Ferrari testirao nadogradnje i pokrove kotača za kišne uvjete

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 1 mjesec 2 min 20 komentara

Ferrari je jučer i danas obavljao različita testiranja na svojoj testnoj stazi u Fioranu – prvi dio aktivnosti bio je vezan uz testiranje pokrova kotača koji bi trebali smanjiti količinu vode koju bolid izbacuje iza sebe i omogućiti bolju vidljivost u kišnim uvjetima, a drugi dio uz testiranje njihovih nadolazećih nadogradnji.

Test tzv. WWP-a (Wet Weather Packagea, odnosno paketa za kišne uvjete) organizirala je FIA, a to je drugi test ovog potencijalnog rješenja za lošu vidljivost na mokroj stazi. Prvi je bio prošle godine na Silverstoneu, kada je Mick Schumacher u Mercedesu testirao znatno manju prvu verziju pokrova, dok je Oscar Piastri u McLarenu vozio iza njega.

Na tom testu nije bilo značajne promjene po pitanju količine izbačene vode iza bolida, stoga je ovog puta FIA odlučila testirati agresivnija rješenja koja prekrivaju čitave kotače.

Jučer su isprobane dvije verzije WWP-a, odnosno jedna s rupama na boku stražnjih kotača i jedna potpuno zatvorena:

WWP je bio montiran na F1-75 iz 2022. kojeg je vozio Arthur Leclerc, dok je Oliver Bearman vozio aktualni bolid iza njega kako bi procijenio vidljivost.

Njih dvojica danas su vozila F1-75, a redovni vozači Charles Leclerc i Carlos Sainz vozili su ovogodišnji SF-24 s prvim velikim paketom nadogradnji kojeg će koristiti na idućem vikendu u Imoli, čime su iskoristili svoj drugi i posljednji filmski dan za ovu sezonu.


Odgovor

20 komentara

  1. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    ovo izgleda nakaradno. i ne kužim kako bi se trebala odraditi promjena guma s ovim blato/kišo-branima.



    9
    8

    1
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Ha čuj vrijeme i tehnika idu naprijed. Kada bi uspjeli nakaradu veličinom minimalizirati, dati dizajnerima da ju vizualno sakriju, ma stavljanje zajedno sa kotačima nije nemoguće. Opet je stvar tehnike. Možda će stavljanje guma trajati kada pljusne kiša 4-5 sekundi umjesto dvije, ali opet znaš što se desi ako pogriješe i ne uđu u boks prije početka pljuska. 15- 30 sekundi zakašnjenja ili piruete u krugu za onima koji su stavili kišne gume. Sjesti se vremena onih bolida “malim ćunama” – onim okruglim cijevima koje su glumile noseve.. Tada su bolidi osim nakaradnog izgleda malih stražnjih krila bili toliko slabi i spori. Srećom su to riješili.
      Nadam se da ovo neće s vozačke strane rješavati pred očima milijuna gledatelja, nego na vrijeme.
      Ona malko nakaradna štanga ispred očiju vozača je donijela sigurnost.
      Ova veća nakarada ako bi ju uspjeli veličinom i dizajnom pomiriti donijela bi “protočnije utrke”
      Bez stajanja u boksu i čekanja da kiša stane.
      Naravno ponavljam sve to samo ako riješe ono što si gore napisao.



      3
      3

      0
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Izgledaju kao stare vodenice na brdskim rječicama gdje se nekada mljelo brašno.



    7
    7

    0
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Nisam stigao dodati.
      Nadam se da su to samo tehnička rješenja bez dizajna.
      Shvaćam u kojem smjeru žele ići.
      Danas full kišne gume ničemu ne služe jer se čeka da nestanu lokve (stajaća voda)
      Nadam se da će nekakvu verziju stavljati skupa sa kotačem samo dok pada jaka kiša.
      To bi dalo draž kišnim utrkama, jer bi se mogli natjecati bez obzira što pada kiša i full vet gume bi ponovo dobile svrhu.
      Bilo bi zanimljivo. Pada kišurina a oni ne sjede u boksu nego se utrkuju.
      Nakon toga taktika tko će u pravo vrijeme preći na intermedium….
      Naravno prvo moraju smisliti neko dizajnersko rješenje koje neće biti prst u oko.
      Hidrodinamika je teška i još uvijek ne savladana do kraja nauka.
      Mislim na čudna kretanja vode na koju ima utjecaj velike kapi, lokve, kotač koji se vrti i rotira kapljice na sve strane…..
      Neka to dobro znanstveno prouče, tehnički izrade i minimaliziraju i nakon toga dizajnom sakriju koliko je moguće.
      Ako bi se to stavljalo zajedno sa kotačem samo dok traje kiša i previše je vode na stazi,
      misli da je pravi put, ali ne znam da li je moguć, bez nakarada.


      0
      0

      0
  3. Michael Schumacher
    HuMS32 Pretplatnik Prikaži

    Neznam jel to samo ja nevidim razliku u kolicini vode iza bolida sa i bez tih pokrova ili razlike fakat nema?



    10
    10

    0
  4. Ferrari
    miki the pirate Donator Prikaži

    Koliko ja znam F1 je “open wheel” natjecanje… koji k* je ovo?
    Prvo su počeli sa halo, pa sad s blatobranima… šta je slijedeće? Šoferšajba na halo?



    2
    -2

    4
    • Carlos Sainz 55
      Tudum Donator Prikaži

      Radije ovo nego da izbacuju crvene zastave radi 2 kapi kiše na stazi. Izgleda nakaradno ali ako nam vraća kišne utrke onda me boli neka stvar.



      7
      6

      1
    • Robert Kubica
      Yura Prikaži

      Halo je direktno spasio dva života do sad, ja ne bih ništa govorio protiv toga.

      Ovo je posljedica loših tehničkih regulacija, prvenstveno zbog ground effecta i velikih kotača.



      3
      3

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Kotači su jednako veliki. felga je veca nego prije, vanjski promjer kotača je isti. Ovo je bilo problem i prije ground effecta tako da nije povezano niti s time.



        2
        2

        0
        • Robert Kubica
          Yura Prikaži

          Ja govorim o kotacima, ne o felgama? Nebitno u sadasnjim ili prijasnjim regulacijama, promjer kotaca predstavlja problem.

          Aha a zasto je onda problem jos gori od 2022 kad su bolidi prvenstveno dizajnirani za ground effect?

          Pliz objasni, obzriom da jedino sto znas je kontrirat svaki moj komentar na portalu, ipak ti najbolje znas pametovati


          0
          -1

          1
        • avalon Prikaži

          Yura … ako wapi “kontrira” svaki tvoj komentar to bi moga bit znak da su tvoji komentari “super kvalitetni” jer da su loši ko bi ih komentira ? mada opet kad čitam ovo “promjer kotaca predstavlja problem.” valjda mi se čini da ti nisi baš shvatija njegov komentar jer ti govoriš o kotačima , a ne felgama !?!?? je li kotač možda felga + guma ili je kotač … šta ? je li tako teško bilo shvatit “Kotači su jednako veliki. felga je veca nego prije, vanjski promjer kotača je isti.” ? promjer kotača sad predstavlja problem , a isti je ka i prije prelaska na veče felge ?!!?!? ako ti wapi ukaže da je usprkos večoj felgi promjer kotača osta isti onda to nije pametovanje kako “deklariraš” nego činjenica koju možeš pobit navođenjem promjera kotača prije sa manjom felgom i sada sa večom . ako to ne možeš pitam se ko pametuje ? i ja sada zar ne ? :) :) :)



          2
          1

          1
        • Robert Kubica
          Yura Prikaži

          @avalon
          Ja iskreno ne znam sto sam toliko dvosmisleno rekao?

          Kotac = felga + guma


          0
          -1

          1
        • Chequered Flag
          AnteF1 Prikaži

          @Yura

          Nije bitno što si ti rekao nego kako se wapi naspavao.


          0
          -2

          2
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          @jenson
          U pravu si. Na pogled bi rekao da nema razlike, ali ima 5cm 670 na 720mm. Napisao sam taj post još jučer, ali nisam htio nastavljati “raspravu”. U svakom slučaju hvala na javnom pojašnjenju.



          1
          1

          0
        • Pierre Gasly
          jenson Donator Prikaži

          @wapi nije točno. Iako je veća razlika u felgama, i cijeli kotač je povećan. Promjer gume 2021. je bio 660mm, a od 2022. je 720 mm

          https://www.reddit.com/r/formula1/comments/qw1pmw/pirelli_tire_comparison_between_2021_and_2022/



          2
          2

          0
  5. Williams
    Montoya Prikaži

    Koliko je meni poznato, problem sa wet gumama je što nemaju nikakvog prianjanja- nešto zbog sporog postizanja radne temperature, što zbog sastava gume ili njihovih šara ….. i čega li sve već ne.
    Ne vidim kako će u svemu tome pomoć blatobrani. Taman da i drastično smanje prskanje, opet ti bolifi neće ić po mojrom kako bi trebali


    0
    0

    0
    • Ferrari
      Fiorano99 Prikaži

      Pa ne vozimo ni mi po mokrom isto kao po suhom. Nece ti bolidi nikad ici po vodi “kako trebaju”, ali ce biti u voznom stanju ako se rijesi problem. Problem je vidljivost vozacu u bolidu iza i dizanje vode (spraya) iz difuzora i guma prije svega. Novi moderni bolidi su teski i imaju tolike kolicine downforcea da tu vodu podizu u zrak i jednostavno nije moguce voziti po kisi u postojecim uvjetima. Kisne gume ce pronaci svoju svrhu u tim ekstremnim uvjetima kada i ako taj problem bude riješen ili umanjen, ali bez toga nista.



      2
      2

      0
  6. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Očekivao sam da testiraju neke hromirane dijelove, da se spreme za Viteza.
    Još par naljepnica sexy i wicked da dodaju, jer ipak on vozi sexy krugove 😂.



    1
    0

    1
  7. Mclaren
    raca Prikaži

    Dobro Ferrari reagira. Dolazi vrijeme monsuna i treba bit spreman


    0
    0

    0
  8. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Bezveze.
    Kad je kiša iz neba i zemlje daj RF. Kad je kiša okej neka se voze sa W gumama, ova žaljenje da ne vide da ovo da ono, a brate nemoj vozit iza njega ako ti smeta, napravi 6 sec razlike pa ti neće smetati. Formula je živjela bez blatobrana 80 godina, pa može i dalje ….



    1
    0

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.