Domenicali: Ukidanje hibridnih motora je moguće ako će održiva goriva funkcionirati

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 1 mjesec 2 min 14 komentara

Izvršni direktor Formule 1 Stefano Domenicali rekao je da bi hibridna tehnologija mogla nestati iz sporta ako će održiva goriva funkcionirati.

Od 2026. na snagu stupa pravilnik koji nalaže jednaku raspodjelu snage između motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora, no Domenicali kaže da će morati razmotriti druge opcije za naredni ciklus.

“Čim definiramo pravila za 2026. počet ćemo razmišljati o idućim koracima poput motora za 2030.”, rekao je izvršni direktor F1 za talijanski Motorsport.

“To je nešto što osobno razmatram, nešto što još nije podijeljeno s ekipama, iako smo razgovarali o tome s FIA-jom, a to je da ako će održiva goriva funkcionirati, morat ćemo pažljivo procijeniti trebamo li nastaviti s hibridima ili će bolja rješenja biti dostupna.”

F1 želi postati ugljično neutralna do 2030., a veliki korak ka tome bit će uvođenje 100% održivih sintetičkih goriva od 2026., što bi moglo otvoriti vrata povratku klasičnih motora poput V8-ica koje smo na utrkama zadnji put slušali prije 11 godina.

Domenicali je kao glavni nedostatak hibridnih motora izdvojio njihov zvuk, ali i masu koja je općenito problematična kod suvremenih bolida – iako će bolidi od 2026. ukupno biti lakši, sama pogonska jedinica će biti oko 30 kg teža nego trenutna.

“Svi vozači bi željeli lakše bolide, a osobno bih volio i nešto jači zvuk. Što se tiče potonjeg, radimo na tome da pokušamo povećati broj decibela.”

“Istraživanje koje provodimo je pokazalo da sva tržišta i dobne skupine žele bolji zvuk, kao i energiju i vibracije koje samo određene vrste motora mogu prenijeti kada ste blizu staze.”

Ovo je sve još uvijek samo ideja, a veliki upitnik nad nju automatski stavlja autoindustrija. Pravila za motore od 2026. uspjela su privući dva nova proizvođača, uz potencijalnog trećeg u vidu GM-a koji se želi uključiti od 2028. s Andrettijem, stoga je vrlo upitno koliko bi njih ostalo bez hibridne tehnologije.


Odgovor

14 komentara

  1. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Hibridi u F1 su nešto poput woke sr*nja u Hollywoodu.



    9
    6

    3
  2. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Vratite V10 i veličinu automobila iz 2004te godine.



    8
    7

    1
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Jao izgasite se s tim drvenim zlatom.
    “Održiva goriva” Što ljepše ime znaš da iza njega stoji veća prevara.
    Što ih drži? Hektar zemljišta na koje se posije kukuruz, pa se zalijeva tonama vode, pa se zaprašuje protiv nametnika…… da bi dobili 100-1000 l goriva.
    Dajte to gladima u Africi.
    Maknite struju, prestanite lagati, nafte bušotine ionako neće nestati.
    Od nafte se ne radi samo gorivo. Ulja, asfalt, plastika…..
    Stavite 10 cilindrične motore, maknite teške baterije i elektromotore
    i evo nama “Soud and vision”



    5
    2

    3
    • Chequered Flag
      AnteF1 Prikaži

      Preporučam da izguglaš što su održiva goriva.



      1
      -1

      2
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Jako dobro znam što su održiva goriva. Naveo sam jedan primjer.
        “Održiva goriva.” “Ugljično neutralna” Drveno željezo.
        Što misliš zašto su napisali “Ako”
        To ti je ista stvar kao i sa fuzijskim elektranama.
        Kako te lažu već 80 godina evo bit će za 10 godina.
        I onda još napišu postigli smo 70% 80% Onom Francuskom fuzijskom elektranom ćemo postići 10 X više izlaze snage nego ulazne.
        Ali ti nešto ne kažu
        Zašto govore o vršnoj snazi a ne ukupnoj.?
        Zašto uj Francuskoj rade sa strane elektranu od 250 MW koja će napajati tu fuzijsku od 50 MW koja će davati 500MW
        Što će im tih 200 MW viška? Za klime? Za svjetla?
        NE. Uporno laju o vršnoj snazi a ne ukupnoj snazi.
        Da bi to radilo s jedne strane mora biti gotovo apsolutna nula, a s druge 150.000 C, …….. da bi na kraju “dobili” recimo 500 MW ali termale energije. Toplu vodu.
        Parogeneratori rade s 50% gubitaka energije itd itd.
        Da to govore o ukupnoj snazi onda ne bo rekli 70% 10* nego 0,07% 1% s veliko možda.
        Uredu je pokušavati.
        Nije u redu lagati.
        Evo ti samo jedan jednostavni primjer fizičarke koja je iznjela taj problem i stavila na youtube.
        Taj je problem jako poznat pa ter neću gnjaviti sa stranicama i istraživanjima koje nećeš nikada pročitati.
        p.s. Čistu ergiju imamo već desetljećima. Nuklearnu energiju. Sada ćete spominjati Černobil i Fukushimu.- To su elektrane 1. generacije. jedna je izgrađena bez zaštitnog omotača 60tih druga 70te na temelju radova iz 1950. tih godina. Danas su elektrane 3. generacije. Jedine elektrane koje se brinu o svom otpadu.
        https://youtu.be/LJ4W1g-6JiY



        5
        2

        3
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Usput pročitaj o hibridnim motorima testiranja ADAC, Američkog pandana. UN pandana i ostalih znanstvenih institucija koje se time bave.
          Rezultati su da hibridni motori rade veće zagađenje nego obični.
          I najgora stvar. Kupuju ih velike forme za svoje djelatnike kao zbog smanjenja negativnog otiska da moraju manje plaćati.
          A djelatnici uz sve to koriste samo benzinski motor jer im se ne da…. Usput zamisli hrpu benzinskih motora koji rade benzinom električnu energiju.
          Hrpa malih električnih centrala pogonjenih a benzin.
          Genijalno.
          “Održiva goriva” Na što se vi sve date navući.



          3
          -2

          5
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Kupuju ih velike forme za svoje djelatnike kao zbog smanjenja negativnog otiska da moraju manje plaćati.
          A djelatnici uz sve to koriste samo benzinski motor jer im se ne da….

          Daj mi objasni kako Štefica koja je dobila hibridni auto može koristiti samo benzinski motor.



          2
          2

          0
    • Fia
      Cale od Lewisa Prikaži

      To o cemu ti pricas su biogoriva a ona se rade od tih famoznih zitarica tj. ulja u njima.I to je tocno da to bas nema smisla saditi milione hektara za goriva.ALI ovo su e-goriva sta je sasvim nesto drugo.”Pojam e-fuel, electrofuel ili e-gorivo označuje potpuno sintetička goriva koja ne sadrže naftne derivate već su nastala industrijski korištenjem ugljičnog dioksida ili ugljičnog monoksida iz okoliša koji se kombinira s vodikom. Posebnim procesima se od ugljika i vodika dobiva gorivo.”



      8
      8

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Osim što ih još nitko nije uspio napraviti po cijeni manjoj po litri goriva 10-100 skupljoj od nafte i u tom procesu su zagadili zrak isto tako desetak puta više.
        Adje sada pričajte o pogonu na vodik.
        Usput mi objasnite zašto su sve auto kompanije svijeta odustale od vodika (osim mislim Toyote (ili nekog drugog Japanca) ali su uspjeli prodati cijelih 40 auta prošle godine i u debeloj su banani. Isto tako odakle vodik, kako ćeš ga spremati, pošto je najmanja molekula prolazi kroz sve i tankovi bio trebali biti enormni na tlaku od 10.000atm……
        POgledajte rakete na vodik (upravo su zadjnu u životu ispalili) Debela jer 15 metara visoka 100 a slabija od Muskove spacex rakete koja se vraća doma.
        Naftai auto industrija su polako u banani i daju milijarde da se pokuša smisliti zamjena, pa makar farbanjem očiju.
        Svaka godina više proizvodnje im je zarada.
        Tako zaboravite na “sintetička goriva” koja ne zagađuju okoliš.
        Možeš ih napraviti ali pod cijenu puno većeg zagađivaja okoliša i cijene goriva.



        3
        2

        1
  4. avalon Prikaži

    sa zadovoljstvom ću citirat komentar zekohonda napisan na topicu F1 ekipe se slažu za bodovanje do 12. mjesta “jer više nema backmarkera” jer mislim da je aktuelan i ovde “ne razumijem odakle pojednicima volja da pišu traktate o stvarima koje ne razumiju i/ili ih ne zanimaju, a s druge strane im je problem proguglat par sekundi kako bi provjerili fakte.”



    1
    1

    0
  5. avalon Prikaži

    jači zvuk = više buke ali to ni sa povečanom količinom buke ne bi bija zvuk ravan V8 ili V10 motorima jer ovi motori se vrte na max 15 000 o/m mada vozači “šaltaju” na otprilike 12 000 o/m . i kad bi “šaltali” na višim okretajima to im ne treba . atmosferski motori npr V8 iz 2012. je u sekundi trošija 450 l zraka , a da bi to “usisa” treba se vrtit na 18 000 o/m . ovi motori imaju turbo koji im “ubacuje” potreban zrak i zato se uvjetno rečeno ne vrte u odnosu na atmosferce . osim toga ovi bolidi imaju brzinu više tj 8 pa su im i brzine “kraće” . sa “dužim” brzinama kad ih je bilo 6 ili 7 vozači su osim potreba za usisom zraka i zbog te “dužine” vrtili motore do 18 000 o/m .



    5
    5

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.