Iako formulu 1 pratim još od 1984. godine (da, prilično sam star), još nikada nisam bio na utrci. Kombinacija svega i svačega dovela je do toga da kao veliki fan Jordana nikad nisam vidio žute bolide na stazi, da nikada nisam vidio velikana Michaela Schumachera… Ali, držat ću se onde „bolje ikad nego nikad“.
A da slučajno nismo kupili karte još u prosincu prošle godine, i ovaj put bi se dogodila ista priča koju moj dobri prijatelj Božo i ja ponavljamo već godinama – iduće godine ćemo. Uvijek bude nešto – djeca, posao, nedostatak novaca… Ovaj put si nismo ostavili prostora da nas nešto omete jer su karte previše skupe da bi se odustalo…
Za razliku od svih vas iz kontinentalnog dijela Hrvatske, odlazak na utrku iz dalekog Dubrovnika nije tako jednostavan pa se sve pretvori u pravu logističku noćnu moru. Stoga smo odlučili krenuti u subotu, prespavati u Zagrebu (hvala draga Helena na domaćinstvu), otići na utrku, ponovo prespavati i prepuni dojmova u ponedjeljak ujutro krenuti natrag.
Da naš prvi posjet utrci F1 prođe nezaboravno potrudio se Bog (Alah, Buda ili tko li već, ovisno u koga vjerujete – ili samo nesreća ako u ništa ne vjerujete) jer smo se prvo u subotu morali vratiti s granice s BiH (prije Neuma) jer Božina žena nije vratila prometnu u auto, a u nedjelju smo vođeni krivim informacijama krenuli autoputem prema Ljubljani, pa smo se nakon pola sata putovanja po Domžali morali vraćati i krenuti ponovo preko Maribora.
Kako su nas isprepadali (Marko khmmmm) da ćemo morati čekati satima u redu za ulaznice ukoliko dođemo prekasno. Plan je bio doći na stazu oko 8:30, ali smo zbog vraćanja iz pravca Ljubljane na stazu stigli sat i pol kasnije već iznenrvirani gužvom i strahom da nas čeka još i veća gužva na samoj stazi. Nakon hodanja dva kilometra od parkinga, za koje vrijeme smo slušali zvukove GP3 bolida i čupali kosu jer ćemo upasti u gužvu, na naše iznenađenje u redu za preuzimanje karata je bio samo jedan jedini čovjek! Marko pojma nemaš!
Ono što smo odmah primjetili, a što nam se potvrđivalo i cijelo vrijeme tijekom dana, jest nevjerojatna organizacija. Sve je stvarno fenomenalno izorganizirano, što god vam zatreba, što god vas zanima, uvijek je netko tu da vam pomogne!
Kupujemo službeni program (za uspomenu) i ja 1:43 model Red Bulla iz 2011. (Webber) za moju kolekciju te ulazimo uz samu stazu. A kako to obično biva, gdje god se u svijetu nađeš, uvijek ćeš naići na nekoga iz regije! Tako su i nama prvi ljudi na koje smo naišli bili dva jaraaaaana (nismo ih poznavali nego mi je fora ta riječ) iz Sarajeva. Malo u priču s njima, i odlučujemo se smjestiti. Kako smo kasnili odlučili smo ne ići na planirano mjesto ispred zavoja tri (gdje se sve najbolje vidi) te smo se smjestili ispred zadnjeg zavoja što se kasnije pokazalo punim pogotkom.
Počinje utrka GP2 (lijepo je bilo vidjeti budućeg vozača F1 Stoffela Vandoornea na dijelu), gledamo i komentiramo kad tko koči prije samog zadnjeg zavoja. Vrijeme brzo prolazi i uz Porsche Cup, akrobacije Red Bullovog pilota, paradu vozača, a poseban gušt je bio gledati F1 Legends Parade Lap. Kad već prije svoje idole iz djetinstva nisam mogao gledati uživo na utrkama, sada mi se pružila prilika gledati Prosta i Laudu u McLarenima iz 1984. i 1985., Piqueta u Brabhamu iz 1983., Patrese u Renaultu iz 1984., Martinija u Minardiju iz 1986. te Alesija u Sauberu iz 1995.! Iako bolidi nisu, jurili punom brzinom, ipak je impresivno koliko brutalno i macho izgledaju.
Vrijeme na stazi doslvono leti, i nismo ni trepnuli, a prvi bolidi već kreću prema gridu. Osjećaj gledanja svih onih vozača po prvi put uživo je nestvaran. U isti trenutak izuzetno impresivan, a istovremeno i ona vječna spoznaja da su i oni samo ljudi koji eto prolaze na 10-tak metara od tebe.
Bolidi uživo izgledaju stvarno impresivno, prekrasno, a meni osobno su Force India i Red Bull (koji izgleda puno ljepše u stvarnosti nego na TV-u) daleko najljepši. S druge strane, McLaren, Sauber i Manor užas. Ne znam zašto ali mi ni zvuk nije tako loš, bolji puno nego na TV-u, i stvarno je family friendly, tako da možete normalno razgovarati s nekim iako bolidi lete 10-tak metara od vas. Drugi put sigurno vodim i sina.
Zadnji zavoj, gdje smo se stacionirali, je bio odličan za gledanje jer su u njega vozači dolazili sa solidnom brzinom, i bilo ih je lijepo gledati kako proljeću zadnjim zavojem bez kočenja, te kako se „lijepe“ za stazu, nakon čega ubrzavaju startno ciljenom ravninom, uz karakterističan novi duboki i „promukli“ zvuk V6 motora. Zvuk se većini fanova nije svidio, ali jednom kad se navikneš na njega, niti malo ne smanjuje ugođaj.
Pratiti utrku je prilično teško s našeg mjesta jer nemamo ogromni TV ekran, a prijenos koji se pušta na razglase je moguće slušati samo dok bolidi ne prolaze kraj tebe. Međutim, to nije ni problem jer smo došli gledati kako bolidi i cijela Formula 1 izgledaju na stazi uživo. Utrku smo i onako kasnije gledali kada smo došli doma. Naravno, može se pratiti tko je vodeći, a posebno nam je bilo drago kada je Rosberg odmah preuzeo vodstvo – na naše oduševljenje, ali ne i velike većine u publici.
Naše mjesto se pokazalo savršenim za ono što je usljedilo kasnije – izlazak na stazu. Nekih 20-tak minuta prije kraja prebacili smo se na izlaz (nekih 50-tak metara nakon početka startno-ciljne ravnine) i tu čekali otvaranje vrata za izlazak nakon utrke. Bili smo među prvima, te smo u stampedu odlučili preskočiti mjesto točno ispod onoga gdje se proglašavaju pobjednici (jer smo znali da će biti gužva), pa smo se smjestili točno preko puta Red Bullove garaže. Izbacili smo naš transparent Martin Brundle Fan Club Durovnik (u nadi da će nas netko iz Skyja primjetiti) tako da ga svi u pitu vide, i uživali u ceremoniji proglašenja.
Nedugo nakon toga, Rosberg je prošao niti pet metara od nas te nam se, nakon što smo ga dozivali (čak se na Sky Post Race emisiji može čuti moj brundavi glas kako ga doziva), nasmješio i odmahnuo. Isto je napravila i Susie Wolff kad je prošla kraj nas (doslovno nas je bacila u trans lijepim i iskrenim osmijehom), dozivali smo i Teda Kravitza koji nas (slučajno ili ne) nije čuo, baš kao niti Allan McNish. Ukoliko iduće godine ponovo budemo išli na Red Bull Ring, a plan je poći na neku drugo Monte Carlo ili Mađarska, definitivno ćemo poći opet na isto mjesto baš zato da bi mogli nakon utrke biti blizu pita.
Na kraju, zaključak ovog malog izvještaja je da je ovo definitivno bilo ostvarenje dječačkog sna (imao sam dva takva – koncert U2 i odlazak na utrku F1, i sad su konačno oba ostvarena), i fantastično iskustvo. Istina da na utrci ne možeš pratiti utrku kao pred TV-om, istina da zvuk nije agresivan, ali svaki ljubitelj Formule 1 će definitivno uživati.
Blackhawk
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
xe, xe, odličan putopis, drago mi je da vam se svidjelo…jako!
ne razumijem samo čemu ono ‘dubrovnik’ na transparentu….konavle!!! :)
popit ćemo pivu na puntiželi! ;)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
tako je zeko -lokalpatriotizam! :thumbs:
nego zekoslave što je sa izveštajem sa la sarthe?
@ Blachawk – odličan doživljaj, i jest možda najbolji izbor za posjetu (meni je to jako blizu, madžarska još bliže, ali..) no zar vama nebi bilo logičnije i bliže otić na Monzu, tim prije što je možda neće biti u budučnosti (iako sumnjam – od njih više ništa ne iznenađuje) – to je subjektivno, jer je to meni želja, opet Italija je sinoinim zbunjenosti (iz mog iskustva), i neznam kakvi su uvjeti na i oko staze, upad, sporazumijevanje (mi kontin. nismo baš na ti s talijanskim), tj ni običe fraze ne idu glatko, dok se vama s juga ipak lakše snać , pa u nekom takvom kračem aranžmanu nebi bio problem kad trebaš brinuti samo za sebe, to je ono hipotetski, jer mi je to želja stara, a LM največa, ali isti problemi (a nebih išao na jedan dan ili vikend samo, već cjeli tjedan), plus lova, smještaj itd. – možda jednom i bude :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@kush
biće izvještaja. opširno je gradivo, svaki dan malo po malo pripremam.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
:thumbs:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja sam iz Konavala, ali je Božo iz Primorja tako da smo se našli na sredini :-D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma mora se Dubrovnik malo turistički promovirat dečki :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
:D Super.. baš mi je drago da ste napravili putopis.. Šteta što niste mogli ostati cijeli vikend.. možda se negdje u blizini utaborit.
No vjerujem da vam je bilo užitak vidjeti tu slatku stazicu i pomirisat onu svježinu i opuštenost oko vas.
Ovaj vikend se baš i nije nešto pokazalo vrijeme, no vjerujem da vam to nije prestavljalo problem.
Gdje ste podizači karte, u onoj kući u prizemlju.. tamo nije nikad gužva. Gužva je na cesti.. zbog toga i imaš pješačit do nje. Mi smo dizali karte kad nije bilo blokirana cesta, no nije bilo smisla uopće skretati pred ulaz RedBullRinga, mi smo skrenuli desno i otišli u brda sa gornje strane. ;)
Gdje ste parkirali? ..na gornjem ili donjem parkingu?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na gornjem parkingu. I onda smo se spuštali na glavni ulaz – gužve za ulaznice nigdje :-D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
gdje ste uzimali ulaznice.. kupovali na licu mjesta ili ste ih negdje dizali.. Mi smo morali dizati ulaznice u jednoj kući na onoj cesti prema samoj stazi i glavnom ulazu kad se spustiš sa autoputa. Tamo je bila gužvara. No mi smo dizali svoje ulaznice u petak kad je ta ulica bila otvorena i za one koji nisu kupili parking. Inače subotom i nedjeljom tom ulicom mogu proći samo oni koji imaju kupljena parking mjesta..koja su naravno paprena. Mislim da je bilo nekih 50E za ta dva dana ako se nevaram.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ulaznice smo kupili online još u prosincu na službenoj stranici. A čekale su nas na nekom službenom “štandu” ispred samog glavnog ulaza na stazu
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odlično! Stvarno je super čitati ovakve tekstove!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan putopis, drago mi je da ste lijepo proveli ;) Sigurno je sjajan osjećaj po prvi put biti na samoj stazi i imati sve te vozače i bolide kojima se diviš ispred sebe…Nadam se da ću iduće godine i ja doživjeti isto takvo iskustvo (prva utrka uživo), vrlo vjerojatno će to biti upravo na ovoj stazi :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobar putopis, volim pročitati ovakve stvari. Moja zadnja utrka uživo je bila Monza 2011., kada su se motori “raspadali” od buke. Glasnije nego stari turbo motori u San Marinu 1985. To je bila prva utrka kojoj sam prisustvovao, i baš sam naletio na totalni urnebes. Ne znam ako se sjećate, tada je barem 7-8 bolida odustalo zbog toga što su ostali bez goriva. Bio sam još mali, ali se sjećam nekih stvari. Najviše mi se u pamćenje urezalo navijanje Ferrarijevih vozača kada je (Johansen mislim, znam da je Šveđanin) preuzeo vodstvo u utrci.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
eh da možeš napisati putopis iz tog vremena :D to bi bilo nešto..
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Rado bih napisao kad bi se dobro sjećao svega toga. S obzirom kako danas izgleda organizacija i profesionalnost F1 utrka, ovo je bilo kao da danas dođeš na neku brdsku utrku. Sjećam se da je bilo gro Ferrarievih navijača, nešto McLarenovaca i to je to. Sjećam se jedne brazilske skupine ljudi (možda njih 15-20) kojima je na transparentu pisalo Piquet & Senna, a jedan od njih je imao brazilski dres. To me je tata vodio na utrku (iako znam da mu se nije dalo jer je mnogo radio, i nismo imali puno novca), pa sam mu se iskupio poslije za Hockenheim i sada za Monzu prije 4 godine, kada sam i ja sina vodio :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako nije tajna koliko Vas je ispao put do gore?
Sa kartama,spavanjem i svim ostalim?
BTW odličan putopis baš uzivam ovo čitati :)
Isto tako i prošle godine od Hattricka :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Karta – 100 eura
Gorivo (tj. plin) Dubrovnik – Zagreb – Red Bull Ring – Zagreb – Dubrovnik – 680 kn (iznenađujuće malo, ali to je zato što je plin.
Cestarina – Dubrovnik – Zagreb 2×220 kn, vinjeta Slovenija 15 eura, vinjeta Austrija 8,5 eura, tuneli u Austriji (nije nam se dalo zaobilaziti ih) 2×8,5 eura
Smještaj nismo plaćali, a sad treba još nadodati uz put što jedeš (ako želiš), piješ…
Zbrajaj, meni se ne da :-D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jao jao kako nas deru s ovim cestarinama, gamad šporka. Platio si 450 kn, i to što si se samo dva puta prođirao od Zg-a do Dubrovnika. Dok bi s ovim vinjetama, koje su vrlo fer cijene, mogao po Sloveniji i Austriji koliko hoćeš i kada hoćeš (tjedan ili dva, ne znam koliko točno).
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Super putopis! Black i Karte, mogli bi te drugi put preko Opatije, pokupit kolegicu i put pod noge…hehehe…. :)
Samo tako nastavite…..
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sorry, ali je primamo navijače Kimija :-p
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
hahahaha…. a dobro ajde, počet ću navijat za Hamiltona…. :P
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan putopis!! Frendu i meni je ovo isto bila prva utrka uživo,još uvijek sam pod dojmom kak je prekultno to doživjeti,toliko kultno da je pao dogovor da sljedeće godine idemo u Mađarsku,poslije tog u Monzu… a onda idu drugi dogovori. :) Za organizaciju mogu isto dati veliki aplauz,savrseno! Čisto,uredno,nema nikakvih zastoja u bilo čemu i super je kaj ne morate tamo niš trošit na hranu i piće,na ulazu je bitna ulaznica a ostalo uopce ne pregledavaju.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Onda se vidimo u dogodine Madjarskoj… Sto vrijeme odmice to mi wow efekt sve jaci…
0
0