Force India želi istragu Haasovog VF-18

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 6 godina 3 min 20 komentara

Haasov bolid je opravdao očekivanja američke momčadi nakon odličnih predsezonskih testova gdje se činilo da je VF-18 možda i najbrži bolid sredine poretka iza Mercedesa, Ferrarija i Red Bulla. U Australiji su okupirali treći startni red, te su se jedno vrijeme utrkivali na četvrtom i petom mjestu prije nego su im nade o odličnom plasmanu upropastili ulasci u boks.

Sve to je izazvalo kritike konkurentskih ekipa koje više nisu sigurne koristi li Haas više od dozvoljenog u svojoj suradnji s Ferrarijem. Sportski pravilnik zabranjuje prosljeđivanje informacija oko dijelova koje momčadi same moraju proizvesti, a Force Indijin operativni direktor Otmar Szafnauer želi o tome razgovarati na sljedećem sastanku Strateške grupe.

“Ne znam kako to rade, to je čarolija. Takvo nešto nikada nije viđeno u Formuli 1. Ja jednostavno ne znam kako može biti u redu da netko tko je u sportu par godina i bez resursa može proizvesti bolid koji… je li to magija? Ako je, želim čarobni štapić.”

Nedavno je i Alonso komentirao situaciju nazvavši VF-18 Ferrarijevom replikom, a njegov šef Zak Brown je dodao da bi se slučaj trebao nešto detaljnije pogledati. Međutim, korištenje Ferrarijevog prednjeg ovjesa, što je dozvoljeno, jednostavno diktira dizajnerski smjer ostatka bolida, što je potvrdio i Haasov vozač Romain Grosjean.

No, Szafnauer želi biti siguran da je VF-18 regularan.

“Sve aerodinamičke površine moraju biti vaše. Ako nisu, ne znam kako to drugačije možete utvrditi osim da započnete istraživati. Jedino vam tehnička inspekcija bolida može reći da se nalazi u granicama onog što je dozvoljeno pravilnikom.”

“Je li to vaša ili ideja nekog drugog? To je pravo pitanje. A ja na njega nemam odgovor.”

“Možda je njihova, samo pretpostavljam. Kako možete dobiti takvo znanje bez povijesti, pravih alata i ljudi?”, zaključuje Szafnauer.

McLarenov šef Zak Brown dodaje:

“Svi znamo da usko surađuju s Ferrarijem, mislim da se samo trebamo pobrinuti da ta suradnja nije preuska. Može biti nekakav utjecaj, definitivno postoje neki dijelovi bolida koji jako podsjećaju na prošlogodišnji. Ali na inženjerima i FIA-i je da to malo bolje pogledaju.”

Na pitanje što misli o komentarima koji su se ranije pojavili oko Haasovog bolida, voditelj američke momčadi Gunther Steiner kratko komentira:

“Imamo momčad koja može biti ponosna na ono što ovog trenutka ostvaruje. Ne radimo ništa što ne bismo trebali raditi ili što nije dozvoljeno raditi.”


Odgovor

20 komentara

  1. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Na Haasovom bolidu gotovo sigurno su radili i stručnjaci iz Ferrarja. Nije dovoljno da se nešto prekopira i zalipi na svoj bolid. S obzirom na ljudstvo i najmanji budzet u F1 da su ostvarili ovakov rezultat bez pomoci, tesko.
    Doslovno su pomeli konkurenciju u sredini poretka.
    Cak nisu ni od RB daleko. FI u zadnje 2 godine se promakla u vođu sredine samo zahvaljujuci motoru. Njihova šasija je ništa posebno.



    14
    12

    2
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      slazem se uglavnom no meni je glupo da nerko moze kupiti neciji motor a netko ne i samim time imas nesro bolje od onog drugog ali to nije ista stvar sa ostalim djelovima bolida. pa kad bi to bilo dozvoljeno mislim da bi imali daleko kvalitetnije slabije ekipe, zgusnutiji grid i naravno ono najbitnije bolje utrkivanje. jer ako je hass s ovako uskom suradnjom dosao do ovog ranga sto bi neke bolje ekipe tek mogle? steta je da se jedno dozvoli tj uvjetuje ekipe da moraju prodavati motore i sve popratno s njima pa cak i mape i software dok se brani nesto drugo kupiti od nekoga. npr Rb je plakao zasto ne moze dobiti motor od Ferrarija ili Mercedesa. no pitanje je da li bi oni prodali svoju sasiju i ovijes da smiju? sve je tu na rubu granice i dozvoljenog pa vjerovatno i ovaj hassov bolid, no neka ih. Samo se sjetite svih muljaza sto se radilo u f1 i koliko je stvari otkriveno koje nisu legalne isl. tako je bilo i biti ce a ovi da nesto i otkriju oko hassovog bolida sigurno im nece reci nakon pocetka sezone da prave novu sasiju ili aerodinamicke dodatke. pa bar aerodinamiki dodaci su oku vidljivi pa ih nije toliko tesko probati iskopirati.



      13
      11

      2
    • Master_F1 Prikaži

      boja i gume nisu iste :) :) :)



      7
      6

      1
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        ako malo bolje pogledas ima i dosta razlika . na nosu bolida gdje pocinje ovjes ferrari je ima svasta, hass nista. hass ima daleko uzi nos i manja krilca lijevo i desno od nogu vozaca, neposredno iza prednjih kotaca. ferrarijev bolid je bio dosta siri u sredini i otvori za hladenje nisu isti. zadnje krilo Ferrarija je dosta vislje kao i shark fin kojeg hass uopce nema u toj izvedbi. da se naci razlika. slican je no bas da je cista kopija je ipak malo pretjeranp.



        9
        7

        2
      • Sebastian Vettel 5
        Schumi Prikaži

        Zapravo je sličniji ovogodišnjem. Uzimaju šta se može uzeti, i onda slijede istu filozofiju. To se najbolje vidi na sidepodima. Ista filozofija, drugačije izvedena. Sam oblik sidepoda je drugačiji. Pozadi je malo širi. Nema S-ducta…
        Definitivno nije kopija, ali slijedi istu filozofiju. Svako može kopirati tuđa riješenja. Ova vertikalna krilca pored sidepoda je detaljnije iskopirao Red Bull lani, i Williams ove godine. Haas tu ima drugačije riješenje.



        1
        0

        1
  2. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Ja ne vidim problem…sve je u potpunosti legalno i ovo svaki tim može napraviti.

    Smiješno…valjda ako ih ne možeš dobiti onda ih pokušaj banati…



    25
    19

    6
    • Master_F1 Prikaži

      Trebao je onda Red bull dati Toro Rossu sve pa bi gledali 4 sezone 1 2 3 4 Red Bull Toro Rosso, jel da?



      9
      -9

      18
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        RBR je i davao Toro Rossu šasije…

        Uostalom opet…ne vidim nikakav problem sa Haasom…ljudi sami dizajniraju bolid u suradnji sa Dallarom…otkupljuju mjenjače, PU i stražnji i prednji ovjes od Ferrarija (stražnji ovjes je praktički obavezan zbog PU-a)

        Opet…što je ovdje problem? Dobijemo konkurentnu momčad koja se može boriti za odlične bodove i to sve unutar budžeta.

        FIA je već prošle godine potvrdila da je sve uredu…ovi su ostali valjda nesposobni pa sada cmizdre.



        29
        25

        4
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        @ferrari
        slažem se sa svime što si napisao.
        pažljivo su pročitali pravila i dogovorili suradnju s ferrarijem u okviru tih istih pravila.



        24
        24

        0
      • Ferrari
        Passion Prikaži

        Samo bi jos nadodao na @ferrari i @zekohonda
        Sta sam vec napomenuo uoci sezone njihova najveca snaga je sto dolaze iz okruzenja gdje je normalno biti privatna momcad, a i opcenito su ameri doktori HR…. A u F1 svi “citaju” u pravilima ono sta nepise, jer to cini razliku….



        3
        3

        0
  3. Master_F1 Prikaži

    Ovo je po meni još jedna nesposobnost FIA-e, što je dozvolila takvo nešto. Ako proizvođač daje PU onda je to samo PU , sa ili bez mjenjača. ostalo sve zabraniti, nema prednjeg ovjesa, krilaca itd… itd… Po meni bi trebao biti i pravilo da ako proizvođač prodaje PU, ona mora biti ista kao što i oni koriste a ne ” drugorazredna sa 20-30 ks manje” ili tako neke gluposti. A što se šasije tiče i zato postoje privatne firme koje se bave tim poslovima 50 godina.



    5
    -12

    17
    • David Croft
      Ferrari Prikaži

      Opet…sve je u redu.
      Uz PU dolazi mjenjač i stražnji ovjes…dozvoljeno je kupovati i prednji ovjes kao i još neke detalje.

      Ekipa iz Haasa sama radi aero dio u suradnji sa Dallarom…nikakav Ferrari.
      To što bolid sliči na SF70-H je druga stvar…svatko može kopirati dobre koncepte.

      Uostalom dobili smo konkurentnu momčad unutar razumnog budžeta koja se može boriti za ozbiljne bodove. U čemu je problem?

      Prizivamo MotoGP i njihova pravila oko motora i šasija…pa kada se nešto slično primjeni u F1 onda opet ne valja…iako je sve u potpunosit legalno.



      38
      36

      2
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      a zasto se ne bi zabranila onda i prodaja motara i ostalog sto ide uz motor? zasto bi itko prodao motor ako ne zeli. te firme su spiskale na razvoj ovih motora desetke ako ne i stotine milijuna eura da za uzvrat netko samo dode i da 20 milja i dobije sve gotovo pod nos. pa zar ne bi bilo fer ako se moze kupiti neciji trud oko motora da se moze kupiti neciji rad i na drugim stvarima? ajmo steci prednost preko motora a ostale djelove nek se snalazi kako tko zna. pa po meni bi onda bilo fer reci nek se svi snalaze i naprave takve motore za 20 milja sami. a sto je najbolje na te iste motore kmece ekipe koje ni ne prave svoje motore niti bi da ih sami rade bili ni blizu konkurentni kao sada. po meni bi bilo ok ovako, ako ti mozes kupiti nesto u cemu sam ja najbolji ili bolji od tebe i ti meni prodaj ono u cemu si ti bolji od mene. ili u protivnom neka se svatko sam snalazi za sve djelove bolida.



      13
      10

      3
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        Očito je da im nije problem i da se ne bune?!

        Znaš li zašto? Jer od toga zarađuju…jednostavno.

        Svima dobro…Haas je konkurentan, Ferrari (ili bilo koji proizvođač) zaradi, a F1 dobije dobro natjecanje.



        16
        15

        1
  4. Marlboro
    McKruno Donator Prikaži

    Pa ne bi bilo loše da neka momčad kao Stefan grand prix kupi Merc motore i Red Bull šasiju. I Wiliamsovu vozačku postavu da to može isfinancirati …! Barem bi punili bi svjetske naslovnice.



    7
    6

    1
  5. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Bože sačuvaj
    :facepalm:



    5
    4

    1
  6. Marlboro
    MrDoomroom Prikaži

    Dobro odrađeno kako sakriti svoju nesposobnost optužbom drugog tima da vara.

    Edit: tek sad vidim odgovor od Haasa :D

    Ne vidim ništa sporno, ako ćemo ići rigorozno neka svaki tim bude 100% napravljen od tima koji se utrkuje.



    11
    9

    2

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.