Nakon grafičke analize pobjede Daniela Ricciarda na VN Kine ovaj put sam u grafičkom obliku analizirao prvu trojicu (Hamilton, Raikkonen i Perez) s „lude“ utrke u Bakuu prije samo 4 dana. Osvrnut ću se ukratko na tijek same utrke, te kako su otpadali glavni akteri ove izuzetno zanimljive ulične utrke. Na kraju je Mercedesov Lewis Hamilton sretno pobijedio u Bakuu (ako to možemo zvati „srećom“, jer sreća prati hrabre, zar ne?). Četverostruki svjetski prvak ugrabio je vodstvo s trećeg mjesta, u kaosu u restartu nakon drugog sigurnosnog automobila koji je u sljedećim krugovima iz konkurencije izbacio Ferrarijevog Sebastiana Vettela i Valtterija Bottasa.Vidjeti ćemo i na kojim su najlošijim pozicijama tijekom same utrke bila prva trojica na cilju. Zanimljivo je i to da je Perez, kao trećeplasirani u utrci u jednom trenutku bio čak 15. između 3. i 7. kruga utrke.
Ali, krenimo redom; Valtteri Bottas iz Mercedesa je na prvom slobodnom treningu voženom u petak postigao najbolje vrijeme kruga na ultrasoftu. Naša trojica vozača koja su završila utrku na prva tri mjesta su bili redom plasirani ovako na 1.slobodnom treningu; Perez 3. na supersoftu, Hamilton 4. na ultrasoftu, te Raikkonen 15. na ultrasoftu sa samo 10 odvoženih krugova. Na 2. slobodnom treningu najbrži je bio Ricciardo na ultrasoftu, dok je Raikkonen bio 2. na ultrasoftu, Hamilton 5. na ultrasoftu, a Perez 12. također na ultrasoftu. U subotu na 3. slobodnom treningu najbrži je bio Vettel na ultrasoftu; Hamilton je bio 2., Raikkonen 3., a Perez 6. i sva trojica, baš kao i cijeli grid na ultrasoftu. „Šareni“ rezultati slobodnih treninga nisu dali naslutiti tko bi mogao dominirati na nedjeljnoj utrci.
U kvalifikacijama je Vettel „oplodio“ pol pozicijom najbolje vrijeme iz 3. slobodnog treninga. Hamilton je završio 2., i treba reći da su ova dvojica svoja najbolja vremena u Q2 odvozila na supersoft gumama za koje su mislili da će im u utrci dati veću trajnost, uz mogućnost taktike samo jedne promjene guma. Raikkonen je bio izuzetno raspoložen u kvalifikacijama i u Q1 i Q2 je postigao najbolje vrijeme, no u Q3 je na kraju završio tek kao 6., sjetimo se i kako je „zaplesao“ pri kraju svog jako brzog kruga u Q3. U utrci je startao na ultrasoftu, baš kao i Perez koji je kvalifikacije završio kao 8. iza svog momčadskog kolege Ocona. Dakle startni grid za utrku je izgledao ovako: Vettel, Hamilton, te Bottas.
Vedran je već odlično opisao tijek same utrke, no ja donosim samo skraćenu verziju koja će nam koristiti kada budemo promatrali grafički prikaz utrke u Bakuu.
Start nedjeljne utrke nam je donio „krš“ već u prvom krugu. Nakon što su se svjetla startnog semafora ugasila Vettel je imao dobar start za udobno vodstvo u 1. zavoju, slijedili su ga Hamilton i njegov momčadski kolega Valtteri Bottas.
Prvi je (od dva u utrci) sigurnosni automobil izašao na stazu nakon krša u zavoju broj 3. u prvom krugu. Ferrarijev Kimi Raikkonen pritisnuo je Force Indijinog Estebana Ocona uz zid. Williamsov Sergej Sirotkin je također tamo odustao, nakon što je udario u stražnji kraj Sergija Pereza u 2. zavoju. Ruski novak se potom našao u sendviču između McLarenovog Fernanda Alonsa i Renaultovog Nice Hülkenberga – što je uništilo njegov ovjes. Nakon restarta utrke u 6. krugu Vettel je bio u vodstvu ispred Hamiltona i Bottasa. Red Bullov Max Verstappen je pretekao Danijela Ricciarda za 4. mjesto u 2. zavoju. Renaultov Carlos Sainz iskoristio je probleme Red Bulla s pohranom energije i svoje ultrasoft gume – pretekao je Ricciarda u 3. zavoju, te Verstappena u 9. krugu za 4. mjesto. Na vrhu, Vettel i Hamilton su izmjenjivali najbrže krugove, ali se Britanac mučio sa supersoft gumama, razmak za prvim Vettelom je bio 7,4 sekundi prije nego je otišao u boks u 22. krugu. Bottas, na tada 2. mjestu krenuo je u napad, preuzeo je vodstvo u 30. krugu kada je Vettel otišao na promjenu guma. U 35. krugu je Ricciardo pretekao Verstappena kasnim kočenjem na ulazu u zavoj broj 1, dva kruga kasnije je otišao u boks – ali spori izlazni krug bacio ga je ponovno iza Nizozemca. I u 40. krugu Ricciardo se „zaletio“ u stražnji kraj svog momčadskog kolege, u očajničkom nastojanju da ga pretekne, što ih je obojicu izbacilo iz utrke – to je drugi puta dovelo na stazu sigurnosni automobil. Neću ulaziti u to tko je kriv za ovaj sudar, ali recimo to samo ovako; bez obzira što je FIA ublažila „anti-Max“ pravilo meni se uopće ne sviđa Maxova dvostruka promjena pravca uz kočenje. Ricciardo je doista u ovome slučaju samo mogao gledati kako se zabija u stražnji kraj Maxova automobila, jer bolidi svojom aerodinamikom uopće nemaju dobro držanje na podlozi iza automobila ispred sebe. No, i Ricciardo je morao znati s kim ima posla! Nakon restarta u 48. krugu, Vettel je odmah napravio riskantan potez prema vodećem Bottasu – ali nije mogao izdržati do kraja, pa je pao na 4. mjesto. Slažem se, morao je probati, no ovaj puta mu to nije uspjelo, ipak je do kraja utrke bilo samo 4 kruga. Da je znao što će zadesiti Bottasa samo krug kasnije nije se morao niti truditi, no to je draž utrkivanja. U sljedećem, 49. krugu je Bottas doživio dramatično puknuće gume, nakon što je prešao preko nešto krhotina na ravnini (koje su baš bile na njegovom putu, a nije ih mogao vidjeti zbog ondulacije staze), što je okončalo njegovu utrku – i katapultiralo Hamiltona u vodstvo, koje je zadržao sve do ciljne zastave.
Hamilton je osvojio svoju prvu pobjedu u Bakuu, svoju prvu u 2018., i prvu nakon prošlogodišnjeg američkog gran prija. Ferrarijev Kimi Raikkonen završio je 2., sa zaostatkom od 2,4 sekunde, za svoj najbolji rezultat nakon Mađarske 2017. Perez je završio kao 3., unatoč 5 sekundi vremenske kazne zbog pretjecanja prije linije sigurnosnog automobila. Mogao je Perez, kao i neki drugi vozači biti dodatno kažnjen zbog ručne aktivacije DRS-a, no FIA je procijenila da time ništa nije zaradio, a i to se dogodilo zbog greške u automatskom očitavanju vremena u aktivacijskoj zoni, što nije bila njegova krivica. Vremensku kaznu je Perez zaradio zbog toga što se zabio u Raikkonena u 1. krugu, čime je slomio svoje prednje krilo. Raikkonen se „besplatno“ riješio ultrasofta odmah u 1. krugu za vrijeme sigurnosnog automobila, baš kao i Perez svojih ultrasoft guma u 2. krugu. Perez je odradio svoju vremensku kaznu tijekom svoje druge promjene guma za vrijeme drugog sigurnosnog automobila u utrci. Vettel je završio 4., unatoč tome što je bio u vodstvu od početka utrke pa sve do svog zaustavljanja u boksu u 30. krugu, ispred Renaultovog Carlosa Sainza, koji je ostvario najbolji Renaultov rezultat nakon povratka u Formulu1 kao konstruktora 2016. Sauber je osvojio svoje drugo mjesto koje donosi bodove u 4 utrke, Charles Leclerc je završio kao 6. za svoje prve bodove u Formuli1. Alonso je osvojio svoje 4. uzastopne bodove, 7. mjestom unatoč tome što zamalo nije niti završio utrku zbog pretrpljenih oštećenja. Bili su to isto tako McLarenovi 3. dvostruki bodovi u 4 utrke, jer je Stoffel Vandoorne bio 9. Williamsov Lance Stroll je završio 8. za prve bodove Williamsa u 2018. Toro Rossov Brendon Hartley osvojio posljednji bod 10. mjestom, unatoč tome što je startao kao 19. na gridu. To je njegov prvi osvojeni bod otkako je stigao u Formulu1. On je završio tek malo ispred Sauberovog Markusa Ericssona na 11. mjestu. Toro Rossov Pierre Gasly je završio 12. Francuz je stigao sa 17. mjesta na gridu do 10. u prvom krugu. Potom se sudario s Haasovim Kevinom Magnussenom, koji ga je pritisnuo u zid što je uzrokovalo velika oštećenja na njegovom automobilu. I ponovo je „killer“ Kevin imao svoje trenutke ludila, no kasnije mu se duboko ispričao. Dokada će to biti tako? Danac je posljednji koji je završio – na 13. mjestu. Sedam vozača nije završilo utrku – uključujući Bottasa, Haasovog Romaina Grosjeana, oba Red Bulla, Renaultovog Nice Hülkenberga, uz Force Indijinog Estebana Ocona i Williamsovog Sergeja Sirotkina koji su odustali već u 1. krugu.
Hamilton je u utrci bio najlošiji 3., Raikkonen 13., a Perez čak 15.
U svom grafičkom prikazu utrke prikazao sam ponovno samo tri prva vozača; pobjednika utrke Lewisa Hamiltona, drugog u utrci Raikkonena, te trećeg Pereza. Evo kako izgleda moj grafički prikaz utrke.
Kao i u analizi za GP Kine, prije tjedan dana u tablici je crna krivulja koja označava kretanje stanja količine goriva po krugu.
Treba reći da sam vremena po krugu unosio u sekundama, pa tako vrijeme kruga od npr. 1,36.970 u tablici odgovara vremenu 96,970 sekundi.
Vidjelo se u analizi da Hamilton ima osjetno bolja vremena po krugu na softu od druge dvojice. No, to je i razumljivo jer su njegove soft gume bile svježije nakon što ih je montirao na svoj automobil tek u 22. krugu, dok su to Raikkonen i Perez učinili u 1. i u 2. krugu.
Evo i tablice zaostataka po krugu, te ukupnog zaostatka po periodu (ja sam podijelio utrku u 3 perioda mjerenja).
Kao i vremena izlaznog kruga prema boksovima na promjenu guma, te izlaznog kruga nakon promjene guma. Ovaj puta sam upisao vrijednosti samo Hamiltona, jer su Raikkonen i Perez svoje dvije promjene guma obavili za vrijeme perioda 1. i 2. sigurnosnog automobila.
Samo da se osvrnem na 2017. u Bakuu kada je pobjednička strategija bila čak tri odlaska u boks na promjenu guma; Ricciardo je bio pobjednik. Prošle godine je u Bakuu bio prosjek promjena guma 2,5 za razliku od ove godine kada je to bilo 1,8. Tu podrazumijevam da je ovo prosječan broj promjena guma po vozaču, ali samo onih koji su završili utrku do kraja. Treba reći i da je Baku prošle godine bio vožen u kasnijem, toplijem terminu krajem lipnja kada je temperatura staze bila čak enormnih 54,1 °Celzija, a zraka 29,3°C. Ove godine pomakom na održavanje u travnju smo dobili i osjetno niže temperature (duplo); zraka 17°C, a staze 24°C. Prošle 2017. smo imali 12 krugova odvoženih pod sigurnosnim automobilom, a ove godine 13.
Na kraju treba reći da je na cilju utrke razmak između prva tri vozača bio:
Ako pogledamo Hamiltonova najbrže odvožena vremena na slobodnim treninzima, sva su bila logično odvožena na najmekšim ultrasoft gumama:
U utrci Hamiltonova razlika u vremenima po krugu je na ultrasoftu bila 2,565 sekundi, što je ipak manje nego na prošloj utrci Ricciarda od čak 5 sekundi po krugu.
Ako, uzmemo i to da je za vrijeme 2. sigurnosnog automobila vrijeme kruga Pereza bilo otprilike 2,04.633 (ili 124,633 s) dobivamo i podatak da je prosječna brzina po krugu za vrijeme sigurnosnog automobila bila čak 174 km/h.Za Raikkonena je to bilo nešto sporije 2,18.482 (ili 138,482 s) odnosno prosječna brzina kruga sigurnosnog automobila je bila 155 km/h.
U grafičkoj tablici sam stavio i simbole guma za prvu trojicu vozača u krugovima u kojima su odlazili u boksove, kao i tip guma na kojima su krenuli u utrku. Vezano uz to sam i osmislio simbole (za ubuduće) koji prikazuju i da li se radilo o korištenim ili novim gumama. Evo i simbola:
Eto, nisam mislio da ću i za ovu utrku napraviti ovu svoju grafičku analizu, no ponijelo me, jer želim ovaj grafički prikaz doraditi do savršenstva. Nadam se da vam se sviđa.
Vaš,
Zvonimir
[donacija]
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Izvrstan prikaz. “Skidam kapu” za ideju!
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tehnički izvrsno. Grafički, malo “oči bole” :)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala na komentaru!
Još radim na grafici, ali nije lako umetnuti toliko puno podataka u jedan graf.
0
0