Okrugli stol: Tko vas je neugodno, a tko ugodno iznenadio u 2023.?

Okrugli stol

Pulsmedia portal

Prije 6 mjeseci 9 min 18 komentara

Lovro Andraka

👎 George Russell

Najneugodnije me iznenadio George Russell koji je i sam priznao da mu je ova “zbrčkana” sezona bila jedna od najgorih u karijeri. Nakon iznimno konzinstentnih visokih rezultata u 2022. koje je okrunio pobjedom u Brazilu, pao je s 8 na samo 2 podija ove sezone, dok ih je njegov timski kolega osvojio 9, a tu su i neforsirane greške u Kanadi i Singapuru koje su mogle biti podiji. Ukratko, bez obzira na to što je Hamilton digao formu u odnosu na 2022., Russell je postavio viša očekivanja. Među ekipama je najviše razočarala Alfa Romeo koja je u blijedoj sezoni doživjela najveći pad u odnosu na prošlu godinu.

👍 Lando Norris

Pod ugodno vozačko iznenađenje nominiram Landa Norrisa. Ne mogu reći da je bilo ikakvih drastičnih iznenađenja, stoga tu može biti različitih odgovora, ali Norrisa biram jer je poprilično suvereno zadržao svoju dominantnu poziciju unutar McLarena. Piastri je debitant koji se godinu dana uopće nije utrkivao i jasno je da ovo nije njegov vrhunac, no pokazao je znakove ozbiljne brzine. Unatoč tome, Norris se uspješno nametnuo kao broj 1 u ekipi u svim segmentima, s dvostruko većim brojem osvojenih bodova. Kod momčadi bih titulu ugodnog iznenađenja podijelio između McLarena i Aston Martina – McLarenov nevjerojatni skok usred sezone očekivali su samo Mika Hakkinen i Ante Vetma, a iako je odmakom sezone Aston Martin pokvario rani dojam, peto mjesto s osam podija i dalje je veliko iznenađenje nakon prošle sezone.


Luka Gregorić

👎 Logan Sargeant

Logan Sargeant ovu je sezonu završio na 21. mjestu u bodovnom poretku vozača što za vozača koji je odradio punu natjecateljsku sezonu nikako nije dobar znak. Ispred njega s bodom više našao se Liam Lawson koji je odradio svega pet utrka u sezoni za jednako nekonkurentni AlphaTauri. Još ako k tome dodamo činjenice da je jedini osvojeni bod za Sargeanta došao tek nakon diskvalifikacije dvojice vozača koji su završili ispred njega, te da je vozač koji je svojoj momčadi napravio najveći račun razbijanjem svog bolida, možemo zaključiti da je mladi Amerikanac imao sezonu za zaborav. S obzirom na njegovu juniorsku karijeru, u kojoj se 2020. godine sve do zadnje utrke borio za prvenstvo Formule 3 protiv Oscara Piastrija i ovogodišnjeg prvaka Formule 2 Thea Pourchairea, te u kojoj se 2022. godine u Formuli 2 pokazao kao ravnopravan već spomenutom Lawsonu, dojam je da Amerikanac može bolje i da nije kategorija Mazepin. No, od dojma se ne živi pa će Sargeant morati ozbiljno poboljšati svoje vožnje iduće sezone da dokaže da tome nije tako.

👍 Fernando Alonso

Ako izuzmemo svemirskog Maxa Verstappena, generalno najbolji dojam svojim vožnjama ove sezone ostavio je Fernando Alonso. Lijepo je bilo gledati starog vuka kako grabi podije u prvom dijelu sezone koji je time pokazao da ima još vatre u njemu ako ono u čemu sjedi ima brzine u sebi. U drugom dijelu sezone brzine u Aston Martinu je velikim dijelom nestalo, no vožnje su i tada bile uglavnom korektne s par naglasaka kao što borba s Perezom i naknadno osvajanje trećeg mjesta u Brazilu. Dok je Aston Martin kao kamen pao na peto mjesto u poretku konstruktora, Alonso je na bodovnoj tablici vozača uspio iza sebe zadržati oba vozača Ferrarija, oba vozača McLarena te jednog vozača Mercedesa što je nešto u što bi se malo tko kladio prije početka sezone.


Andro Rak

👎 Lance Stroll, Sergio Perez, Kevin Magnussen

Najveća razočaranja su definitivno Stroll koji je daleko, predaleko od svog momčadskog kolege. Zatim Perez koji ima pored sebe vrhunskog vozača, ali i dalje je sramotno zaostajati toliko u istom bolidu. Za kraj bi dodao Magnussena koji je u kvalifikacijama često puno zaostajao za Hülkenbergom koji je pokazao odličnu formu. S obzirom na to da je Danac prošle sezone bio u momčadi, a Nijemac došao s kauča, moram priznati da je razočarao jer bi bodovna razlika bila još veća da Haas ne pojede gume nakon prvog kruga utrke.

👍 Aston Martin

Najveće iznenađenje je zasigurno ekipa Aston Martina koja je ostvarila nevjerojatan napredak u odnosu na prošlu sezonu, a pogotovo u rukama što starijeg to boljeg Fernanda Alonsa. Iako, drugi dio sezone je bacio malu mrlju na fantastičan start sezone. S druge strane, dogodilo se još veće iznenađenje u vidu McLarena sa strelovitim rastom forme tijekom iste sezone; fascinantno. Za kraj bilo bi vrijedno dodati i AlphaTauri (po zadnji puta) s vrlo dobrim napretkom u završnici sezone.


Luka Softić

👎 Lance Stroll

Na kraju polusezone moj odabir za najveće razočaranje bio je George Russell. Imajući na umu za njega katastrofalan rasplet na VN Singapura zamalo sam potvrdio svoj polusezonski odabir i u ovoj prigodi. Ipak, ako se  izuzme Singapur, Russell se u drugoj polovici sezone trgnuo i počeo nizati bolje rezultate čime se u prosjeku donekle približio razini izvedbe kakvu je uredno demonstrirao momčadski kolega Hamilton. Prema tome, moj glas za najveće razočaranje sezone ide Lanceu Strollu. Od njega ionako nisam imao velika očekivanja, ali izgubiti 24-4 u kvalifikacijskim omjerima (uključujući i sprint) te 17-3 u utrkama (isključujući utrke u kojima je jedan od vozača momčadi odustao) je zaista otužno. Ovdje se ne radi o novaku kao što je Sargeant ili Piastri, već o iskusnom vozaču s već sedam sezona iskustva, a da stvar bude gora, pomeo ga je vozač koji mu može biti tata (šteta što nije). Iako se taj vozač zove Fernando Alonso, za ovakav učinak nema opravdanja. Možda bih još i sažalio Strolla da je završavao utrke barem u blizini svog momčadskog kolege, no dok je Alonso osvajao podije, Stroll je redovito završavao izvan bodova. Dodatno me zasmetalo i Strollovo ponašanje izvan staze – otresiti i prema novinarima bezobrazni medijski istupi uz izliku nezadovoljstva postignutim rezultatom, brecanje prema djelatnicima u vlastitoj momčadi i općenito iskazivanje nepoštovanja prema profesionalnom miljeu vezanom uz sport, a samim time i publici, zatim reportaže da su Strolla u mladosti na karting treninge dovozili helikopterom, bez obzira što je staza za treniranje bila u neposrednoj blizini njegovog doma i slične anegdote dovode me do zaključka da ovakvoj ličnosti nije mjesto u F1. Kao još jedno razočaranje sezone moram navesti momčad Alfe Romeo koja se ove sezone nije istaknula ama baš po ničemu – jedva da sam primijetio da se i oni utrkuju.

👍 Fernando Alonso

Yin Strollovom Yangu, Fernando Alonso je za mene najveće ugodno iznenađenje sezone. Popularni odabir većine čitatelja ovog portala zaslužio je da ga se istakne i u službenom kontekstu, budući da nam je svima, voljeli ga ili ne, učinio sezonu 2023. zanimljivijom i to barem za 30%. Nakon nekoliko godina izbivanja iz sporta, poluuspješnog povratka u momčad Alpine (usudio bih se reći i neuspješnog da nije bilo izvedbe u Mađarskoj i Kataru iz 2021.) i zaboravne 2022., ove sezone nismo imali velika očekivanja – kako od Aston Martina, tako ni od Alonsa. Međutim, najiskusniji Španjolac nas je početkom sezone potpuno neočekivano razgalio višestrukim osvajanjima podija i podsjetio na svoje najbolje dane. Pogrešan smjer u razvoju bolida sredinom sezone prekinuo je nostalgiju, ali je Fernando ipak uspio smoći snage na odabranim stazama odraditi jako dobar posao. Posebno valja izdvojiti epsku borbu za posljednju stepenicu na podiju u Brazilu s Perezom, a koja je svoj rasplet dobila tek pregledom fotofiniša. Nadam se da će nas ovaj velikan sporta nastaviti zabavljati na jednak način još dugi niz godina, a posljedično i iritirati kolegu Vetmu.


Ante Vetma

👎 George Russell

Razočarali su mnogi, ali se tu sigurno ističe ove godine uvjerljivo drugi vozač Mercedesa. Lewis Hamilton znao je izgledati mlako, ponekad i šeprtljavo u duelima, ali svejedno je uvjerljivo porazio indisponiranog Russella. U komunikaciji s medijima i dalje je bio sebi svojstven robotić, ali kad su rezultati loši onda to više ne odaje dojam preciznog brzog monstruma kao prošle godine nego dosadnjakovića s “ova utrka oslikava moju cijelu sezonu” floskulama. Russell bi tako trebao znati da se na lovorikama može spavati samo od vikenda do vikenda, te slava od prošle sezone i pobjeđivanja sedmerostrukog prvaka u rookie sezoni s novom ekipom sad više ne znači ništa. Isporučivati mora svake sezone, svakog vikenda.

👍 Aston Martin

Aston Martin bi mogao ići u jednu i u drugu kategoriju, ali ako se držimo strogo termina “iznenađenje” onda je možda prigodnije da upadne u ovu pozitivniju. Čak i nakon što su predsezonska testiranja pokazala da se guraju negdje pri vrh – i dalje je bilo prilično nevjerojatno da će tek tako napraviti ogroman skok nakon onog na što su ličili prošle godine. Stručnjaci sa staze su komentirali da bolid izgleda dobro, da dozvoljava vozačima pritiskanje u zavojima i da obećava, ali navike su zeznuta stvar i priznajem da Aston Martin nisam vidio više od sredine poretka. Kasnije se pokazalo da su zakazali u razvoju kroz sezonu i od redovitih osvajača podija s Fernandom Alonsom pali su u borbu za tu i tamo koji bod, ali svejedno – prvi dojam bio je jako ugodno iznenađenje.


Tko je po vama najugodnije, a tko najneugodnije iznenađenje sezone?


Odgovor

18 komentara

  1. Niki Lauda
    zelot Donator Prikaži

    Russell i Perez!!



    1
    0

    1
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Sve mi je bilo ugodno, a kao najugodnije iznenađenje mogu izdvojiti redare na treningu u Las Vegasu skupa sa čelnicima FIA-e



    2
    1

    1
  3. Charles Leclerc 16
    mGT_ZG Prikaži

    Najveće razočaranje je Ferrari, opet nisu napravili konkurentni bolid.


    0
    -3

    3
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Ma nemoj ih baš tako jako kritizirati.
      Imaju oni svojih mana ali one su zoni taktika…
      Ne možemo baš gledati bolid kao smeće ako nije najbolji.
      Bolid je dobar i spreman je bio se boriti sa svima osim sa R.B.
      R.B. su smislili rješenja koji drugi nisu i napravili veliki korak naprijed.
      Dovoljno ti je vidjeti koliko se bolidi unaprjeđuju po sezoni kada su stavili nova pravila.
      Svi su po ravnim dijelovima skakutali kao zečići.
      Uopće mi nije jasno kako si vozači nisu kičmu slomili.
      Od drugog dijela te sezone, a pogotovo ove sezone niti jedan bolid više nije poskakivao.
      Čim bi malo počeo poskakivati na treningu vozač bi javljao u boks – ne valja.
      Koliko su bolidi blizu vidjelo se na utrci kada su Mercedes i još njih par previše spustili bolid – previše znači u milimetrima.
      S tih par milimetara su odjednom mogli pratiti R.B..
      Srećom nije vrijeme Schumaherovog Ferrarija ili Hamiltonovog Mercedesa kada su doslovno s 10/20% manje snage da uštede motor mogli osvajati prva mjesta.



      3
      2

      1
    • Michael Schumacher
      darkool Donator Prikaži

      Ne bih baš rekao potpuno razočarenje. Jedini su oni uspjeli pobijediti ove godine od ostalih ekipa. Imali su naravno svoje taktičke boljke i zbog toga nisu uspjeli izvući maksimum iz njega. Ovu sezonu su svi imali te neke uspone i padove sem Red Bula, s tim što bih Singapur nazvao anomalijom. Ne znam šta im tamo bi, ali ove sezone su imali najkonstantniji bolid od svih, a u maksovim rukama je bio nezaustavljiv. Nadam se da sledeća sezona neće biti ovakva, jer nema svrhe da se gleda



      1
      -1

      2
      • Flavio Briatore
        Unwoken European Prikaži

        Imamo super grid i ne razumijem te. Istina Max je prvak laganini, ali sve iza njega je teška lutrija. Aston, Mclaren, Mercedes, Ferrari. Teško je bilo prognozirati poredak top 5. Ponavljam, da Max je prvi, ali tko je drugi, treći, četvrti, peti ?



        4
        2

        2
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Pa napokon čovječe.
          Pa ne zanima nas valjda samo tko će biti prvi?
          Imali smo 5 Timova 10 vozača koji su se žestoko borili na vrhu.
          Jedino se R.B. odvojio.
          Svi ostali su se borili za svoje pozicije do zadnjeg kruga zadnje utrke.
          Pa već dugo godina nije bilo ovakve zanimljive sezone.
          A baš se ne sjećam kada je bilo 5 momčadi koje su mogle osvojiti utrku. Ako i maknemo R.B. ostaje 4 momčadi koje su se borile na nož.
          Uživao sam u sezoni.
          Jedino mi je žao što se SKY sport ponovo koncentrirao samo na Hamiltona i Mercedes, pogotovo u drugom dijelu sezone pa smo ostali zakinuti za puno žestokih borbi oko njega.
          Ok možda mi je prošlo vrijeme kada sam bio navijač neke momčadi ili vozača.
          Sada uživam u borbama bilo za prvo treće peto ili deseto mjesto.
          Uživam u borbama najboljih vozača u najboljim bolidima.
          Uživam u Formuli 1



          3
          2

          1
  4. Michael Schumacher
    darkool Donator Prikaži

    Neugodno me iznenadio Russell, jer sam očekivao više u odnosu na prošlu godinu, pa i Perez. Već je u članku navedeno zbog čega. A ugodno iznenađenje, naravno Aston Martin ili, recimo tako, fernandova polovica :).


    0
    0

    0
  5. Jordan Forever Prikaži

    Po meni palac dolje Loganu Sargeantu, a od ekipa Haasu.
    Palac gore za Fernanda Alonsa, a od ekipa McLarenu.



    1
    1

    0
  6. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Meni je najveće razočarenje vodstvo RBa jer su nam uskratili duele dva vrhunska vozača u najboljem bolidu ikad. Imali su sve potrebno da nam priušte Senna-Prost godinu.

    Ugodno me iznenadio Alonso ne zato što nisam znao da zna voziti već kako i s 42 godine ima želju i znanje za pobjedama.



    2
    -1

    3
    • Flavio Briatore
      Unwoken European Prikaži

      Ne bih rekao da timovi žele situaciju kao Prost Senna. Da sam šef ekipe htio bih situaciju kao Michael i Rubens. Da se bez ikakvih pogovora zna tko je vozač broj 1. I da taj vozač broj 1 iz utrke u utrku opravdava svoju poziciju. Primjerice kod Leclerca mi se ne sviđa što često ima situacije kada ne opravdava nekakvu buduću situaciju da ga Ferrari gura kao vozača broj 1. Previše zajeba ima pa onda drugi vozač Sainz ispadne kao netko tko ima 10x više inteligencije. Zapravo nekako mi se čini s obzirom kakav je Ferrari danas da bi im superiorni bolid dao situaciju kakvu ti želiš.



      2
      1

      1
      • Chequered Flag
        AnteF1 Prikaži

        Naravno da ne žele. Ja želim jer sam gledatelj. Kao gledatelj koji plaća pretplatu svaki ću put izraziti nezadovoljstvo umjesto razumijevanja za njihovu timsku politiku.


        0
        -1

        1
  7. Mclaren
    raca Prikaži

    Russell neugodno. Vožnjom i ponašanjem na stazi, a box McLarena ugodno. U prvih deset najbržih mijenjanja, šest je njihovih, uz, naravno, svjetski rekord 1,80 sek.



    1
    1

    0
  8. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Definitivno Alonso. Zahvaljući njemu Aston Martin je postao iznenađenje.
    Ferdo ima i najbolji omjer od onih vozača koji su svoje momčadske kolege potukle sa duplo više bodova.
    Strollu fali 29 boda da bi dostigao pola Alonsovih ukupnih bodova.
    Piastriu 5,5 do pola ukupnih Landovih i
    2,5 boda fali Perezu do pola od 575 Maxovih bodova.

    A razočaran sam zbog Maxa.😂
    Činjenica da čovjek “ubije” močadskog kolegu, koji je završio ukupno drugi u sezoni za više od pola bodova je razočaravajuća za naredne sezone. 😁


    0
    0

    0
  9. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    Rekao bih McLaren u obje kategorije.

    Kada je sezona krenula , najneugodnije iznendanje je defitivno bilo da je McLaren najlosiji bolid na gridu.
    Isto tako , definitivno najugodnije iznenadnje je “dizanje” istog tog McLarena. Da je od najlosijeg bolida u dosta utrka bio nedvojbeno drugi najbolji bolid. Sta je fantasticno , i rijetko videno u jednoj sezoni Formule 1.



    2
    1

    1
  10. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Iznenađenja
    👍 Aston i Mclaren
    -Alonso, imam oduvijek visoko misljenje u njemu pa ne toliko, ali svejedno, s obzirom na godine impresivnije nego sam se nadao…
    -Norris, znao sam da je izrazito brz, a pokazao mi i zrelost i mirnocu, ne uvijek, ali bit ce kad bude trebalo
    – Sainz, blize Lec nego sam mislio da moze, odlican u borbama, agresivan, inteligentan
    – Albon, odlican bolji nego sam se nadao. Tsunoda također
    – Piastri mi pokazuje znakove zasto je bila tolika “buka” oko njega/talenta. Nevjerojatno hladnokrvan i miran. (Pre)velik zaostatak za kolegom pripisujem rookie sezoni i vrlo vrlo jakom Norrisu

    👎 Perez, Russel, Stroll, De Vries
    Za sve navedene mislim da su bolji nego su pokazali, pogotovo za Per i Russ.
    Neobjašnjivi su mi ti “padovi” u F1, tipa Ricciardovi…
    Uvjeren sam da mogu bolje. Bit ce neki spoj “brutalnih” kolega i psihe + detalja u postavkama bolida, razvoju i hendlanju sa svojom stranom ekipe, detalji s kojima se bore kroz sezonu, na štoperici znace sitno (par desetinki) ali se kroz sezonu razviju na puno vise, pa tako i u statistici…



    3
    3

    0
  11. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Pa najugodnije me iznenadio Sainz jer je većinu sezone bio ispred Leclerca te je donio jedinu pobjedu Ferrariju u sezoni u Singapuru i to tako što je sam sebi odredio strategiju . Čista desetka za Singapur dok je Leclerc po običaju brz tek u kvalifikacijama a u utrci se izgubi … Samo pukom srećom, tj,Nesrećom za Saizna, uspio je bodovno završiti ispred Španjolca..
    Najneeugodnije iznenađenje je Russell koji se totalno srozao i pokazao nam je da ipak nije nikakav materijal za prvaka… Lewis ga je baš uništio u utrkama



    3
    3

    0
    • Ferrari
      sfzd Donator Prikaži

      A Leclerc nije pukom nesrećom solidan broj bodova izgubio kroz sezonu? U Sainzovoj pobjedi u Singapuru ipak ima nešto i Lec-ovih soft guma. Broj podija i pole-a u sezoni je na Lec-ovoj strani. Sainz je stvarno u jednom dijelu sezone izgledao kao da mu je race pace konstantniji i nešto bolji od Lec-ovog (jel odnos prema gumama ili nešto drugo). Nakon nadogradnji u Suzuki ipak se stvar vratile na Lec-ovu stranu. Nerazmjer njegovih pole pozicija i konačnog rezultata u istim utrkama nije njegova krivica nego nemogućnosti bolida da drži race pace. Naravno, to na gledatelje uzrokuje antiklimaks i stvara lošiji dojam o vozaču.



      2
      2

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.