Williamsove performanse i Sargeantov prvi bod

Analiza

Andro Rak

Prije 8 mjeseci 5 min 2 komentara

x1
x1
x1

Prošlotjedna utrka u Austinu je bila povijesna za jednog vozača. Naravno riječ je o vozaču koji je nastupao na svom domaćem terenu te ujedno ugrabio posljednji bod na utrci. Zahvaljujući Sprint vikendu i pokojoj iskri viška to je doznao tek nekoliko sati nakon što je jedan u nizu Hamiltonovih motivacijskih govora dobio loš završetak, a s druge strane se Leclerc prometnuo u prominentnog nasljednika Fernanda Alonsa u vidu skupljanja loše sreće.

Međutim nećemo sada pričati o Hamiltonu, Leclercu, Alonsu već ćemo jedan članak posvetiti i novom Američkom osvajaču bodova, prvog nakon Maria Andrettia te Williamsu.

Opće je poznato kako je do sada Albon šamarao Sargenta na svim poljima, počevši od kvalifikacija, utrka, sprinta, sprint shootouta pa vjerojatno bi priča bila ista i da se uvede obrnuti grid, prskalice i što već sve nije u repertoaru novih/starih pravila/vlasnika F1 prava i FIA-e. Ipak na kraju utrke kada se uračuna Albonovih 5 sekundi kazne zbog prekoračenja granica staze, Logan je zaostao za svojim momčadskim kolegom samo 1.284 sekunde. Oba vozača Williamsa su bila na istim strategijama, a Sargeant se stalno nalazio mjesto do dva iza Albona.

Kako ne bi ostali samo na pustim riječima i jednom brojčanom zaostatku, pogledajmo detaljnije u brojke.

Za početak ukratko objasnimo što sljedeći graf predstavlja.

Graf prikazuje vremena svih krugova vozača, osim onih u trenutku odlaska u boks i izlaska iz boksa. Također, u slučaju pojave Safety Car-a, Virtual Safety Car-a ili crvene zastave ti krugovi neće biti uzeti u obzir izračuna race pace-a. X-os predstavlja broj krugova utrke dok Y-os reprezentira vrijeme kruga u zapisu minute:sekunde. Kružići označavaju vrijeme određenog kruga, a svojom bojom prikazuju komponentu gume, dok su oznake PIT, SC, VSC i RED skraćenice za odlazak u boks, Safety Car, Virtual Safety Car i Red flag, naznačene za određene krugove.

S desne strane u tekstualnom obliku prikazano je vrijeme provedeno u boksu po svakom zaustavljanju te koliko je vozač imao izleta sa staze uz prikazan točan krug i zavoj. Taj dio je vidljiv i s crvenim x-ićem u krugu na grafu. Što se stintova tiče, navedeno je kolika je prosječna brzina kruga po stintu te koliko krugova je odrađeno na svakoj komponenti guma, dok broj u zagradi označava ukupan broj krugova gume uračunavajući i ostale sesije GP vikenda. Na dnu je prikazan prosječan race pace vozača kroz cijelu utrku.

Pune/isprekidane kose linije na grafu reprezentiraju regresijski pravac za određeni stint. Pojednostavljeno, linije najbolje opisuju sva vremena krugova u jednom stintu, tj. pravac je postavljen tako da kada bi zbrojili udaljenosti od kružića do pravca, ukupna udaljenost bi bila najmanja moguća. Najdeblja linija koja obuhvaća sve krugove, nije regresijski pravac već običan pravac koji prikazuje sveukupnu prosječnu brzinu kruga.

Iz grafa uočavamo kako je u prvom stintu ostalo još brzine u gumama, dok su drugi i treći stint pokazatelji laganog opadanja brzine. Razlog nešto ranijeg ulaska u boks u prvom stintu je strateška odluka zbog pokušaja undercuta odnosno obrane od undercuta ostalih ekipa. Ako pogledamo ponovno prvi graf s rasporedom vozača kroz utrku, vidljivo je kako su timovi na dnu poretka redom odlazili ranije u boks te imali kraći prvi stint od ostatka grida u gornjoj polovici. To je prouzrokovalo i kasnije produžavanje ostala dva stinta od “optimalnog”.

Pogledajmo sada i Albonovu analizu utrke te uočimo određene razlike.

Kod Albona vidimo puno strmiji pad vremena kruga u prvom stintu, dok su vremena na hard komponenti vrlo stabilna i ujednačena. Zadnji stint je bio konstantan do trenutka kada mu je odjednom javljeno kako je učinio nekoliko prijestupa zbog čega je s dva prelaska staze ekspresno došao na brojku od 6 prelazaka staze (Albon: “Nije pošteno da upozorenja o prelasku granica staze dobijemo tako kasno”). Broj 6 mu nije bio nimalo sretan s obzirom na to da je upravo u zavoju 6 prešao stazu tri puta što nije bilo karakteristično na ovoj stazi. Dakle nakon 4 prijestupa u 5 krugova, tempo je poprilično pao što objašnjava nešto veći zaostatak za momčadskim kolegom u zadnjem stintu.

Sagledavši cjelokupnu sliku, vidimo kako je Sargeant odradio odličan drugi stint na hardu kojeg je dodatno produžio te uz to postavljao jednaka vremena kao i Albon. Stintovi na mediumu su nešto više varirali, ali i tu je pokazao dobar tempo što mu je na kraju donijelo da parira momčadskom kolegi na ovoj stazi. Prvi razlog zaostatka za Tajlanđaninom od 1.284 sekunde + 5 sekundi vremenske kazne je u akumuliranom zaostatku kroz 56 krugova po čistom race pace-u koji iznosi samo 2.688 s. Drugi je zbog više izgubljenog vremena u boxu od skoro 2 sekunde dok je ostatak izgubljen u nešto sporijim in i out lapovima u/iz pit lanea. To nam samo još jednom pokazuje koliko u ovakvim situacijama između hipotetski različitih ekipa može biti presudna brža promjena guma ili dobar izlazni krug iz boksa.

Sve u svemu glavni lik ove priče je dočekao nagradu u vidu jednog boda, a možda si i s ovakvim nastavkom u ostatku sezone osigura trkaće mjesto za sljedeću godinu.

Andro Rak


Odgovor

2 komentara

  1. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Lijepo je vidjeti ovakve analize. Svaka čast na trudu i prezentaciji.



    6
    6

    0
  2. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Slažem se s Wapijem.
    Bilo bi super vidjeti ovakvu analizu iza svake utrke. Izabrati najzanimljiviji ili najbitniji unutarmomčadski duel i vidjeti kroz analizu stvarno stanje stvari…



    1
    1

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.