F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Retrovizor: Nesreća, laži i marketing

Oton Ribić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Oton Ribić: Retrovizor

Fernando Alonso, McLaren

Misterij ili nespretnost?

Dobro, nemoguće je ne odmah početi s najvećim slonom u sobi – nedavno potvrđenom Alonsovom preskakanju prve utrke sezone. Iako Španjolac tvrdi da mu je dobro, i to tvrdi već neko vrijeme, čudno je koliko se produžilo njegovo privremeno izbivanje iz kokpita. Malo karikiram, ali pogledajmo ovako: na dan nesreće, rekli su iz ekipe, vjerojatno danas Alonso više neće voziti, ali radilo se o samo krzajućem udarcu sa strane, i sve bude uskoro dobro. Ali onda brzo u bolnicu i ništa od vožnje sljedeći dan. Pa onda više niti na sljedećem testu. Da bismo sad čuli da ga neće biti niti na gridu kad se uskoro u Australiji ugase crvena startna svjetla.

‘Ajmo proći objektivno kroz podatke koji su docurili van. Sama je ekipa bila kontradiktorna u nekim izjavama što se uopće dogodilo, i u kakvom je Alonso stanju. Teorija o naletu vjetra nije strašno nezamisliva, ali već je i Button potvrdio da mu je ona vrlo čudna. (Pomislili bismo da, ako netko zna što se zbiva na asfaltu  – on zna, zar ne?) Ta kakofonija različitih izjava sugerira da se dogodilo nešto o čemu nitko nije razmišljao, i nitko se nije stigao ili mogao dogovoriti što je uopće priča za javnost.

Očito je stvar dovoljno iziritirala i druge vozače koji žele znati što se zbiva, pa i FIA-u, koja je objavila da kreće u dublju istragu što se uopće dogodilo.

Nisam sklon onim nevjerojatnim teorijama urote o namjernom trovanju ili elektrošokovima, ali ono što je u najmanju ruku čudno je naizgled prevelika razlika između onog kako je nesreća izgledala, i koliko dugo se Alonsa drži podalje od kokpita. Ako su točni izvještaji da se radilo o krzajućem udarcu pri nevelikoj brzini (nevelikoj u pojmovima Formule 1), takve stvari se događaju na praktički svakom vikendu, kad vozač bijesno izađe van, sjedne na moped, odjuri u boks i bezvoljno gleda ekrane pijuckajući izotonik na slamku.

Tu je očito još nešto igralo ulogu – službeno sugerirano nalet vjetra, a neformalno se špekulira o svemu i svačemu. Istina će se vrlo vjerojatno saznati kroz ovaj ili onaj kanal, ali baš kao što je to u sličnoj situaciji komentirao Sherlock Holmes u slučaju Silver Blaze, svi smo bombardirani s toliko teorija, sugestija, neprovjernih špekulacija i kontradiktornosti da je prvi zadatak uopće odijeliti nepobitne, čvrste fakte od dramatizacije.

Vidjet ćemo – zasad je aktualna priča da Alonso ipak vozi u Maleziji, ali sad me već više ne bi čudilo niti da objave kako preskače Sepang.

Što žene nisu u Formuli 1

Moram priznati, već dugo u sebi imam zrno nade da se u Formuli 1 može pojaviti neka vozačica koja, ako možda i ne bude odmah kalibar nekog Alonsa, Hamiltona ili Vettela, makar povremeno zna zgrabiti bodove i pokazati da žene mogu biti konkurentne (kao što to, uvjeren sam, doista mogu, i u jednom sam trenu fantazirao da bi Simona de Silvestro mogla postati ta).

Utoliko mi je dvostruki promašaj Lotusovo angažiranje Carmen Jordá kao razvojne vozačice. Ona je bolno očito angažirana samo zato što je žena (jer po dosadašnjim rezultatima sigurno nije), i jer je osjetno ljepši prizor – barem većinski muškoj publici – nego njuške ostalih vozača.

Netko bi rekao: dobro je da napokon otvaramo ženama sport u kojem su zastupljene koliko otprilike i u nekoj pilani. Ali upravo je to temeljno pogrešno. Želimo li sport lišen bilo kakvog seksizma u kojem žene imaju apsolutno jednake šanse (što bi bilo idealno), angažiranje vozačica jer su ljepuškaste upravo je nastavak iste politike. “Evo, imamo hrpe boljih raspoloživih mužjaka, ali uzet ćemo nju jer dobro izgleda” – ako upravo to nije čista esencija seksizma, ne znam što jest!

Shvaćam, naravno, da je vozačica marketinški daleko zanimljivija nego bilo kakav novi nevjerojatan muški talent. Ali ovoliko skrenuti s putanje radi marketinga je pomalo groteskno. I zapravo radi medvjeđu uslugu mladim vozačicama koje se žele probiti u F1 isključivo znanjem i radom.

Kisela konkurentnost

Mercedes je na zadnjem testu nagazio do kraja. I da, pritom zgazio i dobar dio nade ostalih ekipa. Ako su vremena relevantna (a u Formuli 1 šefovi ekipa su jako neskloni priznavanju slabosti), Mercedes će u 2015. opet biti dominantan, možda čak i više nego prošle sezone. Izvrsna vijest za Mercedesove navijače, ali malo strepim od toga da na Grand Prixu Australije oni budu na cilju pola minute-minutu ispred svih ostalih. U tom slučaju sprema nam se još jedna sezona gdje je najveća bitka za drugo mjesto među konstruktorima.

S druge strane skale, čak i ako ne bude posebno konkurentna među konstruktorima, čini se da reinkarnirana Manor-Marussia ima sve bolje šanse vratiti se u utrke. FIA-ine formalnosti su ispunjene, nađeni su vozači… dobro je vidjeti da se stvari ponekad mogu sanirati. No za Caterham je očito vlak prošao.

Podrži F1puls

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput F1pulsa koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naš zadnji Donator je: limitmaker1, Kvarner45.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Svi komentari su trenutno zatvoreni jer se portal seli na novi server. Očekujemo da bi kroz par sati sve moglo biti gotovo. :)

5 komentara

  1. F1puls David Vidović novinar Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Lijepo sumiranih zadnjih nekoliko dana Otone, jako lijepo ;)


    0

    0
  2. Luka Maloić novinar Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Užitak za čitanje!


    0

    0
  3. Emerson Fittipaldi diesel Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Izvrsno Otone, sve ste lijepo ukomponirali.


    0

    0
  4. Chase Carey hattrick Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Lijepi osvrt zadnjih ‘aktualaca’, samo nastavite tako. Ugodno je gledati da imamo autorskih tekstova. Fora mi je ovaj patchwork od par temica sa kratkim osvrtom.. malo je dinamičnije za pročitati.
    Moje pohvale..
    Slažem se po svim triju točkama, Alonsova nevjerojatna priča, pomalo seksistički pokušaj suprotnog (no očito sa financijskom pozadinom za kojom vape), i ‘kisela konkurentnost’.
    Što se konkurentnosti tiče.. osobno me je prošla sezona naviknula kako je ovo era ‘zaključane mehaničarske prednosti’, stoga dok se god ponovo mašine kolko’-tolko’ ne izjednače nema vajde. Kao što je AN rekao.. previše se daje važnosti samo mehaničkim rješenjima.. a malo dizajnerima šasije.. ako su mogli sve ove godine (iz godinu u godinu) kresati RB-u krila, toliko su se dobrano zahebali sa ‘zaključanim stražnjim betonom’ koji daje nepobitnu prednost samo jednoj ekipi.. i to kako izgleda do kraja dogovorenog vremena, a to bi moglo biti do 2020, jer se nitko ne može dogovorit kako bi napravili nekakav kompromis.

    Ovo mi sad izgleda kao da su prije par godina ‘zaključali’ blown-difuzor (a ne ga banirali i kresali iz godine u godinu) i dopustili da samo jedna ekipa koja ima najbolje rješenje ima stečenu prednost.. uz strogo limitirane mogućnosti napretka u tom pogledu ostalih manje konkurentnih timova koji imaju početno slabija rješenja.

    Zanimljivo da je najomraženiji i često najviše okarakterizirani kao glavni krivac današnjeg fijaska F1 bio protiv takve odluke.. dok su timov,i koji se ni sada ne mogu ništa dogovorit, natezali na razne, po F1 pogubne, strane.
    Po meni je taj način pluralizama i demokracije, da timovi odlučuju i natežu na svoju stranu, totalno krivi način.


    0

    0