Newey: Verstappen je sada očito jedan od velikana Formule 1 [anketa]

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 10 mjeseci 4 min 59 komentara

Glavni tehnički direktor Red Bulla Adrian Newey kaže da se Max Verstappen sada mora smatrati jednim od najvećih velikana Formule 1 svih vremena.

Momčad iz Milton Keynesa pobijedila je u prvih 13 utrka ove sezone, a Verstappen je prošlog vikenda zabilježio svoju devetu uzastopnu pobjedu na domaćoj utrci u Zandvoortu. Nizozemac i njegov tim trebali bi dodati još dva naslova svjetskog prvaka u Neweyev osobni zbroj, koji također uključuje uspjehe postignute s Williamsom i McLarenom.

Newey vjeruje da se Verstappen, koji ide prema svom trećem naslovu, mora smatrati jednim od najboljih vozača svih vremena.

„Max je očito jedan od najvećih svih vremena i on je na vrhuncu svog umijeća. Kad je osvojio prvenstvo 2021., mislim da je to skinulo veliki pritisak s njega, a zbog toga su njegove vožnje postale puno bolje.“

„Potpuno je usklađen. Ono što se tiče Maxa, kao i svih pravih velikana, je da imate dojam da gotovo automatski vozi bolid, što ostavlja dovoljno procesorske snage za razmišljanje o svemu.“

Newey je priznao da je čak i za njega, s karijerom koja je uključivala gotovo dominantne godine poput Nigela Mansella u Williamsu i Sebastiana Vettela u Red Bullu, sezona 2023. nešto posebno.

„I za vozača i za tim postići tu razinu konzistentnosti i pouzdanosti je fantastično.“

„Nikad u svojoj karijeri nisam bio u timu u kojem smo uspjeli pobijediti u prvih 13 utrka. Prije je bilo kao prvih šest ili tako nešto, ali nije ništa slično ovome.“

„Tim očito jako dobro radi zajedno, to je priznanje za to da svi stvarno rade svoj posao.“

„Ali smiješno je to što sam i prije bio u ovoj poziciji u kojoj ne radiš svjesno ništa drugačije, a jednostavno sve funkcionira samo po sebi.“

Upitan bi li odustajanje Red Bulla od razvoja bolida za 2023. moglo omogućiti drugima da nadoknade zaostatak u drugom dijelu sezone, rekao je:

„Moguće. Pretpostavljam da je većina timova sada vjerojatno već dobro u idućoj godini. Koliko ostali timovi imaju razvoja od sada do kraja godine? Ne znam. Mi očito sada težimo prebaciti fokus na sljedeću godinu.“

Newey je priznao da momčad nije baš najbolje izvela Verstappenovu strategiju guma na kiši u Zandvoortu, dok je Sergio Perez završio tek četvrti nakon utrke bogate događajima. Oba su vozača prešla na gume za mokre gume neposredno prije crvene zastave.

„Očito, gledajući unatrag, prava stvar za napraviti bila je zaustaviti se [za intermedije] u prvom krugu. Ali nije bilo očito. Zaustavili smo Checa malo kasno, u zadnji trenutak, tako da gume nisu bile potpuno spremne, a Maxa slijedeći krug, što je bilo dovoljno dobro. Dečki koji su nakon toga ostali vani još jedan krug su izgubili.“

„I onda smo se možda pomalo konzervativno vratili na gume za suho, ali to smo si mogli priuštiti jer smo imali dovoljnu razliku.“

„Na kraju smo došli do intermedija u pravom krugu, to je bilo očito. Onda smo prijelaz na full wet gume s Maxom mogli odraditi bez gubitka pozicije.“

„Što se tiče Checa, on je bio izletio. A problem je što smo znali da postoji razumna šansa za crvenu zastavu, ali isto tako, ako ostanete vani, a nema je, mogli bi razbiti bolid. Dakle, jedna je od onih teških odluka.“

Perez je preživio okret i kontakt s barijerom te dodir sa zidom na ulazu u pitlane. Srećom, tim je uspio pregledati i popraviti Meksikančev bolid pod crvenom zastavom prije nego što se utrka nastavila.

„Bilo je malo oštećenja na gredi zadnjeg krila koje smo uspjeli popraviti pod crvenom zastavom.“

„Da nije bilo crvene zastave, bi li [krilo] izdržalo a da se ne raspadne? Ne znam. Bilo je točno na rubu strukturalnog integriteta prije crvene zastave.“

ADRIAN NEWEY

Gdje rangirate Maxa Verstappena na all-time rang listi najboljih F1 vozača?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Odgovor

59 komentara

  1. Kimi Raikkonen
    drstrain Prikaži

    Već sad u top 5 ikad? hmm



    10
    9

    1
    • Formula1
      f1zd Prikaži

      Iznenađuju me rezultati ankete iako sam i ja glasao za top 5..Vjerojatno je još mal uzorak.

      Po postignućima nije još top 5, ali po kvaliteti ne znam baš…Ovakvu dominaciju smo možda vidjeli samo 2002. ili 2004..



      7
      7

      0
  2. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    To je bilo jasno najkasnije od Brazila 2016.

    Po meni najbolji vozac formule 1 ikada.
    Kada ode u penziju na kraju 2028 i odradi druge serije, pakazat će se kao jedan od najboljih sportaša generalno, ikada.



    6
    -9

    15
  3. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Dugo je bio mala budala, ali onda se uozbiljio i od Maldonada krenuo pokazivati Schumacherovske karakteristike. Ne znam gdje pripada trenutno na listi. Lista je teška. Niti Hamilton nije top 5.



    19
    10

    9
    • Lewis Hamilton 44
      NRteamLH44 Prikaži
      x1

      Ko je u top 5 onda ako ni Hamilton nije?



      12
      9

      3
      • Sebastian Vettel 5
        battery992 Prikaži

        Vettel? Jim Clark? Alonso?



        1
        -3

        4
        • Lewis Hamilton 44
          NRteamLH44 Prikaži

          Jel Vettel bolji vozač od Hamiltona brate? 😂
          Posto osjećam da ćeš reci da jeste, pisi odma i po čemu je tačno bolji.



          10
          7

          3
      • Dan Gurney
        Crash Donator Prikaži

        Aaaaa shit. Here we go again



        5
        3

        2
        • Lewis Hamilton 44
          NRteamLH44 Prikaži

          Crash jel Hamilton imao sreće u karijeri i titulama? Jel tako ? On je imao sreće i sve mu se posložilo, i sudije su uvijek sretno bili na njegovoj strani , dok se to npr u istoriji ovog sporta vise nikome ni prije ni poslije nije desilo? Zar ne?

          Svi su zaslužili svoje titule , ali on je imao sreće, meni tačno sad krivo brate moj sto i ja nisam pokušao sa F1 , možda bi na sreću uzeo nešto.



          2
          0

          2
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Suci su svakako na njegovoj strani 👌 A za ostalo nisam mjerodavan niti zainteresiran 🥃🥱
          Nakon procitanog na temi Max sve vise naginjem sa imas fotku Lewisa u novcaniku i na vratima sobe.



          3
          1

          2
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Nakon 2021. ti i dalje vrtiš tu mantru o sudijama?


          0
          -1

          1
        • Lewis Hamilton 44
          NRteamLH44 Prikaži

          @crash Samo na screensaveru od telefona i računara. Mislim u pravu si samo nisi pogodio mjesta.

          Nemam 15 nego 30 godina. Pa su zato drugačija mjesta od slika.


          0
          0

          0
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          @Har
          Nemam komentara na 2021 osim onog sto sam reka. Nisam to vidio kao neku fer odluku unatoc svemu ali mi je drago da si jos tu…

          @LH44
          Ma ok.. Imam i ja svoje demone u radnoj sobi.. Veliki poster StarWarsa, StarTreka, Juventusa, BvBa….


          0
          -1

          1
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Pamtiš neke gluposti i sitnice kao argument da ga sudije kroz karijeru protežiraju, a kad se desi da ga pokradu za prvenstvo (po drugi put), onda slegneš ramenima “shit happens”.
          Nije mi cilj da otvaram raspravu o 2021, bilo prošlo idemo dalje … samo kažem da mi malo čudno zvuči da i nakon tog događaja spominješ sudije.

          Tu sam samo rijetko komentarišem. Kvaliteta rasprava je odavno na niskim granama … ali i dalje iz navike skoro svaki dan navratim.


          0
          -1

          1
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži
        x1

        Reci ti meni Danice koja su to kola bolja od Moskviča?



        7
        6

        1
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Volga kažu, ali ja sam vozio Moskvića. Tromilimetrarski lim na karoseriji haubi…
          U drugoj trećoj preko 90, možeš proklizati…
          Nabijao sam se po rupama a njemu ništa.
          Auto od frendovog starog kojeg smo uništavali kada smo dobili vozačke.


          0
          0

          0
    • Alain Prost
      Alain Prost Prikaži

      Može li Lewis biti bar 115?



      6
      6

      0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Hamilton nije top 5, on je top 1. Brojke govore za sebe. Barem ste tako govorili dok je Šumi bio rekorder u svim kategorijama. Od 2020. se ploča promijenila?



      2
      0

      2
      • avalon Prikaži

        Dani … LH nije top 1 isto ka šta MS to nije bija . brojke mogu govorit ako se površno gleda ALI možda ako bi gledali postignuća kroz broj odvoženih trka onda …npr lewis ima najviše pobjeda (103) on vozi 17. sezonu i do sada je odvozija 323 GP – a . fangio 7 sezona i tek 51 GP pa ako gledamo kroz postatke LH ima u postotcima 31,9 % pobjeda , fangio 47 % , ascari 40 % , clark 34,7 % . ili npr kroz PP … LH ima 104 PP i to izgleda zaista woww jer 2. MS ima tek 68 ali opet ALI fangio samo 29 no s obzirom na broj odvezenih trka fangio ima 56,9 % PP , clark 45,8 % , ascari 43,7 % , senna 40,3 % . MS brojčano ima najviše FL ALI s obzirom na broj odvezenih trka (307) to je tek 25 % , fangio 45 % clark 38,9 % , ascari 37,5 % . dakle LH sigurno spada među top 5 ali nikako nije top 1 .
        sad bi valjda fanovima senne trebalo bit jasno zašto je airton kad su mu mnogi “tepali” kako je najbolji uzvratija da je za njega najbolji tj No 1 fangio .



        1
        -2

        3
  4. Max Verstappen
    MV33rbr Prikaži

    Po talentu, brzini i načinu vožnje, rekao bih da je sad već u top 5. Po rezultatima još ne spada u taj rang.

    Iako sam njegov navijač godinama, nisam vjerovao da može doći baš na ovu razinu na kojoj sad vozi. Bolid je uvelike zaslužan za to, ali voziti ovako precizno, brzo i bez (većih) pogrešaka na tako velikom broju utrka je nešto zaista posebno. Uz to, sve izgleda toliko lako, kao da se ne muči. Mislim da imamo priliku gledati vozača na vrhuncu svojih moći koji je potpuno usklađen s ekipom i bolidom koji vozi jer njegov RB19 izgleda kao na tračnicama i zastrašujuće za sve ostale.

    Vidjet ćemo do kud može doći na toj ljestvici, ako mu se sve posloži i u nastavku karijere, mislim da ćemo moći pričati o možda najvećem vozaču ikad.



    13
    12

    1
    • Michael Schumacher
      darkool Donator Prikaži

      Slažem se. Po talentu i onome što pokazuje na stazi je tu sa Alonsom i Hamiltonom, a po dostignućima će tek ući u top 5, što je samo pitanje vremena. Gledam neke njegove intervjue i čovjek je bukvalno non-stop za volanom, ako nije na stazi onda u simulatoru gdje vozi druge serije i igra se sa postavkama i to primjenjuje na svom bolidu. Momak je anulirao 13-14 sek perezove prednosti u nekoliko krugova (skoro 4 sek po krugu) na zadnjoj trci. To ne može baš svako.



      2
      2

      0
  5. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Rangiram ga tamo gdje trenutno i jeste, to je jedva i top 10 ako pričamo o svim vremenima.

    Vozač valjda treba da bude dokazan u F1, kako talentom tako i rezultatima.

    Hamilton,Schumacher,Senna,Prost,Alonso to je mojih top 5 , pa ih redajte kako hoćete, ne vidim gdje tu ima mjesta za Maxa trenutno.



    7
    -4

    11
  6. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Kroz sljedećih par godina, ovim tempom i ovakvim vožnjama uspoređivat će se samo sa Schumcaherom.



    8
    6

    2
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Možda zato jer nismo živjeli u vremenu Juan Manuel Fangia i drugih velikana.
      Usput reći da su Senna a i nekoliko drugih bili trube u odnosu na Schumija…..
      Znam da to nisi rekao, ali bi se moglo tako pročitati između redova (i sa zlom namjerom).



      3
      2

      1
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Ja imam vrlo nepopularno mišljenje i o bijelom i o crnom Senni. O nekima ne mogu imati mišljenje jer ih nikad nisam gledao. Inače rekao je Hakinnen ovih dana da je razina umijeća današnjih vozača nevjerojatna u odnosu na njegovo vrijeme (mislim da tako nešto tvrdi i Avetma). Lauda je svojedobno jedva “izvukao živu glavu” kad je probao voziti tada aktualni Jaguar u kojem je bio savjetnik – jer “ove moderne bolide može vozit i moja baba”.

        Tako da, sva je prilika je Max Verstappen najsposobniji vozač koji je ikad sjeo u bolid F1 jer to je prirodan poredak stvari. Ne bi Vettel otišao u penziju da nisu došlji bolji od njega. Alonso se još drži, ali i njemu curi pješčani sat….. Svi su oni odlazili jer su došli bolji, sposobniji, bolje utrenirani….

        To je tako u bilo kojem sportu. Niti jedna od povijesnih legendi nije bolja od suvremenih vozača, pogotovo ne od najboljih.



        6
        3

        3
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          Slažem se s tobom, Mikom i Vetmom (ako to tvrdi) da su svi današnji vozači vještiji od nekadašnjih, ali imam jedno pitanje. Kada bi Hamilton, Verstappen, Alonso, ili …(nastavi niz)… imali priliku voziti bolide iz 50-tih, 60-tih ili 70-tih, tko bi prošao kao Fanggio ili Brabham, a tko kao Ascari ili Clark? Još bolji primjer su Stewart ili Lauda vs. Chevert ili Villneuve (senior).
          Pitanje u anketi je besmisleno jer nije dobro definirano što znači najbolji. Da li je to najuspješniji, najvještiji ili najmagičniji (copiright @dmj) vozač, ili to uključuje kombinaciju svega toga? Uspješnost je relativno lako procijeniti, ali mislim da većina nas (uključuući mene) nismo kompetentni procjeniti vještinu, a magija se tako i tako neda kvantificirati.



          5
          5

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Wapi – Ok, istina.
          To možemo vidjeti i u svim drugim sportovima. Pogotovo pojedinačnim. Atletika, plivanje…
          Pljušte svjetski rekordi svako malo.
          Rekorderi iz šezdesetih se ne bi ni kvalificirali na natjecanja…


          0
          0

          0
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          To što Garrincha, Didi, Pele, Vava, Zagallo, danas ne bi bili uspješni i što bi Brazil iz ’62 imao problema pobjediti i prosječnu drugoligašku momčad ne znači da oni nisu najbolji napad svih vremena. To ovisi o tome što podrazumjevamo pod ‘najbolji’. U svoje doba odskakali su od konkurencije, a posjedovali su i magiju. Pod tim čarobnim mislim na estetiku koja je osobna ili generacijska (sumnjam da milenijalcima, z-ovima i inim twichevima oni nešto znače). Hoću reći iako je današnji nogomet ‘bolji’ ili ‘učinkovitiji’ u smislu da bi današnje momčadi pobjeđivale nekadašnje on nije učinkovitiji po broju postignutih golova niti ‘ljepši’ ili ‘bolji’ u smislu estetike koja se i ne može kvantificirati. Isto tako nemoguće je odgovoriti na pitanje što bi bilo s današnjim sportašima da su odrastali u ono vrijeme ili ondašnjim da su prošli današnju ‘obuku’. Kod rangiranja vozača postoji i znatan utjecaj automobila koje su vozili. Stoga je utjecaj čarolije na rezultat izbora najboljeg još izraženiji te je to uvjek plodno tlo za žustre rasprave.

          @Pero Iznimka koja potvrđuje pravilo – Bob Beamon 1968 Mexico City



          1
          1

          0
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Kada smo kod nogometa i usporedbe različitih era. Kada bi dali današnjim igračima teške kožne lopte iz 50 i 60ih baš me zanima kak bi prošli protiv ekipa iz tih era.



          3
          3

          0
  7. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Glasao sam da je u top 5, jer je napravio nevjerovatan i za mene neočekivan skok, a historija mojih komentara može pokazati kakvo mišljenje o njemu sam imao sve do sezona 2019/2020.

    Ne nužno ovim redoslijedom: Senna, Schumacher, Vettel, Alonso, Verstappen



    2
    0

    2
  8. Ferrari
    sfzd Donator Prikaži

    U ovom trenutku simbioza Max-bolid-momčadi je perfekcija. Naravno, nije to došlo preko noći i napisano je podosta o tome kako i zašto. @Frantic je na forumu slično pisao o tome kako je Max Doktorov projekt, kako mu je sve podređeno i to u momčadi u koja se posložila sjajno (od vodstva, aerodinamike, strategije, motora…). Naravno to ne umanjuje Maxa (jer moraš imati potencijal i kapacitet za najveće stvari) i ne može biti argument “protiv” njega već samo alibi za neke druge vrhunske potencijale koji ne napreduju tim ritmom i ne ostvaruju najviše rezultate. No tako je to u životu i sportu, nekom se posloži, nekom ne, nekoga pomazi sreća, nekog loši odabiri bace daleko i tako dalje. Kako bilo, Max fino gradi svoj put na ljestvicama najvećih, ali zbog razlike u periodima F1 i ogromnog povećanja broja godišnjih utrka uvijek će biti prijepora u tim usporedbama. Ipak, njegova karijera još traje i ja bi pričekao razvoj događaja u budućnosti jer lako je gađati se pridjevima i lovorikama kad si na vrhu. Nažalost, kod fanova sporta često su glasni fatalisti koji plešu od najbolji ikada do “kategorija Latifi”, a imaš dojam da utrke gledaju na teletekstu.



    12
    11

    1
  9. mika50 Prikaži

    Naravno da je u top 5, dokazao je to svojim vožnjama. U slabijem bolidu 2021 osvojiti naslov, pokraj onakvog Mercedesa to može samo veličina poput Maxa!



    7
    1

    6
  10. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Molim, za početak, ovo je samo moje izdvojeno mišljenje koje može biti potpuno pogrešno.

    Ne želim glasati, jer stavljati nekoga na listu “all time” najboljih na početku njihovih karijera je (po meni) besmisleno.
    Vozač može biti još bolji, može se propiti pro***ti…. i propasti. Može i nedo vrag zla poginuti.
    Isto tako govoriti o njemu kao o velikanu nakon tri dobre sezone u F1 je besmisleno.
    Pogotovo što ima svjetlosnu godinu bolji bolid od drugih.

    Istina je i to da su posljedično nova pravila osim mogućnosti vožnje unutar par desetinki iza konkurenta što prije nije bilo moguće, možda i nenamjerno donijela i jako dobru stvar.

    Napokon, nakon 30 i kusur sušnih godina, vozač napokon igra puno veću ulogu od samog bolida.
    To se najbolje može vidjeti na tablicama rezultata unutar momčadskih borbi i razlika koje nikada prije nisu bile vidljive u tolikom brojku momčadi i bile toliko velike.
    Zakon velikih brojeva samo potvrđuje da to nije nikakva slučajnost.

    Zato jedino što Maxu mogu priznati da se po tom napokon bitnom pitanu stvarno izdvaja kao genijalno dobar vozač.

    Međutim, onda možemo postaviti pitanje promjena pravila, bodovanja….
    Pa kako doći do ispravnog rezultata koliko bi bili dobri i postali “velikani” npr: Alonso, Kubica, Vettel….. imali bolide kojima se nitko ne može niti približiti u svojim najboljim mladim godinama kada imaš najbrže reflekse, vid, mišiće , najmanji mišićni zamor, koncentraciju i sve drugo što godine i starost odnosi…. imali bolide kojima se nitko ne može niti približiti.

    Onda da se možemo pitati i o godinama Senne, Mansela….. kada su bodove dobivali samo prvih 6 vozača, i tako dalje sve dublje u povijest (kojoj nisam svjedočio)

    Da se razumijemo, Max je fantastičan vozač.
    Možda (vrlo vjerojatno) najbolji na gridu.

    Ali naravno kao i uvijek to nikada nećemo moći znati da li bi ga možda Alonso, Noris, Albon… mogli stisnuti da imaju podjednake bolide i kolika bi bila razlika među njima i tko bi sve mogao uz svoje ime dobiti i dodatak “velikan”
    Puno momčadi, puno različitih bolida.

    Zapravo ovu svoju malo smislenu disertaciju sam mogao skratiti na:
    ” Premalo je godina prošlo da se Maxa svrstava u “pale heroje” velikane.

    Mediji žele biti zanimljivi pa stalno “trče pred rudo”

    Max i svi ostali na tablicu velikana (po meni) moraju doći tek na kraju karijere.

    Sve ostalo je nepošteno prema drugim vozačima i prema samom vozaču koji je predmet diskusije.
    sic



    6
    5

    1
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Samo jedan detalj – Max ti danas ima više utrka od Ayrtona Senne. Nema nikoga tko razumije F1 a da Sennu nakon 162 utrke ne smatra da je barem u prvih 5 svih vremena.



      8
      7

      1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Slažem se 100%
        Problem je samo da su to druga vremena.
        U Sennino vrijeme utrka je bilo manje, vozači su u F1 ulazili tek u dvadesetim godinama i bodovalo se samo prvih šest vozača.
        Druga vremena drugi problemi.



        3
        2

        1
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Pa ne bi rekao da je i u tome stvar.
          Senna je vozio 11 sezona. Maxu je ovo 9.
          bodovanje 6 vozača ne znači ništa, ne vrednujemo najbolje vozače po osvojenim 8. mjestima nego po titulama, podijima, pobjedama, legendarnim utrkama u kojima su pokazali nešto posebno…



          5
          4

          1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Bodovi znače. Zašto bi onda postojala tablica vozača s najviše osvojenih bodova u karijeri, sezoni u postotku od broja utrka i sve ostale kombinacije koje baš zbog dvije vrste bodovanja i godina koje je neko proveo najjačem bolidu na gridu mogu biti zavaravajuće.
        Usput, Ayrton Senna je poginuo na vrhuncu karijere.
        To su bile strašne godine. 1993 poginuo je Dražen Petrović, 1994 Ayrton Senna
        Postojao je grafit u Zagrebu na cvjetnom naselju:
        Bože ubio si krivog Senu (referira se na Senu M. ili prije Senada od Bosne)
        p.s.
        Za mene pravi vozač postaje tek onda kada krene kao mlad u pohod i rastura u najboljem bolidu, da bi mu par godina kasnije bolid postao krš i grčevito se borio za jedan bod, pa nakon toga se vratio na staze slave mentalno, fizički i vozački neokrznute kvalitete.


        0
        -1

        1
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Koliko ja pratim F1 (od 1976.) bilo je barem 4 sistema bodovanja utrka (5 ako brojimo onu idiotariju s duplim bodovima) i ne znam niti sam koliko načina zbrajanja bodova za prvenstvo. Tako da je broj bodova najgluplja od svih F1 statistika.



          5
          4

          1
  11. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži
    x1

    Nedavno pročitah jedan zanimljiv komentar jednog f1 stručnjaka koji kaže da će Max voziti samo u RB i nakon toga otići u penziju .
    Razlog je kako kaže je taj, što Max kao nekad i Seb, može biti super dobar i brz samo u RB.
    Kada bi kojim slučajem otišao negdje drugo kao npr. Seb, vidjeli bi kako njegova brzina i vještina nije vanzemaljska u odnosu na momčadskog kolegu.
    Nadam se da ću dočekat i vidjeti je li ovaj imao pravo. 😁
    Glasao sam da je među prvih 5.



    3
    0

    3
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Ne znam…..
      Došlo je napokon vrijeme koje nam je nakon promjene pravila, možda slučajno donijelo da vozač igra puno bitniju ulogu od samog bolida. Do sada si mogao i prosječnog vozača staviti u najbolji bolid pa da završi drugi iza jačeg kolege.
      A Max, čovječe kako on kontrolira bolid, vidio sam samo kod Senne, Mansella, Schumija, malo Vettela… i to je općenito to.
      Dovoljno je vidjeti izlijetanja dotičnih i postotka spašavanja bolida od udarca u barijere.
      Meni se čini da je Max prvenstveno dobar vozač koji kada se sjedne u bolid zajedno postanu jedno tijelo.
      Tako da… nemam dokaza da nisi u pravu, ali onako usput.
      Po meni zvati nekoga “velikanom” može samo kada taj dotični rastura u najboljem bolidu, pa dođu sezone u kojima bolid postave krš a on se grčevito bori za koji bod, pa nakon toga se ponovo vrati neokrznut na vrh.
      Po meni tek tada neki vozač zaslužuje da ga se veliča i dodaje naslov velikan za cijelo životno postignuće i uspoređuje sa drugim vozačima iz povijesti.



      3
      -1

      4
    • Fia
      Realista Prikaži

      Mislim da je Max daleko bolji od Vettela. To se ne moze ni usporedit. Hamilton je bolji od Vettela, i naravno Alonso je bolji od Vettela.
      Vettel je po meni najslabija karika tog drustva.



      6
      3

      3
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Gle, one kontrole bolida kada bolid pređe maksimalnu moguću toleranciju i počne se nekontrolirano ponašati (prokliže prednji /zadnji dio, blokira se kotač, aerodinamika potjera bolid izvan idealne putanje…..
        Reakcije umirivanja bolida ili smanjivanja štete a ne samo blokiranja kotača (dio vozača ne može niti pomisliti da učini nešto u tom trenutku nego samo blokira kotače)
        sam vidio Kod Maxa, Senne, Mansela, Schumahera, može i Hamiltona, i rekao sam ponekad u najboljim danima vidio sam isto i kod kod Vettela.
        To ne znači nikakva tablica najboljih vozača…..
        To samo znači savršenu reakciju u trenutku kada bolid pretjera i izgubi svoje karakteristike.
        Te reakcije su u djeliću sekunde.
        Moraš ih imati u root memoriji.
        U tim trenutcima ne možeš razmišljati i odlučiti što učiniti.
        Ili ispravno trzneš volan, zakočiš na djelić sekunde, dodaš gasa ili kombinaciju toga ili ne.
        To imaš ili nemaš u sebi.
        To ne možeš naučiti u nakon što si došao kao gotov vozač u F1
        To je u tebi od početka i to oduvijek imaš ili nemaš.
        Samo sam nabrojao vozače u kod kojih sam to vidio.
        Sigurno sam ih dio propustio. pogotovo vozača iz sedamdesetih i osamdesetih.

        Koncentrirao sam se na relativno nove vozače.
        Tu spada i Vettel ali rekao sam samo u par najboljih sezona.
        Posljednja je kada ga je Hamilton iznervirao pod safety carom.
        Nakon te sezone kod Vettela to više nisam vidio a počele su se pojavljivati neprisiljene pogreške.



        1
        0

        1
  12. Lotus
    zion11 Prikaži

    čovjek ima 2 naslova, naravno da je velikan… a sad je li top 5 ili ne, o tome se samo može raspravljati. neće se svi složit. Ipak čovjek nema tako izraženu karizmu kao puno prethodnika…



    1
    1

    0
  13. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Predvodnik generacije!
    Statistički bi se mogao približiti HAM/SCH brojkama
    Vozačke kvalitete neoporne. Nadam se dokazivanju i izvan F1.
    Subjektivna je procjena spada li (vec sada) u velikane.
    Objektivno, za sada su daleko najveći odjek u sportu ostavili Senna i Schumacher.
    Iako ne treba podcijeniti status božanstva koje Max uživa u domovini, navedena dvojica su to uspjela i van granica Brazila i Njemačke.



    5
    4

    1
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Donator Prikaži

      Dobar komentar.
      Slazem se za ovo da su Senna i Schumi ostavili najveci odjek u sportu i to je nesto sto nadilazi svu statistiku. Bar po meni. A tesko je to objasnit.
      Također po meni, Max vec sad ulazi po tom kriteriju u tu ligu, vise nego Hamilton. Identicnu stvar svo troje: kontroverznim voznjama (wheel to wheel) izazivali tektonske promjene u sportu. Pa zbog Maxa se uzjebao cijeli grid, podijelio je sve strucnjake, mijenjali pravila, nazivali de facto “Max pravilo” (pomicanje u zoni kocenja). Ali tu nije samo to, nego jednostavno njihovo uvjerenje u to sto rade i nacin na koji rade. Ne moze to svatko tako. Ja sam uvjeren da stavis 2 Senne, 2 Schumija, 2 Maxa ili kombinaciju, da incidenata/sudara nema ako oni to ne zele. Oni imaju svoju granicu (malo dalju) koju drugi tesko mogu pratit. Mislim na spremnost na rizik i kolicinu rizika, ali i kontrolu koju imaju u tim trenucima.

      Tesko je nekom objasnit zasto se Senna svrstava u vrh sa samo 3 naslova. Stvar je nacina na koji je radio stvari, extra stvari za koje jednostavno vidis da nadilaze bolid i da su iskljucivo do njih; a to se najvise vidilo dok su vozili sporije bolide.

      Po mom kriteriju, Max je vec sad vise pokazao od npr. Hamiltona i smatram ga boljim i vecim vozacem. Bolji je wheel to wheel vozac, konzistentniji (daleko manje sklon greskama), puno manje puca pod pritiskom, stabilnije glave, bolji race pace i puno veca opca inteligencija i pracenje/razumijevanje utrke oko sebe.
      Također, uvjeren sam da ovogodisnji Red Bull nije toliko bolji od ostatka grida koliko je bio npr. Mercedes prvih par god. hibridne ere. Perez je pokazatelj. I ne, Perez sigurno nije losiji vozac od npr. Bottasa.
      To je moje subjektivno misljenje.



      5
      2

      3
  14. Charles Leclerc
    F12000 Prikaži

    Kao i uvijek o ovim stvarima, najbolji sudovi donosit će se s odmakom od desetak godina nakon njegove mirovine.



    4
    4

    0
  15. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Stavio sam 6.-10.
    Smatram da nema još dovoljno naslova i godina na vrhu da bi bio u mojih top 5. Ham, MS, Senna, Prost, Fangio.
    Ali ako ovako nastavi sa još kojim naslovom mogao bi profesora deložirati uskoro.



    4
    4

    0
  16. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Bez obzira na moj rezultat glasovanja, moram istaknuti dvije činjenice/podatka. To su kako slijedi:
    1.) ’21-spominje se još uvijek sa asteriksom (*) i to će, vjerujem, i ostati .(iz svima znanih razloga). Objektivnosti radi, ide autoru ove ankete na dušu.
    2.) Objektivnosti radi, trebalo je ipak spomenuti neprimjereno ogromnu razliku u kvaliteti fizičkih performansi bolida u odnosu na ostalih 18 na gridu. Takav bolid već duuugo nije u F1 napravljen. Nažalost, taj podatak baš i neide puno u korist Maxu. Sad’ će netko viknuti ‘a Perez’? Moj odgovor je, jedan podatak od neki dan kad’ netko (mislim GR) reče…”pa mogu nabrojati bar deset koji bi učinili isti takav rezultat”. Ja bih dodao onu staru: “gdje ima dima, ima i vatre”.



    3
    -1

    4
  17. Jody Prikaži

    Možda Max postane najbolji, na dobrom je putu ali ipak treba jos koja godina proči za zaključak. Vidim da vas puno Alonsa stavlja u top 5. Ne znam
    Volim Alonsa, pogotovo nakon dolaska u Ferrari, navijem u dijelu i za njega, divim mu se, uživao bi da pobjedi ove godine. Ali top 5 je samo petorica ljudi, a Senna, Sumacher i Hamilton (ipak 7 naslova, meni najbolji 2007 i 2008), imaju rezervirano mjesto. A konkurencija za preostala 2 opaka. Svakako Vettel, Lauda, Mansell, Piquet, Clark, Fitipaldi, netko kazati Villeneuve, Moss, Hill, Hakinnen



    2
    2

    0
  18. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Nemozes prejebat kombinaciju ogromnog talenta + kad ti netko uvali volan u ruke dok jos imas dudu u ustima + kad svoj cijeli život živis “život vozaca” de facto 0-24h. Pa on u pauzama izmedju utrka vozi na simulatorima.
    I to se jebemo vidi.
    On valjda dok obrađuje Kelly Piquet razmislja o potrosnji gum(ic)e i razgovara o ubadanjima zavoja…



    1
    0

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.