Istanbul Park cilja na povratak 2026.

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci 3 min 7 komentara

Bivše poprište F1 utrka u Turskoj dobilo je nove upravitelje, a prema ugovoru kojeg su potpisali moraju vratiti stazu u kalendar najelitnijeg automoto natjecanja od 2026. godine.

Istanbul je bio u kalendaru od 2005. do 2011., a zatim se nakratko ponovo pojavio uslijed pandemijske krize 2020. i 2021. godine. Stazom je prošlih 10 godina upravljala kompanija Intercity, a sada je novim ugovorom vrijednim 108.7 milijuna eura na čak 30 godina tu ulogu preuzeo Can Bilim Egitim Kurumlari A.S., kompanija u čijem vlasništvu sudjeluje Lale Cander, predsjednik turskog ogranka Pirellija.

“Istanbul Park će biti središte atrakcije. Formula 1 je iznimno prestižna organizacija koja omogućuje velike količine novca zemlji u kojoj se održava i povećava ugled te zemlje. Razmislite, zadnji put kad je održana u Miamiju, grad je uprihodio 450 milijuna dolara u četiri dana”, rekao je Cander za Haberturk.

“2026. će biti zemalja koje će biti maknute iz trkaćeg kalendara, stoga će se utrke ponovo moći održavati u Turskoj.”

Ne uspiju li dovesti F1, upravitelji će svake godine bez F1 plaćati penale u iznosu od 25% cijene naknade za održavanje utrke.

Predsjednik FIA-je Mohammed Ben Sulayem i turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan sastali su se prije mjesec dana te razgovarali o mogućem povratku F1 i WRC-a u Tursku, a predstavnici FOM-a trebali bi stići u Istanbul idućeg tjedna.

Lokacije s kojima F1 ima ugovor u nadolazećim sezonama

Sve 24 staze iz ovogodišnjeg kalendara imaju ugovor za barem još jednu sezonu, a od 2026. u kalendar ulazi Madrid s novom stazom. To pod veliki upitnik stavlja Barcelonu kojoj ugovor istječe baš te godine, a u potencijalne buduće dodatke možemo svrstati nedavno službeno predstavljenu i dosta agresivno promoviranu neizgrađenu stazu Qiddiya u Saudijskoj Arabiji te južnoafrički Kyalami o kojem se više ne priča toliko, ali je poznato da F1 želi povratak na afrički kontinent.

Važeći Concorde ugovor dozvoljava najviše 24 utrke u sezoni, ali on vrijedi samo do kraja 2025., stoga ni povećanje tog limita nije isključeno s novim ugovorom. Nešto što se također razmatra je rotiranje europskih utrka pa neke od ovih staza možda više nećemo gledati baš svake godine.

Godina istekaLokacija
2025.Kina, Imola, Monako, Belgija, Nizozemska, Monza, Meksiko
2026.Azerbajdžan, Barcelona, Austin
2028.Singapur
2029.Japan
2030.Saudijska Arabija, Austrija, Abu Dhabi, Brazil
2031.Miami, Kanada
2032.Mađarska, Katar, Las Vegas
2034.Velika Britanija
2035.Madrid
2036.Bahrein
2037.Australija

Odgovor

7 komentara

  1. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Odlicna staza, layout koji dobro “testira” bolide i nagrađuje skill vozaca, a usto i pruža dobre utrke. Ni pretjecanja ne fali…
    Za moj vizualni ukus samo malo vise zelenila ili slicnog sadržaja oko same staze… Volio bi da je vrate



    16
    16

    0
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Napokon jedna dobra vijest.
    Prava “nova” staza koje mi je bilo jako žao kada su je ubrzo izbacili iz kalendara.
    Interesantno je koga bi mogli izbaciti da stave Tursku.
    Ameri i Arapi – proizvođači / dileri naftom su se pokrili.
    Austin bi bilo glupo jer je to jedina prava utrka u Americi.
    Najpoštenije a i dobro za mentalnu higijenu F1 bi bilo izbaciti Miami, ali ugovori jelte…
    Barcelona za moj ukus je dosadna, ali je jedna od starih Europskih staza na kojoj i obavljaju zimska testiranja.
    Eh da, ne više. Arapi uzeli.
    Pametno bi bilo izbaciti Azerbajdžan privatnu stazu lokalnoga vožda koju opet naftaši podupiru.
    Imam osjećaj da su se Ameri namjerili na Monzu jer u Las Vegasu žele napraviti Monza dill party 21 stoljeća.
    Mislim da im to neće poći za rukom.
    Po meni najizglednije je da će Barcelona izvisiti ili morati s nekim dijeliti sezone pošto Madrid dolazi. Doduše ne tako brzo.
    Možda će zbog toga izvisiti i Imola, pa će morati dijeliti kalendar sa Barcelonom.
    Najbolje bi još bilo da pokušaju u Spa dirnuti.
    Baš bi me zanimalo kako izgledaju svjetski prosvjedi.



    8
    7

    1
  3. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    spa je uvijek nekako na tankom ledu i vjv cemo nju izgubit 🤬



    4
    3

    1
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Jednom – osamdesetih Spa je otpala jer su u Belgiji zabranili reklamiranje cigareta, a vlasnici licence su bili toliko tvrdi da nisu htjeli popustiti Belgiji i Spa pa maknuti bar imena cigareta.
      Dok su proizvođači još pokušavali dokazivati blagotvoran učinak istih strateški daleko od Klinika za tumore, posebno plućnih klinika i počeli gubiti grupne tužbe zbog zavaravanja reklamama i plaćati sve veće odštete za izgubljeno zdravlje.
      Zamislite reklama iz 60-70 godina.
      I moj liječnik puši nove filter cigarete…… Jačaju pluća i opće zdravstveno stanje opuštajućim učinkom dok pušite naše cigarete – govori tip u bijeloj kuti sa stetoskopom.
      Trebalo je dosta proći jer Belgija nije htjela popustiti, ali u kombinaciji sa upornim negodovanjem navijača pada gledanosti….
      Vlasnici licence F1 su napokon popustili, ali ne bez borbe.
      Prvo su dogovorili micanje imena cigareta na bolidu, ali su bolidi i dalje bili ofarbani kao kutija cigareta (npr: MCL MP40)
      Izgovor je bio kao panika gdje naći nove sponzore, a duhanska industrija je proizvodila enormnu dobit. (Zamislite to vrijeme, kao da je danas kutija cigareta pola do jednog eura, ovisno o kvaliteti)
      Napokon se jednog dana tadašnja “Europska zajednica” predala, kažu neki “odlučila” i zabranila reklamiranje cigareta of skroz.
      Odmah su se našli novi sponzori. Od mliječne industrije preko modne industrije…..
      To je samo jedna od Spa pustolovina i hodu na oštrici noža.



      3
      3

      0
  4. Alpine
    Sven_smud15 Prikaži

    Turska mi je fora…samo kad se sjetim 2020 kvalifikacije po kiši cijeli grid u par desetinki. Generalno odlične borbe i ta sklonost mijenjanju vremenskih uvjeta mi daje neku čar za tu stazu. Po meni dovoljno segmenata za mjesto u kalendaru. Iskreno dosta ispod radara mi je prošao Mugello. Baš jedna prava trkača staza iako je napravljena za moto gp. Puno bolje mi se Turska i Mugello uklapaju u F1 nego recimo ove staze u Americi i Saudijskoj Arabiji koje me ubiju od dosade. Lp



    2
    1

    1
  5. OnlyAlonso Prikaži

    Ljudi molim vas clanak odvojenog sustava kompresora od turbine kako je mercedes napravio prvi motor 2014(koncept kamiona)
    Hvala unaprijed(bez predrasuda)


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.