrža poziciju isprid maxa ( i max je to radija drugima ) i šta ? kažnjava li se to ? ma da ali ne jer pokojni charlie je to objasnija “joker” prolazom tj kako je izjavija jednom su im gledali kroz prste ali da su to napravilo opet … valjda bi treba smislit novo opravdanje za “nekažnjive” oni dobiju “jokera” , a seb – 3 pozicije jer nije instant usporija po mokrome . možda je rješenje da se za F 1 “pronađe” bar nekoliko sudaca tipa , karaktera “strašnog ćelavca” pierluigi colline kojega mnogi smatraju najboljim sucem svih vrimena ! zašto ? jer colina bi i konta velikana tipa juventus , real ( u međunarodnim utakmicama ) svira penal i 20 sekunda prije kraja ako je on to vidija , a vidija je sve i to izvrsno . nije ima obzira ni respekta prema imenima , veličinama . takvi karakter/suci bi trebali F 1 pa bi ovi dvostruki standardi skoro bili pa iznimka . ovako sa ovakvim “standardima” neke “cenžmentiraju” na vrh , druge “guraju” prema vrhu , a nekima sje*u karijeru , neke dovedu na loš glas ( bez nekih razloga ) , druge “drže” podalje od vrha , a novinarima daju “streljivo” za senzacije i tamo di ih nema , “lože” fanove/gledatelje jedne kontra drugih . srićom , ovi portal je poprilično imun kontra toga , komentari su uz iznimke poprilično korektni , a naši “obračuni” skoro pa benigni uz tu i tamo poneku iznimku PS , nastavi li se ovo i ovako ( uz npr nebulozne izjave tipa wolfove i allisonove koju sam citira ) u budućnosti će se moči napisati ne samo džepna nego i prava , debela knjiga o dvostrukim standardima u F 1 ;)



    7
    7

    0
    • avalon Prikaži

      apendiks ili ti ga dodatak :) :) :) o tim odredbama … pošto smo skoro svi makar donekle pristrani negodujemo kad nam ne pašu , opravdavamo kad nam pašu . osobno nemam ništa protiv toga u onom dijelu sezone kad se situacija počima kristalizirat ali kad se već “zna” ili zna na samom startu šta će se događat , ko je “favorit” tima onda … jbga , nisam za to . takvo favoriziranje može destimulirati “drugog” vozača ako nije jak karakter pa zbog toga karaktera ( ili dobrog ugovora , nemogučnosti angažmana u timu slične konkurentnosti ? ) daje sve od sebe za tim i kolegu . takav lik je npr bottas mada katkad ( ta rusija ) i njemu teško padne . leclerc može bit takav zbog buduće perspektive i svoje mladosti iako već sad pokazuje makar donekle nekakvo nezadovoljstvo . binotto je bija jasan u tome da će birat seba na uštrb charlesa ali je li to ispravno u ovom trenutku ? istina , već petu sezonu seb vozi ferrari , ima 4 titule ali je li to dovoljno jak razlog da bude favoriziran ? jer mladac je usprkos problemu u bahreinu i odredi u kini samo bod iza 4 X prvaka . sa drugačijom odlukom iz kine charles bi bija ispred seba . odluka je teška jer niko ne može predviditi kako bi se mladac ponaša pod pritiskom ako bi “uša u borbu2 sa LH . možda bi “puka” mada nekako mi se čini da je “složen” od čvrstog materijala , da je dovoljno ( čak i puno s obzirom na godine i “iskustvo” ) smiren , staložen . da zna šta želi , može i da bi to poprilično brzo ( ovisno o “isporuci” ferraria ) moga i postić . nije binottu lako , birajući seba možda pravi grešku u samom startu prvenstva no opet kako stavit seba za “drugoga” još iako brzom , staloženom mladcu koji je recimo neprovjeren ? kako bi seb reagira ? a charles ako nastavi pokazivat vožnje na nivou ove 3 ( i prve za ferrari ) trke ? jer čak se i kimi koji je sebov prijatelj uzjogunija u monzi … onako , vidljivo . iskreno , ova situacija u ferrariu me makar donekle podsjeća na situaciju u McL 2007 . alonso 2 X prvak Vs lewisa rookia koji je bez respekta prema prvaku krenija u sezonu . neću špekulirat na čijoj je strani bija dennis ali kraj znamo . “dok su oni “ratovali” kimi im je “ni kriv ni dužan” uzeja prvenstvo isprid noseva . a i to je bila posljedica internog dogovora u ferrariu . ovo sa sebom Vs charlesa mi “miriše” na nešto slično …. bar kako sad stvari stoje . jer CL je krenija bez respekta protiv 4 X prvaku i kolegi . “obuzdava” ga samo binotto koji baš i nema iskusta ka šta ga je ima dennis mada izgleda da se i ovaj dvoumio kome dat recimo otvorenu podršku . izreka kaže ” u ratu i ljubavi je sve dozvoljeno” , a F 1 je rat između vozača , timova valjda i nacija makar donekle . “ratuju” i novinari za klikove pa odatle valda bombastični naslovi , članci , katkad izvlačenje iz konteksta nekih izjava sudionika , a to onda “loži” fanove pa i oni započimaju “ratovat”…. mislim da bi svi ma koliko nam ne odgovaralo trebali prihvatit tim odredbe ali neprikrivene ( ne onako ka šta ih je npr tim radio dobija kimi ;) ) i u adekvatnom trenutku prvenstva kad se situacija počima dobrano kristalizirat . jer npr je*eš šta je neko 4 X ( ili 5 X ) prvak ako mu je kolega u boljoj formi pa time i brži , bolji , uspješniji i sa više šanse . ako će minule zasluge bit jedini kriterij , ako će se zbog toga zanemarivat događanja “na terenu” onda jbga jer sve ima svoj početak i kraj jer da nije tako onda bi 3 sezone u mercedesu bolje plasiran bija 7 X prvak MS , a ne NR . da su zbog toga “ubili” rozberga čisto sumljam da bi tako demoraliziran uspija svo vrime “držat” lewisa i “otet” mu titulu …



      6
      6

      0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Što se Lewis više približava rekordu MS to je @avalon žešći.
        Nema veze, jednom će i to proći, progutat će na teži način da je LH jedan od najkorektnijih vozača na stazi u istoriji F1, a najkorektniji od višestrukih šampiona.
        Dvije titule i 17 pobjeda će začas doći.
        No sikiriki



        2
        -9

        11
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        @avalon
        JOooooj! Još da hoćeš koristit veliko, malo slovo i interpunkcije…….

        Slažem se s ovim Castrovskim govorom.



        6
        6

        0
      • dejan_s Donator Prikaži

        @avalon
        Eh, ovo je jedan od onih postova koji vrijedi svake sekunde čitanja, pa čak i dva puta da se pročita ….. u vezi Kimija prošle godine……. mislim da se on pravio “naivan” u vezi one tim poruke “recite mi šta da radim i ja ću to napraviti”….. želio je novi ugovor…..ili bolje rečeno nadao se istome. Da je sve bilo kako je trebalo korespondencija između pit walla i KR u onoj formi ne bi ni trebala.
        Potpuno isti stav imam o timskim odredbama u vrijeme kada se situacija “iskristališe”.



        2
        1

        1
      • avalon Prikaži

        Har Kl … šta više pokušavaš blamirati , crniti mene čini mi se da blamiraš , crniš sebe :) :) :): ajde , sad jednu oštru repliku ;) sigurno si sakupija sve moje “žestoke” komentare koje sam u zadnje vrime ( kako se lewis približava rekordu MS ) kontra LH pa bi ih sigurno da želiš moga citirat ali …. sigurno ti se ne da :) :) :) znaš šta je jednom izjavija MS ? “Uvijek sam govorio da rekordi postoje upravo zato da ih netko sruši. Kad sam vozio nikad nisam razmišljao o rekordima, vozio sam zbog pobjede ” vidiš mudri moj iako ima “tek” 3 titule ( 2 manje od LH , 4 od MS ) mnogi i danas smatraju sennu No 1 u povjesti F 1 ( a mislim da ne drži nijedan rekord ) , a sam senna je govorija da je za njega fangio No 1 ( takođe ne drži nijedan rekord ) ;) osobno kad bi spominja MS nadoda bi da je STATISTIČKI najuspješniji , najbolji jer teško je komparirat vrime , uvjete , konkurente fangovog , senninog i michaelovog “haranja” stazama . i lewisovog dakako . MS je doša u “razvaljeni” ferrari , LH je doša u merc tik prije velikih promjena u F 1 . u vrime MS su “nadograđivana” pravila da se “limitira” dominacija ferraria/MS , a od početka nove turbo ere mercedesu/LH se ne postavljaju takve “otežice” . dapače , ako je virovat berniu merc je “učestvova u izgradnji” ove F 1 , pa se “prednost” merca “čuvala” tokenima itd , itd . neusporediva je i dominantnost ondašnjeg ferraria i današnjeg mercedesa u odnosu na najbliže konkurente , “misteriozni” prestanak karijere MS krajem sezone 2006 . iako je prvenstvo završija ka 2. te zbog japana vjerovatno izgubija titulu = znači da je još bija jako močan pa šta se moči tiče moga je i nastavit karijeru . ne pišem ovo zbog nekog respekta , objašnjavanja tebi već iz dosade , viška vrimena . da nije tako moja replika je mogla bit jednostavno ….. hahahahahaha . ja se držim one “rekordi su tu da se ruše ” , a ti ?



        8
        8

        0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Ma ko će to pohvatati sve. Čim sam vidio da porediš situaciju Kimija i njegov prelazak preko pune linije sa onim LH, Ili Maldonada sa Hamiltonom :bonk:
        Nisu iste situacije nisu iste kazne.
        Prljave udarce Ferrarija, je valjda zapamtio iz drugih situacija. npr Massa u Singapuru … Pogodi ko je bio kažnjen.
        Svjestan sam ja da bi, za pravi odgovor tebi, mi trebalo bar sat vremena da napišem repliku.
        Ali to ništa ne bi promijenilo, opet bi ti sutra to isto pisao. Tako da si pogodio da mi se ne da :)

        Samo simpatično mi bilo, što u članku koji u kojem je autor spomenuo LH možda dva tri puta, ti u replici spomeneš Lewisa bar 20 puta.
        Bar pola stvari si preuveličao.
        Ostalo pola pogotovo što se tiče konzistentnosti sudaca si 100% u pravu



        3
        0

        3
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Mislim da kako je trenutačno posloženo nije moguće imati F1 Collinu iz jednostavnog razloga da F1 iz meni nepoznatih i potpuno nejasnih razloga nema profesionalne suce.
      Ako je Liberty imao 8 milijardi za kupiti F1 nitko mi ne može reći da nemaju love za platiti 10ak sudaca koji bi se rotirali svaku utrku nova 3.
      Da daju svakom 10 000$ x 4 (3 suca i delegat) x 21 = 840 000$ godišnje, više nego smiješna cifra kad znamo kolika lova se vrti u F1.
      Kao i u nogometu na kraju svake utrke staviti delegata staviti da ocjenjuje suce i onda kao u Ligi prvaka kako sezona odmiče i utrke postaju važnije, samo najbolje ocijenjeni suci da se dodjeljuju za zadnjih 7-8 utrka.
      Jedino tako bi kroz nekoliko sezona dobili neku F1 verziju Coline.
      Ovako di ti suci to rade iz hobija maltene, određuju se po tko zna kojem ključu i 99% navijača ni nema pojma tko su suci određeni za utrku to je iluzija i fantazija nažalost.



      8
      8

      0
  14. Maurizio Arrivabene
    Dean 13 Prikaži

    Ništa od Formule 1.


    0
    0

    0
  15. fjaka Prikaži

    senna u suzuci ’90 sa 250km/h izuje sebe i prosta i dobije jedno ništa. iako je u najmanju ruku zaslužija par godina na psihijatriji. i bože sačuvaj više primirisat kakvoj utrci. s druge strane fetl se šeprtljavo vrati na stazu i odma vijećanje mudraca.
    trkaćih incidenata gotovo više i nema, sve se secira u mikrodjeliće sekunde, sve mora bit crno-bilo. i ka šta nije valja vandalizam senne i kasnije schumachera tako brate nevalja ni ovo.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.