F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Brawn i Wolff: Formula 1 može biti uzbudljiva i bez V8 motora

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Šefovi Formule 1 vjeruju da se uzbudljivo utrkivanje u budućnosti može priuštiti i bez vraćanja na V8 motore. Dok razgovori o pogonskim jedinicama za 2021. godinu još uvijek traju, neki priželjkuju povratak na V8 ili čak V10 motore.

Mercedes Toto Wolff nije u toj grupi.

“Čvrsto vjerujem da je Formula 1 drugo ime za tehnologiju, inovaciju i performanse,” kaže Wolff.

“Ako se budemo vraćali u 1980-e ili 90-e samo zato što nam se tada sviđalo – to je pogrešna strategija.”

“Razgovori koje vodimo zasad su vrlo dobri i vidjet ćemo što želimo zadržati iz postojećih pravila. Cijena razvoja mora biti pod kontrolom. Mora se raditi o visokoj tehnologiji, hibridu, omjer snage i težine mora biti bolji nego sad, a moramo se pozabaviti i kvalitetom zvuka.”

“Razmatramo načine kako to možemo ostvariti, a zasad svi pričamo više manje istim jezikom.”

“Vjerujem da do kraja godine možemo doći blizu nekom zaključku i reći da je to ono što želimo uvesti 2021. godine.”

Ross Brawn je također komentirao situaciju:

“Imamo puno navijača koji traže povratak na atmosferske motore, ali onda se morate zapitati iduće pitanje – zašto to želite?”

“Zato što to stvara više emocija zbog buke i visokog broja okretaja.”

“Možemo li onda napraviti hibridni motor s tom bukom, tim brojem okretaja i da budu tako privlačni? Proizvođači uključeni u Formulu 1 znaju da je to ključni element.”

“Njima je potrebna uspješna F1. Nema smisla imati poligon za vježbanje inženjera na kojem ćete demonstrirati tehnologiju koju onda nitko ne gleda.”

“Proizvođači znaju da mora postojati balans između relevantnosti, a da istovremeno možemo privući strastvene navijače,” zaključuje Brawn.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3327 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

24 komentara

  1. Zašto ne V8 turbo i svi sretni, motori bi imali snage na bacanje :D



    7

    0
  2. Ferrari pro5i vilin konjic Donator Prikaži

    Uzbudljiva je kao dolaženje do daha u teretani jedno pet minuta kako bi sakupio snage za nekoliko dizanja pod teškim opterečenjem.



    4

    0
  3. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Ovaj v6 mi je u početku bio šok. Sada sam se navikao na zvuk i oke je. Ja sam za ostanak V6, možda malo bučnije, barem donekle blizu one buke što su radili oni stari v6, i naravno da su jednostavniji i jeftiniji. Baš ono što se i planira uvesti kroz par godina. F1 ide u dobrom smjeru što se toga tiče, a ako nekoga smeta zvuk jbg neka ne prati ili pojača zvuk na TV-u do daske. Nije fer komentirati nešto što nisi uživo čuo. Prema komentarima onih koji su ih slušali uživo zvuk je oke. Glasni su, istina ne kao nekada, ali nikako “usisivači” ili “kosilice” kako neki govore. Zvuk će ići ka boljem tako da ne kužim te fanove. Uporno nostalgija za starim vremenima….i to baš sada kada imamo jako lijepe i nikad brže bolide? Nikad sretni.



    14

    0
    • Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

      i da…

      Renault i Honda bi se možda čak i pokupili iz F1 da se vrati v8. Mislite da bi oni samo tako prihvatili v8 motore nakon ovih muka što prolaze? Ne samo oni, već sve momčadi općenito. Previše je novaca i truda uloženo u razvoj ovih motora. Svi bi bili u velikom gubitku, a uvođenjem nekih novih ili starih motora opet bi se stvorila domacija jedne momčadi od 3-4 godine, one koja se najbolje snađe npr kao Merc sa V6. I onda će F1 opet biti kriva za to?

      Polako se javlja i interes drugih proizvođača…..Coswortha, Porschea, nekih tamo kineza itd. Izgleda da se i drugima sviđaju ovi motori i polako skupljaju hrabrosti. Mislite da bi F1 odbacila ove motore i odj*bala 2 velika imena poput ovih samo zato što se nekim fanovima ne sviđa zvuk preko tv-a. Ha-ha. Imamo priliku uskoro vidjeti nove momčadi….zašto to odbaciti?

      Jedino što F1 trenutno očajno treba je barem još jedan proizvođač motora. Torro Rosso i Sauber očajno trebaju npr Cosworth. Možda čak i McLaren i RB ukoliko “njihovi” ne ostvare neki napredak kroz skorije vrijeme. Takve momčadi nemaju drugog izbora. Mercedes neće dati McLarenu ili RB-u svoje motore, to bi bio pucanj u nogu, kamikaza potez, Ferrari također….i koji drugi izbor oni imaju nego ostati s ovim što imaju i nadati se boljem? Sve što ovim motorima fali je još jedan proizvođač, barem jedan. Sve ostale velike promjene bi dovele F1 u krizu, od nezadovoljnih momčadi do nezadovoljnih fanova. Ostaviti ovako kako je i poboljšavati npr. pojednostavljivanjem ovih motora, samim time bit će i jeftiniji. Jedino tako će se “ovi ostali” primaknuti Mercu i Ferrariju, a ne velikim promjenama od kojih više štete nego koristi.

      I još jedna stvar zbog kojeg će se F1 čvrsto i jako dugo držati ovih sadašnjih motora, sadašnje tehnologije i filozofije je automobilska industrija.



      7

      0
    • Mika Hakkinen stoka Prikaži

      Bio na utrkama dok su vozile v8, to je bio melem za usi… Ovo sad je u rangu porsche gt3, nista vise. Gp2 odnosno sadasnja f2 je bucnija i bolja za gledat uzivo od f1. To nije dobro… Zato i je svake godine na vecini utrka sve manje gledatelja..
      Po meni nebi ako se nebi islo na povecanje obujma i cilindara najbolje rjesenje bi bilo maknut ogranicenje maks protoka goriva i ukupne potrosnje goriva, te vracanje dolijevanja goriva cime bi se dobilo na zanimljivosti radi drukcijih strategija, te bi se time automatski nesto povecao br okretaja a time automatski i zvuka. Na to bi momcadi zasigurno pristale a time mislim da bi se izjednacile performanse jer honda najvise zaostaje radi prevelike potrosnje goriva na motoru s unutarnjim izgaranjem, a mercedes radi goriva najvise dobiva jer ima najveci specificnu snagu motora.
      Po meni je smjesno da f1 trosi goriva manje nego neki cestovni automobili kada ih se pritisce na cesti a kamoli na stazi.



      7

      0
  4. Pastor Maldonado pero Prikaži

    ae – vv8v8v8, shine and crome, witnes your mediocre
    https:/youtu.be/W28kNzz50pw?t=74


    0

    0
  5. Pa naravno da ce upravo Mercedes biti protiv V8 i zagovarati hibride,od njih i ne treba traziti nesto sto nece ici njima u korist. Mene smeta da se uporno mjenja ono sto je dobro,a V8 su bili nesto najbolje u F1, da bi se doslo na losije rijesenje. Mogu se i V8 razvijat pa netko je rekao na turbo,zasto ne ? Motor ma kakve vrste bio uvijek ce se razvijat samo neki su bolji sa jednom vrstom motora,a neki su ranije krenuli sa razvojem modernijih vrsta pa su u vecoj prednosti i sigurno ce biti protiv povratka onog sto je bilo najbolje



    3

    0
  6. Sebastian Vettel 5 The Stig Prikaži

    OK , sve to sa dva cilindra vise . Sto je tu problem ?



    1

    0
    • David Croft Ferrari Prikaži

      Puno je problema.
      Nije to samo nakrljit dva cilindra više.

      To je automatski više goriva, više izgaranja, manja trajnost motora, više okretaja…i opet nanovo raditi V8 pokraj V6 ne bi bila dobra ideja jer bi opet sve to bilo skupo…taman kada smo se našli “na pola puta” sa V6.

      Uostalom dajte nam stabilnost pravila…to će donijeti najbolje rezultate ;)…a ne ovo stalno mjenjanje motora pa šasija, pa ovako pa onako.



      5

      0
  7. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Nova generacija ima solidan zvuk. Nije vrišteći kao stari motori, ali mislim da nije tako loš kako se priča.



    2

    0
  8. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Mozda i najgluplji razlog protiv nekog motora je njegov `los` zvuk, premda ga romanticari caste i drugim pridjevima.. To sto pogoni najbrze bolide ikad je ocito zadnja stavka..



    2

    0
  9. Mclaren KERS Prikaži

    Ofuacana tema..svaka cast svemu viđenom do sada, palac gore za V6 ali zvuk su do sada morali riješiti. Smiješno je kada F1 izađe na stazu poslje Gp2..gotovo glupo.



    2

    0
  10. Daniel Ricciardo MALAK Prikaži

    Ma neka bude i V6 i STRUJE u nekoj možda malo manjoj mjeri (samo KERS) bez tih skupih baterija , ali ono naj važnije neka bude V6 bez ograničenja protoka goriva nek bude 2 turba nek bude brutalna F1 sa zvukom a ne zujanje od struje.


    0

    0
  11. “Formula 1 može biti uzbudljiva i bez V8 motora”
    OVO natjecanje koje se trenutno naziva Formulom1, možda i može postati / biti – uzbudljivije.
    Pa i bez V8… istina.

    IMA SAMO JEDAN MALI SITNI DETALJČIĆ – Ovo više NIJE Formula1.

    Natjecanje jest, ali Formulom 1 je prestalo biti već jedno dobro doooobrooo vrijeme.

    PS. Skinite i kotače ove sad …široke…
    Neka se po guzici smiću / utrkivaju, I DALJE ĆE BITI NATJECANJE – ali i dalje neće biti Formula 1 !



    2

    0
    • Pastor Maldonado pero Prikaži

      Ovo JE Formula 1. To da li nam se dopada ili ne to je stvar svakoga od nas.
      Iste priče čitam-slušam od tamo 1970 i neke.
      Čim sezona ode k vragu ili se promjene prvavila, krene lavina.
      Ovo nema smisla ovo više nije F1, s tim kacigama na glavi uopće više ne možeš prepoznati vozača….
      pa te pješčane zamke, to je za mlakonje. Ako ne znaš proći kroz zavoj nemoj se utkivati.
      Kakvi su to sad startovi poredani na pisti u parovima jedan iza drugoga.
      Od početka će se znati poredak. Treba kao i do sada da vozači dotrče do boilida, pa tko je spretniji.
      Čemu ti prokleti autobusni kolodvori koje po novome postavljaju na svim utrkama (šikane – zbog strašnog povećanja ubrzanja i max brzine) to će totalno uništiti F1.
      Pa zabrana dolijevanja goriva to nije F1
      Pa HANS – s tim HANSOM izgledaju kao pečene patke a ne vozači……………
      i tako još 1.000 primjedbi na 1.000 promjena.

      F1 je jedna jedina.
      Ima boljih i lošijih sezona, ali nema nigdje ništa slično Formuli 1
      Vrhunac razvoja još masovno nepostojeće tehnologije i vozačkoga umijeća = FORMULA 1



      11

      0
  12. Ima nešto u tome što kaže kolega @stoka:
    “…Po meni je smjesno da f1 trosi goriva manje nego neki cestovni automobili kada ih se pritisce na cesti a kamoli na stazi….”
    Naravno pretpostavljem da bi se tu trebalo raditi o nekom od cestovnih tzv. “super automobila”, da ne nabrajam…

    Ali ponta – STOJI !!! Ridikul živi !


    0

    0
    • Mika Hakkinen stoka Prikaži

      BMW M5 na punom gasu trosi 60 litara na 100km te ide 300kmh. Znaci ovako, 100km tom brzinom prode za 20 minuta i zapali 60 litara benzina. Preracunato u potrosnju po satu ispada da mu je protok benzina za zo vrijeme 180litara po satu, ili 80litara veci nego kod bolida f1. Inace motor je 4.4 v8 biturbo.
      Golf 1.2tsi trosi 20litara pri brzini od 200kmh ili 40litara po satu..
      Uglavnom poanta je da se formula 1 pretvorila u utrku stednje (guma,goriva,baterija,mjenjaca,motora….) te nije toliko bitno kolika je maksimalna snaga motora već ćiji ce motor dat vise kWh energije iz 105kg goriva ili iz protoka od 100 litara po satu. Da se ukine ogranicenje snaga bi porasla barem jos 15
      20 posto.



      2

      0
  13. Daniel Ricciardo MALAK Prikaži

    Ali onaj HALO je odvratan.Ove godine su bolidi prekrasni široke gume,široko zadnje krilo i sada če staviti taj HALO I sve če s.ebat.



    2

    0