Putopis s VN Austrije 2017: Jedan, ali vrijedan

Izdvojeno

Pulsmedia portal

Prije 7 godina 13 min 13 komentara

Od samog početka ovog portala postojala je praksa da se uz Austriju nadoveže jedan putopis od strane forumaša. Ove godine je očito  izbor pao na mene pa bi bilo u redu da nastavim tu tradiciju. Na žalost posao je napravio svoje, a moja lijenost još više da krenem ovako kasno s pisanjem putopisa. S druge strane možda i nije tako loše da se ovakav tekst ubaci u ovu (pre)dugu ljetnu stanku. No krenimo redom. Gotovo 7 godina sam čekao priliku da odem na F1 utrku (Monza 2009. je do tad bila moja zadnja i jedina utrka na kojoj sam bio) i napokon sam je dočekao, posve neočekivano i neplanirano. Bila je to kao i svaka druga nedjelja; uvaljen u svoj kauč gdje sam “nabijao” po PS4.

Tada mi iznenada dolazi poruka na mobitel od mog bliskog rođaka “jesi li voljan ići u Austriju 09.07. na F1”. Naravno sav nabrijan odgovaram da može i da se takvo šta ne propušta. Kada mi je krv napokon došla u mozak shvatio sam da sam usred ljetnih ispitnih rokova i sezonskog posla pa bi valjalo dobro promisliti u vezi toga. Za ispite se nije puno razmišljalo, ipak će biti dobra i jesen. Još je samo preostalo da dobijem jedan dan slobodan na poslu. 3 dana sam skupljao hrabrosti da pitam i četvrti sam napokon uspio. Morate razumjeti da usred početka špice sezone nije lako dobiti slobodan dan, ali eto uspio sam. Pitao sam da mi je potreban jedan dan da odem na F1… khm za učenje i ispite i šef mi se je smilovao. I tako sam nazvao odmah svog rođaka (kršteni i krizmani kum) koji je ujedno i jedini od šireg poznanstva koji zna nešto o samoj Formuli 1. Razgovor je trajao nepunu minutu gdje sam dobio sve potrebne informacije u koliko se ide i što je nužno sve uzeti.

I tako je došao taj dan. Krenulo se u 3 u jutro. S obzirom da je moje vrijeme spavanja oko 1,2 možete samo zamisliti koliko sna sam imao tu noć. Praktički ništa ili svega 15 minuta kroz cijeli put. Bilo nas je sveukupno 8 u kombiju ili ti ga minibusu. Ovim putem pozdrav cijeloj ekipi ukoliko čitaju ovo. Oko 4 smo se napokon svi okupili i put od Rijeke do Spielberga je mogao početi. Oko 9 smo došli u samo srce Austrije, a oko nas sama brda i sve što bi moglo izgledati kao RB ring. Ali nije tako bilo I tek oko 10 smo počeli vidjeti natpise Red Bulla i staze. Polako smo uhvatili gužvu na prometnici od kojih 200 do 300 metara gdje su nas prometni redari uredno usmjeravali prema najbližem i slobodnom parking dok se je staza uz brdo polako počela otkrivati.

Parkirali smo na ogromnoj (i ujedno besplatnoj) ravnici koja je udaljena par kilometara od same staze. Pješice smo se polako približavali stazi kada nas je uhvatila cijela banda švercera koja nam je prodavala GA karte za 120 eura. Riješit ih se nikako nismo mogli iako su nas uvjeravali da su ovo povlaštene i posebne karte. Cijelo nagovaranje je trajalo punih 200 metara prije nego što smo naišli na službeni štand gdje su se GA karte prodavale za mene iznenađujuće relativno niskih 85 eura. Čak i prilikom same prodaje karte su nam šverceri mahali kartama pred nosom dok smo uredno dobivali račun i svu priloženu dokumentaciju vezanu uz kupnju karte. Definitivno jedan minus za organizaciju s obzirom da je na stazi bila cijela vojska opremljena svime i svačime.

Čim smo dobili navedene karte, zaputili smo se prema stazi dok nas je u pozadini pratio zvuk formule 2. Napokon dolazimo pred sam ulaz kada nas je dočekao hladan tuš. Svu kolekciju piva koje smo imali u staklu su nam uzeli. Znam trebalo se prije misliti na to, ali brzo se zaboravilo kada smo napokon došli na stazu i vidjele prve bolide koji su nas čekali taj dan. U pitanju je bila naravno Formula 2. U datom trenutku kada vidite te bolide i tu atmosferu napokon sebi možete reći da se nalazite na pravom mjestu.  Što se tiče samog zvuka mogu samo reći da sam bio oduševljen barem kada je u pitanju jedna serija koja je ispod Formule 1. Skidam fotoaparat i kameru i snimam što god se moglo u tih preostalih par krugova koliko je ostalo. Utrka je završila pa smo se okrenuli prema samom brdu i šumi koja je bila ispred nas i koja nas je vodila do 3 zavoja.

Polako se spuštamo i vidimo potpuno praznu tribinu ispred nas. Izgleda da se trend zatvaranja tribina i ne prikazivanja nastavlja iako je broj gledatelja bio znatno viši nego primjerice 2016. Tada dolazimo do one poznate ravnice koja se nalazi u drugoj DRS zoni i pronailazimo odlično mjesto uz sam ekran i pogled na praktički pola staze. U pozadini četvrti i prvi zavoj, a ispred nas ravni dio staze tj. druga DRS zona. Nismo ni sjeli, a na rasporedu je bila i druga utrka točnije Porsche superkup. Puno o samoj seriji ne mogu reći s obzirom da je ne pratim, ali od jedne utrke više se ne možete žaliti.. Zatim je krenulo malo naoblačenje i kratka petominutna kiša koja je imala toliki intenzitet da se nisi mogao ni osvježiti. Potom je došlo sunce i prženje na austrijskoj livadi se moglo nastaviti. Radim cijelu sezonu na suncu, ali ono što je bilo taj dan još nisam doživio.

Sljedeće na bogatom rasporedu je bila poznata parada vozača. Ljudi se ustali da pozdrave svoje miljenike, palile su se baklje, na sve moguće načine su se pokušali probijati bliže vozačima, gotovo ništa u toj brzini ni ne čujete i u treptaju oka mali bus je otišao. Zatim preko “malog” ekrana doznajemo da su vozači tek izašli iz svojih prostorija u paddocku te da je taj bus bio napunjen običnim ljudima tj. fanovima. Eh koji fail od strane nas svih. Očito još jedan pokušaj liberty medije da približe iskustvo običnih ljudi. Možete samo zamisliti kako je bilo tim ljudima i koje iskustvo su doživjeli.

Kojih 10 minuta kasnije su napokon došli i vozači i uslijedio je “déjà vu”, samo u pravim ulogama. Nakon toga – Red Bull air show. Zanimljiv doživljaj o kojemu ne treba puno trošiti riječi. Napomena: sama avionska pista se nalazi uz samu stazu udaljena svega par kilometara. Stanka od 20 minuta kao da je trajala beskonačno, a onda su odjednom na scenu došli neki bolidi (prototipi) iz budućnosti F1. Šalu na stranu, u pitanju je bila čuvena “legends parade” ove godine u znaku legendarnih (ali i aktualnih) le-mans bolida. Od poznatih vozača tu su bili Mark Webber, Jean Alesi i Helmut Marko. Puni popis bolida (i vozača) možete naći ovdje (http://www.gpupdate.net/en/f1-news/355338/stars-confirmed-for-austria-legends-parade/).

Osobno me najviše dojmio Ferrari 512S koji očarava svojim v12 zvukom. Sve je to trajalo kojih 5 krugova. U međuvremenu se cijela staza napunila i gotovo svi fanovi F1 su došli na svoje mjesto. Nedugo zatim napokon su došle glavne zvijezde dana – bolidi Formule 1. Iščekivanje je doživjelo svoj vrhunac kada je prvi bolid prozujao pored nas. U pitanju je bio ako se ne varam jedan Toro Rosso. Naravno odmah čovjek mora prokomentirati taj “Čuveni” zvuk V6 Hibridnih motora i mogu samo reći da zvuk nije tako katastrofalan kakvog ga ljudi doživljavaju već je samo loš. Potom je slijedila serija drugih bolida koji su napravili 2 do 3 kruga. Ne znam kakva je praksa na drugim stazama ali bio sam iznenađen brojem krugova jer na drugim stazama je to svega jedan krug. Odmah uočavamo kako je Force Indija glasnija od drugih bolida. Kasnije odlučujem uzeti Red Bull i uočavam ogromnu gužvu ispred štanda. Čekao sam gotovo 10 minuta dok se cijeli red pomaknuo za 3 metra. Odustajem od toga, što je bila i dobra odluka jer sam na kraju saznao da je potrebna kartica za kupovanje.

Slijedila je himna i vozači su polako počeli sjedati uz svoje bolide. Po proceduri, instalacijski krug krenuo je u 14:00. Uzbuđenje raste, ali ono što doživite taj trenutak na stazi se ni u kojem slučaju ne može mjeriti s onim kada gledate ispred TV-a. Apsolutno svaka osoba se diže, pale se baklje, trube svugdje, a jedino što u trenutku možete čuti su svi ti ljudi oko vas, ta galama koju stvore ljudi. Bolidi zatim prolaze pored vas, a napetost u svakoj sekundi sve više i više raste. Bolidi napokon dolaze na svoje mjesto i utrka je mogla početi. Odmah uočavamo odličan start Bottasa i sudar jednog McLarena dok su se u pozadini neki ljudi derali Torpedo,Torpedo! Kao što i pretpostavljate odmah smo mogli skužiti da su u pitanju bili Alonso i Kvyat. Bolidi prolaze pored nas i prvi krug polako prolazi dok naše piće tek sad stiže. Punih 45 minuta se čekalo to. Izuzev kartice koje se mora nabavit još je i tolika gužva da propustite praktički cijelu utrku. Još jedan minus ovoj stazi, ali i plus na odličnoj pivi. Inače nisam ljubitelj iste, ali ova je zbilja dobro došla pogotovo nakon sparine i vrućine koja nas je pratila cijelo vrijeme.

S obzirom koliko je kratka staza krugovi su se redali kao na traci. U tim krugovima smo vidjeli i prestizanje Raikkonena nad Grosjeanom i prve bokseve. Zatim se sama utrka i atmosfera na stazi smirila kada mi dolazi u glavu (vjerojatno posljedice umora, sunca a i pive) ideja da odem na sami početak staze i eventualno na proglašenje pobjednika ako naiđem na ulaz gdje puštaju. Polako krećem i gunđam u sebi kako propuštam utrku F1 i to uživo. Slikam razne kuteve staze i polako dolazim do vrha osmog zavoja. To je ujedno i mjesto koje vam je najbliže stazi i sam prolazak formule kroz taj zavoj vam prođe u tren oka. Potom dolazim na poznato mjesto gdje sam gledao Fomulu 2 i odlučujem provesti završnicu utrku na tom mjestu.Što se tiče mjesta za praćenje bio sam oduševljen. Po meni možda i najbolje. Prolazak kroz taj zadnji zavoj izgleda nerealno, a i sam zvuk je bitno drugačiji, dovoljan da ušuti cijelu publiku pored vas.. Da li je to zbog prolaska kroz rubnike, ne znam, uglavnom probajte sami procijeniti na videu, ali sama lokacija je puno bolja nego primjerice na dugačkom pravcu gdje sam proveo prvi dio utrke. Još jedan minus je to što nije bilo ekrana za praćenje utrke na tom dijelu staze.

Srećom mobitel i internet imam (hvala eu i slobodnom roamingu) i palim twitter (jer nikakvu pametniju alternativu nemam) i saznajem da je ostalo kojih 10 krugova do kraja. Pratim malo zaostatke i primjećujem da je zaostatak Vettela od strane Bottasa kojih 5 sekundi što me je iznenadilo jer sam prije odlaska vidio da je taj zaostatak bio plus 10 sekundi. Također primjećujem i prolazak Hamiltona nad Raikkonenom undercutom što me ni u jednom trenutku nije iznenadilo s obzirom na njihove divne strategije prošle godine. Pratim krug za krugom i brojim zaostatak Vettela. Prvo 4 sekunde pa sljedeći krug 3 kada se to spustilo na čak 2 sekunde. Polako su to shvatili i drugi ljudi, a grupa Ferrarijevih fanova pored mene skače iz kruga u krug, a ja zajedno s njima. Vrhunac napetosti je bilo kada se to spustilo do DRS zone. Također slična situacija se odvijala kod Hamiltona i Ricciarda. Neizvjesno se gledao predzadnji zavoj da se vidi koji će bolid izaći prvi jer kao što možete pretpostaviti, zaslona nije bilo. Palim twitter i vidim da je preostalo 2 kruga. Počinje i zadnji krug, a Vettel i Hamilton prilijepljeni u mjenjač svojih konkurenata. Dolazi i taj zadnji krug i zadnji zavoj, a Vettel nikad bliže, no nedovoljno blizu da ga ozbiljno ugrozi. Bottas pobjeđuje s gotovo istim zaostatkom kao u Rusiji, dok zadnju stepenicu postolja osvaja Ricciardo.

Polako otkrivam grupu ljudi na samom ulazu u stazu i očajnički se uguravam u nju. Čekalo se gotovo dok vozači nisu došli u svoje prostorije prije postolja. Zaštitari nas puštaju, a u cijelom naguravanju gubim i kišobran. Uključujem svoj Drs i stižem točno ispred postolja dok su vozači izlazili. Vadim mobitel i snimam što se moglo uhvatiti u datom trenutku. Sami vozači su toliko predvidivi sa svojim pozdravljanjem da sam imao osjećaj kao da gledam ispred TV-a. Prolazi himna, slavlje i dolazi nitko drugi nego Martin Brundle. Dole ispred gotovo ništa ni ne čujete i praktički se ničeg ne sjećam što su govorili u tom trenutku. Ricciardo izvodi svoj poznati shoey i pronalazi svoju novu žrtvu – Martina Brundlea, ali i prvi odbijeni shoey od strane Bottasa dok se je Vettel mudro skrivao iza navedene dvojice. Na kraju baca svoju trkaču cipelu i neprecizno pogađa kojih 20 metara od mene. I to je bilo to od postolja.

Poslije se bacilo oko na cijelu stazu, došao na glavnu tribinu te u miru pogledao kako izgleda cijelo to pakiranje momčadi. Kasnije sam otišao do glavne trgovine (ispod glavne tribine) u kojoj je bila takva gužva da niste mogli ništa ni kupiti, a cijene toliko visoke da bi vas jedna dječja kapa Red Bulla koštala preko 100 eura. Po putu nailazim na štand (službeni) i odlučujem si kupiti suvenir, jer kakav bi to bio put da nisam ništa kupio. Kupila se Red Bull majica od relativno razumnih 50 eura. Kasnije smo se svi okupili oko kombija gdje smo krenuli natrag u hrvatsku. Nismo ni krenuli, a ja padam u san brže nego Honda kod Alonsa, iako tijekom cijelog dana nisam osjetio ni malo umora. Ovaj put, putovanje je trajalo sat i pol kraće nego kada smo išli prema Spielbergu.

Na kraju dana može se reći da je ovo premašilo moja očekivanja jer nisam bio uvjeren da se u jednom danu može toliko toga iskusiti. I dalje stojim da su potrebna minimalno dva dana da se potpuno doživi trkaći vikend, ali i jedan dan je dovoljan da vidite o kakvom sportu je riječ i da uživate u njemu neovisno jeste li fanatik F1 ili pratite tu i tamo. Što se tiče samog cjenika, oni su zbilja bili minimalni. Put nas je svakoga koštao na kraju oko 160kn (benzin), a sama ulaznica 85 eura. Kupila se još majica od red bulla koja me je koštala 50 eura, a kojih 10 eura se utrošilo na hranu, grickalice i ostale gluposti na koje možete naići na benzinskim postajama.

Toliko od mene. Do čitanja

Ferrari1345


Odgovor

13 komentara

  1. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    bolje ikad nego nikad!
    cijenim da si posluša srce i glas naroda pa izabarao posjet utrci umjesto akademskih i radnih obveza.
    najviše mi je žao piva i što nema niti jedna slika legends parade.
    iznenađen sam tolikim redovima za hranu/piće. mogli ste malo i gledati pokraj zatvorene nord tribine akciju… bolje da su zatvorili par nižih rb tribina i otvorili nord.
    f1experience parada je predobar zajeb. :D
    za zvukove se sve slažem, i također za zaključak da jedan dan premalo, ali jbg, takve su okolnosti.
    razočaran sam što si kao ferrari fan kupio rb majicu. :)
    ‘uključujem svoj drs’ :D
    puno toga ste vidili, red bull se uvijek stvarno potrudi sa svim popratnim sadržajima i bezprijekornom organizacijom + minimalan trošak = maksimalan užitak!



    3
    3

    0
  2. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Super, baš si to lijepo sročio… kratki i slatki putopis. Drago mi je da ti je u suštini bilo lijepo.
    Nisam znao da se ne smiju unositi staklene flaše… mi smo unosili u limenkama, pa nam nisu radili probleme. sljedeći put sam bio sa klincem, i kad su vidjeli tatu sa sinom uopće nas nisu pregledavali, samo su se nasmiješili i mahnuli rukom… mogao sam prošvercat tucet bengalki i bacit se u biznis. haha

    Jako mi je čudno da je po meni najbolja tribina zatvorena (ona na trećem zavoju), znam da nije uopće ove sezone bila u prodaji. Neznam čemu je to razlog, no znam da su je itekako nadogradili kad smo bili pretprošle sezone, natkrili, dodali kafiće i poboljšali sanitarije… definitivno najbolji pogled sa nje, i po meni najbolje i najviše mjesto za gledanje utrke. I sad je “zaključali”. To mi je baš čudno.



    3
    3

    0
    • Honda
      zekohonda Donator Prikaži

      a valjda im je ogranizacijski lakše kad nju zatvore, manje losoblja, ne treba tv ekran. šteta.
      a vidimo na slikama da dio rb tribina nije bio popunjen, dobro su procijenili koliko će bit posjetitelja sa skupljim kartama.

      nakon ovogodišnje motogp utrke moram primijetit da je motogp na red bull ringu popularniji od f1.
      i druge godine je bilo puno, za razlike od f1 druge godine.



      2
      2

      0
      • Wolf
        hattrick Donator Prikaži

        Ma nema mi to smisla, zatvorili su najtraženiju tribinu, nema godine kada ta tribina nije bila dupkom puna… i za nju su prvo nestajale karte u prodaji, a nije bila jeftina. To mi je fakat čudno. Nešto mora biti posrijedi., U svakom slučaju da sam ja bio ove godine sigurno bi se prošvercao na tu praznu tribinu, jer znam gdje se može preskočiti zid. ;)



        2
        2

        0
  3. Kimi Raikkonen
    bobo Prikaži

    “Odmah uočavamo kako je Force Indija glasnija od drugih bolida. Kasnije odlučujem uzeti Red Bull i uočavam ogromnu gužvu ispred štanda…”

    Tu nešt ne štima…


    0
    0

    0
  4. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Super putopis :thumbs:
    Nadam se da ću i ja uskoro iskusiti taj doživljaj, ne mogu ni zamisliti kakav je osjećaj biti odmah uz bolide i vozače kojima se cijeli život diviš :)



    3
    3

    0
  5. Formula1
    f1zd Prikaži

    Odličan :thumbs:



    3
    3

    0
  6. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Odličan..
    Kratko i jasno! :thumbs:
    BTW, jesi li vidio koju kravu? :chill:
    Ili barem kojeg jelena?
    :rofl:



    4
    4

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.