Max Verstappen osvajanje prvenstva okrunio pobjedom na glavnoj utrci VN Katara!

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 8 mjeseci 4 min 43 komentara

Nakon jučerašnjeg osvajanja trećeg naslova prvaka Formule 1 u sprint utrci, Max Verstappen je u svom stilu danas ostavio konkurenciju iza sebe te ostvario svoju 49. pobjedu u karijeri na glavnoj utrci VN Katara. Kao drugi iza njega završio je Oscar Piastri, a iza njega se dobrim tempom našao njegov timski kolega Lando Norris.

Četvrti je završio George Russell koji je nakon početnog sudara s timskim kolegom i pada na posljednje mjesto pokazao izvanredan tempo Mercedesa. Peti je završio jedini Ferrari Charlesa Leclerca, dok je Alonso koji je imao dobar prvi dio utrke završio na šestoj poziciji. Sedmu poziciju uzeo je Alpine Estebana Ocona, a Valtteri Bottas i Zhou Guanyu donijeli su važne bodove Alfi Romeo osvojenim osmim i devetim mjestom. Prvih deset zaokružio je Sergio Perez.

Zabrinutost oko zaštite integriteta guma s obzirom karakteristike staze u Kataru prelila se i na današnji dan zbog toga što jučerašnja sprint utrka koja je bila isprekidana periodima sigurnosnog automobila nije ponudila dovoljno podataka da Pirelli utvrdi realan stupanj opasnosti. Rezultat toga je da je FIA ranije danas iz predostrožnosti propisala maksimalan broj krugova koji su vozači mogli odvoziti na jednom setu guma, a on je iznosio 18 krugova. To je efektivno značilo da su sve momčadi bile prisiljene odraditi utrku s najmanje tri stajanja.

Da ima i drugih zanimljivosti prije same utrke potrudio se Ferrari kada je na bolidu Carlosa Sainza detektirao problem sa sustavom dovoda goriva zbog čega Španjolac nije mogao započeti utrku. Na bolidu Sergija Pereza zamijenjena je pogonska jedinica stoga je on startao iz pitlanea.

Na startu smo vidjeli sudar dvaju Mercedesa u prvom zavoju. Hamilton na soft gumama imao je dobar start te se našao s vanjske strane svog timskog kolege kojeg je potom dotaknuo zadnjim desnim kotačem da bi ostao bez gume i završio u pijesku. Russell je zbog tog kontakta zadobio oštećenje na gumama te je na kraju prvog kruga morao u boks. Verstappen je zadržao prvo mjesto, a sudar Mercedesa omogućio je Piastriju da sa šeste pozicije skoči na drugu, dok se Alonso našao na trećem mjestu.

Iduća faza utrke obilježena je prvom rundom promjena guma gdje su vozači ulazili sukladno starosti njihovog seta guma koji nije smio odraditi više od 18 krugova. Undercut se pokazao kao vrlo jako oružje te smo mogli vidjeti mnogo pretjecanja. McLaren je ima jako dobar tempo u utrci što je i potvrdio Norris pretjecanjem Alonsa kroz boks za treću poziciju u 28 krugu. Španjolac je potom imao kratak izlet u pijesak u 34. krugu nakon čega se nesigurno uključio na stazu i pritom izgubio poziciju od Leclerca. Logan Sargeant osjetio je mučninu sredinom utrke te je umirovio je bolid u 42. krugu.

Pred kraj utrke dva McLarena našla su se blizu jedan drugome s Piastrijem na drugoj poziciji i Norrisom na trećoj. Momčad je odlučila da se vozači međusobno ne utrkuju te da zadrže trenutne pozicije. Problemi vozača s izlaženjem van granica staze nastavili su se i danas, a društvo koje je tijekom utrke dobilo kaznu uključuje Pereza, Strolla, Albona i Gaslya.

Iduća utrka vozi se za 2 tjedna na stazi COTA u SAD-u, također u sprint vikend formatu.

Rezultati

#VOZAČKONSTRUKTORZAOSTATAK
1Max VerstappenRED BULL RACING HONDA RBPT57 krugova
2Oscar PiastriMCLAREN MERCEDES+4.833s
3Lando NorrisMCLAREN MERCEDES+5.969s
4George RussellMERCEDES+34.119s
5Charles LeclercFERRARI+38.976s
6Fernando AlonsoASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES+49.032s
7Esteban OconALPINE RENAULT+62.390s
8Valtteri BottasALFA ROMEO FERRARI+66.563s
9Zhou GuanyuALFA ROMEO FERRARI+76.127s
10Sergio PerezRED BULL RACING HONDA RBPT+80.181s
11Lance StrollASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES+81.652s
12Pierre GaslyALPINE RENAULT+82.300s
13Alexander AlbonWILLIAMS MERCEDES+91.014s
14Kevin MagnussenHAAS FERRARI+1 lap
15Yuki TsunodaALPHATAURI HONDA RBPT+1 lap
16Nico HulkenbergHAAS FERRARI+1 lap
17Liam LawsonALPHATAURI HONDA RBPT+1 lap
NCLogan SargeantWILLIAMS MERCEDESDNF
NCLewis HamiltonMERCEDESDNF
NCCarlos SainzFERRARIDNF

Odgovor

43 komentara

  1. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Pit Stop Grad Prix. Kakve cirkusarije.

    Bravo Max, McLaren sjajan i još uvijek mislim da sanjam, ne mogu vjerovati da se bore na vrhu!

    Hamilton napravio kardinalnu grešku, a komentar mu je bio totalno šumaherovski. 😃 Srećom je priznao grešku i ispričao se Georgeu kad se glava ohladila.



    7
    3

    4
  2. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Koja frustrirajuća utrka. Najgluplja odluka ikada sa gumama čime su poništili strategiju, očajna režija (pola preticanja u replayu), preduga DRS zona sa umjetnim prestizanjem, gomila kazni za vožnju van staze…



    17
    15

    2
  3. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Perez je postao daleko najveci klaun na gridu uz Sargenta i Strolla.
    Za par godina, nitko se nece sjecati amaterskih katastrofalnih voznji i gresaka iz utrke u utrku, nego ce se ljudi sjecati da je bio drugi u poretku. Ili ako se izbaci neka statistika o pretjecanjima budući da je redovito lopata u kvalifikacijama i ima daleko najbolji bolid na gridu pa mu je vrlo lagano pretjecati u utrci.

    Slicna stvar je bila 2021-e npr. gdje je cijele sezone odnemagao Maxu u borbi sa Hamiltonom, u njega se apsolutno nikako nije mogao pouzdati. Max je 2021e osvojio naslov unatoc Perezu koji mu je bio vrlo los kolega. Ali svi pamte Abdu Dhabi koji je opet bio vise utjecaj okolnosti a ne genijalnosti Pereza. I a sezona prepuna gresaka, Bottas mu uzeo 3e mjesto u prvenstvu. Jedva cekam da ode iz RDBa, ovo je sramotno.



    22
    17

    5
  4. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    Sjećam se Hornera kako je komentirao da im ponestaje mjesta u vitrinama za pehare dok ih je Seb skupljao.
    Mislim da sad isto ima problem :-)
    Čestitke Maxu. Skuplja pobjede kao Perec loše vožnje.
    Bravo i za McL dvojac.
    Hvala Mečki na zabavi u prvom zavoju, a Naredniku želim što brži oporavak.
    Ferrari…ah…
    Za FIA-u: uvest pravilo da vozač mora popit 5 litara vode tokom utrke i pojest dva bureka. Čisto radi showa.



    9
    7

    2
  5. Rover
    zjurina Prikaži

    Bravo SuperTrojka – Max – Piastri – Norris :cheer:

    McLaren iznenađujuće Best of the Rest.
    Još jedne čestitke Maxu !!!



    3
    0

    3
  6. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Perez i Gasly vozači utrke.



    4
    2

    2
  7. Ferrari
    marinko123 Prikaži

    Max prvi perez deseti, lec starta peti rusel izleti i opet ispred njega zavrsi lose lose



    15
    15

    0
  8. Alfa Romeo
    laky614 Prikaži

    Iskreno, vidim da neki kkmentiraju da je bez veze, ali po meni bi trebalo biti minimalno 2 ulaska u box obavezno, a mozda i 3, jer ovako uvijek voze na maksimumu i ne stede gume. Normalno ne limitirati ovako 18 krugova, nego samo obavezno 2 ili 3 odlaska u boks.



    4
    2

    2
  9. Bobo24 Prikaži

    znam da bu sad svi srali po Hamu, ali ono ako si ih stavili na različitu taktiku znalo se da bu Ham brži na startu zašto uopće borba?? 100 posto sam siguran da je bila kontra situacija tj Ham startao drugi i sve ostalo opet isto svi bi opet srali po Hamu zašto se borio kada je znao da bude sporiji na startu…..



    3
    -4

    7
  10. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Zadnji put gledamo ovakvu utrku ovdje. Ubacite šljunak ili više pasice i kanite se kazni.
    Ovo sa gumama je katastrofa.
    Redatelj utke loš također.



    11
    10

    1
  11. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Cestitke Maxu, Oscaru i Landu.
    Cestitke i Russelu na oporavku.
    Utrka ok koliko toliko, jako teski uvjeti za voznju.

    Sargentu brz oporavak.

    Bilo je i vrijeme da Hamilton izvuce deblji kraj u sudaru koji je skrivio, mislim da je zadnji put bilo u Spa 2011 kad je zatvorio Kobayashia u zoni kocenja.

    Zaboravi Spa prosle godine :)



    14
    12

    2
  12. Fia
    Realista Prikaži

    Necu komentirati utrku, ali cu komentirati losu reziju. Vecinu pretjecanja smo vidili na replayu, katastrofa. Nadalje, pozicije kamera na stazi su toliko lose i nisko, kadrovi prekrupni, uopce ne mozes skontat gdje je tko, koji dio staze… Jako lose..



    23
    22

    1
    • Ferrari
      sisavac Donator Prikaži

      Alo. – Lec nismo vidjeli, niti Nor-Lec jer se redatelj fokusirao kako Oscar prati bolide zaostale za krug 🤦‍♂️
      I jedna i druga borba se vidjela na momente u pozadini ali ocito redatelj nije skuzio.
      Ove dvije borbe sam zapamtio a bilo ih je jos dosta koje su bile samo na replayu.
      I one super usporene snimke iz bolida da pokazu gledaljima gdje su presli granicu staze su bile super korisne jer se na njima nista nije vidjelo. U direktnom prijenosu se bolje vidjelo.



      4
      3

      1
  13. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Staza mi se nije nesto draga ni u motoGP a pogotovo u F1 jos je FIA zacinila ovim pravilima track limitima, da bi mi bilo zabavnije otic u obliznju karting arenu i gledat amatere kako gustaju, ovo niti navijacima niti vozacima nema nikakvog smisla, ali amo zato stavit i sprint trku na ovo govance os staze jer ce seik odrisit kesu



    6
    5

    1
  14. Vw
    Crni molo Prikaži

    Tragično je da Mercedes u sred sezone promijeni koncept bolida i da je drugi u prvenstvu. Gdje su ostali?



    3
    0

    3
  15. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Ne razumijem kako je LEC izgubio mjesto od englezića koji je išao na dodatni piststop…



    4
    3

    1
    • Jordan Forever Prikaži

      A čim ga u kvalama peru jedni McLareni i Mercedesi znaš da je Ferrari preslab i da ne mozes nista ocekivati.



      1
      1

      0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Mene baš zanima kakav bi tempo imao Merc da se nije dogodilo ono na startu. Sa ostećenim bolidom, izvrtio se i odradio jedan boks više i opet je bio 4. Mislim da bi u normalnim okolnostima Merc jučer imao sanse za zaprijetiti Maxu. Sa začelja se probiti na p4 sa 1 ulaskom vise u boks bi i za RB bio dobar rez. A Ferrari je glupo komentirati i njihove izvedbe. Bolid je spor i to je to. U početku godine su bili 4 ekipa po brzini i sada su opet. Par utrka su imali bljeskove i sve ostalo je za zaborav.



      4
      3

      1
  16. Jordan Forever Prikaži

    Za mene je glavni dobitnik utrke Alfa Romeo. Skupili su cak 6 bodova sto je za njih puno. Pretekli su Haas u ukupnom poretku. Naravno, pobjednik je i McLaren koji je dvostrukim postoljem prakticki dohvatio Aston Martin u borbi za 4.mjesto. Pobjednik je jasno i Max sa novom glatkom pobjedom. Ostalo mi ne izgleda spomena vrijedno. Vidjet cemo dalje u Teksasu da li ima kakve zanimljivosti.



    10
    10

    0
  17. Gilles Villeneuve
    BandoBoris Prikaži

    George, its James.
    Sorry James, this is not Valtteri.

    Kakva steta sto Russell ili netko slican nije vozio u Mercedesu od 2017 do 2021. Koliko bi napete sezone bile. Ista stvar ko i s ovim tuznim Perezom.

    Ham puca pod pritiskom ko kokica, a tek je formation lap. Stari moj ako si ‘najveci’ ikad pa valjda si sam znas odabrati gume za utrku, a ako si u dogovoru s momcadi odabrao soft za start ne mozes odmah u radio pljuvat po strategiji, a utrka jos nije ni pocela.

    Verstappen sve vise podsjeca na prime Schumachera. Nemilosrdan i hladan. Iskoristava sve sto mu se ponudi.



    24
    19

    5
  18. Ferrari
    marinko123 Prikaži

    Tocno se vidi koliko su vozaci iscrpljeni lawson je odustao znog dehidracije i iscprljenosti, ocon je izjavio da se nikad ovako osjecao nije, kao i lec koji je rekao da mu je najteza utrka kao da je mnogima vozacima u ocima vidio bas da su slabi skroz, naravno vrucina je razlog broj jedan al vozaci kazu tri ulaska i stalno quali laps to je znak koliko nekad u trci oni obaraju tempo i koliko je teze ovako na ovaj nacin vozit znaci ili izdrzljivije gume ili mozda dva stopa pod obavezno nebi bilo lose barem testirat kad se vec svaka glupost testira



    3
    1

    2
    • Flavio Briatore
      Unwoken European Prikaži

      Slažem se. Mnogi su protiv nametnutih pitstopa, ali ne shvaćaju da su isti nametnuti sami po sebi. Imamo godinama situaciju da se ide po pravilu samo jednom u boks i 70% trke se čuvaju gume. S nametnutim boksevima kao danas nema čuvanja guma nego se vozi i vozi preko limita.



      2
      1

      1
  19. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Vozači Mercedesa očekivano inteligentni, Russell očekivano plače na radiju, koliko je lik iritantan…
    Super Max očekivano melje, a Perez dokazuje da je Helmut imao pravo.
    McL i Alfe odlični, Čarli blijed kao i Astoni, dakle sve po starom.



    4
    1

    3
  20. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    -utrka čudna i zanimljiva. podsjetila me malo na indycar zbog problema s pirellijem. samo što u indyu su ograničeni veličinom rezervoara.
    -max rutinski, pohvale još oscaru, russellu za comeback i alfama.
    -dodir russell-hamsta mi je čisti racing incident.
    -moja ostala trojka katastrofa, ali checo daleko najgori.
    -u bilo kojoj utrci (a da nije sprint) sigurno je kako će hulk nakon dobih kvala padat u poretku.
    -track limitsi u ona dva desna vezana zavoja mi nisu bili jasni. svaki put kad bi dali snimak prekršaja ja ne bi vidio da je bolid otišao skroz van staze.

    -highlight vikenda: lukin nasup i promocija portala na superpotjeri…svaka čast!



    3
    3

    0
  21. avalon Prikaži

    sad kad su poznati rezultati/događanja na jučerašnjoj trci žal je šta carlos nije starta jer ferrari je možda moga za poneki bod smanjit zaostatak za mercom u konstruktorskom poredku no zahvaljujući odličnoj “regeneraciji” russella i recimo “beskrvnoj” vožnji leclerca prednost merca je sa 20 ( posli japana ) porasla na 28 bodova.



    2
    1

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.