Aston Martin: Simulacijski podaci poslali su nas na krivi put s nadogradnjama

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 8 mjeseci 4 min 2 komentara

Iz Aston Martina su otkrili da su njihovi problemi s ovogodišnjim nadogradnjama na bolidu uzrokovani time što su ih simulacijski alati naveli na krivi trag.

Tim sa sjedištem u Silverstoneu započeo je ovu sezonu kao momčad po tempu najbliža Red Bullu, što je Fernando Alonso s nekolicinom pobjedničkih postolja početkom sezone i potvrdio. Međutim, dok su drugi rivali poput McLarena, Mercedesa i Ferrarija napredovali svakom nadogradnjom, Aston Martin je stagnirao i tako počeo ostvarivati malo bodova u odnosu na njih što ih je dovelo do trenutnog četvrtog mjesta u poretku konstruktora. Iz tima kažu da je taj pad nuspojava razvojnog puta kojim su krenuli, koji je kako izgleda pogoršao balans bolida.

Govoreći uoči Velike nagrade SAD-a, tehnički direktor Dan Fallows rekao je da je ekipa pronašla uzrok problema.

„Vidimo gdje smo pogriješili u smislu narušavanja balansa bolida.“

„Razumjeli smo zašto je to naštetilo ukupnim performansama. Sada je pitanje kako se pobrinuti da ne ponovimo iste pogreške: ovo je svakako bila godina učenja.“

Dan Fallows

U nadi da će riješiti svoje probleme, Aston Martin je donio svoju najnoviju seriju nadogradnji u Teksas, ali njihov je potencijal bio skriven zbog problema s kočnicama u FP1 te lošim kvalifikacijskim tempom. To je potaknulo momčad da radi usporedbe vrati Alonsa na aero specifikaciju iz Katara, dok je Lance Stroll ostao na novoj konfiguraciji. U glavnoj se pak utrci ispostavilo da oba Astona imaju ohrabrujući tempo. Alonso je odustao iz bodova zbog kvara, a Stroll osvojio svoje prve bodove od VN Belgije što pokazuje da posljednja nadogradnja nije bila promašaj.

Zamoljen da ponudi više detalja o poteškoćama s kojima se tim susreo ove godine, zamjenik tehničkog direktora Eric Blandin rekao je da su njihovi problemi rezultat pogrešnih informacija koje su dolazile iz tvornice.

„Naši alati za aerodinamičke simulacije vodili su nas u određenom smjeru i slijedili smo put koji je bio jednostavno pogrešan. Mislim da smo sada ispravili taj problem s novim paketom.“

Eric Blandin

Direktor odjela performansi, Tom McCullough, objasnio je da je glavni izazov ove godine bio potraga za prozorom performansi koji istovremeno odgovara i sporim i brzim zavojima.

„U konačnici, s ovom generacijom bolida, biti snažan u sporim i brzim zavojima, sa strane optimizacije visine stražnjeg dijela, a da nemate dupinjanje malo je izazovno. To je još uvijek problem za sve i dvije godine kasnije.“

„Ako pogledate naš bolid, on nije bio osobito jak u brzim zavojima i sproim zavojima [u isto vrijeme]. Dakle, gotovo od početka godine ne možemo učiniti ni jedno ni drugo dovoljno dobro.“

„Ono što pokušavamo napraviti je imati konfiguraciju koja nam omogućuje da budemo jaki i na nižim i višim visinama vožnje.“

„Bolid nismo učinili lakšim za vožnju. Tek nadogradnje koje smo donijeli [u Austin] olakšavaju vožnju. Ali to uvijek balansirate s time da ste i brzi.“

„Ono što pokušavamo učiniti je jednostavno imati bolid s kojim možete ići na 24 utrke i biti konkurentni.“

Tom McCullough

Otkriće da su alati za simulaciju bili čimbenik pogrešnog smjera razvoja dolazi istog vikenda kada je ekipa imala problema s kočnicama bolida koji je također bio uzrokovan pogrešnim informacijama iz tvornice o tome što je potrebno za Austin. Upitan jesu li potrebna neka poboljšanja u simulacijskoj infrastrukturi, Blandin je rekao:

„Uvijek morate raditi poboljšanja, stalno. Uvijek poboljšavamo naše simulacije.“

„Alat za simulaciju dobar je koliko i ono što stavite u simulaciju. Dakle, samo bolje razumijevanje i poboljšanje korelacije.“

Eric Blandin

Odgovor

2 komentara

  1. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Samo nemojte kao mlada momčad učiti 15 godina, kao Ferrari.



    5
    4

    1
  2. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    No s*it Sherlock 😂



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.