Baš kada se svima činilo da će F1 napokon postati popularni sport u svijesti Amerikanaca, opet se ukazao crni oblak nad sudbinom ovog sporta na novom kontinentu. U 2016. godini, Haas F1 ostvarit će debitantski nastup, kao prva američka ekipa u F1 od 1977. godine. Uz to, Alexander Rossi bi mogao biti iza volana potencijalno konkurentnog Manora kojeg će pokretati Mercedesov motor. Amerikanci će sve to moći pratiti preko NBC kanala i nemojmo zaboraviti zapanjujuću stazu – Circuit of the Americas (COTA) u Austinu – Texas.
Na prvu, sve izgleda idealno za gledatelje i navijače preko bare. Ranije ove godine, Eric Dexheimer – novinar i istraživač, objavio je vijest kako država smanjuje sredstava predviđena za održavanje utrke (COTA-e) za čak 20%. Bobby Epstein – prvi čovjek organizacije COTA-e, na to je reagirao ovako: “Koristeći tehnički rječnik, mislim da smo sj*bani.”
Kada je FIA, upravljačko tijelo Formule 1, objavilo kalendar za 2016. godinu, ranije u prosincu prošle godine, VN SAD-a je bila na njemu jer su dogovori postignuti s promotorom već ranije.
“Prognoze su teške. Znali su točno koliko će ih to stajati kada su potpisali ugovor s nama. Znali su da će morati izgraditi stazu i koji su troškovi održavanja utrka”, rekao je Bernie Ecclestone novinarima “Auto Motor und Sporta” prošli tjedan kada su ga upitali o budućnosti utrke u Austinu.
Na kraju krajeva, glavešine F1 moraju znati žele li biti igrači na tom tržištu ili ne. SAD još pamti gumarski fijasko na Indianapolisu i ponovni nestanak VN SAD-a sa scene neće proći bajno. Financijski problemi COTA-e mogli bi se prevladati ako Bernie spusti cijenu koju svaki organizator mora platiti kako bi ugostio utrku. Bit je u tome što F1 mora znati koliko im je važna utrka u SAD-u, bez obzira na potpisan ugovor.
Primjerice, staza u Monaku ponekad ima povlaštene uvjete oko plaćanja jer je nezamjenjiva u kalendaru F1 – pitanje je samo u tome koliko je važno tržište SAD-a. Na prvu, svatko bi pomislio da je najveće tržište svijeta nezaobilazno za F1, ali u proteklim godinama, Bernie je demonstrirao kako za njega nema mnogo nedodirljivih staza. Samo prije 10 godina ne bi bilo moguće zamisliti F1 kalendar bez VN Francuske. Ali, problemi s novcem su udaljili europsku silu iz kalendara na kraju 2008. godine.
Nikako na zelenu granu
Priča o F1 i SAD-u je duga i stalno se ponavljaju isti problemi, neispunjena obećanja i razočaranja. Problemi su mnogo dublji i stariji od Indianapolisa 2005. godine.
1959. godine financijski krah staze u Sebringu, Floridi prenio se i na stazu u Riversideu, California godinu kasnije. Počele su glasine o uličnoj utrci u Miamiu 1961. godine. Ovu vijest je prenio čak i New York Times. Utrka u Miamiu se, naravno, nikada nije održala već je otišla u Watkins Glen i tamo se zadržala 20 godina.
Ova utrka u Miamiju zvuči poput obećanja navijačima o stazi u New Yorku ili New Jerseyu. COTA je u prvim godinama bila sjajno posjećena i zagrijala je Amerikance do te mjere da je Gene Haas odlučio isprobati svoje vještine u F1 kako bi pratio trend svojih sugrađana. Kako će se on osjećati ako ostane bez domaće staze odmah nakon ulaska u F1? Uglavnom, sigurno na takvo što nije ni u snovima pomislio.
“Mislim da se baza ljubitelja F1 u Americi širi. Ali, mislim da F1 neće postati značajniji sport samo uz američku momčad ili američkog vozača – za potpuni uspjeh F1 u SAD-u potreban je uspješan američki vozač ili momčad”, rekao je Rossi, prvi Američki F1 vozač nakon Scotta Speeda 2007. godine.
Ako želi zadržati VN SAD-a, Bernie mora spoznati jednu stvar – došlo je vrijeme da i on Amerikancima nešto pokloni.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U zadnje vrijeme puno previse toga je u opasnosti u f1
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se, mislim da mnogo stvari preuzima primat iz neopravdanih razloga.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma tamo je NASCAR glavni kakva F1.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ništa nije sveto (nurburgring, magny- cours) sve je bruto i neto…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
treba napomenut i da je (sad već) prošle godine bila jako loša posjećenost. najviše zbog lošeg vremena, mada se i publika malo zasitila + skupe karte + parking karte i utrka u meksiku.
0
0