F1 uvodi sustav sličan KERS-u od 2026.

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 3 mjeseci 2 min 17 komentara

Najnovija verzija tehničkog pravilnika za pogonske jedinice od 2026. otkrila je namjeru o povratku sustava kojim će vozači proizvoljno moći koristiti veću snagu.

Otprije je poznato da će pogonske jedinice nove generacije imati 1.6-litrene V6 turbo motore koji će isporučivati snagu od 400 kW, dok će hibridni dio jedinice, koji više neće sadržavati MGU-H (motor-generator toplinske energije), isporučivati 350 kW.

Sada je otkriveno kako će nova pravila donijeti povratak “push-to-pass” elementa u F1 bolide – takav sustav koristi se primjerice u utrkama američkog IndyCara, gdje vozači na određen broj sekundi u utrci mogu koristiti dodatnu snagu, dok je F1 sustav na tom principu imala s KERS-om (sustavom obnove kinetičke energije) od 2009. do 2013. godine.

U novim pravilima spominje se “override mode”, a on će omogućavati dužu upotrebu pune snage hibridnog sustava, odnosno MGU-K (motor-generatora kinetičke energije). Puna snaga će u standardnom režimu rada biti dozvoljena pri brzinama do 290 km/h, između 290 i 340 km/h će snaga postepeno padati do 100 kW, a preko 345 km/h snaga iz tog dijela pogonske jedinice neće biti dostupna.

“Override mode” omogućit će korištenje pune snage do 337 km/h, a postepeni pad snage do nule dogodit će se na 355 km/h. Tu će opciju, baš kao i nekada KERS, vozači moći koristiti u taktičke svrhe prilikom obrane ili napada na poziciju.

Trenutnim proizvođačima motora 2026. će se pridružiti Audi i Ford u suradnji s RBPT-om, a na snagu će stupiti i nova pravila za bolide koja još uvijek nisu definirana. Zasad znamo da bi trebali generirati manje downforcea i njihova masa bi se trebala smanjiti za 40-50 kg, a dimenzije za 20 cm u dužini te 10 cm u širini. Također, postoji opcija uvođenja drugih pomičnih elemenata bolida pored ili umjesto DRS-a.


Odgovor

17 komentara

  1. Fernando Alonso 14
    AlonsoForever Prikaži

    Strašno… Sport je ionako ubijen krajem 2013 godine, a ovo će ga još dublje dokopati i smlaviti da obesmisli svaki smisao uopšte vožnje jednosjeda. Sve živo je amerikanizacija, F1 cijela, sve… Cijela slika, bukvalna i globalna slika će postati amerika, F1 = Amerika. Bolidi će biti kao indycar koji su iz Amerike, nova pravila i sistemi će biti iz Amerike, sve više trka je u Americi, sprintovi su na američki fazon, forsira se najmanje 1 američki vozač u F1. Sve je Američko, doslovno.
    Formula 1 je postala (idolo)poklonik i rob Amerike, a sve samo zbog para. A te pare su već odavno uništile sport, a od 2026 će ga dokrajčiti zauvijek XD



    17
    17

    0
  2. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Vratite zvuk i dodaje dolijevanje goriva.

    Zapratite me za još više recepata.



    15
    15

    0
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Još umjetnih dodataka.
    Dodaci hrani postaju toliko popularni da nećemo više hranu ni jesti.
    Tako da prosječnom Ameru bude razumljiviji taj sport.
    Čekam samo reklamne stanke u kojima se dodaci neće moći koristiti.
    Još da ih preimenuju u Formula Indy….



    1
    0

    1
  4. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    u jebote … ovo treba završit KLAFULTET da shvatiš o čem se radi.
    rekoh ja,dosegli smo maksimum,idemo u sve gluplje i gluplje…ljudski rod ..
    Idiokracija film na djelu…
    dobro sam ja odjavio evo tv na vrijeme i lagano kažem zbogom F1 ….
    thanks for the memories



    4
    2

    2
  5. Jim Clark
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …’oće’l bit start/stop sustav na semaforima i u pit stopu?…zna li se šta?…



    3
    2

    1
  6. Mclaren
    raca Prikaži

    Iskreno rečeno, ja bih vratio i mogućnost nadolijevanja goriva. Razne taktike sa gorivom donijele bi više nepredvidivosti, a samim time i zanimljivost



    1
    1

    0
    • Renault
      zd1400rt Prikaži

      Ne bi, opet bi pobijedio najbrži bolid, a za pretjecanja bi upravo čekali boxove i kroz njih pretjecali kao što se i prije radilo.



      1
      -1

      2
      • Bernie Ecclestone
        Dani Donator Prikaži

        Ne mora biti. Neki bolidi su bolji sa manje goriva i mekšim gumama, a drugi pak sa više goriva i tvrđim gumama. Imali bi bliže i žešće utrkivanje od ovog sada. Da li bi Šumi supio pobijediti u Mađarskoj Mclarene bez riskantne taktike? Ne bi. Sve ima svoje prednosti i mane.



        2
        1

        1
        • Renault
          zd1400rt Prikaži

          Tako je. Imali bi jednu vrhunsku od deset utrka kao što je bila ta.
          Isto kao što imamo i danas.

          S nadoljevanjem goriva imali smo brdo utrka gdje ne bi vijldjeli pretjecanje na stazi, već kroz boxove. možda je tebi tako bolje, meni nije. više volim dvoboj na stazi.


          0
          -1

          1
  7. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Promjene pravilnika ne služe da se dobije napetije utrkivanje jer je to nemoguće postići u sportu koji je prije svega natjecanje konstruktora. Drugim riječima, pobjeđuje onaj tko napravi najbrži bolid.

    Promjene pravilnika služe da se netko sruši s dominacije i da dođe od promjene, osvježenja, da vidimo nešto drugo… da nam se vrati nada da ćemo gledati dvije tri momčadi u borbi za vrh.

    2025. Red Bull će najmanje dominirati kako će ih ostali sustizati, možda budemo imali i jaču borbu u vrhu, ali što to vrijedi, kada će 2026. donijeti novi pravilnik gdje svi startaju od nule i gdje će netko bolje složiti bolid ili iskoristiti sivu zonu pravilnika…



    2
    1

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.