F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Pregled polusezone: Williams i Force India

Damir Abramović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Williams

Kako ova era hibridne Formule 1 napreduje, tako i Williamsova konkurentnost slabi. 2014. Williams je proživio mini preporod, povratak u top tri momčadi Formule 1 gdje nije bio prethodnih desetak godina. Činilo se da je to prvi korak u povratku ove povijesne momčadi u borbu za sami vrh. Tri i pol godine kasnije, zbog kombinacije nekoliko stvari, Williams se ponovno vraća u prosječnost.

Williams je prije početka sezone dospio u centar zanimanja javnosti zbog dva transfera u koje je bio uključen s Mercedesom. Nakon četiri vrlo dobre sezone momčad je napustio Valtteri Bottas. Finac je otišao u Mercedes kao zamjena naglo umirovljenom svjetskom prvaku Nici Rosbergu. Iz Mercedesa u Williams je pak prešao Paddy Lowe, cijenjeni stručnjak, koji se nakon 23 godine vratio u u momčad. Zamijenio je Pata Symondsa na čelu tehničkog odjela. Uz to je postao i Williamsov dioničar.

Prije negoli je Bottas napustio Williams, on i Lance Stroll su trebali činiti novi Williamsov vozački par. Stroll je stigao u momčad kao prvak europske Formule 3. Tijekom 2016. odradio je niz testova u Williamsu FW36 na raznim F1 stazama, sve u svrhu bolje pripreme za svoju rookie sezonu. Strollov angažman je pogurao Massu u prijevremenu mirovinu, no Bottasov transfer u Mercedes značio je da je ta mirovina bila kratka, te je iskusni Massa vraćen za ovu sezonu.

S obzirom da Williams nema financijsku moć kao top tri ekipe, ulazak u sezonu bio zapravo vrlo dobar. Točnije, ulazak jednog od vozača. Williamsov bolid oznake FW40, u čast 40. godišnjice od debija momčadi u Formuli 1, pokazao se izuzetno konkurentnim, no samo u Massinim rukama. Zbog njegovih je rezultata momčad kroz prve četiri utrke koliko-toliko držala priključak s četvrtoplasiranom Force Indijom. Vrijedi istaknuti Australiju i Bahrein gdje je Massa bio prvi iza top tri momčadi. Stroll se pak mučio uopće održati bolid na stazi i bio je daleko od bilo kakvog dobrog rezultata.

U nastavku su izostali pravi rezultati, s izuzetkom utrke u Azerbajdžanu. U Španjolskoj su oba bolida završila izvan bodova, dok u Monaku Williams tradicionalno ide loše. U Kanadi, na stazi koja im odgovora, Stroll je dohvatio prve bodove dok je Massa eliminiran tijekom prvog kruga. Uslijedila je utrka u Azerbajdžanu gdje su po prvi put ove sezone oba vozača bila konkurentna i u kvalifikacijama i u utrci. I dok je Massu kvar ovjesa spriječio u ostvarenju dobrog rezultata, Stroll je vrlo dobrom vožnjom donio momčadi prvo postolje ove sezone.

Za iduću utrku (Austrija) momčad je pripremila nadogradnje za bolid. Umjesto napretka, momčad je upala u mini krizu. Na Red Bull Ringu su Williamsovi bolidi obično vrlo dobri. No ove sezone su oba bolida zapela već u prvom krugu kvalifikacija. Utrka je bila malo bolja, i po prvi put u sezoni oba bolida završavaju u bodovima. Silverstone je bio novo razočaranje, no Massa je barem dohvatio jedan bod. Zbog zdravstvenih poteškoća, Massa je bio primoran propustiti utrku u Mađarskoj. Samo sa Strollom, te na brzinu u bolid ubačenog di Reste, koji je prve krugove u bolidu napravio u kvalifikacijama, nije čudo što je momčad ostala daleko od bodova.

Pad konkurentnosti FW40 u posljednje tri utrke bio je dramatičan, i ako se ne pronađe način da nove nadogradnje profunkcioniraju, pred Williamsom je težak zadatak obrane petog mjesta.

Klik za otvaranje u punoj veličini

Koji vas je vozač više impresionirao u prvom dijelu sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Force India

Force India se prometnula u dobar primjer učinkovite i dobro posložene momčadi. Realno gledajući, Force India je osvajanjem četvrtog mjesta u prošlogodišnjem prvenstvu dosegnula svoj maksimum. Za nešto više potrebna su veća financijska ulaganja, a to si momčad iz Silverstonea ne može priuštiti.

Tako je glavni i realni cilj ove sezone obrana četvrtog mjesta. I to im zasad ide jako dobro. Četvrti su na ljestvici, s čak 60 bodova više od prvog pratitelja Williamsa. Pod vodstvom tehničkog direktora Andrewa Greena momčad je proizvela odlični VJM10. Bolid je to koji, osim ružičastom bojom glavnog sponzora, plijeni i svojim performansama na stazi.

Bolid se pokazao dobrim na različitim vrstama staza. U čak devet od jedanaest utrka, Force India je s oba bolida završila u bodovima. Isto tako, pokazalo se da je bolid bolji u utrci negoli u kvalifikacijama, ponajprije jer su Force Indijini inženjeri ponovno napravili bolid koji dobro “surađuje“ s Pirellijevim gumama.
Sergio Perez odrađuje četvrtu sezonu u ekipi, a od ove sezone mu se pridružio novi momčadski kolega – Esteban Ocon. Kao što je spomenuto, vozači su često završavali u bodovima, te su uz odličan bolid najjača karika momčadi. No kako je sezona napredovala, tako se i odnos između Pereza i Ocona pogoršavao.

Okidač za narušavanje odnosa zbio se na VN Kanade na kojoj su Force Indijini vozači imali realne šanse za mjesto na postolju. Perez je veći dio te utrke neuspješno pokušavao proći Ricciarda u Red Bullu. Vozeći na ponešto drugačijoj strategiji, kao i bržim tempom, tom se dvoboju priključio Ocon. Momčad je Pereza zamolila da propusti mladog Francuza naprijed, kako bi on pokušao proći Ricciarda. Perez je tu sugestiju odbio, i ne samo da su njih dvojica završili iza Ricciarda, već ih je prestigao i Vettel. Bila je to velika propuštena prilika za koju je jednim dijelom odgovoran Perez, ali puno većim dijelom momčad koja je pokazala nedostatak autoriteta nad vozačima.

Strasti se nisu smirile i u idućim utrkama došlo je i do međusobnih sudara. Na VN Azerbajdžana došlo je do kontakta prilikom dvoboja kroz nezgodni drugi zavoj. Obojica su pretrpjela pozamašna oštećenja na bolidima, ali je deblji kraj iz tog dvoboja izvukao Perez koji je naknadno odustao. Još jedan, potencijalno dobar rezultat, otišao je u nepovrat. Novi kontakt, ali sada bez većih posljedica zbio se prilikom starta VN Mađarske u prvom zavoju iz kojeg je Ocon izašao s oštećenjem podnice.

Unatoč tim vozačkim nepodopštinama, Perez i Ocon su se pokazali kao najjači vozački par u momčadi iz sredine poretka. I dok je na papiru u međusobnim omjerima Meksikanac naizgled dominantan, na stazi je Ocon odmah tik do njega. Bit će ih zanimljivo pratiti u drugom dijelu sezone.

Klik za otvaranje u punoj veličini

Koji vas je vozač više impresionirao u prvom dijelu sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Damir Abramović
Pulsmedia autor
23 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj