Force India VJM10 – tehnička analiza

Marko Rakić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Force India VJM10 – tehnička analiza

Marko Rakić

Možda Force Indijin adut za ovu godinu nije najljepši predstavljeni bolid, no aerodinamička rješenja pokazuju da je momčad uložila mnogo truda u dizajn VJM10. Odmah po predstavljanju bolida bilo je i više nego očigledno da se uradak iz Silverstonea znatno razlikuje od do sada predstavljenih modela ostalih ekipa. Nos je potpuno drugačiji, bočna krila izgledaju veoma kompleksno te postoji grba na prijelazu između nosa i monokoka. Neki govore da je to emulzija aktivnog ovjesa, a što je to zaista, preko fotografija se ne može reći. Kombinacija boja ostala je ista za ovu godinu, s možda tek nešto svijetlijom nijansom sive, koja dominira bolidom. Bacimo se na tehničku analizu novog VJM10.

a)

1 Elementi predneg krila kod nove Force Indije imaju što za pokazati naspram konkurencije koja je do sada predstavila bolide. Bočna strana ima dva mala krila na samom početku. Donje služi za usmjeravanje prema kraju, dok gornje dio zraka preusmjerava krilu na sredini boka, a dio prema vani. Strelica u dnu označava udubinu koja se proteže po svim elementima od početka do kraja. Svrha će biti pokazana na jednoj od sljedećih fotografija

2 Mnogi misle da je “falus/penis/kljunaš” dio viseći, no nije, već je nes(p)retno obojen pa tako izgleda. On je ustvari spojen s vodilicama zraka koje su na bolidu prisutne još od 2015.

3 Ovo malo krilo vješto je skriveno s bočne strane kotača, a vrlo je vjerojatno da služi daljem preusmjeravanju zraka ka dvodjelnom (4) krilu iza njega, koje se sastoji od nekoliko elemenata.

4 Prvi od predstavljenih bolida koji ima dva bočna krila, jedno veliko (koje je u gornjem dijelu razdvojeno u pet dijelova) te jedno manje.

b)

Strelice označavaju jedno veoma zanimljivo rješenje. Udubine prikazane na fotografiji broj 1 su ovdje označene strelicama, te se vidi da vode točno prema kočnicama. Dakle, uloga udubljenih elemenata je hlađenje kočnica.

5 Na ovoj fotografiji se odlično vidi kako je produžetak nosa spojen sa “škrgama” u donjem dijelu, pa je prohod ispod nosa bolida potpuno slobodan, a iznad pomoću dva usmjerivača šalje zrak na krila ispod samog nosa.

6 Otkrivanjem tri mala krila (naznačena strelicom) između drugog i trećeg elemnta dolazimo do poveznice između ove i fotografije broj 3.

c)

7 Strelice pokazuju smjer strujanja zraka kroz škrge, usmjerivača koji stoje na njihovom izlazu te daljni tijek, koji dolazi do krila na fotografiji broj 8. Usput, primijetite kako je kratak spoj nosa i prednjeg krila, tek nekoliko centimetara.

8 Ovo krilo zaduženo je za raspodjelu zraka na dvojno bočno krilo, a elemenata na njemu je toliko da je teško vidjeti služi li još nečemu.

9 Bočni usisnik za zrak ima dva dijela (slično ima Sauber). Desni je mnogo manji od lijevog te je savijen u gornjem dijelu. Strelica na lijevom kraju fotografije pokazuje razdvojeno krilo.

10 Izgleda da će sve ekipe ove godine imati prošireni usisnik za zrak iznad glave vozača. Force Indijin nalik je prošlogodišnjem Mercedesu. Na fotografiji 13 vidjet ćete značaj strelice, koja upućuje na veoma udubljenu zaštitu oko glave i vrata.

d)

11 Grba na nosu sigurno ne pridonosi aerodinamičkoj učinkovitosti bolida, a čemu točno služi otkrit ćemo početkom sljedećeg tjedna u Barceloni. Neki govore o verziji aktivnog ovjesa.

12 Ovakav pristup bočnim krilima potpuno je drugačiji od onog kod Renaulta, posebice jer VJM10 nema S duct, pa se preko bočnih strana bolida pokušava dobiti što više aero potiska. Glavno bočno krila u gornjem dijelu ima pet zakrilaca, u donjem dijelu s vanjske strane jedno manje krilo te s unutarnje strane još jedno, koje vodi do krila nakošenog pod 45 stupnjeva, točno ispod bočnog usisnika.

e)

13 Na broju 10 ostao sam dužan jedno objašnjenje. Strelice koje vidite na fotografiji iznad pokazuju smjer strujanja zraka koji kreće od vozačeve zaštitu za glavu te dalje prati konture poklopca motora sve do kraja cijevi ispušnog sustava, gdje se nalaze krila koja zrak dalje preusmjeravaju na difuzor (označeno dvjema strelicama).

Vidljiva je i mala rupa  između poklopca i peraje, a nešto slično viđeno je na Marussiji 2014.

14 Vrhovi bočnih stranica stražnjeg krila imaju po četiri zakrilca, koja zrak usmjeravaju na glavnu plohu te tako povećavaju aerodinamičku učinkovitost bolida.

Moram priznate da me Force Indijin bolid pozitivno iznenadio novotarijama koje donosi. Možda izgled VJM10 nije po volji mnogih, no pokažu li se ova neobična i do sada neviđena rješenja konkurentnima, brzo će se zaboraviti ružan nos i stepenica koja skriva inovaciju za prednji ovjes.

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9487 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1198 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

9 komentara

  1. Svaka čast. Složio bih se s tobom po pitanju osobnog dojma; bolid možda i nije najljepši, ali briga šefove za to. Ako se pokaže brzim, to će biti jedino bitno.


    0

    0
  2. Kimi Raikkonen Michael Schumacher Prikaži

    Važna je unutarnja ljepota decki :P

    Rapsodija informacija i detalja svaka cast.


    0

    0
  3. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Prvo, svaka čast na analizi, svaka sljedeća je bolja i u ovoj sam mogao svaku riječ povezati sa slikom. F1puls čini mi se svakim novim danom postaje sve bolji i kvalitetniji. :thumbs:

    A drugo što se tiče Force Indijie, da budem iskren od njih sam za ovu sezonu što se tiče bolida baš puno očekivao i mislim da su novac koji su dobili 4. mjestom maksimalno iskoristili. Bolid oku istina nije ugodan, čega su i oni sigurno svjesni, ali ubjeđen sam da ljudi koji su dizajnirali ovaj bolid znaju šta rade. Sjetimo se samo da su oni bili u ozbiljnim financijskim problemima početkom 2015. godine i da od uvođenja B verzije bolida polovinom te sezone njihova forma konstantno raste, stvarno fascinantna momčad s obzirom na budžet. Ja im želim što uspješniju sezonu i sve više mi prirastaju srcu. Žao mi je što ih je jučer Abiteboul onako podcijenio i ako mi je Renault drag i volio bih da ih što prije vidimo u vrhu, ne bi mi bilo ni malo žao da ih Force Indija dobro “ošamari” zbog te izjave.


    0

    0
  4. David Croft Ferrari Prikaži

    Odlicna analiza :)
    Bolid je vrlo zanimljivi i inovativan. Svakako je unikatan.


    0

    0
  5. Felipe Massa 19 felipe stipe Prikaži

    Pozdrav svima ja san novi na forumu.sta se tice bolida djeluju mi agresivniji i lipsi nadam se da ce sezona biti dobra i uzbudljiva.


    0

    0
  6. http://www.formula1-dictionary.net/vortex.html

    Da ti malo pomognem u vezi cilja raznih krilaca i njihovoj svrsi.


    0

    0