Renaultov R.S.18 se po jednom detalju malo više ističe od svojih konkurenata, a to je ispušna cijev koja je postavljena pod određenim kutem kako bi puhala ispušne plinove u stražnje krilo i time doprinosila stvaranju downforcea. Solucija koju Francuzi koriste na ovogodišnjem jednosjedu je legalna ako se pita direktora F1 utrka Charlieja Whitinga, ali možda nije u duhu pravila pa su postojale sugestije da bi se ovom triku trebalo stati na kraj prije nego što si momčadi stvore nove troškove.
Iz Enstonea su već nagovijestili kako će s odjelom u Viryju raditi na učinkovitosti sustava, ali Whiting upozorava da Renault ne pokušava raditi nikakve trikove s modovima motora koji bi povećali upuhivanje ispušnih plinova u krilo, kao u slučajevima dok vozač ne drži pritisnutu papučicu gasa.
“Mislim da je ono što će Renault iz toga dobiti potpuno minimalno”, rekao je Whiting i nastavio. “Ne vidim nikakav problem s tim ako smo sigurni da momčadi ne upravljaju motorima na krivi način – na način koji ne bi bio normalan.”
“Moramo prihvatiti činjenicu da postoji i da će uvijek postojati nekakav efekt ispuha, ali on je 2012. i 2013. očigledno bio ogroman. Jedna od stvari oko pravila za 2014. je bilo osigurati da ne postoji utjecaj iz ispušne cijevi – ali nekakav mali utjecaj mora biti. S tim ćemo se morati nositi te ćemo kroz sezonu vidjeti trebamo li nešto učiniti kako bismo to umanjili.”
“Najvažnija stvar je da Renault ne radi ništa glupo, vjerujem, s modovima motora koji su, rekao bih, neprirodni.”
Whiting se zatim osvrnuo i na sezonu ranije jer su i godinu dana prije znali što će momčadi imati na umu.
“Oko upuhivanja ispušnih plinova smo bili zabrinuti prošle godine. S krilima koja su postala 150 mm niža nego 2016., više se toga moglo dobiti. Zato smo ispušnu cijev postavili u sredinu i pod minimalnim kutem. Momčadi su uspijevale napraviti monkey seats, što smo uklonili mijenjanjem pravilnika vezanog za karoseriju.”
“Ali i dalje je postojao mali prostor za mogućnosti. Znate kakve su momčadi: ako im oduzmete jednu stvar, pokušat će dobiti 10% toga što su imali. I dalje rade istu stvar.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Neka jede govna. Kakve su ovo gluposti? Momentalno otkaz!
5
22
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pustite ekipe da rade sto hoce gledali bi vrhunske utrke.sto sve inzenjeri mogu napravit mozemo samo sanjati samo da nema toliko pravila i zabrana
13
1