Okrugli stol: Hoće li Ferrari 2016. biti u igri za naslov?

Izdvojeno / Okrugli stol

Ante Vetma

Prije 8 godina 6 min 13 komentara

Kimi Raikkonen i Sebastian Vettel, Ferrari

Kimi Raikkonen i Sebastian Vettel, Ferrari

Luka Maloić

Ostalo je još nešto više od 70 dana do starta u Melbourneu i zaista se nadam da se u Maranellu radi punom parom. Želim to svim srcem jer vjerujem da samo pravo, neizvjesno i napeto rivalstvo može spasiti modernu F1. Ništa nećemo znati do prvih testiranja, ali Ferrari je napravio veliki korak naprijed ove sezone pa se nadam da može isto napraviti i ove zime. Sergio Marchionne je uvjeren da će Ferrari biti sila u Australiji pa se nadam da prvi čovjek kompanije zaista zna što priča. Ferrari je posljednju vozačku titulu osvojio 2007. godine, a konstruktorsku godinu kasnije – pravo je vrijeme da osvoje barem nešto. Mercedes i sam priznaje da se boji Talijana, ali Toto Wolff voli piliti naopako – to ne smije nikoga zavarati. Snažni i moćni će biti oboje, a nadam se da će Ferrari pronaći načina kako da smanji zaostatak kako bi nam svima olakšao gledanje utrka.

Ono što me više brine je sljedeće – veliki sam fan Kimija Raikkonena i smatram ga jednim od najvećih vozača koji su vozili F1 u posljednje vrijeme. Brine me to što taj Kimi više nije onaj iz 2005. godine. Da je u istoj formi i istim godinama rekao bih da će Ferrari nadjačati Mercedes, ali ovako nisam potpuno siguran. Kimi i dalje ima sjajne poteze i bravure, ali nekako mu nedostaje konstante. Sebastian ne može sam uloviti Mercedese.

Ivan Papak

Iako je Ferrari napravio najveći pomak u odnosu na pretprošlu sezonu, smatram da će najveća stepenica i u narednoj sezoni ostati tek „strateški cilj“. Mišljenja sam da Mercedes ima još zalihe u svojim bolidima, te da kao ekipa nisu išli na maksimum performansi koji postoje u njihovom bolidu. Ferrari treba napraviti još jedan veliki korak naprijed da bi mogao sustavno pobjeđivati Mercedese, točnije Lewisa Hamiltona, za kojeg držim da će i ove sezone biti udarna igla momčadi iz Brackleya.

Krivulja ubrzanja ekipe Mercedesa je izrazito linearna, te kao takva predstavlja najveću prednost koju uživaju nad Ferrarijem. Zbog nelinearne krivulje ubrzanje Ferrari je dosta vremena gubio na sitna proklizavanja koja im nisu omogućavala da uhvate Mercedese na izlasku iz zavoju koji su izgledali kao da kreću s lansirne rampe. Ekipa iz Maranella svjesna je mana svog „konjića“ te se nadam da će nekako barem ublažiti svoje bolesti i dati Sebastianu Vettelu (kao i u slučaju Lewisa, smatram da će Vettel biti glavni igrač ekipe iz Maranella) šansu da se bori s Lewisom. Ferrari ne mora napraviti bolid bolji od Mercedesa, mora napraviti jednak i mislim da onda imaju velike šanse jer Lewis Hamilton je pokazao da se s pritiskom izvan vlastite momčadi jako teško nosi.

Marko Rakić

Ako mislimo na konstruktorsku titulu, onda definitivno ne. Mislim da je Raikkonen kočnica za to, dok je Rosberg uvijek tu negdje oko Hamiltona. Što se tiče vozačkog naslova, mislim da bi tu stvari mogle biti prilično zanimljive. Sebastianu ne treba najbrži auto kako bi se borio za titulu, a bude li Ferrari dovoljno blizu, Mercedesovi vozači sigurno neće morati voditi brigu samo o unutarmomčadskoj borbi. Uzmimo još u obzir loše odnose između Rosberga i Hamiltona, onda imamo bingo situaciju. Jedna Belgija 2014. bi mogla napraviti raskol u garaži, i to će svakako utjecati na ionako li-la atmosferu u Mercedesu.

Čvrsto vjerujem da Ferrari može napraviti veliki pomak, ali ću ostati realan i smatrati to vrlo velikim i teškim korakom naprijed. Znamo kako su nekad bolno izgledale sezone u kojima je najavljivan pohod na titulu, pa jedna doza rezerve mora biti prisutna. Ali evo, 10 godina poslije, opet se mogu nadati čestim kombinacijama njemačko – talijanske himne i borbi za naslov.

Oton Ribić

Lako moguće. Maranello je inače znao imati povremene tmurne faze od nekoliko sezona kad se tužno provlačio kroz srednji red, ali forma koju su pokazali i razvijali u 2015. djeluje preozbiljno da bi se držala pukim slučajem. Uostalom, Ferrari je kadrovski sređen, Vettel se u njemu očito dobro snalazi, ekipa nema problema s financijama, motor i inženjering su joj dokazano dobri, tako da su joj osnovni preduvjeti za pohod na naslov 2016. bez sumnje ispunjeni. To jest, barem za vozački naslov; što se konstruktorskog tiče, gdje važnu ulogu igraju oba vozača, Ferrariju će biti važno malo razdrmati Räikkönena.

S druge strane, legitimno je pitanje jesu li svi ti preduvjeti dovoljni kroz ovih nekoliko mjeseci dostići Mercedesovu prednost – jer povremene pobjede, koliko god osvježavajuće bile, nisu dovoljne za lov na titulu. Ferrari za taj pothvat ipak treba biti praktički konstantno na postoljima i skupiti veći broj pobjeda. Ovdje bi mu išla na ruku bilo tehnički slabija Mercedesova sezona, bilo zasićenje nekog (ili obojice?) njihovih vozača. Zasad oni nisu pokazivali znakove zamora materijala, ali nikad se ne zna…

Ante Vetma

S 2014. na 2015. godinu malo tko je realno očekivao da će se Ferrari približiti Mercedesu, a ipak su im uspjeli ukrasti tri pobjede. Što se iduće godine tiče, ja se nadam da James Allison zna što radi. Budući da je u Lotusu uz vrlo ograničen budžet držao momčad na nerealno visokom nivou – nije tako nevjerojatno zamisliti da bi mogao napraviti čudesne stvari i s Ferrarijem. No, nije u pitanju samo Allison, već čitav Ferrarijev niz karika napokon izgleda dobro posložen. Nakon dugo vremena dobio se dojam da svatko zna što je njegov posao, te da ga zapravo znaju i obavljati. Nema više onakvih šlamperaja kakve smo znali ponekad viđati proteklih godina.

Ne treba se zavaravati, gotovo je sigurno da će Mercedes i u novu sezonu ući kao vodeća momčad, ali mišljenja sam da to njima nije dovoljno. U situaciji kada su dominantni – e tada oni mogu računati na dva čista naslova. No, ako se netko (Ferrari?) približi dovoljno da budu konstantna prijetnja – mislim da Mercedes nije dovoljno snažan kolektiv da to riješe bez unutarnjih turbulencija, bilo da su na relaciji Hamilton/Rosberg, Lauda/Wolff ili nešto treće. Tada bi to mogao iskoristiti Ferrari koji je ove godine od glave do pete izgledao kao dream team.

David Vidović

Jednostavno pitanje na koje nema pametnog odgovora. Za konstruktorski naslov se neće boriti, jer smatram da će Mercedes biti dominantan s oba bolida, ali su svakako u igri za vozački naslov. Sve je zapravo na njima, jer su nam već pokazali da u razvoju mogu biti brži i bolji od Mercedesa, tako da Mercedesov napredak tijekom zime neće igrati veliku ulogu, već napredak Ferrarija. Ukoliko prenesu momentum u novu godinu, ne vidim zašto se Vettel ne bi svake nedjelje borio s Mercedesima, jer realno, takvo nešto se više ne očekuje od Raikkonena.

Hoće li Ferrari iduće godine pobijediti Mercedes?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Odgovor

13 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7
    Iceman Donator Prikaži

    Pa….. Treba biti optimist. Mislim da nam ne gine jedna odlična sezona. Ferrari napokon izgleda kao momčad. Svi začini i sastojci su tu. Držim fige da Ferrari na prvoj utrci sezone u najmanju ruku bude al pari sa Mercedesom. Jedva čekam prve testove za koje se btw nadam da neće biti najuzbudljiviji dio sezone :D .


    0
    0

    0
  2. Mclaren
    raca Prikaži

    Na žalost, mislim da ne. Možda će im se još mrvicu više približiti, ali, generalno, nema šense. Prošle smo godine saznali (Bernie) da je Mercedes i prije početka uvođenja novih PJ već bio u prevelikoj prednosti. Zbog tog razloga Nijemci vrlo lako usavršavaju ionako veličanstven bolid i za to im je potrebno i manje vremena i manje resursa. Ferrari će se poboljšati, nema sumnje, i na dobrom su putu, ali još uvijek kaskaju za Mercedesom. Za druge da i ne govorim. Promjene za 2017. godinu će vjerojatno dati mogućnost drugima da se puno više približe Mercedesu.


    0
    0

    0
  3. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    je li pričamo o vozačkom ili konstruktorskom naslovu?


    0
    0

    0
  4. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Luka, vjerujem da ćemo sljedeće godine vidjeti novog Kimija zbog push.roda, pošto mu prošli koncept prednjih sunspenzora nikako nije išao na ruku. No bez obzira mislim da neće biti nikad predaleko od Vettela što se bodovno tiče ako bude sve šljakalo u njegovom dijelu tima.

    Ivan P., koliko sam čuo iz Wolfinih usta (ili možda Laudinih) Mercedes sljedeće sezone pokušava napraviti revoluciju, jer smatraju kako evolucija neće biti dovoljna u borbi protiv Ferrarija. Ako to uzmemo u obzir Ferrari i Mercedes bi mogli biti u istom šitu.. uhodavanju novih berbenlebi. Nadam se da će Ferrari u tom slučaju pokazati bolji par cipela, u skladu novom trendu u ekipi nasprem ostalih (poučeno prošlom sezonom)

    Marko, Hamilton nije tako tvrd orah kao što se misli. To vidimo i ovim krajem sezone za kojeg (navodno) mu ne leži novi “koncept” bolida od onog vremena kad su postrožili pravila pritiska guma. Hamilton je jako osjetljiv na neke promjene, bilo po privatnooj ili tehničkoj naravi. Sljedeća sezona bi mogla za njega biti jedna od težih. Cijenim tvoj oprez što se tiče konstruktorskog nasova, no ako Vettel dobije vozačko prvenstvo skoro sam siguran da će biti i konstruktorsko.

    Oton i Ante, moram priznat da nemam što dodati osim da vam se ostvare nagađanja. Također smatram kako je Ferrari postavio nenadj.. strukturu u timu koju nije imao podosta vremena. Financije rastu, a, u kriznim situacijama funkcioniraju bolje nego itko.. svjetlila im se budućnost. ;)

    David, ako Vettel bude bio u borbi za naslov to također vuče i prekid Mercedesove dominacije. Kimi je uglavnom bio iza Vettela prošle sezone, ako izuzmemo timske greške i pokoju njegovu.. stoga ako bude sve po inerciji o kojoj pričaš itekako je sve moguće, u suprotnom ni Vettelova borba za naslov ni Ferrarijev konstruktorski.


    0
    0

    0
  5. F1zaljubljenik0211 Prikaži

    Tako bi volio da se iduće sezone Kimi probudi i bude bolji od Vettela ili barem jednak te začepi usta svima koji ga konstantno podcjenjuju. No, možda je to samo sanjarenje mene kao dugogodišnjeg Kimijevog navijača. Svejedno, odličan članak i redizajn općenito. Puno sreće u 2016.!


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.