RB: Incident Tsunode i Ricciarda mogao se izbjeći strategijom

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 3 mjeseci 5 min 16 komentara

Izvršni direktor Visa Cash App RB ekipe Peter Bayer priznaje da su se drugačijom strategijom na VN Bahreina mogle izbjeći timske naredbe i posljedična “zbrka” između timskih kolega Yukija Tsunode i Daniela Ricciarda.

Talijanska ekipa krenula je u utrku znajući da će Ricciardo vjerojatno biti u boljem položaju na setu novih mekih guma u završnim fazama utrke, te da je scenarij da se nađe iza Tsunode na tvrdim vrlo izgledan. To se upravo i dogodilo, a Tsunoda je izrazio nezadovoljstvo kada je zamoljen da se pomakne i da Ricciardu pruži šansu da prođe Kevina Magnussena koji se nalazio ispred. Na kraju Ricciardo nije mogao napredovati, pa su završili na 13. i 14. mjestu, s Australcem ispred Japanca. Tsunoda je tijekom te situacije negodovao preko timskog radija i izražavao neslaganje sa zamjenom mjesta, a u krugu nakon završetka utrke naizgled je agresivno reagirao prema bolidu Ricciarda.

Bayer kaže da je tim osjećao da njuši bodove nakon sudara u prvom krugu između Nica Hulkenberga i Lancea Strolla koji je kompromitirao Kanađanina, te smatra da ja tim mogao učinkovitije reagirati na tu situaciju.

„Mislim da smo se trebali usredotočiti na Strolla i pokriti ga u 29. krugu. On je napravio 28 [krugova], mi smo ga trebali pokriti u 29. Time bi se prije svega izbjegla borba s Magnussenom, i izbjegao bi se nered između vozača. Ali poslije je uvijek lakše [reći].“

„Što se tiče timskih naredbi, da, razgovarali smo o tome. Dali smo Yukiju upozorenje i rekli, ‘Vidi, moraš prestići Magnussena, inače se moramo zamijeniti’. Imao je dva kruga i nije uspio. Pa smo rekli da ih zamijenimo. Razgovarali smo o tome s njim.“

Bayer je rekao da nema problema s Tsunodinom nevoljkošću da zamijeni mjesta.

„To je normalno. Znamo da je on emotivan vozač, on je brz vozač.“

„I vjerojatno nije lako, jer oni su u zoni i osjećaju da to mogu. Ali mi iz podataka vidimo da neće, pa mi moramo donijeti te odluke.“

Peter Bayer

Govoreći nakon utrke, Tsunoda je rekao da ne razumije timske naredbe momčadi i da je želio preispitati njihovu odluku.

„Baš sam se spremao prestići Magnussena, bio sam uz njegov bolid na glavnoj ravnini i dobio sam naredbu za zamjenu mjesta [za] posljednjih nekoliko krugova.“

„Da budem iskren, nisam razumio što je tim mislio. Dakle, moram razumjeti što su mislili, ali zasad ne razumijem.“

„Moramo razmotriti njihova razmišljanja, da budem iskren. Stvarno ne razumijem.“

Yuki Tsunoda

Međutim, Ricciardo kaže da je na sastanku tima o strategiji prije utrke taj scenarij bio spomenut pa je i očekivao zamjenu.

„Razgovarali smo o tome prije utrke jer prolazimo kroz strategiju i imamo nekoliko planova o tome koju bismo strategiju mogli odraditi.“

„Bilo je vrlo vjerojatno da je to što smo počeli na novoj mekoj gumi značilo da ću utrku i završiti na novoj mekoj gumi [te da ću] imati napadačku posljednju dionicu. Odluka je bila sasvim očekivana.“

„Znam kada ste u utrci malo ste emotivniji i malo je intenzivnije, ali ova odluka nije iznenađenje.“

„Očito je svaki krug bitan kada ste na ovoj gumi i pokušavate izvući malo gripa iz nje, tako da morate reagirati na odluku tima. Također, nismo bili u bodovima pa doista nismo imali što izgubiti. Samo me pustite da odem i vidim mogu li nešto učiniti u vezi s tim.“

Ricciardo je dodao da je bio voljan ponovo zamijeniti pozicije s Tsunodom nakon što nije mogao prestići Magnussena da je to momčad bila zatražila.

„Na kraju, bez obzira jesam li 13. ili 14., ne znam je li ijednog vozača briga za to, ali mene nije, pa da ga je tim pustio nazad prije cilja, ja bih to učinio jer ništa mi ne znači. Ako nismo u bodovima, koga briga?“

„Ali to je stvarno samo ako ste na poziciji bodova. Ako me je puštao za deveto mjesto, a on je 10. ili bilo što, onda se možda ponovno zamijeniš ako ne mogu dobiti osmo mjesto. Ali u situaciji danas to nije bilo važno.“

„Prva je od 24 utrke i da, danas je bilo malo sukoba, ali ne želim da to odredi ton. Mislim da ćemo o tome sada iskreno razgovarati na brifingu. Nadajmo se da će, nakon što se smiri, moći reći: ‘OK, da, trebao sam se pomaknuti krug ranije’.“

Australac je također osjetio da mu je zadržavanje uništilo šanse da prestigne Magnussena, a zatim i Zhou Guanyua ispred njih koji je završio 11., izgubivši optimalne performanse svojih mekih guma prije nego što je uspio napasti vozača Haasa.

„Budući da sam potpuno transparentan s moje strane, mislim da je poziv već bio jedan krug prekasno, a onda je on prekasno reagirao.“

„Kad je mekana guma ovakva, svaki krug je ključan, mislim da sam već izgubio vjerojatno dva i pol dobra kruga guma i to je možda razlika.“

„Jesmo li mogli uhvatiti Strolla na desetom mjestu? Ne. U najboljem slučaju smo možda mogli Zhoua. Dakle, bodovi su i dalje bili teško dohvatljivi, ali morali smo nešto pokušati.“

Daniel Ricciardo

Mislite li da je odluka o zamjeni pozicija Tsunode i Ricciarda bila ispravna?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Odgovor

16 komentara

  1. Blue Flag
    sinjski ushtipci Prikaži

    Tsunoda se nebori za mjesto u RedBull ali sigurno se bori za još jednu sezonu u F1 ili da ga od 2026 usvoji Lawrece Strollović. Ricc je tu da netflix ima jednu epizodu i dodatnih par pojavljivanja u DTS serijalu.



    3
    1

    2
  2. gudenjacica Prikaži

    Nema poštenja kad ovaj Jazavac koji već godinama ne pokazuje ništa ima mjesto u F1 a Lawson ne. Tsunoda je nekako li-la, može i bolje može i gore ali definitivno je trenutno bolji nego Jazavac.

    U ovom slučaju je Tsunoda burno reagirao (kao i uvijek) i to mu je minus, ali bogami i taj RB-ov potez je stvarno bio dosta glup. Mogli su mu bar na kraju vratit poziciju kad su vidili da Jazavac neće napravit ništa i odmah bi sve bilo malo ležernije završilo.



    11
    8

    3
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Vidi se da je došao Laurent Mekies i da sad radi gluposti kao nekad u Ferrariju.

      Prvo, Tsunoda je stvarno bio Magnussenu u mjenjaču i bilo je bez veze u takvom trenutku tražiti od njega da se zamijeni sa Riccijem, bez obzira na ranije planove. Planovi su tu da se mijenjaju u ovisnosti o situaciji i dobar strateg nije onaj sa dobrim planovima prije utrke, nego onaj koji najbolje adaptira te planove na novu situaciju u utrci.

      Uglavnom, kad su ih već tražili da se zamijene pozicije, onda su trebali i vratiti te pozicije nazad, kad nije bilo ništa od Riccijevog preticanja.

      BTW, priče da Ricci nije prešao Magnussena jer je potrošio gume mi ne drže vodu. Da, par krugova je bio iza Tsunode, ali nakon zamjene nije ni zaprijetio Magnussenu. Par krugova! Da je stvarno bio tako brz, imao bi par vrlo bliskih pokušaja i onda bi mogli reći da mu je eto falilo samo malo svježine u gumama koje je izgubio u tih par krugova. A i ne znamo jel stvarno bio brži od Tsunode jer je Tsunoda vozio brzinom Magnussena a ne svojom brzinom. I za razliku od Riccija imao bolje prilike za preticanje…



      11
      10

      1
      • Kimi Raikkonen 7
        Pitstop Prikaži

        Riccija je omelo micanje Maxu s pretjecanjem za puni krug. Izgubio je ritam u tome i do kraja nije uspio pripremiti kvalitetan napad. Možda svejedno ne bi ništa napravio, ali kad se Max pojavio iza njega, znao sam da od toga ništa



        2
        1

        1
    • Racing Point
      BatteryVolttas Prikaži

      Jazavac,kako ga ti nazivaš je ostvario posljednju McLarenovu pobjedu u F1 i to ispred razvikanog i favoriziranog Landa ( nikad neće pobjedit ) Norrisa :)
      Druga stvar, po meni su to gluposti “DRIVER SWAP” za P13 ili P14..daleko od bodova..
      Yuki je dobar,ali previše emotivan i često zbog toga uprska sve dobro što učini tijekom utrke.. Očito nikad neće naučit kontrolirat emocije što ga zbilja košta boljih plasmana .



      5
      -2

      7
      • Dee-Lite Prikaži

        Badger (Jazavac) je jedan od Ricciardovih nadimaka.

        U engleskom jeziku nema negativni kontekst kao u hrvatskom slengu



        8
        8

        0
      • avalon Prikaži

        “Jazavac,kako ga ti nazivaš je ostvario posljednju McLarenovu pobjedu u F1 i to ispred razvikanog i favoriziranog Landa ( nikad neće pobjedit ) Norrisa :)”
        WOWWW , ovo je dobra opservacija … a bio li mogla i ova “proć” ocon je donija prvu i za sada jedinu pobjedu alpini , a razvikani i favorizirani alonso , 2 X prvak od povratka u F 1 nema pobjede ? naravno da ne bi , bila bi glupost ne uzet u obzir činjenice koje su “kumovale” pobjedi ocona u mađarskoj . no treba li onda uzet i činjenice iz te 2021. ? npr da je ricciardo na startu sezone “u nogama” ima 188 , a norris 38 tj gotovo 5 X manje GP – a . da je danielu 2021. bila 11. , a norrisu 3. sezona u F 1 . da je usprkos neuporedivom iskustvu 2021./22. izgubija od puno neiskusnijeg kolege norrisa . trebalo bi “zaboravit” da je npr max u 24. krugu sa P 1 otiša na izmjenu guma i da je ta izmjena trajala 11 s, a usprkos tome je u 26. krugu zaostaja za ricciardom 9,6 s , lewis 9,3 s. u tom krugu su se lewis i max sudarili i obojica su odustala . bi li da se to nije desilo u prostalih 27. krugova dostigli i prestigli ricciarda možemo špekulirat ali da se danielu tu trku “poklopilo” ( ka i oconu u mađarskoj ) ako želimo bit iskreni trebalo bi priznat , a ne veličat . dok je danile ima “otvoren put” lando se mora borit sa leclercom šta nije nimalo lako zar ne ? ipak , na kraju je vozač sa puno manje iskustva za kolegom zaosta po meni samo 1,7 s .
        dok je RB/max na gridu teško će lando ostvarit pobjedu osim ako mu se ne poklope zvijezde ka ricciardu ili oconu tj da max/lewis odustanu ka u monzi 2021. ili ocon iste sezone u mađarskoj kad je maxov bolid bija ozbiljno oštećen , a alonso “zadržava” lewisa . uostalom ako u ovoj “eri maxa” lewis ka 7 X prvak sa 103 pobjede već 2 sezone čeka pobjedu ( zadnja u saudi arabii 2021.) zašto bi bilo čudo da norris ne ostvari pobjedu . pa nije McL alpari RB zar ne ?
        a ova “pobjeda” ricciarda Vs tsunode je farsa i yuki to nije zaslužija . daniel se “poziva” na tim tj da su mu rekli da prije cilja on propusti yukia on bi to uradija . a zašto nije postupija fer i bez “naloga” tima propustija tsunodu kad mu je kako sam kaže bilo svejedno završija trku 13. ili 14. kad su oba van bodova ?



        18
        18

        0
        • Racing Point
          BatteryVolttas Prikaži

          @avalone, sve ja to znam,ali isto tako znam da je i Nick Heidfeld na koncu konceva ostao bez pobjede u F1 karijeri iako je bio izuzetan vozač, što zbog lošijih bolida koje je vozio što zbog kanadske strategije gdje su u BMW-u favorizirali Kubicu ..ali na koncu.. Nick je ostao sa 8x drugih mjesta , bez pobjede.. tako mi se čini i Lando da će ostat na koncu,iako je još premlad i ima vremena pred njim,ali i ostali će pobjeđivati ( Leclerc, Sainz, Lewis, Verstappen, Russell) …
          Rusija je možda trebala bit ta utrka,ali… nije mu se poklopilo.. isto kao i Nicku Heidfeldu…
          A ova “pobjeda” nad Yukijem.. zar osmerostrukom ( 8 pobjeda ) F1 pobjedniku znači jedno P13 manje ili više ?



          1
          -1

          2
        • avalon Prikaži

          BatteryVolttas … sve znaš ali u interesu kontra komentara gudenjacicu to “zaboravljaš” ;) istina gudenjacica je napravija “grešku” … ricciardo nije jazavac/badger nego honey badger :) :)
          plasmanski gledano P 13 danielu ništa ne znači ALI za njegovu reputaciju i eventualnu ambiciju da nastavi u F 1 i to u nekom timu boljem/konkurentnijem od honda RBPT ne bi bilo dobro da ga ove sezone pobjedi yuki makar oba završili sezonu bez bodova . ako bi ga yuki u konačnici pobjedija to yukiu ne bi puno značilo ( eventualni ostanak u F 1 ) ali bi daniela “pokopalo” , moga bi ostat bez ikakvog angažmana u F 1 iako sa 34 nije star vozač .
          lando ima 24 godine i ako sve bude OK , ako bude ima volje ima pred sobom “sigurnih” 10 sezona = 200+ GP – a . nije valjda vrag da mu se nikad neće poklopit zvijezde da pobjedi . ako bi mu se to ipak desilo onda bi bija među najvećim pehistima u F 1 s obzirom na talent . uostalo treba pogledat njegov dvoboj sa leclercom (“procjenjenim” ka extra talentiranim) u monzi 2021. iako je ima nešto manje iskustva … 20ak GP – a tj sezonu . virujem da je lando kolega maxu umisto pereza da bi n akontu ima više od jedne pobjede , ne bi maxu bilo baš svejedno sa landom osim .. ako tim ne bi odredija drugačije ka u “slučaju” ricciardo Vs yuki .
          komparacija landa sa heidfeldom stoji , šteta šta odlični nick nikad nije pobjedija no nadam se da također odlični norris neće bit te i takve “sriće”….
          btw , možda mi krivo doživljavano “tituliranje” nekoga sa jazavac no to je zapravo kompliment jer jazavac , a naročito medeni jazavac ( prevedeno ) je zapravo žestok i neustrašiv borac koji se ne predaje do kraja ….



          2
          2

          0
  3. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    Koje drame oko 13.(!) mjesta. Totalno nebitna “borba” i pozicija. Tako mi je svejedno da li ce jedan s nula bodova biti ispred drugog s nula bodova. Ionako se za pare gleda momcak gdje je plasirana.
    Netko je spomenuo Mekanog, nadam se da nakon njegovog odlaska Ferrari ide na bolje sa strategijama. Sad ce abeceda planova biti u momcadi cija skracenica ima pola abecede.



    1
    1

    0
  4. Juan Manuel Fangio
    veki66 Donator Prikaži

    Stvarno se vodi rasprava oko 13 i 14 mjesta…..Tko je sta trebo i kako….



    1
    1

    0
    • Carlos Sainz 55
      2CV6 Prikaži

      Ako gledaš površno F1 onda je bitna borba za prvo mjesto i sve ostalo nije važno.
      Ali u F1 koja je filigranski sport sve je važno, narocito vozacima koji vjerovatno nikad nece stati na pobjednicko postolje.
      Ne zato što su loši, jer u F1 je 20 najboljih, nego zato što nisu i nece biti u prilici voziti konkurentan bolid.



      2
      2

      0
      • Kimi Raikkonen
        drstrain Prikaži

        U F1 nije 20 najboljih vozača i to i je problem… zato ljude (mene) ne zanima šta se događa sa vozačima u B momčadima originalnih ekipa, pogotovo ako voze godinama a nema ništa od njih



        1
        1

        0
      • Juan Manuel Fangio
        veki66 Donator Prikaži

        Negledam povrsno,pratim F1 od 94 i nikad mi nije jasno bilo kad tako vozaci iz iste momacadi se “pobiju” tako oko 13-14 mjesta ili tako nekog. Isti klinac,momcad do bodova nije dosla,a to je najvaznije. Drugo kad je borba u bodovima,ili za pobijedu. To je jasno. Ali ovo mi je cisti idiotizam,da lik popizdi jer mu ovaj nije vratio 13 mjesto….samarcina i ajd u neku manju kategoriju pa besni. Dio si momacadi,i ako dobijes naredbu,mozes rec samo “na zapovijed” i to je to.



        1
        0

        1
  5. Dan Cooper Prikaži

    Ne znam kaj se taj frustrirani agresivan klinac buni. Ovo je sad bio samo test. Šta da je bila neka veća pozicija u pitanju? Toliko o tome koliko mogu računat na njega. Ricc je bio brz skinuo je 6+ sekundi u par krugova dok se ovaj jazavac maknuo gume su mu već bile raus a i morali su puštat ove prve koji su ih prestigli za cijeli krug. Da je bio tak sposoban za volanom kao na riječima onda bi on prestigao MAG pa ne bi imali dvojbe oko toga.



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.