Whiting upozorava momčadi po pitanju blown stražnjeg krila

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 6 godina 2 min 2 komentara

Renaultov R.S.18 se po jednom detalju malo više ističe od svojih konkurenata, a to je ispušna cijev koja je postavljena pod određenim kutem kako bi puhala ispušne plinove u stražnje krilo i time doprinosila stvaranju downforcea. Solucija koju Francuzi koriste na ovogodišnjem jednosjedu je legalna ako se pita direktora F1 utrka Charlieja Whitinga, ali možda nije u duhu pravila pa su postojale sugestije da bi se ovom triku trebalo stati na kraj prije nego što si momčadi stvore nove troškove.

Iz Enstonea su već nagovijestili kako će s odjelom u Viryju raditi na učinkovitosti sustava, ali Whiting upozorava da Renault ne pokušava raditi nikakve trikove s modovima motora koji bi povećali upuhivanje ispušnih plinova u krilo, kao u slučajevima dok vozač ne drži pritisnutu papučicu gasa.

“Mislim da je ono što će Renault iz toga dobiti potpuno minimalno”, rekao je Whiting i nastavio. “Ne vidim nikakav problem s tim ako smo sigurni da momčadi ne upravljaju motorima na krivi način – na način koji ne bi bio normalan.”

“Moramo prihvatiti činjenicu da postoji i da će uvijek postojati nekakav efekt ispuha, ali on je 2012. i 2013. očigledno bio ogroman. Jedna od stvari oko pravila za 2014. je bilo osigurati da ne postoji utjecaj iz ispušne cijevi – ali nekakav mali utjecaj mora biti. S tim ćemo se morati nositi te ćemo kroz sezonu vidjeti trebamo li nešto učiniti kako bismo to umanjili.”

“Najvažnija stvar je da Renault ne radi ništa glupo, vjerujem, s modovima motora koji su, rekao bih, neprirodni.”

Whiting se zatim osvrnuo i na sezonu ranije jer su i godinu dana prije znali što će momčadi imati na umu.

“Oko upuhivanja ispušnih plinova smo bili zabrinuti prošle godine. S krilima koja su postala 150 mm niža nego 2016., više se toga moglo dobiti. Zato smo ispušnu cijev postavili u sredinu i pod minimalnim kutem. Momčadi su uspijevale napraviti monkey seats, što smo uklonili mijenjanjem pravilnika vezanog za karoseriju.”

“Ali i dalje je postojao mali prostor za mogućnosti. Znate kakve su momčadi: ako im oduzmete jednu stvar, pokušat će dobiti 10% toga što su imali. I dalje rade istu stvar.”


Odgovor

2 komentara

  1. Fernando Alonso 14
    Majki2111 Prikaži

    Neka jede govna. Kakve su ovo gluposti? Momentalno otkaz!



    5
    -17

    22
  2. beli333 Prikaži

    Pustite ekipe da rade sto hoce gledali bi vrhunske utrke.sto sve inzenjeri mogu napravit mozemo samo sanjati samo da nema toliko pravila i zabrana



    13
    12

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.