Zimska stanka, 86. dan: Aston Martin u Formuli 1

Marko Rakić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 86. dan: Aston Martin u Formuli 1

Marko Rakić

Aston Martin dugo je izbivao iz Formule 1 u bilo kakvom smislu, da bi prošle godine sklopili partnerstvo s Red Bullom kako bi razvijali svoj novi super auto. Partnertstvo je produženo i za ovu godinu, pa je jasno da su obje strane pronašle smisao suradnje i čini se da Aston Martin ima dosta toga za naučiti od Red Bulla. U tijeku je obnova linije vozila kod britanskog proizvođača, stoga je jasno zašto je poveznica ostala.

No vratimo li se na kraj 50-ih godina prošlog stoljeća, primijetit ćemo da je među konstruktorima postojala Aston Martinova F1 ekipa. Nažalost po čelnike britanske marke sportsko – luksuznih automobila, avantura je trajala samo pet utrka te je ugašena već 1960.

Bolid je nosio ime DBR4, bio je obojan u karakterističnu zelenu ovog proizvođača, a za volanom su bili Roy Salvadori i Caroll Shelby. Te 1959. sudjelovali su na VN Nizozemske, Velike Britanije, Portugala i Italije. DBR4 uopće nije bio loš bolid, već je njegov problem bio motor smješten naprijed, dok su ostale momčadi radile na premještanju motora iza vozača, pa britanski proizvođač ustvari nije bio spreman za sljedeću sezonu. Tada su nastupili samo na VN Velike Britanije, što je zadnji službeni nastup Aston Martina u Formuli 1.

Da ne bi sve ispalo crno, Salvadori se pobrinuo na VN Velike Britanije 1959., kada je u kvalifikacijama napravio senzaciju, odvozivši vrijeme identično pole positionu. Roy nažalost nije startao s najbolje startne pozicije jer je Jack Brabham to vrijeme postigao prije njega, a pravilnikom se pole dodjeljuje onome tko je prvi postavio vrijeme. Aston Martin bio je nešto manje konkurentan u utrci, no šesto mjesto je i dalje bilo uspjeh. Tada se bodovalo samo prvih pet vozača, pa je Aston Martin svoju avanturu u Formuli 1 završio bez osvojenog boda.

Ali i bez toga, prekrasni Aston Martin DBR4 ostat će zapamćen kao jedan od najljepših bolida s početaka našeg dragog sporta.

Podrži nas

Zadnji donatori:
wapi
Vordas
zekohonda

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9487 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1198 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. odličan pronalazak, lajkam :top:


    0

    0
  2. Fernando Alonso croatic f1 urednik Prikaži

    Što se tiče ovog hiperautomobila kojeg Aston Martin proizvodi u suradnji s Red Bullom, i naš Mate Rimac uključen je u taj projekt, prije par dana objavljeno je da će Rimčeva baterija biti u tom automobilu :thumbs:


    0

    0