Putopis s Vn Austrije

Izdvojeno / Putopisi

Pulsmedia portal

Prije 10 godina 7 min 23 komentara

11541556_792845904165880_851313450_o

Iako formulu 1 pratim još od 1984. godine (da, prilično sam star), još nikada nisam bio na utrci. Kombinacija svega i svačega dovela je do toga da kao veliki fan Jordana nikad nisam vidio žute bolide na stazi, da nikada nisam vidio velikana Michaela Schumachera… Ali, držat ću se onde „bolje ikad nego nikad“.

A da slučajno nismo kupili karte još u prosincu prošle godine, i ovaj put bi se dogodila ista priča koju moj dobri prijatelj Božo i ja ponavljamo već godinama – iduće godine ćemo. Uvijek bude nešto – djeca, posao, nedostatak novaca… Ovaj put si nismo ostavili prostora da nas nešto omete jer su karte previše skupe da bi se odustalo…

Za razliku od svih vas iz kontinentalnog dijela Hrvatske, odlazak na utrku iz dalekog Dubrovnika nije tako jednostavan pa se sve pretvori u pravu logističku noćnu moru. Stoga smo odlučili krenuti u subotu, prespavati u Zagrebu (hvala draga Helena na domaćinstvu), otići na utrku, ponovo prespavati i prepuni dojmova u ponedjeljak ujutro krenuti natrag.

Da naš prvi posjet utrci F1 prođe nezaboravno potrudio se Bog (Alah, Buda ili tko li već, ovisno u koga vjerujete – ili samo nesreća ako u ništa ne vjerujete) jer smo se prvo u subotu morali vratiti s granice s BiH (prije Neuma) jer Božina žena nije vratila prometnu u auto, a u nedjelju smo vođeni krivim informacijama krenuli autoputem prema Ljubljani, pa smo se nakon pola sata putovanja po Domžali morali vraćati i krenuti ponovo preko Maribora.

Kako su nas isprepadali (Marko khmmmm) da ćemo morati čekati satima u redu za ulaznice ukoliko dođemo prekasno. Plan je bio doći na stazu oko 8:30, ali smo zbog vraćanja iz pravca Ljubljane na stazu stigli sat i pol kasnije već iznenrvirani gužvom i strahom da nas čeka još i veća gužva na samoj stazi. Nakon hodanja dva kilometra od parkinga, za koje vrijeme smo slušali zvukove GP3 bolida i čupali kosu jer ćemo upasti u gužvu, na naše iznenađenje u redu za preuzimanje karata je bio samo jedan jedini čovjek! Marko pojma nemaš!

Ono što smo odmah primjetili, a što nam se potvrđivalo i cijelo vrijeme tijekom dana, jest nevjerojatna organizacija. Sve je stvarno fenomenalno izorganizirano, što god vam zatreba, što god vas zanima, uvijek je netko tu da vam pomogne!

Kupujemo službeni program (za uspomenu) i ja 1:43 model Red Bulla iz 2011. (Webber) za moju kolekciju te ulazimo uz samu stazu. A kako to obično biva, gdje god se u svijetu nađeš, uvijek ćeš naići na nekoga iz regije! Tako su i nama prvi ljudi na koje smo naišli bili dva jaraaaaana (nismo ih poznavali nego mi je fora ta riječ) iz Sarajeva. Malo u priču s njima, i odlučujemo se smjestiti. Kako smo kasnili odlučili smo ne ići na planirano mjesto ispred zavoja tri (gdje se sve najbolje vidi) te smo se smjestili ispred zadnjeg zavoja što se kasnije pokazalo punim pogotkom.

Počinje utrka GP2 (lijepo je bilo vidjeti budućeg vozača F1 Stoffela Vandoornea na dijelu), gledamo i komentiramo kad tko koči prije samog zadnjeg zavoja. Vrijeme brzo prolazi i uz Porsche Cup, akrobacije Red Bullovog pilota, paradu vozača, a poseban gušt je bio gledati F1 Legends Parade Lap. Kad već prije svoje idole iz djetinstva nisam mogao gledati uživo na utrkama, sada mi se pružila prilika gledati Prosta i Laudu u McLarenima iz 1984. i 1985., Piqueta u Brabhamu iz 1983., Patrese u Renaultu iz 1984., Martinija u Minardiju iz 1986. te Alesija u Sauberu iz 1995.! Iako bolidi nisu, jurili punom brzinom, ipak je impresivno koliko brutalno i macho izgledaju.

Vrijeme na stazi doslvono leti, i nismo ni trepnuli, a prvi bolidi već kreću prema gridu. Osjećaj gledanja svih onih vozača po prvi put uživo je nestvaran. U isti trenutak izuzetno impresivan, a istovremeno i ona vječna spoznaja da su i oni samo ljudi koji eto prolaze na 10-tak metara od tebe.

Bolidi uživo izgledaju stvarno impresivno, prekrasno, a meni osobno su Force India i Red Bull (koji izgleda puno ljepše u stvarnosti nego na TV-u) daleko najljepši. S druge strane, McLaren, Sauber i Manor užas. Ne znam zašto ali mi ni zvuk nije tako loš, bolji puno nego na TV-u, i stvarno je family friendly, tako da možete normalno razgovarati s nekim iako bolidi lete 10-tak metara od vas. Drugi put sigurno vodim i sina.

Zadnji zavoj, gdje smo se stacionirali, je bio odličan za gledanje jer su u njega vozači dolazili sa solidnom brzinom, i bilo ih je lijepo gledati kako proljeću zadnjim zavojem bez kočenja, te kako se „lijepe“ za stazu, nakon čega ubrzavaju startno ciljenom ravninom, uz karakterističan novi duboki i „promukli“ zvuk V6 motora. Zvuk se većini fanova nije svidio, ali jednom kad se navikneš na njega, niti malo ne smanjuje ugođaj.

Pratiti utrku je prilično teško s našeg mjesta jer nemamo ogromni TV ekran, a prijenos koji se pušta na razglase je moguće slušati samo dok bolidi ne prolaze kraj tebe. Međutim, to nije ni problem jer smo došli gledati kako bolidi i cijela Formula 1 izgledaju na stazi uživo. Utrku smo i onako kasnije gledali kada smo došli doma. Naravno, može se pratiti tko je vodeći, a posebno nam je bilo drago kada je Rosberg odmah preuzeo vodstvo – na naše oduševljenje, ali ne i velike većine u publici.

Naše mjesto se pokazalo savršenim za ono što je usljedilo kasnije – izlazak na stazu. Nekih 20-tak minuta prije kraja prebacili smo se na izlaz (nekih 50-tak metara nakon početka startno-ciljne ravnine) i tu čekali otvaranje vrata za izlazak nakon utrke. Bili smo među prvima, te smo u stampedu odlučili preskočiti mjesto točno ispod onoga gdje se proglašavaju pobjednici (jer smo znali da će biti gužva), pa smo se smjestili točno preko puta Red Bullove garaže. Izbacili smo naš transparent Martin Brundle Fan Club Durovnik (u nadi da će nas netko iz Skyja primjetiti) tako da ga svi u pitu vide, i uživali u ceremoniji proglašenja.

Nedugo nakon toga, Rosberg je prošao niti pet metara od nas te nam se, nakon što smo ga dozivali (čak se na Sky Post Race emisiji može čuti moj brundavi glas kako ga doziva), nasmješio i odmahnuo. Isto je napravila i Susie Wolff kad je prošla kraj nas (doslovno nas je bacila u trans lijepim i iskrenim osmijehom), dozivali smo i Teda Kravitza koji nas (slučajno ili ne) nije čuo, baš kao niti Allan McNish. Ukoliko iduće godine ponovo budemo išli na Red Bull Ring, a plan je poći na neku drugo Monte Carlo ili Mađarska, definitivno ćemo poći opet na isto mjesto baš zato da bi mogli nakon utrke biti blizu pita.

Na kraju, zaključak ovog malog izvještaja je da je ovo definitivno bilo ostvarenje dječačkog sna (imao sam dva takva – koncert U2 i odlazak na utrku F1, i sad su konačno oba ostvarena), i fantastično iskustvo. Istina da na utrci ne možeš pratiti utrku kao pred TV-om, istina da zvuk nije agresivan, ali svaki ljubitelj Formule 1 će definitivno uživati.

Blackhawk

11660018_792845750832562_1678953767_o_1024x576 11664910_792845827499221_1673387657_o_1024x768 11664962_792845774165893_392651732_o_1024x768 11649377_790494007734403_199054873_o_1024x576  11655699_792845737499230_1255352388_o_1024x768  11653863_790493821067755_1133881404_o_1024x576

 


Odgovor

23 komentara

  1. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    xe, xe, odličan putopis, drago mi je da vam se svidjelo…jako!
    ne razumijem samo čemu ono ‘dubrovnik’ na transparentu….konavle!!! :)
    popit ćemo pivu na puntiželi! ;)


    0
    0

    0
    • Kush Prikaži

      tako je zeko -lokalpatriotizam! :thumbs:
      nego zekoslave što je sa izveštajem sa la sarthe?
      @ Blachawk – odličan doživljaj, i jest možda najbolji izbor za posjetu (meni je to jako blizu, madžarska još bliže, ali..) no zar vama nebi bilo logičnije i bliže otić na Monzu, tim prije što je možda neće biti u budučnosti (iako sumnjam – od njih više ništa ne iznenađuje) – to je subjektivno, jer je to meni želja, opet Italija je sinoinim zbunjenosti (iz mog iskustva), i neznam kakvi su uvjeti na i oko staze, upad, sporazumijevanje (mi kontin. nismo baš na ti s talijanskim), tj ni običe fraze ne idu glatko, dok se vama s juga ipak lakše snać , pa u nekom takvom kračem aranžmanu nebi bio problem kad trebaš brinuti samo za sebe, to je ono hipotetski, jer mi je to želja stara, a LM največa, ali isti problemi (a nebih išao na jedan dan ili vikend samo, već cjeli tjedan), plus lova, smještaj itd. – možda jednom i bude :D


      0
      0

      0
    • Blackhawk Prikaži

      Ja sam iz Konavala, ali je Božo iz Primorja tako da smo se našli na sredini :-D


      0
      0

      0
    • Emerson Fittipaldi
      diesel Prikaži

      Ma mora se Dubrovnik malo turistički promovirat dečki :D


      0
      0

      0
  2. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    :D Super.. baš mi je drago da ste napravili putopis.. Šteta što niste mogli ostati cijeli vikend.. možda se negdje u blizini utaborit.

    No vjerujem da vam je bilo užitak vidjeti tu slatku stazicu i pomirisat onu svježinu i opuštenost oko vas.
    Ovaj vikend se baš i nije nešto pokazalo vrijeme, no vjerujem da vam to nije prestavljalo problem.

    Gdje ste podizači karte, u onoj kući u prizemlju.. tamo nije nikad gužva. Gužva je na cesti.. zbog toga i imaš pješačit do nje. Mi smo dizali karte kad nije bilo blokirana cesta, no nije bilo smisla uopće skretati pred ulaz RedBullRinga, mi smo skrenuli desno i otišli u brda sa gornje strane. ;)

    Gdje ste parkirali? ..na gornjem ili donjem parkingu?


    0
    0

    0
    • Blackhawk Prikaži

      Na gornjem parkingu. I onda smo se spuštali na glavni ulaz – gužve za ulaznice nigdje :-D


      0
      0

      0
      • Wolf
        hattrick Donator Prikaži

        gdje ste uzimali ulaznice.. kupovali na licu mjesta ili ste ih negdje dizali.. Mi smo morali dizati ulaznice u jednoj kući na onoj cesti prema samoj stazi i glavnom ulazu kad se spustiš sa autoputa. Tamo je bila gužvara. No mi smo dizali svoje ulaznice u petak kad je ta ulica bila otvorena i za one koji nisu kupili parking. Inače subotom i nedjeljom tom ulicom mogu proći samo oni koji imaju kupljena parking mjesta..koja su naravno paprena. Mislim da je bilo nekih 50E za ta dva dana ako se nevaram.


        0
        0

        0
      • Blackhawk Prikaži

        Ulaznice smo kupili online još u prosincu na službenoj stranici. A čekale su nas na nekom službenom “štandu” ispred samog glavnog ulaza na stazu


        0
        0

        0
  3. Luka Maloić Prikaži

    Odlično! Stvarno je super čitati ovakve tekstove!


    0
    0

    0
  4. Fernando Alonso
    croatic f1 urednik Prikaži

    Odličan putopis, drago mi je da ste lijepo proveli ;) Sigurno je sjajan osjećaj po prvi put biti na samoj stazi i imati sve te vozače i bolide kojima se diviš ispred sebe…Nadam se da ću iduće godine i ja doživjeti isto takvo iskustvo (prva utrka uživo), vrlo vjerojatno će to biti upravo na ovoj stazi :D


    0
    0

    0
  5. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Dobar putopis, volim pročitati ovakve stvari. Moja zadnja utrka uživo je bila Monza 2011., kada su se motori “raspadali” od buke. Glasnije nego stari turbo motori u San Marinu 1985. To je bila prva utrka kojoj sam prisustvovao, i baš sam naletio na totalni urnebes. Ne znam ako se sjećate, tada je barem 7-8 bolida odustalo zbog toga što su ostali bez goriva. Bio sam još mali, ali se sjećam nekih stvari. Najviše mi se u pamćenje urezalo navijanje Ferrarijevih vozača kada je (Johansen mislim, znam da je Šveđanin) preuzeo vodstvo u utrci.


    0
    0

    0
    • Luka Maloić Prikaži

      eh da možeš napisati putopis iz tog vremena :D to bi bilo nešto..


      0
      0

      0
    • Emerson Fittipaldi
      diesel Prikaži

      Rado bih napisao kad bi se dobro sjećao svega toga. S obzirom kako danas izgleda organizacija i profesionalnost F1 utrka, ovo je bilo kao da danas dođeš na neku brdsku utrku. Sjećam se da je bilo gro Ferrarievih navijača, nešto McLarenovaca i to je to. Sjećam se jedne brazilske skupine ljudi (možda njih 15-20) kojima je na transparentu pisalo Piquet & Senna, a jedan od njih je imao brazilski dres. To me je tata vodio na utrku (iako znam da mu se nije dalo jer je mnogo radio, i nismo imali puno novca), pa sam mu se iskupio poslije za Hockenheim i sada za Monzu prije 4 godine, kada sam i ja sina vodio :)


      0
      0

      0
  6. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Ako nije tajna koliko Vas je ispao put do gore?
    Sa kartama,spavanjem i svim ostalim?

    BTW odličan putopis baš uzivam ovo čitati :)
    Isto tako i prošle godine od Hattricka :)


    0
    0

    0
    • Blackhawk Prikaži

      Karta – 100 eura
      Gorivo (tj. plin) Dubrovnik – Zagreb – Red Bull Ring – Zagreb – Dubrovnik – 680 kn (iznenađujuće malo, ali to je zato što je plin.
      Cestarina – Dubrovnik – Zagreb 2×220 kn, vinjeta Slovenija 15 eura, vinjeta Austrija 8,5 eura, tuneli u Austriji (nije nam se dalo zaobilaziti ih) 2×8,5 eura
      Smještaj nismo plaćali, a sad treba još nadodati uz put što jedeš (ako želiš), piješ…
      Zbrajaj, meni se ne da :-D


      0
      0

      0
    • Emerson Fittipaldi
      diesel Prikaži

      Jao jao kako nas deru s ovim cestarinama, gamad šporka. Platio si 450 kn, i to što si se samo dva puta prođirao od Zg-a do Dubrovnika. Dok bi s ovim vinjetama, koje su vrlo fer cijene, mogao po Sloveniji i Austriji koliko hoćeš i kada hoćeš (tjedan ili dva, ne znam koliko točno).


      0
      0

      0
  7. Lady Prikaži

    Super putopis! Black i Karte, mogli bi te drugi put preko Opatije, pokupit kolegicu i put pod noge…hehehe…. :)

    Samo tako nastavite…..


    0
    0

    0
  8. Filja Prikaži

    Odličan putopis!! Frendu i meni je ovo isto bila prva utrka uživo,još uvijek sam pod dojmom kak je prekultno to doživjeti,toliko kultno da je pao dogovor da sljedeće godine idemo u Mađarsku,poslije tog u Monzu… a onda idu drugi dogovori. :) Za organizaciju mogu isto dati veliki aplauz,savrseno! Čisto,uredno,nema nikakvih zastoja u bilo čemu i super je kaj ne morate tamo niš trošit na hranu i piće,na ulazu je bitna ulaznica a ostalo uopce ne pregledavaju.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Deset godina s vama!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.