FIA stoji iza sustava provjere bolida: Nemoguće je provjeriti svaki parametar svakog bolida

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 8 mjeseci 3 min 6 komentara

Sustav provjere bolida došao je pod povećalo javnosti nakon VN SAD-a te diskvalifikacije Lewisa Hamiltona i Charlesa Leclerca – prevelika istrošenost ploče na podnici detektirana je na njihovim bolidima, a ploča je provjerena još samo Maxu Verstappenu i Landu Norrisu.

FIA provodi niz provjera bolida nakon utrke, no određene dijelove provjeravaju samo nasumično odabranim bolidima na toj utrci. Mišljenje mnogih, uključujući i nekih vozača, je da su se takvim pristupom neki vozači uspjeli izvući s jednako ilegalnim bolidima.

“Možda sam i ja imao ilegalan bolid, nikad se ne zna”, rekao je Nico Hülkenberg.

Na službenim stranicama FIA-je objavljen je članak u kojem pojašnjavaju zašto smatraju da je trenutni sustav ispravan.

“Niz nasumičnih provjera provodi se svakog vikenda na različitim dijelovima bolida.”

“Ovakav proces koristi se desetljećima i postoji kako bi se osigurala usklađenost s pravilima na temelju činjenice da momčadi uoči utrke ne znaju koji će se dijelovi kojih bolida pregledati, osim standardnih provjera koje se provode nad svakim bolidom svakog vikenda (poput uzorka goriva koji se uzima iz svih bolida nakon svake utrke).”

Naglasili su kako se provjere provode u ograničenom vremenskom periodu između kraja utrke i trenutka u kojem se bolidi moraju vratiti momčadima radi rastavljanja i transporta na lokaciju iduće utrke te da je nasumični odabir zato najbolja opcija.

“Iako se provodi niz različitih provjera, nemoguće je provjeriti svaki parametar svakog bolida u kratkom vremenskom roku koji je dostupan – to se posebice odnosi na uzastopne trkaće vikende kada se rokovi transporta moraju uzeti u obzir.”

“Zato je proces nasumičnog odabira niza bolida za provjeru nakon utrke kroz razne aspekte pravilnika toliko vrijedan. Svaka momčad svjesna je da je moguće da bude odabrana i razumije da je šansa za otkrivanje nepravilnosti velika.”

Dodano je da FIA ne provodi provjere samo neposredno nakon kvalifikacija i utrke, već postoje i dodatne provjere između kvalifikacija i utrke te detaljne i invazivne provjere unutarnjih komponenti koje traju duže od standardnih.

“Kao i sve u Formuli 1, proces je evoluirao i poboljšan je kroz godine kako bi postao najstroža i najtemeljitija metoda nadzora nevjerojatno kompleksne trenutne generacije F1 bolida, s ulogom sredstva odvraćanja koje je ostvarivo u praksi unutar logističkog okvira trkaćeg vikenda.”

Ploča podnice nije provjeravana nijednom bolidu još od VN Singapura, kada je to pregledano na bolidima Maxa Verstappena i Fernanda Alonsa, a popis pregledanih dijelova javno je dostupan nakon svake utrke. Popis s VN SAD-a možete pročitati ovdje.


Odgovor

6 komentara

  1. Charles Leclerc 16
    mGT_ZG Prikaži

    Ma nemojte kenjat, kolko vam vremena treba za izmjerit podnicu ? Ovo je postalo takva lakrdija da to nije istina.



    4
    3

    1
  2. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Ne vidim nikakav problem u nacinu na koji se ovo radi. Bitno da provjerava stalno i da je sve na shuffle od fokusa pregleda do izbora vozaca.
    Previse je bitnih detalja na bolidoma da bi se bas sve pregledavalo na svakom bolidu i svaki vikend.
    Vjerojatnost da ce bas vas izabrati za neku od kontrola je velika i rizik za namjerno zaobilazemje propisa je prevelik i mocadi ce uvijek nastojat ostat sa dobre strane tehnickog pravilnika.
    Price da je mozda ovaj ili onaj nekad na nekoj utrci bio nelegalni su bajke za luzere.



    6
    6

    0
  3. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Ovo je, u najmanju ruku, zaista smiješno opravdavanje FIA-e učesnicima (i fanovima) u F1, koja već desetlječima barata nezamislivim financijama i mogućnostima, koje omogučava današnje stanje tehnologije. FIA još dandanas koristi naćine kontrole kao pred pedesetak godina koji je odavno postao potpuno netrasparentan obzirom na količinu love koja je u pitanju. Oni bi se bavili izvlačenjem brojeva (LOTO….?)……smiješno! Zaboravih….i prate, između ostalog, drmanje vozačeve glave tijekom vožnje. …e moj J. Bauer. Što se primate posla, kojeg uopče nemožete korektno i pravedno obavljati?



    2
    1

    1
  4. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Nasumični odabir je bolji jer se na taj način može pogodovati nekome. Kao npr nasumično vaganje neposredno pred kišu na kvalifikacijama ne znam koje godine je doživio Vettel. Svi se spremaju za vožnju a oni njega idu vagat i ono s noge na nogu. Sad zamislite da je Ham u borbi za naslov ili Leclerc ili netko treći i onda kednog pregledaju a npr konkurenciju ne. Npr velika vjerovatnost je da su u momčadi bolidi slično podešeni. Pa je isto tako vjerovatno da su kolege vozili na nizem ride hightu . Shodno tome i grbavosti staze je moguće da su i oni nelegalni. Apsurd je tim veći da se zadnjih 10 godina Mercedesu gledalo svašta kroz prste a onda diskvalifikacija za ovo. Npr manje bi me čudilo da su 2013 bili diskvalificirani iz prvenstva. Meni je svaki nasumični test nekoga samo jedan od mogučih alata manipulacija rezultatima. Kao i puštanje SC odmah nakon sudara ili nakon što netko prođe kraj boksa



    2
    1

    1
  5. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Najviše sam mrzio na poslu kada bih zatražio neko unapređenje od softwerske firme, a odgovor je “to je nemoguće”
    Moj bi odgovor njima bio “Slijedeći”
    Ništa nije nemoguće. Stvar je samo novaca koliko želiš uložiti u neki projekt.
    Rekao sam ima FIA para.
    Najniže unapređenje je da zaposle još 10 – 20 inženjera na taj posao.
    Međutim danas, zapravo cijelo ovo stoljeće u vremenu posvemašnje digitalizacije ispali bi “paceri”

    Vladaju sportom koji je sam zapravo borba unapređenja do savršenstva, a sami sebe nisu u stanju unaprijediti.
    Zamislite recimo da Mercedes ili… odustane od borbe jer je “nemoguće” biti brz kao R.B.

    To je tako u svakoj firmi koja nema konkurenciju u svome poslu na tržištu.
    U ovom slučaju nemaju lokalnu konkurenciju.



    4
    3

    1
  6. Dee-Lite Prikaži

    “Problem leži u tome da je nemoguće provjeriti sve. Nijedna ekipa ne želi voziti ilegalan bolid, tako da ga nitko namjerno tako ne postavlja. Te nasumične provjere ponekad uhvate top četvorku, ponekad sredinu grida, nekad one sa začelja, tako to ide. Ne možete provjeriti svaki dio na svakom bolidu jer bi onda trebalo još 100 ljudi raditi taj posao.”

    Ovo su riječi izvjesnog M.V. (26), ali što on zna – on je plaćen da vozi a ne da mjeri podnice.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.