F1 ekipe se slažu za bodovanje do 12. mjesta “jer više nema backmarkera”

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 1 mjesec 3 min 20 komentara

Formula 1 trebala bi proširiti bodovni sustav do 12. mjesta jer se konkurencija približila, smatraju čelnici ekipa.

F1 komisija je prošlog mjeseca odgodila odluku o dodjeli bodova više od samo prvih 10 vozača, kao što je bio slučaj od 2010. godine. Šef RB tima Laurent Mekies je među onima koji su za promjenu.

“Mislimo da je dobra ideja povećati distribuciju bodova, uglavnom zato što više nema backmarkera,” rekao je.

“Imamo 10 vrlo jakih timova. Ova godina je dobar primjer. Imamo fantastičnu borbu i u drugoj polovici grida, 10 bolida koji se bore unutar jedne ili dvije desetinke sekunde. Naša najbolja pozicija je P11, trenutno. Ako se ništa ne dogodi top ekipama – naša maksimalna pozicija je upravo to, a pouzdanost ekipa na čelu bila je… izvanredna.”

Na svakoj velikoj nagradi do sada ove godine u cilj je ušlo barem 17 vozača, što znači da je najmanje sedam vozača u svakoj od njih ostalo bez bodova. Mekies je rekao da će za navijače i gledatelje imati više smisla ako se smanji broj onih koji ne postižu bodove.

“Mislimo da je to fantastična borba, želimo to objasniti navijačima. Želimo to objasniti našim partnerima i mislimo da će bodovi pomoći dati vrijednost tom P11, što je danas za nas pobjeda. Stoga sigurno podržavamo proširenje bodovnog sustava.”

“Bilo da proširimo to na P12, na P14, bilo što, možemo razgovarati. Ali mislim da je razina kompetitivnosti momčadi danas toliko visoka da borba u sredini poretka i borba na začelju također zaslužuje bodove.”

Šef tima Aston Martina Mike Krack vjeruje da će novopridošlice u sportu prihvatiti promjenu bodovnog sustava.

“Imamo i novu bazu obožavatelja. Nismo više zatvoreni krug kao što smo bili godinama unatrag. Stoga mislim da je stvarno vrijeme da ovo razmotrimo.”

Nakon prvih šest GP vikenda, pet najboljih momčadi F1 osvojilo je 656 bodova, dok preostalih pet ima samo 27. Međutim, Krack kaže da F1 ne bi trebala brzopleto mijenjati svoja pravila na temelju toga koliko su timovi konkurentni ove godine.

“Na nas očito ne treba previše utjecati kako će biti ove godine, jer sljedeća godina može biti drugačija od one koja dolazi. Mislim da je bio dobar konsenzus u F1 komisiji reći da želimo napraviti prilagodbu, ali ne bismo trebali žuriti, jer ne želimo to kasnije ponovno promijeniti.”

“Stoga mislim da je važno da dobro razmislimo o tome, a onda sljedeći put razgovaramo o nekim drugačijim prijedlozima.”

Izvršni direktor McLaren Racinga, Zak Brown, kaže da postoji neka logika u tome da svi koji uđu u cilj dobiju bodove, kao što se događa u serijama kao što je IndyCar.

“To bi očito bila prilična promjena.”

“Mislim da čim bodovi uđu u igru, svako pretjecanje postaje puno važnije. Ponekad će se ekipe zaustaviti i odustati, sačuvat će neke komponente na svom bolidu jer su izvan bodova. Ovo bi to eliminiralo.”

“Ako brži bolid padne na začelje – svako pretjecanje se računa. Stoga mislim da postoji argument koji govori u prilog tome da treba bodovati cijeli grid. Sigurno ne manje od 12 pozicija.”

“Moramo to jednom promijeniti i to je ono što smo se dogovorili u FIA-inoj komisiji, pregledajmo sve i mislim da su sve momčadi bile na istom tragu – da je povećanje bodova dobra stvar”, zaključio je.


Odgovor

20 komentara

  1. Jordan Forever Prikaži

    Zak Brown se založio za ono što sam i ja pred par mjeseci napisao, slobodno se može bodovati svih 20 pozicija. Onda bi cijela slika poretka bila strašno dinamična. Čak i ako si u borbi za naslov, i vožnja do npr. 15.mjesta nakon incidenta u utrci može ti pomoći u ostvarivanju ciljeva. A kamo li borbe ovih davljenika poput Saubera, Williamsa, Alpinea i Haasa.



    3
    0

    3
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Nisam siguran da je to pravi put.
      Tada bi se Formula 1potpuno razdvojila
      na F1 i F2 u istoj trci
      Dio momčadi bi ganjalo bodove nakon desetog mjesta,
      a dio bi vozilo brzinom autobusa samo da stignu do cilja.



      1
      -2

      3
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Zapravo si opisao sadašnje stanje.
        Nakon cca pola utrke kad ekipe ispod desetog mjesta vide da nemaju šanse, onda kruže i čuvaju motor i bolid. Ovako bi im i niže mjesto ipak nešto nosilo, pa bi bilo više duela i truda na tim nižim pozicijama.



        3
        2

        1
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Ne bih baš rekao. 15. taktikom pokušava doći do boda.
          Ipak se treba izboriti za bodove.
          Ova je sezona stisnuta jer brzo dolaze nova pravila.
          12 bodova…Ok neki maksimum.
          Ali ne pred promjene bolida.


          0
          -1

          1
    • Fia
      Cale od Lewisa Prikaži

      Normalno da bi to bilo u redu.A ne 50 % grida vozi za nista.Zna se dogoditi sezona da na polovici 3 tima ima 0 bodova 1 tim 3 boda i treci tim 7 bodova.A vrlo lako moguce da je zadnji tim najbolje odradio utrke ali ih nije posrao neki kisni rulet/safety car na jednoj utrci.Tako da sam apsulutno za to.



      5
      3

      2
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Haaa, ja bih malo razmislio o tome.
    Situacija je sada takva.
    Vidim već se spominje “Ugledajmo se na IndyCar.
    Molim vas nemojte se ugledavati na IndyCar.
    Nekada se bodovalo prvih 6 pozicija pa se diglo na 10.
    Ok ove godine je borba za desetu poziciju opaka, ali to opet može značiti razvodnjavanje borbe za desetu poziciju jer i 11. pozicija donosi bod dva. Tako se može raširiti kao u IndiCaru na:
    “Svi bolidi dobivjau bodove “. To nikako.
    I sam članak kao da su se pitali tik tok širitelje infuenze tzv: Influecere.
    Kakvo je to mišljenje?
    ““Imamo i novu bazu obožavatelja. Nismo više zatvoreni krug kao što smo bili godinama unatrag.”
    Bili ste zatvoreni krug između 50.- 80. godina.
    A nove obožavatelje stalno dobivate jer bi inače utrke izgledale kao boćališta:
    “Ajmo Stipe u jaku u sridu pa malo sa strane!”



    1
    0

    1
  3. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Nemam nista protiv.. Dapace.. Cak bi prosirio i do 14. pozicije..



    3
    1

    2
  4. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Nakon što svi obave promjene guma obično postane svima jasno ima li smisla pritiskati i nadati se pretjecanju ili nema. Ako nema, onda svi krenu čuvati motor i onda na vrhu imamo procesiju do kraja. Na dnu su obično naguraniji nego na vrhu, pa možda i ima smisla uložiti trud ako postoji nagrada.



    4
    3

    1
  5. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Najbolje uvesti stageove i bodovat sve, svaki krug kao u NASCARU i onda više nitko neće ni gledat bodovnom stanje nego će se uvesti play off na koncu i zadnja 4 što ostanu bore se za championshiop i onda vam je sve napeto do zadnjeg zavoja.
    Nascarizacija na djelu… A glupani to podržavaju 😟



    4
    -2

    6
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Jako se slažem s tobom.
      Naježio sam se kada sam pročitao
      “….svi koji uđu u cilj dobiju bodove, kao što se događa u serijama kao što je IndyCar.”
      Sve to se radi da bi se prosječnom Američkom gledatelju F1 kojih u postocima ima kao i u Europi gledatelja baseballa, F1 postala zanimljiva, a njima može postati zanimljiva samo ako bolidi puno udaraju po zidovima i tv kućama ako imaju sigurne termine za reklamu.
      Slijedeće što će im pasti na pamet kao “baš bi bilo dobro” obavezne žute zastave svakih 15 krugova.
      To se u SAD-u napravilo isključivo zbog reklamnog prostora.

      Postoji NSCAR, postoji IndyCar
      Postroji Formula 1 koja je potpuno drugačija od gore navedenih.
      Baš je zato voljena od cijelog svijeta.
      Ipak moraš malo upregnuti mozak dok pratiš utrke ako si navijač i ako voliš F1.

      Zar cijeli svijet mora ispaštati jer se prosječnom Amerikancu ne da upregnuti mozak
      i pratiti taktike, unapređenja……
      Sad bi zbog njih trebali svi postati maloumni pretili žderači prženih *ranja s puno sira.
      Pa Formula 1 je uvijek i u najgorim godinama bila interesantna baš zbog taktika i unapređenja.
      Ameri bi htjeli da je svaka utrka zanimljiva.
      Zato im je svaki sport u sekundu ograničen. Sparili su reklamne prekide sa kratkim i brzim dvobojima npr: Am. nogomet, košarka, hokej…. ma svaki sport.
      Otkada je Libery medije ja sam u strahu.
      Svaka njena ideja (bila dobra ili loša) se uvijek veže i približava Američkom funkcioniranju sporta.
      Bojim se da koriste prvo stvari koje mogu proći ispod radara kao dobre (bodovanja prvih 12 bolida)
      p.s. Ako se ovako nastavi razmislite o svrsishodnosti momčadskog prvaka.
      Ponavljam ja sam za bodovanje 12 bolida (ako se baš mora) jer u principu 15 bolida (5 iza crte) se bori i taktizira kako da dođe do boda.
      Sada bi se to raširilo na 7.
      Pričekajmo nove bolide.
      Lako se može desiti da se sve vrati na 6-10. mjesto krug zaostatka……
      I što onda?
      Momčad koja provede 10 krugova u boksu da srede bolid dobiva bod.
      eeeee.. NE


      0
      -1

      1
  6. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Meni to nekako vonja na Liberty mediju.
    Na kraju bu stavili obavezne žute zastave nakon 15-20 krugova.
    Da mogu biti sigurni u vrijeme za prodaju reklama.
    Ok bodovi za 12 vozača.
    Ali skupa sa novim bolidima a ne na kraju ove generacije bolida.
    I 1 bod u sezoni znači dosta para od FIA-e.
    Jedno vuče drugo. Ako to naprave razvodnjavaju nagrade momčadima.
    Jer u pravoj utrci i 15. taktizira i pokušava doći do 10. mjesta.
    Zadnje dvije momčadi nemaju što taktizirati.
    Jesam za to, ali u pravo vrijeme.
    Svi smo malo pod dojmom velike nagrade Hrelića.
    Polako.


    0
    -3

    3
    • Honda
      zekohonda Donator Prikaži

      ”I 1 bod u sezoni znači dosta para od FIA-e.
      Jedno vuče drugo. Ako to naprave razvodnjavaju nagrade momčadima.”

      -novce dijeli liberty, ne fia.
      -fia s druge strane npr. uzima novce vozačima za supelicentu prema osvojenim bodovima, bod je 12.500,00 eura.
      -liberty dijeli novce po više osnova, ali ne direktno da ‘1 bod u sezoni znači dosta para od fia-e’ nego po plasmanu. jedan bod jedino može odlučivati ako na kraju sezone momčad ‘a’ ima bod više od momčadi ‘b’.
      shodno tome, ništa se ne razvodnjava… do određenog razvodnjavanja bi došlo kad bilo 11 ili više momčadi po sadašnjem concordeu.



      2
      2

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Pa to sam i napisao.
        A Libery FIA – nisam upućen tko reže kolač i ne zanimam me.
        Rekao sam, ok 12 bi možda bilo dobro ali ne na temelju ushita nakon zadnje utrke koja to nije i ne na kraju jedne generacije bolida.
        Neka prvo krene nova generacija bolida da se vidi stvarno stanje, pa ….. zašto ne.
        Ali više od 12 nema smisla. Iz puno razloga. Pisao sam o tome.
        ps. razumio si me ali se malko praviš da me ne razumiješ.
        1 bod slaboj lošoj, momčadi u financijski problemima, zlata vrijedi. To nema veze s mjestom na tablici.


        0
        -1

        1
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          ne razumijem odakle pojednicima volja da pišu traktate o stvarima koje ne razumiju i/ili ih ne zanimaju, a s druge strane im je problem proguglat par sekundi kako bi provjerili fakte.



          7
          7

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Koje fakte? Da li Liberty medija ili Fia dijeli pare. Ionako jedni drugima daju da dijele i imaju međusobne ugovore. p.s. ne gugla mi se o stvarima koje me ne zanimaju i koje ništa ne mijenjaju u srži. Kak se zove onaj koji dijeli pare i onaj koji kažnjava. Ok za kažnjavanje znam da je FIA pa sam mislio kada već skupljaju pare da ih i dijele.
          Uostalom pitanje je 12 vozača u bodovima. DA /NE i KADA
          Za detalje i tisućinke imam tebe, pametno moje.


          0
          -2

          2
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          liberty i fia su osnove osnova.
          da citiram jednog forumaša:
          ”Ipak moraš malo upregnuti mozak dok pratiš utrke ako si navijač i ako voliš F1.”



          2
          2

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Uprežem mozak u ono što volim.
          To sigurno nisu tisućinke i razne multinacionalne kompanije koje F1 mijenja kao čarape.
          Ti gledaj formulu na svoj način.
          Ja gledam na svoj.
          Uostalom što si se toliko zapjenio na mene?
          Nije vrag da imaš 2 profila (Lado noris i…)
          Liberty je osnova osnove? ČEGA? Dionica?
          Momčadi, inženjeri, vozači staze i bolidi su osnova osnove.
          A kako će se zvati prevaranti koji zarađuju na Formuli 1….. boli me tintilinić.


          0
          -1

          1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.