Aktivna aerodinamika za bolide u 2026. pokazala probleme nakon testa modela bolida u simulatoru

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 2 mjeseci 3 min 4 komentara

Pravilnik Formule 1 za 2026. godinu, koji diktira dizajn i funkcionalnost novih bolida, trebao bi biti objavljen krajem lipnja ove godine. No, planovi o uvođenju aktivne aerodinamike morat će biti revidirani zbog otkrića potencijalnih problema nakon što je rani model bolida testiran u simulatoru.

Kako bi se performanse bolida prilagodile karakteristikama novih turbo hibridnih motora koji imaju jednaku raspodjelu snage između motora s unutarnjim izgaranjem i baterije, novi će bolidi imati aktivni aerodinamički sustav. Ideja je da krila bolida mogu raditi u takvoj konfiguraciji da generiraju veliku silu potiska u zavojima kako bi se maksimiziralo prianjanje, dok bi se na ravninama konfiguracija krila aktivno promijenila na način da generira niski otpor zraka kako bi se povećala pravocrtna brzina. Jedna od opcija koja se istraživala je da samo stražnje krilo bude pomično, jer bi tada to bilo nešto slično DRS-u i to bi bilo najmanje komplicirano rješenje.

Neki su timovi već napravili početne evaluacije modela u simulatorima kako bi pokušali razumjeti kako bi to funkcioniralo, no izgleda da su se pojavili neki zabrinjavajući problemi.

Prema izvorima, kada je stražnje krilo bilo u konfiguraciji s najnižim otporom i motor bio na punoj snazi, bolid se gotovo nije mogao voziti – s više primjera vozača koji su se izvrtjeli na ravnima pod ubrzanjem ili nisu mogli svladati ni najmanje zavoje bez da izgube stražnji kraj. To je izazvano pomakom aerodinamičkog balansa za koji se procjenjuje da je tri puta veći nego što se trenutno događa kada je DRS otvoren. Zaključak testova je da se bolidi moraju voziti konzervativno da bi održali stabilnost.

Navodno su predstavnici FIA-e nedavno posjetili objekte određenih momčadi kako bi bolje razumjeli što se događa i što se može naučiti iz testova u simulatoru. Izvori iz FIA-e otkrili su da je došlo do zaključka da aktivna aerodinamika neće funkcionirati samo s promjenom konfiguracije stražnjeg krila.

Umjesto toga, FIA je odlučila da će aktivna aerodinamika za 2026. morati uključiti i prednje i stražnje krilo koja se pomiču u sprezi jedno s drugim da bi se smanjio pomak aerodinamičkog balansa kako bi se izbjegla nestabilnost i zadržala trenutna brzina bolida.

Christian Horner, koji je prošle godine upozorio na probleme s pravilnikom, pozdravlja FIA-u što je saslušala zabrinutost tima oko onoga što su otkrili.

„Mislim da je došlo do dobrog napretka. Mislim da je FIA uzela u obzir neke povratne informacije i da su napravljene neke izmjene.“

„Čekamo propise o šasiji, koji će biti temeljni dio paketa za 2026., i kako to utječe na ove pogonske jedinice.“

„Različite radne skupine naporno rade na tome i važno je da nešto zaključimo u skoroj budućnosti.“

Upitan jesu li rezultati simulatora timova bili razlog za zabrinutost, Horner je rekao:

„Pravila su ista za sve na kraju dana.“

„Dakle, važan je način na koji ih primjenjujete i interpretirate. Ne bojimo kakva će pravila biti, jer je polazna točk ista za sve.“

„Kada pravila budu finalizirana, tada ćemo bez sumnje otkriti sve probleme koji postoje s njima, i to se ne razlikuje od bilo koje druge izmjene propisa.“

CHRISTIAN HORNER

Odgovor

4 komentara

  1. Tricolore Gorila
    Zendo Prikaži

    Zanimljivo Red Bull prvi skužio probleme novog aerodinamičkog modela za pretjecanje, strasno je to ako su i jedini, jer mi to govori da su drugi nesposobni?

    “Christian Horner, pozdravlja FIA-u što je saslušala zabrinutost tima oko onoga što su otkrili”
    Što je sljedeće dat će im naputak kako bi to trebalo izgledati hmmm


    0
    0

    0
  2. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Kad procitam o krilima, potiscima, prijanjanju, odmah mi se pali alarm-lampica: što je s osjetljivošću na “prljav zrak”? Koliko blizu ce se moci prati bolidi kroz zavoje?
    Mislim da bi to trebala biti jedna od najvažnijih stvari jer najvise utjece na dobro međusobno utrkivanje…



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.