F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Crtice iz života vozača Formule 1 (2. dio)

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest
Niki Lauda na VN Italije, samo 43 dana nakon skoro fatalne nesreće na Nordschleifeu

Niki Lauda

Jim Clark bio je nevjerojatan vozač i čovjek. Iako nije bio čeličnih živaca, bio je omiljen u društvu i vrlo cijenjen čovjek. Najveći suparnici u Formuli 1 bili su njegovi najbolji prijatelji, s kojima je provodio vrijeme između trkaćih vikenda. Ono čime se isticao bio je strašan vozački talent, kojem svjedoči ovih nekoliko izjava:

“Na kraju prvog kruga, Clark je bio toliko ispred ostalih da smo mi u boksu bili uvjereni kako je ostatak bolida uništen u nekakvoj nesreći”, kazao je Eddie Dennis, Lotusov mehaničar.

“Čovjek je jednostavno vozio ispred svog vremena, u zavoje bi ulazio kasnim kočenjem i skretanjem u isto vrijeme. Noga na gasu u sredini zavoja, efektivno i kontrolirano proklizavanje stražnjih kotača i juriš prema idućem zavoju. Brži od svih. A da ne spominjem startove, većina bi još stajala, a Clark bi bio barem dužinu bolida naprijed.” Alan McCall, Clarkov mehaničar.

Kimi Raikkonen je već kao dijete bio odličan kartingaš, a u legendu je ušao kao 15-godišnjak, u svom prvom nastupu izvan Finske – naravno, u Monte Carlu. Tijekom utrke je slomio upravljač, a budući da nije bilo radio veze, momčad je informirao o problemu tako da je mahao upravljačem dok je prolazio ciljnom ravninom. Pritom nije puštao gas!

Niki Lauda nije bio u dobrim odnosima s Ferrarijem nakon svoje nesreće. Osim što su ga htjeli zamjeniti, što im na kraju nije pošlo za rukom, doveli su mu Carlosa Reutemanna za momčadskog kolegu, s kojim nije bio u dobrim odnosima, te ga postavili za prvog vozača. Lauda  ga je svejedno osramotio kroz sezonu 1977., osvojivši 30 bodova više od njega u 14 od 17 utrka koliko je odvozio te godine.

Na pitanje novinara doživljava li Carlosa Reutemanna kao momčadskog kolegu ili protivnika u borbi za naslov je odgovorio: “Ni jedno ni drugo.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

8 komentara

  1. F1puls David Vidović novinar Prikaži

    Bravo Marko :thumbs:

    Evo ovom prilikom bih pozvao sve koji imaju neki dobar prijedlog da pomognu Marku i pošalju mu ga porukum, i ja ću isto učiniti kada god naiđem na nešto zanimljivo. Hajmo pomoći čovjeku, nije lako iskopati ovakve bisere koji su jako duboko zakopani. Svaka čast ;)


    0

    0
  2. Ovo za Kimija, stvarno nisam znao, koji urnebes! :thumbs:
    O Laudi se manje više zna sve kad je on bio “naš” Stirling Moss – pojam brze vožnje, bar prije.
    zanimljivo je i to sam htio napisati u njegovom članku u kolumni top vozača, da je njegova ideja za avio tvrtku, bila originalna, nije imao puno aviona i pilota, ali je imao vrhunske, koje je sam zapošljavao, i nudio je skuplji prijevoz, ali luksuzan, kao – ” i let linijskim prijevozom može biti ugodan, ako se plati” i bolje je bilo jedino letjeti Concordeom.
    Pa kada je njegov Boeing pao, negdje u južnoj – jugoistočnoj Aziji, i kada su nakon istrage proglasili nesreću pilotskom greškom, nije se složio, jer je poznavao pilote, i rekao da takvu grešku nikada nebi napravili, te je godinama forsirao Boeing i američki NTSB dok nije dokazao da je greška bila u dizajnu aviona, i tako spasio još mnoge živote, vrlo vjerojatno.
    Ne sjećam se koja komanda je pokrenuta (zakrilce, pretkrilce, revese tr. itd.), ali je znao da nebi piloti to uradili i dokazao je da se desio dvostruki kratki spoj, zbog blizu položenih instalacija, koji je isključio oba sigurnosna ventila, ili prekidača, i istjerao mak na konac – za to je trebalo dosta znanja tehničkog, kao i upornosti, ali je obranio svoje ime i svoje ljude.


    0

    0
  3. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Evo i nastavka već, bravo Marko :)

    Stvarno volim te sitnice vezane uz vozače, baš ih mnogo opisuju, posebno ova za Laudu.


    0

    0