FIA novim tehničkim pravilima za 2026. planira smanjiti težinu bolida

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 9 mjeseci 3 min 2 komentara

Iz FIA-e kažu da nova pravila Formule 1 za 2026. godinu idu prema kraćim, užim i lakšim bolidima, a cilja se i na smanjenje ukupne težine bolida za oko 50 kg.

FIA trenutno radi na novom tehničkom pravilniku koji bi trebao zaživjeti 2026. godine. Osim planiranog prijelaza na aktivni aerodinamički sustav kako bi se smanjio otpor zraka na ravninama, FIA je ponudila još neke detalje o tome što bi se još moglo promijeniti.

U intervjuu za Motorsport.com, šef odjela FIA-e za jednosjede Nikolas Tombazis rekao je da će glavna promjena biti u veličini bolida.

„S dimenzijama kotača, koji će biti uži, plus sa stražnjim krilom i bolidom općenito, cilj nam je smanjiti težinu bolida za oko 50 kg.“

„Dakle, moguće da ćemo vidjeti manje bolide: kraće i uže. Ali govorimo o rješenjima o kojima tek treba razgovarati.“

„S bolidom na “dijeti”, moći ćemo malo smanjiti brzine u zavojima. Budući da će biti lakši, ići će brže na pravcima, ali će generirati manje aerodinamičkog opterećenja. Dakle, morat ćemo povećati povrat energije iz hibridnog sustava kako bi se osigurale odgovarajuće performanse.“

Promjene planirane za 2026. nisu prošle bez kontroverzi, jer je Red Bull ranije ove godine upozorio na potencijal da pravila kreiraju bolide u kojima bi bilo nemoguće utrkivati se. Bilo je čak i zabrinutosti oko toga da će vozači morati mijenjati u nižu brzinu na pola puta niz ravninu kako bi napunili svoje hibridne sustave.

Tombazis je, međutim, jasan da je FIA uložila puno truda kako bi osigurala da ono što dolazi za 2026. funkcionira iz trkaće perspektive.

„Puno je posla učinjeno kako bi se razumjelo kako će se morati upravljati obnovom energije te kako se pretjecanje može izvesti na temelju aerodinamičke konfiguracije.“

„Proveli smo mnoge simulacije mijenjajući ove parametre i pronašli smo rješenja koja izgledaju primjereno.“

Tombazis sugerira da se neke od prvobitnih zabrinutosti o performansama bolida za 2026. nisu temeljile na najnovijim modelima simulacije.

„Kada bismo uzeli pogonske jedinice iz 2026. i montirali ih na sadašnje automobile, vjerojatno bi rezultat bio scenarij koji su iznijeli oni koji su bili zabrinuti.“

„No, posljednjih smo mjeseci napravili niz vrlo pozitivnih pomaka, tako da komentari izražavaju stare stavove. Također moramo uzeti u obzir da će motor i šasija morati evoluirati zajedno i neće biti moguće zamisliti jedno bez drugog.“


Odgovor

2 komentara

  1. Blue Flag
    Tow Pie Pie Prikaži

    Bilo bi super kada bi se dimenzije bolida zaista smanjile, i to malo više od planiranog.


    0
    0

    0
  2. Fia
    Cale od Lewisa Prikaži

    Zna li neko od starijih kada su se bolidi mogli stvarno pratiti ? Jer nisu se mogli pratiti ni 2000 te godine.



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.