Hamilton i Leclerc diskvalificirani s VN SAD-a!

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 8 mjeseci 2 min 63 komentara

Lewis Hamilton i Charles Leclerc diskvalificirani su s Velike nagrade SAD-a nakon što je provjerom poslije utrke utvrđeno da njihovi bolidi nisu u skladu s tehničkim pravilnikom.

Pravilnik definira dozvoljenu istrošenost referentne ploče na podnici bolida, a utvrđeno je da su nakon utrke one bile pretanke na Mercedesu #44 i Ferrariju #16. Obje ekipe potvrdile su točnost izmjere, a kao uzroke prekoračenja dozvoljenog limita potrošenosti naveli su grbavost staze i sprint format vikenda koji je minimalizirao vrijeme za pripremu bolida.

Osim kažnjenoj dvojici, FIA je provjerila ploče na podnici Maxa Verstappena i Landa Norrisa koje su ostale u dozvoljenim dimenzijama.

Hamilton je time izgubio drugo, a Leclerc šesto mjesto. Carlos Sainz preuzeo je posljednje mjesto na podiju, a u bodove su upala oba vozača Williamsa, Alex Albon i Logan Sargeant, čime je Amerikanac došao do prvog boda u karijeri na domaćem terenu.

Lance Stroll bio je pod istragom jer se na kraju izvidničkih krugova zaustavio na gridu umjesto da se vratio u boks otkuda je morao startati, no suci su zaključili da kazna nije potrebna. Kanađanin je sada klasificiran kao sedmi, što mu je najbolji plasman još od šestog mjesta s VN Španjolske.

Izmijenjeni rezultati VN SAD-a

PVozačKonstruktorZaostatak
1Max VerstappenRED BULL RACING HONDA RBPT
2Lando NorrisMCLAREN MERCEDES+10.730s
3Carlos SainzFERRARI+15.134s
4Sergio PerezRED BULL RACING HONDA RBPT+18.460s
5George RussellMERCEDES+24.999s
6Pierre GaslyALPINE RENAULT+47.996s
7Lance StrollASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES+48.696s
8Yuki TsunodaALPHATAURI HONDA RBPT+74.385s
9Alexander AlbonWILLIAMS MERCEDES+86.714s
10Logan SargeantWILLIAMS MERCEDES+87.998s
11Nico HulkenbergHAAS FERRARI+89.904s
12Valtteri BottasALFA ROMEO FERRARI+98.601s
13Zhou GuanyuALFA ROMEO FERRARI+1 krug
14Kevin MagnussenHAAS FERRARI+1 krug
15Daniel RicciardoALPHATAURI HONDA RBPT+1 krug
Fernando AlonsoASTON MARTIN ARAMCO MERCEDESodustao
Oscar PiastriMCLAREN MERCEDESodustao
Esteban OconALPINE RENAULTodustao
Lewis HamiltonMERCEDESdiskvalificiran
Charles LeclercFERRARIdiskvalificiran

Odgovor

63 komentara

  1. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Luluovi fanovi lijepo i zadovoljno usnuli, jutro će ih gadno razočarati. Good morning mfs😁



    23
    9

    14
  2. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Auuuu bruke.

    Mozda to objasnjava i razliku ispred Russella.



    1
    -17

    18
  3. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Ovo najvise pogoduje Perezu.. Mozda i ostane drugi do kraja :zubo:



    17
    17

    0
  4. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Fina komedija za dobro jutro



    8
    8

    0
  5. Ferrari
    bore1989 Prikaži

    zato se očito nisu ni trudili oko charlesa 🤣🤣🤣 šala mala…i sad zamisli da si u borbi za naslov i šlamperaj te sje…. isto kako nedavno nisu uspjeli osposobiti bolid od Sainza za utrku…



    7
    7

    0
  6. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Pravila jesu za sve ista, ali isto realno gledano imali su samo jedan trening za sve provjerit (15 20 krugova) po nenormalno valovitoj stazi, desi se barem nisu pobjedu radi ovog izgubili



    19
    19

    0
  7. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Barem je ovim Ferrari još malo smanjio razliku za Mercedesom.



    7
    6

    1
  8. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Ah, ta daska 😁
    Hamdo, Čarli, MS…..
    Jedino se Berger u Njemačkoj 1994. “provukao”



    5
    5

    0
  9. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    To su kontrolirali samo spomenutoj četvorici? A što ako je još netko iz kruga osvajača bodova imao isto istrošenu podnicu? Valjda bi to trebao biti standard za provjeru svima nakon utrke



    14
    14

    0
  10. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    LOGAN SARGEANT!!



    16
    16

    0
  11. Tricolore Gorila
    Zendo Prikaži

    Zapravo je fascinantnije koliko u red bullu imaju prostora za igrati se i dic podnicu kolko treba, a protu merc fanovi dobili utjehu za TD39 :)



    4
    4

    0
  12. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    E moj Charles, zbilja se nije moglo prvo, drugo, treće i bilo koje osim šestog mjesta provjeriti?



    2
    1

    1
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Mislio sam za Alonsa dok je bio u Ferrariju da je baksuz ali ovaj postava nove standarde za tu riječ. Auto se pokvari kad vodi, ne startda u utrku kad osvoji pp, Momčad ga sje.. sa strategijama na redovitoj bazi i onda još i diskvlifikacija.Ako nijue to onda ga netko “nasadi” ili se on za to pobrine. Pitam se dali ima još kakavog peha kojeg nije isporbao u ovih nepunih 5 god u Ferrariju. Znači tip je izgubio barem 5,6 pobijeda i hrpu postolja nesposobnošću svoje ekipe, bolida ili nekog trećeg a ponekad i svojom zaslugom.



      13
      11

      2
  13. Carlos Sainz 55
    2CV6 Prikaži

    Odgovara mi diskvalifikacija, ali nije pošteno.
    Suđenje na F1 sve gore …podebljali bijelu liniju da mogu još više “zajahati” pasice a onda ih kaznili zbog istrošene podnice.
    Smiješno ..mada je bolji izraz žalosno jer sad se trke pretvaraju u lutriju.
    Pobjeđuje onaj koga ne “izvuku” za kontrolu.



    7
    7

    0
  14. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Šteta drugog mjesta.
    Baš bi me interesovalo šbbkbb da je FIA provjerila sve bolide. Koliko sam upratio, provjerili su 4 bolida i dva nisu prošla test.
    50% greške, na uzorku od 20% bolida nije mali procenat.



    10
    9

    1
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Da, to se ni meni ne dopada.
      Znam da moraju hrpu toga precizno provjeriti,
      ali bi mogli neke stvari kao što je duljina/širina bolida, krila, debljina daske, ne znam koliko im treba vremena za što, ali bar one stvari koje se mogu potrošiti u toku utrke bi mogli svima provjeriti odmah.
      Recimo: debljinu daske i količinu goriva koje je ostalo u bolidu za testiranje goriva.
      Duljina širina bolida krila, ako su krive, pogriješili su još u tvornici.
      Dobar dio dijelova se štanca u serijama i ne mijenjaju se (osim krila) i tu će ih uhvatiti prije ili kasnije.
      Mogli bi potrošnu robu (dasku/gorivo) provjeriti svima nakon utrke u roku od 15-30 minuta.
      Zašto im se to desilo? I momčadi ponavljaju nemogućnost testiranja zbog nedostatka treninga i drugačijih postava za sprint u odnosu na utrku. Na sprintu imaju manje goriva u bolidu, lakši su, mogu koristiti više downforcea prije nego što izgrebu podnicu.
      I spomenuli su grbavu stazu.
      https://www.planetf1.com/news/explained-why-lewis-hamilton-max-verstappen-disqualified-from-us-grand-prix



      1
      1

      0
  15. Fia
    Realista Prikaži
    x1

    Znaci otkrili smo da je Leclerc ipak bio na planu D- disqualification.



    27
    27

    0
  16. Ferrari
    Fangio Donator Prikaži

    Da nije tužno bilo bi smiješno.



    1
    0

    1
  17. Kimi Raikkonen 7
    Hydroid prime Prikaži

    Koja je ovo glupost. Znači, na postolju si. Odradiš intervju. Digneš pehar i motiviraš ekipu. Svi sretni i zadovoljni i onda te dočeka hladni tuš i vraćaj pehar. Pratim F1 više od 20g i jednostavno sam razočaran u kojem smjeru ovaj sport ide. Ne ove godine nego godinama unatrag. Pitam se zašto još uvijek ne propuštam niti jedne kvalifikacije ili utrku. Nemam pojma. Očito volim ovaj sport. Ovo nije prvi put a nažalost niti zadnji. Zar se ta podnica ne može izmjeriti prije početka utrke pa da se zna da su svi krenuli “legalno”. Evo, nisam školovao ali stvarno mi je glupo to da se bilo tko od vozača nakon veselja i osvojenog postolja diskvalificira. Ok, uvijek postoji mogućnost za to ali dajte ako se nešto može prije utrke provjeriti, onda provjerite pa neka niti ne vozi ako nije sve po pravilima.



    1
    -9

    10
    • Michael Schumacher
      Lovac Prikaži

      Čitaj što piše; “Zar se ta podnica ne može izmjeriti prije početka utrke pa da se zna da su svi krenuli “legalno”.”
      Problem je bio nakon utrke, tj. stavili su ih pre blizu ovoj grbavoj stazi za što više ground-efekta pa su se i ploče previše potrošile, tj. bile pre tanke poslije utrke. Bez veze navijačima svakako, al ako nije legalno, nije. Druga stvar je što krivim sprint vikend i 1 trening pa ti onda postavi bolid.



      8
      7

      1
      • Kimi Raikkonen 7
        Hydroid prime Prikaži

        Čitam. Kužim. Ovakvo nešto se ne događa često ali eto, kada se dogodi nekako ostavlja gorak okus u ustima. Utrka je bila dobra za razliku od većine ove godine gdje se odmah znalo tko će pobijediti.



        2
        2

        0
    • LukaOJ Prikaži

      jos 2003 ako se sjecas Brazila ja mislim se desila ista stvar. Podium je bio vec odradjen, i onda su sutradan promjenili ishod. Nista novo



      5
      5

      0
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Podnica se mjeri i prije i poslije utrke.
      Prije utrke ju mjeri momčad, a poslije utrke suci.
      Dasku dobiju vjerojatno preko FIA-e od neke firme tako da svi imaju iste daske iste debljine od istog materijala istog oblika i mjesta pričvršćivanja.
      U tome i je stvar.
      Ta daska služi tome da momčadi ne spuštaju prenisko bolide.
      Dok stoje su na ispravnoj visini , a kada voze raznim shemama aerodinamike ih spuštaju.
      Drvena daska na ispod poda bolida se odavno uvela.
      Niti je ona novost niti momčadi često zlorabe dasku pa ju pretjerano stanje na kočenju nakon velikih brzina i u brzim zavojima.
      Najčešće se momčadi preračunaju pa previše spuste bolid i tako pretjerano izbruse dasku.
      To je kazna. Imaš bolid koji je spušteniji nego što smije biti, i automatski si ubrzao bolid na račun drugih momčadi.
      Tu ne vidim problem diskvalifikacije.

      I što Lovac kaže, a ja trubim danima.
      Sprint vikend, nema normalnih treninga i momčadi su najvjerojatnije pogriješile u maksimumu spuštanja bolida jer nisu dovoljno trenirale.
      Problem, drugačije prirode ali isto zbog nedostatka treninga se desio i Aston Martinu i Haas Ferrariju (s nadogradnjama)



      9
      8

      1
    • Renault
      Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

      @hydroid

      Podnica je bila u redu prije trke, ali nije iza.



      3
      2

      1
  18. Formula1
    Zeko Prikaži

    kad je u americi “spektakl”, onda je sve moguče, pa i teorije zavjere. to ameri naj više vole, tako upravljaju svijetom.
    u tu zemlju lopovluka i kriminala do prije koju godinu nije bilo ni za vidjeti bolid F1. sada imaju 3 utrke po sezoni i to neče biti kraj. tek dolazi naj veča glupost od utke koju će pripremiti za kockare.
    mislim ono koje pravilo podnice i debljina iste, uuuuu. a stazu si nisu znali popraviti jer im se u kratko vrijeme godina uvila. to znači da je loše napravljena.
    aha, to nije problem da je staza grbava i fia mafija to tolerira. naravno, sve za pare se tolerira.
    pa tako i napraviti mjesta da američki vozač upadne u bodove.
    tako mi je drago kaj sinoć nisam gledao to sranje od nazovimo ga sportom, jer eto ameri su se pobrinuli da blokiraju sve streaming servise.
    u konačnici ja zadovoljan ovom sprdačinom. postaje sve zabavnije, samo treba gledati iz drugog izkrivljenog kuta gledanja i vidiš svu ljepotu ovog novo pečenog sporta.



    1
    -10

    11
    • Renault
      Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

      Formula 1 se vozila u Americi i dosta prije, Detroit, Phoenix, Caesars Palace u Las Vegasu, Indianapolis itd, itd,…tako da nije baš da je Amerika sad upala u F1 ko krme u Teheran. Ali shvaćam bit tvog komentara, nevolim ni ja pretjeranu amerikanizaciju ičega, a pogotovo sporta koji volimo najviše na svijetu.



      3
      2

      1
    • avalon Prikaži

      Zeko …. “u tu zemlju lopovluka i kriminala do prije koju godinu nije bilo ni za vidjeti bolid F1. sada imaju 3 utrke po sezoni i to neče biti kraj.” da , da da nema a merike na “kugli lopovluka i kriminale gotovo da ne bi ni bilo . a šta se tiče trka .bolida kojih do prije neku godinu nije bilo ni za vidit … F 1 je “startala” daleke 1950. i tada su na kalendaru bile staze
      bremgarten u švici , MC , spa , monza , reima /francuska , silverston i gle čuda u prvoj sezoni F 1 1950. vozilo se na indianapolisu i to 19 sezona . zadnja trka tamo je bila 2007 . dakle indianopolis spada među 6 najstarijih staza u povijesti F 1 = oni su prije mnogih vidilo bolide F 1 . npr čuveni inerlagos je “upa” na kalendar F 1 tek 1973. tj 23 godine posli indianopolisa ;) ali u komparaciji sa amerikom brazil je zemlja u kojoj gotovo da nema kriminala ili lopovluka , a favele su prekrasne vikendice . ne volim amere ali ovako pisat bez osnova je smišno . btw , amerika ima 80 X više stanovnika od hrvatske i s obzirom na to mislim da im bez problema možemo parirat u lopovluku , a u kriminalu … trebalo bi razmislit . a šta se tiče grbave staze …. pa virujem da su gotovo sve ulične trke manje
      više “grbave” ka austin . e da u povijesti F 1 u americi se vozilo na 12 staza … “aha, to nije problem da je staza grbava i fia mafija to tolerira. naravno, sve za pare se tolerira.” ma jbo pare , mogla bi i bez ovakvih stvari FIA isplaćivat novčiće timovima zar ne ? trka je “proizvod” koji oni prodaju , a dio novca raspodjele na timove u ovisnosti o plasmanu . sko je staza “grbava” ( a nema biljarski ravne ) to ne znači i da je nesigurna , opasna jer mora zadovoljavat propisane sigurnosne uvjete .a ovo “pa tako i napraviti mjesta da američki vozač upadne u bodove.” nije vridno komentara ….



      2
      1

      1
  19. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Kada Formuli 1 pretvoriš u Američki cirkus, tada se i momčadi počnu tako ponašati.


    0
    -4

    4
  20. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    MOLIO BIH ekipu da malo brže osvježava tablice s bodovima. Sada je 18:20h ponedjeljak i još uvijek imate stare brojeve.



    2
    0

    2
  21. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Nije tema, ali da malo smanjimo tugu zbog naknadnih korekcija rezultata.
    0 -100 km/h za 1 sekundu – formula student
    https://youtu.be/XQIu5tZ0vbQ


    0
    0

    0
  22. Haas
    MadM Prikaži

    Prepis od jednog kolege.
    Translation of text from one page:

    “For all those who think it’s not fair that Hamilton and Leclerc are DSQ.

    1. This is not a new rule, it has existed since 1994 after the tragedy that happened to Senna. The floor wear limit was introduced to ensure that the car is not too close to the asphalt, as this puts the driver’s safety at risk.

    2. 4 randomly selected cars are tested after the race to check if the floor wear is above the allowable limit which is the automatic DSQ.

    3. For all Lewis fans, Max’s car was also tested so that there are no complaints again and that he is privileged.

    4. The picture shows the difference between driving with different heights. It gives them much more down force compared to other cars, so it’s an unfair advantage.

    5. Max drove on a “stiff set up” in order not to cause the floor to wear more than allowed, which caused him those braking problems.

    6. The irony is that it was Mercedes who asked for the ride height to be increased to prevent Redbull’s advantage 😅

    I hope it’s clearer now?” 😊🤷🏻‍♂️



    4
    3

    1
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Ovo nisu randomly testirani već prva trojica i Leclerc. Problem jedino predstavlja da se testiraju samo četvorica, a ne svi.



      1
      1

      0
      • Michael Schumacher
        ZJ11 Prikaži

        Na diskreciju tehnickog delegata moze se izabrat bilo koji bolid i bilo koja kolicina vozaca. Nakon sto su izabrani bolidi i provjereni, daljnjih provjera nema za druge bolide pa tako nisu mogli provjerit Sainza i Russela naknadno. Isto su testirana 3 bolida sa zacelja na aero povrsine i jos dva bolida za nesto trece nakon ove utrke. Svi ostali su bili legalni.



        3
        2

        1
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Opet ti velim da treba provjeriti sve, a ne samo neke. Ovako se drugo mogu izvući nekažnjeno jer su eto donijeli mesnu platu delegatima.


          0
          0

          0
        • Michael Schumacher
          ZJ11 Prikaži

          Sve 5, samo to bi trajalo kao i provjera financijskog izvjesca.



          1
          0

          1
  23. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Leclerc makar ima ovaj puta opravdanje za to što opet nije iskoristio pole za pobjedu.. 4/21.. čovječe… pa nije istina da je sve do “teama”… 4/21 iskorištenost pole positiona u pobjedu… ne može to više biti slučajno..
    Ali ajde, ovaj puta ima opravdanje….Diskvalificiran je pa nije ni mogao pobjediti XD



    2
    0

    2
    • Renault
      Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

      Mogo je pobjedit, pa biti diskvalificiran 😂



      3
      2

      1
    • Jordan Forever Prikaži

      Leclercova povijest s PP-ima je duga i mučna.
      2019. U vrijeme dominacije Mercedesa imao je 7 PP-a od čega je 2 pretvorio u pobjedu, a potom je FIA “zavrnula” motor Ferrariju. Ostvario je i još 4 podija sa PP-a. U toj sezoni na samo 4 utrke nije pobijedio Mercedes.
      2021. Samo 2 PP-a, a od toga uopće nije startao u Monaku.
      2022. Čak 9 PP-a, od čega 3 utrke nije završio. Od ostalih 6 ima 2 pobjede i 3 postolja, a u Monaku čudno kemijanje s taktikom ostavilo ga je van postolja.
      2023. Ove sezone 3 PP-a, u vremenu strasne dominacije Red Bulla. Ovaj PP još je gore škartiran taktikom 1 zaustavljanja u boksu i na kraju diskvalifikacijom.
      Teško mi je realno reći koliko je toga zeznuo, a koliko nije. Od 21 PP-a ima 4 pobjede, 1 DNS, bar 2 DNF-a zbog kvara, barem 2 utrke profućkane su taktikom. To smo dakle na iskoristivosti 4/16.
      12 utrka propustenih prilika, ali 9 postolja iz njih.



      2
      1

      1
      • Michael Schumacher
        ZJ11 Prikaži

        Zajednicko svim tim bolidima osim onog 2021e je da su bili ili najbrzi ili drugi najbrzi u kvalama tj jednom krugu, ali pojedu gume u utrci.

        Tip je ekstremno brz, vozi na samom rubu, nekad ga pritom i prekoraci pa imamo i am stupid trenutke, ali to moze proci u jednom krugu dok u utrci ne ide pogotovo ako bolid uvijek kaska na barem jednom podrucju.

        Ako dobije bolid koji je konstantno barem izjednacen po brzini sa ostalim, mislim da ce tu biti tezak zalogaj za bilo koga, jedino ce morat smanjit broj i am stupid trenutaka.



        11
        11

        0
    • Kimi Raikkonen
      drstrain Prikaži

      Ja recimo više cijenim vozače koji nemaju ni pole position ni pobjede ni postolja, ti su mi zanimljiviji… Nešto kao 2. bugarska ženska nogometna liga



      3
      3

      0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Daj mi molim te reci koju je utrku imao šamse pobijediti a da nije od svih tih pole positiona. Osvaja ih sa bolidom koji je više manje tokom ove sezone 4 bolid po brzini. I ti očekuješ pobjede? Stvarno? Jel gledaš utrke? Kako te tolike PP nisu uzimali Vettel i Sainz u tih 5 godina? Ferrari ima brzine u jednom krugu dok u utrci očito moraju smanjiti tempo jer bi išli u boks jedno 5 puta. i btw nije ovo prvi putada se događa. Takav je bio Mercedes u kombinaciji sa Rosbergom i Schumaherom. Evo ove godine je uzeo 3 pp a i nije ni blizu pobijede bio na niti jednoj stazi. prebroj koliko mu je puta ekipa izbila pobijede svojom strategijom i kvarovima. Već u prvoj utrci za Ferrari je bio na putu do pobijede 2019 u Bahreinu no bolid je odradio svoje pa je jedva završio 3. Zadnje dvije godine je uzeo dosta puta Pp no RB je race craftu druga dimenzija za Ferrari.


      0
      -1

      1
      • Kimi Raikkonen
        drstrain Prikaži

        Fun fact: odgledao sam svih 19 krugova Leclercovog onboarda sa sprint utrke i race engineer mu je valjda 5 puta tokom utrke ponovio: “You are managing tyres well, keep doing it”. Čovjek je čuvao gume cijelu utrku koja bi trebala biti – sprint!

        Ferrari se ne utrkuje – Ferrari preživljava.



        3
        3

        0
  24. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Jel tko našao onu gospođu iz publike koja se slavodobitno unosila u lice gosponu u Mclaren majici kad je Lujo prešao Landa?



    4
    3

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.