F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 26. dan: Bolidi od 1950. do danas (1. dio) [50-e]

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Kroz seriju članaka ukratko ćemo pogledati kako je tekao razvoj bolida iz godine u godinu od začeća Formule 1 do danas. U početku je to bilo prilično jednostavno, naglasak je više bio na zabavi i čistom utrkivanju, a puno manje na natjecanje mehaničara, novcu itd. Uglavnom se eksperimentiralo s gorivom i masom bolida, nije bilo previše područja u kojima se nešto moglo napraviti. Ali, u kratko su vrijeme ljudi shvatili kako poboljšati bolid, na kojem području raditi da se otvore nove stvari koje do tada nisu bile poznate, kako zeznuti drugoga i još mnogo toga. Pa krenimo

1950.

Forma bolida je veoma jednostavna, kotači s bicikla, sigurnost nula bodova i motor naprijed. Prednja maska (s obzirom da krila nije bilo do druge polovice 60-ih) prilično široka i ne pomaže u smanivanju otpora zraka. Mnogo “rebaraca” za izlaz toplog zraka iz motora također narušava aerodinamiku.

1951.

Situacija je veoma slična, no vidi se mali pomak po pitanju hlađenja motora, gdje su iza prednjih kotača dodani usisnici. Na ovoj fotografiji se vidi da ni to nije pomoglo.

1952.

Sljedeća godina donosi mali zaokret. Nos se lagano spušta kako bi otpor bio manji, a poradilo se i na ispuhu, koji tada više nije izgledao kao limeni odvod na krovu kuće. Eh da, dodani su retrovizori :)

1953.

Promjene za 1953. bile su prilično malene. Nos je ostao nisko, a prostor bočno od vozača je idalje bio poprilično otvoren, što nije bilo dobro niti za aerodinamiku niti za sigurnost.

1954.

Prednji dio nosa se dodatno sužava, no i dalje su promjene veoma malene i zanemarive. Neke su momčadi ispred vjetrobranskog stakla dodale mali usis za zrak.

1955.

Najbolji bolid za tu sezonu bio je Mercedes, a donio je štošta novoga. Usisnika za hlađenje motora bilo je pregršt. Prednja maska bila je neobično široka, ali nisko postavljena. Krajevi su usmjeravali zrak iza kotača ka krilcu. Dodana su dva mala usisnika bočno od vjetrobranskog stakla, a ispušne cijeve bile su bočno postavljene s desne strane. Ipak je najveća prednost ovog bolida bio moćan 2.5 litreni motor.

1956.

Bolid je kod nekih momčadi bio dodatno proširen na bokovima, a uloga je bila dodatno hlađenje, a iz toga je prizišlo slabije trošenje stražnjih guma, budući da je otpor zraka bio manji.

1957.

Vjetrobransko staklo je sada dobilo formu oblika ulaska u kokpit, što je poboljšalo aerodinamiku koja je bila narušavana starijim načinom postavljanja. Prednja maska je sada prilično uska, pa je otpor zraka manji.

1958.

Sitne promjene dogodile su se godinu poslije, a neki su i dalje gurali ispušnu cijev na način koji ne pomaže po pitanju aerodinamike.

Sve i dalje isto. Stirling Moss gura svoj bolid :)
S druge strane, Cooper prvi ugrađuje motor na zadnji dio bolida, te time nesvjesno započinje revoluciju.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Marko, je li ovo fotografija Mossa iz 1959?
    Ne znam iz koje je godine ova….. :chill:
    http://rs158.pbsrc.com/albums/t97/parkeracing/mscorvette.jpg?w=480&h=480&fit=clip


    0

    0