Opasni uvjeti u Kataru: Povraćanje i zdravstveni problemi kod vozača

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 8 mjeseci 4 min 18 komentara

Teške vrućine u Kataru uzrokovale su zdravstvene probleme kod većine vozača na jučerašnjoj Velikoj nagradi Katara.

Logan Sargeant, koji se već prije početka utrke osjećao loše, morao je odustati nakon 40 krugova. Nakon toga je odvezen u medicinski centar na preglede.

“Nakon Loganova odustajanja iz utrke liječnički tim ga je pregledao i zaključio da je patio od intenzivne dehidracije. Logan je početkom tjedna imao simptome slične gripi.”

Medicinska ekipa bila je aktivna jer je pomoć zbog akutnog izlaganja velikoj vrućini potražio i Alexander Albon. Esteban Ocon je rekao da mu je pozlilo i da je povraćao u 15. i 16. krugu utrke. Usprkos tome, završio je sedmi.

“Bilo mi je loše u 15. i 16. krugu, povraćao sam dva puta. Zaključio sam – sranje, ovo će biti dugačka utrka! Pokušao sam se smiriti, pokušao sam se sjetiti da je mentalna strana u ovom sportu najjači dio vašeg tijela. Uspio sam staviti to pod kontrolu i završiti utrku. Iskreno, nisam očekivao da će biti ovako teško.”

Lance Stroll je na kraju nakon kazni zbog prekoračenja granica staze završio na 11. mjestu, a kaže da je oko 20. kruga iskusio probleme i povremeno gubio koncentraciju zbog užasnih uvjeta. Kevin Magnussen je također prijavio da mu je bilo loše.

Unatoč tome što je utrka počela nakon zalaska sunca – temperatura zraka je bila 31°, a za razliku od prijašnjih dana izostalo je puhanje vjetra koje bi možda ponudilo nešto za osvježavanje.

Charles Leclerc vjeruje da je ovo bila najteža utrka za sve vozače.

“Bila je ovo najteža utrka za sve nas u karijeri, nema iznimki, i ne vjerujem nikome tko kaže suprotno.”

Okolnosti utrke učinile su je dodatno napornom. Osim općih uvjeta koji nisu neobični za Katar – imali su zadane strategije i maksimalan broj krugova na istom setu guma, što je značilo konstantno pritiskanje i malo predaha.

“Puno stvari se nagomilalo. Očigledno, vrućina je bila velika, a imamo stazu na kojoj je puno brzih zavoja. Međutim, mislim da je najvažniji dio taj da smo morali tri puta stajati u boksu i to je značilo da nema čuvanja guma, odnosno, jedan brzi krug za drugim.”

Leclerc kaže da će F1 morati razmisliti dvaput prije nego pokuša opet organizirati ovakvu utrku.

“Mislim da ćemo mi vozači morati malo porazgovarati o tome ako se iduće godine nađemo u istoj situaciji. Nakon završetka utrka uvijek možemo stati i pogledati jedan drugog, ali ovaj put ste mogli osjetiti da je nešto bilo drukčije. Neki vozači su zaista imali problema.”

“Uvjeti su bili toliko teški da su neki vozači povremeno teško gledali. Stvar nije ni u fizičkoj pripremi nego u dehidraciji na takvoj razini da vam i vid pati. Otkucaji srca su prebrzi i teško je stvari držati pod kontrolom. Bilo je jako, jako teško. Teško je to opisati riječima. Uzmete u obzir i G-sile. Kad ste jako dehidrirani možete piti, ali je to piće više kao čaj nego osvježenje jer je na 60 i više stupnjeva. Dakle, izuzetno je teško hidrirati se.”

Lando Norris kaže da je F1 pronašla granicu onog što vozači mogu izdržati u utrci.

“Mislim da je tužno da smo to morali saznati na ovaj način. Nikada nije lijepo biti u takvoj situaciji. Ljudi završe u bolnici ili se onesvijeste. To je prilično opasna stvar.”

“Ne radi se o tome da vozači moraju više trenirati, ne možemo ništa napraviti, nalazimo se u zatvorenom bolidu koji je izuzetno vruć u utrci koja je fizički zahtjevna. To je frustrirajuće, a pretpostavljam da na TV-u uopće ne izgleda fizički naporno. Ali, jasno je kad ljudi moraju odustati ili završe u tako lošem stanju – to je previše za ove brzine kojima vozimo, preopasno je.”

Sljedeća VN Katara održat će se početkom prosinca kad bi temperature trebale biti niže. Norris svejedno kaže da F1 mora izbjeći ponavljanje uvjeta koji su se dogodili danas.

“Znam da je ova utrka sljedeće godine kasnije u sezoni i bit će puno hladnije nekoliko mjeseci kasnije. Ali, to je nešto o čemu treba razmisliti i siguran sam da ćemo o tome razgovarati jer se to uopće nije trebalo dogoditi.”

Formula 1 će u Kataru voziti još minimalno 9 godina.


Odgovor

18 komentara

  1. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Ma zaboli amere njonjo za vas, oni su uzeli pare od šeikha, a vi povraćajte u bolidima dok vozite.



    11
    9

    2
  2. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Objektivno, za gledanost bi bilo super da neki odustanu zbog zdravstvenih problema.
    Napraviš u prijenosu cijelu spiku o tome kako “ovdje samo najizdržljiviji vozači mogu završiti trku, ajmo vidjeti koliko će ih to uspjeti ove godine….”
    I tako će biti sve dok vozači svi kao jedan jednu VN Katara ne parkiraju bolide natrag u boks.

    Ako će i dalje puštati da od njih rade gladijatore, onda nek uživaju još 9 godina u Kataru ili nek natjeraju momčadi da im naprave odijela ili sustav za vodu koji će imati smisla na tim temperaturama.



    9
    9

    0
  3. Renault
    Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

    Ljudi napadaju Hamiltona da je ovaki – onaki, a čovjek je vizionar i odma je znao kakva će situacija biti i pametno postupio, pokušao je pomoći i svom kolegi i povući ga sa sobom, ali je ovaj bio neposlušan 🙂



    29
    28

    1
  4. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Užasno je to kako ovi prebogati i bahati šup*i traže ljudske granice izdržljivosti preko leđa drugih…čini se da je ovo jučer bilo ali BAŠ preko granice…



    1
    1

    0
  5. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Problem je u bivšim vlasnicima licence.
    Skupo su ju prodali Arapsko Američkom naftnom lobiju.
    Zato danas imamo 50% utrka u tim dijelovima i drugih 50% uličnih utrka.
    U Arabiji se bar trude napraviti dobre staze, ali u totalno nepodnošljivim klimatskim uvjetima.
    U Americi idu za formulom što manje uloženog za što više dobivenog novca pa dok ide.
    Njima ionako Formula 1 ne znači neku dugoročni razvojni ciklus, nego samo kratkoročni skokovi dionica.
    Kada ih nestane nestat će i Formula 1 iz Amerike.
    Standardna, posebno Američka i pohlepa bivše sirotinje koja je otkrila naftu.
    Bolest enormno bogatih za još bogatstva.
    Standardna ovisnost, kao i o kocki, drogi, hrani….
    Zato i svi takvi Ameri (koji trče za još više i više, bili to novci ili hamburgeri) nakon četrdesete, svoje bogatstvo troše, na liječenje dijabetesa, srca, krvnih žila…
    Zato glavne vlasnike dionica Formule 1 u živo i možeš vidjeti jednom godišnje na 5 minuta kada ih liječnici napumpaju lijekovima a ispod njih se vuče hrpa cjevčica.


    0
    -3

    3
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Usput čudi me zašto niste spomenuli Alonsa?
      Čovjek je preko timskog radija molio da ga zaliju hladnom vodom.
      Sve se više približava vrijeme kada će se desiti kao i u nogometu da se neki igrač samo sruši na sred terena i umre mlad sa 20-25 godina.



      4
      3

      1
  6. Dee-Lite Prikaži

    Australia 2008 – 38,2 C
    Brazil 2007 – 38,2 C
    Detroit 1985 – 40,0 C
    Dallas 1984 – 40,0 C
    Bahrain 2005 – 42,6 C

    Onda valjda nije bilo interneta da se toliko kuka.



    10
    5

    5
    • Fia
      Realista Prikaži

      Nije sve u temperaturi. Ima dosta ulogu i vlaznost zraka te nesto manje i vjetrovitost.



      13
      12

      1
      • Dee-Lite Prikaži

        U članku se nitko ne žali na vlažnost zraka/sparinu/nešto slično.

        Žale se na visoku temperaturu i činjenicu da su svaki stint vozili bez čuvanja guma – gas do daske i puna koncentracija cijelo vrijeme.

        Ne vjerujem da je vlažnost zraka u pustinji veća od one u Brazilu ali probat ću iskopati i te podatke.


        0
        0

        0
      • Stefan Bellof
        denisg Prikaži

        Tako je, temperature je bitna ali mnogo bitnija je količina vlage u zraku, u ovom slučaju rekao bi presudna, tko nije probao nezna o kakvim problemima se radi.
        Osobno sam bio na +50C sa 4 %vlage i 40C sa 100% vlage i to baš u Dohi, na 100% vlage u zraku je problem samo disati a kamoli raditi nešto, sjediš i znojiš se, pomaže samo klimatizirana prostorija.
        Ako se mene pita radije biram +50C.



        9
        9

        0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Igra i ulogu to sto u normalnim okolnostima rade i memađment guma pa voze nesto sporije što sigurno manje fizički crpi vozače nego u ovoj situaciji od jučer gdje se od početka do kraja vozi na maximumu mogućnosti bolida i vozača.



      3
      2

      1
    • Fernando Alonso 14
      AlonsoForever Prikaži

      @Dee-Lite – Jest, drug, ali je razlika u tome što su današnji bolidi mnogo, mnogo drugačiji, veći, masivniji nego prije 15 i više godina. Mnogo više se zagrijavaju. Drugačija je tehnologija cijelog bolida sada nego prije 15+ godina.



      3
      2

      1
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Gdje ti je vlaga, brzina vjetra, broj zaustavljanja, vrsta hlađenja vozača…..


      0
      -1

      1
      • Dee-Lite Prikaži

        Nisam našao službene podatke o relativnoj vlažnosti zraka na zadnjoj utrci.
        Ima jedan članak koji piše da je bilo cca 60% ali to je rekla-kazala.
        Isti članak kaže da je u Singapuru ove godine bilo 70%

        Ako se bolid kreće brzinom recimo cca 250 km/h kojom brzinom puše vjetar na taj isti bolid?

        Ne uspoređujem bolide iz različitih razdoblja nego pišem o 5 utrka koje su se vozile po službeno najvišim temperaturama.

        Ako kažeš da su sustavi hlađenja vozača sada lošiji nego prije 20-30-40 godina, molim te to potkrijepi nekim konkretnim podacima.



        1
        1

        0
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Uspoređuješ bolide iz 1984. 2008 i 2023. Besmisleno.
      Ćao Lando.



      3
      3

      0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.