Najnovija verzija tehničkog pravilnika za pogonske jedinice od 2026. otkrila je namjeru o povratku sustava kojim će vozači proizvoljno moći koristiti veću snagu.
Otprije je poznato da će pogonske jedinice nove generacije imati 1.6-litrene V6 turbo motore koji će isporučivati snagu od 400 kW, dok će hibridni dio jedinice, koji više neće sadržavati MGU-H (motor-generator toplinske energije), isporučivati 350 kW.
Sada je otkriveno kako će nova pravila donijeti povratak “push-to-pass” elementa u F1 bolide – takav sustav koristi se primjerice u utrkama američkog IndyCara, gdje vozači na određen broj sekundi u utrci mogu koristiti dodatnu snagu, dok je F1 sustav na tom principu imala s KERS-om (sustavom obnove kinetičke energije) od 2009. do 2013. godine.
U novim pravilima spominje se “override mode”, a on će omogućavati dužu upotrebu pune snage hibridnog sustava, odnosno MGU-K (motor-generatora kinetičke energije). Puna snaga će u standardnom režimu rada biti dozvoljena pri brzinama do 290 km/h, između 290 i 340 km/h će snaga postepeno padati do 100 kW, a preko 345 km/h snaga iz tog dijela pogonske jedinice neće biti dostupna.
“Override mode” omogućit će korištenje pune snage do 337 km/h, a postepeni pad snage do nule dogodit će se na 355 km/h. Tu će opciju, baš kao i nekada KERS, vozači moći koristiti u taktičke svrhe prilikom obrane ili napada na poziciju.
Trenutnim proizvođačima motora 2026. će se pridružiti Audi i Ford u suradnji s RBPT-om, a na snagu će stupiti i nova pravila za bolide koja još uvijek nisu definirana. Zasad znamo da bi trebali generirati manje downforcea i njihova masa bi se trebala smanjiti za 40-50 kg, a dimenzije za 20 cm u dužini te 10 cm u širini. Također, postoji opcija uvođenja drugih pomičnih elemenata bolida pored ili umjesto DRS-a.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Strašno… Sport je ionako ubijen krajem 2013 godine, a ovo će ga još dublje dokopati i smlaviti da obesmisli svaki smisao uopšte vožnje jednosjeda. Sve živo je amerikanizacija, F1 cijela, sve… Cijela slika, bukvalna i globalna slika će postati amerika, F1 = Amerika. Bolidi će biti kao indycar koji su iz Amerike, nova pravila i sistemi će biti iz Amerike, sve više trka je u Americi, sprintovi su na američki fazon, forsira se najmanje 1 američki vozač u F1. Sve je Američko, doslovno.
Formula 1 je postala (idolo)poklonik i rob Amerike, a sve samo zbog para. A te pare su već odavno uništile sport, a od 2026 će ga dokrajčiti zauvijek XD
17
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije sve tako crno, od početka 80-ih ovo slušam.
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Riječi ti se pozlatile.
Ja nekako ništa ne vjerujem otkada je Formula u vlasništvu Amera.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
F1 natjecanje “ubijaju” od 1951. godine pod još uvijek nekako preživljava.
(isto kao što preživljava i kukanje o smrti natjecanja)
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vratite zvuk i dodaje dolijevanje goriva.
Zapratite me za još više recepata.
15
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zvuk, zvuk, zvuk.
Srce me boli kada umjesto urlanja 10 cilindričnih motora koji se vrte na 20.000 r.p.m. čujem škripu guma.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisam stručan, al mislim da bi i V6 bio dobar kad bi se maknuo MGU-H. A po natpisima pravilnika 2026. MGU-H je bivši, tako da očekujem da bude bar duplo glasniji.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
kakvo dolijevanje?
Aposlutno ništa ne može pridonijeti utrkivanju i zanimljivoj sezoni kao tehnicki pravilnik koji se ne mijenja svakih 5 godina.
F1 uporno mijenja pravilnike taman onda kada postane napeto.
Sve ostalo su sitničarske gluposti.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pravilnici su se uvijek mijenjali u takvom nekom okviru.
Tehnologija se prebrzo razvija da bi oni sad stavili 10 godina pravilnika i čekali da svi konvergiraju prema sličnim performansama.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Još umjetnih dodataka.
Dodaci hrani postaju toliko popularni da nećemo više hranu ni jesti.
Tako da prosječnom Ameru bude razumljiviji taj sport.
Čekam samo reklamne stanke u kojima se dodaci neće moći koristiti.
Još da ih preimenuju u Formula Indy….
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
u jebote … ovo treba završit KLAFULTET da shvatiš o čem se radi.
rekoh ja,dosegli smo maksimum,idemo u sve gluplje i gluplje…ljudski rod ..
Idiokracija film na djelu…
dobro sam ja odjavio evo tv na vrijeme i lagano kažem zbogom F1 ….
thanks for the memories
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…’oće’l bit start/stop sustav na semaforima i u pit stopu?…zna li se šta?…
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Iskreno rečeno, ja bih vratio i mogućnost nadolijevanja goriva. Razne taktike sa gorivom donijele bi više nepredvidivosti, a samim time i zanimljivost
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne bi, opet bi pobijedio najbrži bolid, a za pretjecanja bi upravo čekali boxove i kroz njih pretjecali kao što se i prije radilo.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne mora biti. Neki bolidi su bolji sa manje goriva i mekšim gumama, a drugi pak sa više goriva i tvrđim gumama. Imali bi bliže i žešće utrkivanje od ovog sada. Da li bi Šumi supio pobijediti u Mađarskoj Mclarene bez riskantne taktike? Ne bi. Sve ima svoje prednosti i mane.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tako je. Imali bi jednu vrhunsku od deset utrka kao što je bila ta.
Isto kao što imamo i danas.
S nadoljevanjem goriva imali smo brdo utrka gdje ne bi vijldjeli pretjecanje na stazi, već kroz boxove. možda je tebi tako bolje, meni nije. više volim dvoboj na stazi.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Promjene pravilnika ne služe da se dobije napetije utrkivanje jer je to nemoguće postići u sportu koji je prije svega natjecanje konstruktora. Drugim riječima, pobjeđuje onaj tko napravi najbrži bolid.
Promjene pravilnika služe da se netko sruši s dominacije i da dođe od promjene, osvježenja, da vidimo nešto drugo… da nam se vrati nada da ćemo gledati dvije tri momčadi u borbi za vrh.
2025. Red Bull će najmanje dominirati kako će ih ostali sustizati, možda budemo imali i jaču borbu u vrhu, ali što to vrijedi, kada će 2026. donijeti novi pravilnik gdje svi startaju od nule i gdje će netko bolje složiti bolid ili iskoristiti sivu zonu pravilnika…
2
1