Tržište vozača za 2024. – hoće li svi zadržati iste postave?

Lociranje

Lovro Andraka

Prije 10 mjeseci 8 min 15 komentara

x1

Nikad u povijesti Formule 1 nije se dogodilo da nema baš nijedne vozačke promjene između sezona, no čini se da bismo u 2024. mogli ući bez ijednog transfera. Evo kakvo je stanje s postojećim ugovorima u svakoj momčadi i koje bi se promjene ipak mogle dogoditi naredne sezone.

Pored svakog vozača navedena je posljednja godina njihovog tekućeg ugovora, uz napomenu kako za mnoge vozače nije poznato točno trajanje jer su objavljeni samo kao višegodišnji ugovori, stoga su sa zvjezdicom označene godine do kojih bi oni minimalno trebali ostati u momčadima prema tako sročenom trajanju ili prema insajderskim informacijama. Naravno, nijedan ugovor nije neraskidiv pa su neočekivane ranije promjene uvijek moguće.

Red Bull

Max Verstappen – 2028.
Sergio Perez – 2024.

S Verstappenom je sve jasno – Red Bull je dočekao ono što je otpočetka planirao s Nizozemcem, a to je vladavina Formulom 1. Imaju fantastičnog vozača u fantastičnom bolidu i bilo koja strana bila bi luda kad bi u ovom trenutku prekinula suradnju koja je još uoči prošle sezone osigurana do kraja 2028. godine.

Perez ima važeći ugovor za 2024., no s obzirom na Red Bullovu razinu milosrđa prema vozačima koji ne pokazuju zadovoljavajuće performanse, može biti zahvalan što ima ovako dobar bolid koji mu pokriva kikseve i drži ga na drugom mjestu prvenstva. Sudeći po izjavama, šefovi su zadovoljni Perezom koji im u ovoj situaciji ne ugrožava konstruktorski naslov i ne vide se naznake pritiska na Meksikanca. Međutim, stvari se brzo mogu promijeniti i eventualna loša druga polovica sezone u kombinaciji s dobrim nastupima nekog od AlphaTaurijevog dvojca mogli bi otvoriti mjesto u dominantnoj momčadi.

Mercedes

Lewis Hamilton – 2023.
George Russell – 2024.*

Russell je jedan od spomenutih vozača čije egzaktno trajanje ugovora nije poznato, no zna se da je višegodišnji i više izvora tvrdi da je za 2024. siguran – britanski Sky prenio je da je Mercedes iskoristio opciju produljenja do kraja 2025., ali službene objave o tome nema.

Za Hamiltona se zna da mu ugovor istječe krajem godine, a novo produljenje kojim će sedmerostruki prvak postati vozač s najdužim stažem u jednoj momčadi trebala bi biti stvar formalnosti. Britanac (38) drugi je najstariji na gridu i vjeruje da tu može ostati još pet godina – ovogodišnji nastupi pokazuju da nema razloga da odustane od lova na osmu titulu.

Aston Martin

Fernando Alonso – 2024.*
Lance Stroll – zaposlen na neodređeno

Jedini stariji vozač od Hamiltona bit će u F1 i kad napuni 43 godine jer je prošle godine stigao u Aston Martin u sklopu višegodišnjeg ugovora. Alonsu su godine i dalje samo broj te se ne čini nimalo nemogućim da Španjolac ostane u F1 sve do kraja ciklusa trenutne generacije bolida, a tko zna, možda isproba i onu iduću. O sinu vlasnika ove momčadi ne treba trošiti puno riječi, dok god je Lawrence gazda, Lance će biti za volanom.

Ferrari

Charles Leclerc – 2024.
Carlos Sainz – 2024.

Obojica Ferrarijevih vozača osigurana su za narednu sezonu, a nakon toga je sve otvoreno. Leclerc je nedavno rekao kako svaki vozač razmatra razne opcije, ali da je njegov san i dalje osvojiti naslov s Ferrarijem te da će truditi da ostane tu dok god vidi i najmanju priliku za ostvarenje tog sna. Tekući ugovor potpisao je još uoči sezone 2020., a neke glasine tvrde da je već potpisao novi dugoročni ugovor do kraja 2026. s mogućnošću produljenja sve do 2029. godine.

Sainz je predmet mnogih glasina koje ne vide Španjolca u crvenom bolidu nakon trenutnog ugovora, a najčešće ga se povezuje s Audijem koji 2026. ulazi u F1 sa Sauberom. Njegov otac, Carlos stariji, nastupio je za njemačkog proizvođača u posljednjim dvama izdanjima Dakar Rallyja, a vođa njihovog F1 projekta, Adam Baker, jednom je prilikom u španjolskim medijima izjavio kako bi volio da Sainz bude njihov vozač, što je dovoljno da tračevi krenu. Talijanski mediji prenijeli su demanti o navodnom predugovoru s Audijem u kojem je netko iz Sainzovog tima rekao da je jedini plan ostati u Ferrariju, no za konkretne informacije još je prerano.

McLaren

Lando Norris – 2025.
Oscar Piastri – 2024.

Iako su mnogi nakon prošle sezone i uvodnog dijela aktualne prosudili da se Norris zeznuo potpisivanjem dugoročnog ugovora s McLarenom, rezultati uoči ljetne stanke bacili su novo svjetlo na njegovu situaciju. Mladi Britanac izgleda ipak neće trebati tražiti bijeg u kratkom roku, a svojim vožnjama definitivno se stavlja u dobru pregovaračku poziciju za budućnost i eventualnu promjenu momčadi.

Piastriju se drama s odlaskom iz Alpinea također pokazala opravdanom, a McLaren je očito napravio dobru odluku ranim isplaćivanjem Daniela Ricciarda i otvaranjem mjesta jednoj od potencijalnih budućih zvijezdi sporta. Iz perspektive momčadi potrebe za promjenom u skorije vrijeme nema, a na njima je da svojim bolidima ne probude tu potrebu u vozačima.

Alpine

Esteban Ocon – 2024.
Pierre Gasly – 2024.*

Ni u Alpineu se iduće sezone ne očekuju nikakve promjene. Nakon prošlogodišnjih turbulencija po pitanju vozača, ove godine imaju kaos na rukovodećim pozicijama. Ocon ima još jednu godinu svog trogodišnjeg ugovora, dok je Gasly tek krenuo u svoju prvu avanturu izvan Red Bullove obitelji s još jednim od javno nedefiniranih ugovora.

Williams

Alex Albon – 2024.*
Logan Sargeant – 2023.

Albon zasad sjajno iskorištava drugu priliku koju je dobio u F1 i uvjerljivim nadmašivanjem timskog kolege bez ijednog poraza u kvalifikacijama i utrkama stavlja svoje ime na radar većih momčadi. Pojavile su se glasine o interesu Ferrarija koje je Fred Vasseur demantirao, no svakako bi mogao biti vruća roba na tržištu kada se ono malo više otvori.

Logan Sargeant zasad nije pokazao ništa impresivno i vjerojatno je čovjek čije je mjesto pod najvećim upitnikom za iduću sezonu. Ne bude li napretka u nastavku sezone, ne bi bilo iznenađujuće da se na njegovo mjesto ubaci Mick Schumacher koji kao rezervni vozač Mercedesa, Williamsovog partnera, iza sebe ima Tota Wolffa, vrlo dobrog prijatelja šefa Williamsa Jamesa Vowlesa. Još jedna potencijalna opcija preko Mercedesa bio bi njihov junior Frederik Vesti koji se trenutno bori za F2 titulu, no zasad se čini da će on, bez obzira osvoji li titulu ili ne, svoje mjesto za 2024. morati tražiti izvan F1.

Haas

Nico Hülkenberg – 2023.
Kevin Magnussen – 2023.

Povratnik na grid Hülkenberg opravdao je Haasovu odluku da mu pruže novu priliku u 36. godini nakon pune tri godine bez utrkivanja i nema razloga da ne dobije produljenje ugovora. Nijemac je u kvalifikacijama uvjerljiv protiv Magnussena, no u utrkama Danac ima bolji međusobni omjer, iako bodovno stanje nakon dvaju odličnih rezultata Hülkenberga pokazuje veliku razliku (9 u odnosu na 2 boda).

Haas dosad nije bio sklon vozačkim promjenama, a nakon što su se opekli dovođenjem dvojice debitanata prije dvije godine, sada će sigurno biti još konzervativniji i cijeniti iskustvo svojeg trenutnog dvojca.

Alfa Romeo/Sauber

Valtteri Bottas – 2024.*
Guanyu Zhou – 2023.

Bottasova situacija nije potpuno jasna, no njegov višegodišnji ugovor s ekipom koja se vraća imenu Sauber svakako vrijedi do kraja 2024., a po nekim izvorima i godinu duže. Zhou u drugoj sezoni izgleda bliže iskusnom timskom kolegi, a šef ekipe izjavio je da njihov cilj stabilnost, što uključuje želju za zadržavanjem trenutne vozačke postave. Eventualni pritisak na njegovo mjesto mogao bi staviti Sauberov junior Theo Pourchaire koji trenutno vodi u F2 ispred ranije spomenutog Mercedesovog juniora Vestija, ali s obzirom na to da mu je ovo već treća sezona kao što je bila i lanjskom prvaku Felipeu Drugovichu, a s druge strane je tek napunio 20 godina, čini se da se Sauberu neće žuriti s njegovom promocijom.

AlphaTauri/nepoznato novo ime

Yuki Tsunoda – 2023.
Daniel Ricciardo – 2023.

Momčad iz Faenze dogodine će nastupati pod nekim drugim imenom, ali bi vozači mogli ostati isti. Ako Perez ne odradi katastrofalan drugi dio sezone, mjesta u Red Bullu za njih vjerojatno još neće biti. Tsunoda je briljirao protiv Nycka de Vriesa i definitivno vozi svoju najbolju sezonu dosad, no tu će se nešto pitati i njegovog novog kolegu koji želi novu priliku pored Verstappena nakon užasne epizode s McLarenom te kratke pauze koju je ona izazvala.

Uzorak je malen, ali Ricciardo je nakon hvaljenog testa s Red Bullom i u dvama vikendima s AlphaTaurijem pokazao solidan tempo te vodi 2-1 protiv Tsunode u kvalifikacijama i utrkama. Nastavi li tako, sigurno će dobiti mjesto za iduću sezonu. Liam Lawson, prvi u redu Red Bullovih juniora, tako će se bez obzira na svoj konačni plasman u Super Formuli, gdje je dvije utrke prije kraja drugi, morati nadati Ricciardovom potonuću želi li dobiti priliku za debi u F1.


Odgovor

15 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Ma…… naslov:
    “Tržište vozača za 2024. – hoće li svi zadržati iste postave?”
    Prva rečenica u članku odgovara na pitanje i pobija ga.
    “Nikad u povijesti Formule 1 nije se dogodilo da nema baš nijedne vozačke promjene između sezona,……”
    Sve dalje su priče bez čvrstog temelja.
    Nitko osim vlasnika momčadi, odvjetnika i vozača nikada nije vidio niti jedan ugovor, pa prema tome ne znaju klauzule koje ga poništavaju a siguran sam da ih svaki ugovor sadrži pregršt.
    Sve ostalo su priče za malu djecu.
    Bilo je sezona sa još “čvršćim” ugovorima pa se uvijek naglo desilo “nešto”
    Osim toga svake godine usred sezone ili odmah nakon par utrka neki vozač dobije nogu (klauzula ugovora)
    Zaključak.
    Nemamo pojma o toj temi i nećemo ga imati dok god ugovori ne postanu javno dostupni, a teško da će ikada postati.
    Odvjetnici i notari bi ostali bez posla.



    2
    -3

    5
  2. dejan_s Donator Prikaži

    Tokom dominante vladavine Mercedesa i Hamiltona na site-u imali smo, rekao bih gotovo bez presedana, divlju i vatrenu podršku od strane Hamiltonovih simpatizera, za Lewis Hamiltona, koja je iskrila odanošću i strašću kakva se rijetko može i zamisliti. Govorim o veoma maloj grupici hardcore ekstremnih navijača koji se ne daju podvesti pod uobičajene navijače koji nedjeljom u slodobno vrijeme uživaju u vožnji njihovog favorita uz pivu ili sok. Ekstremnost je posebno bila uočljiva kako u vrijeme dominacije Hamiltonu nije trebala nikakva podrška. Danas je drugačije i pitam se gdje se izgubila snaga i žar obožavanja i to baš sada kada možda, po prvi put ta podrška možda odista i treba Hamiltonu? Po ekstrmnosti (verbalne hm …. riječi su jeftine) podrške očekivao sam praktičnu korist za Hamiltona u ove zadnje dvije godine (kada uspjeh izostaje zbog objektivnih razloga), a ipak se ništa nije desilo… niti mogu naslutiti da će desiti. Pitam se da li nešto propuštamo svi mi koji smo iznenađeni napadnom stidljivošću ekstremnih Hamiltonovih obožavalaca?
    Da budem konkretniji nisam očekivao niti očekujem nezakonite aktivnosti od strane ekstrema ( u smislu odstupanja od “prosječnog” navijača), ali proaktivno djelovanje u korist Hamiltona svakako jesam, ako ima i zrna istine u riječima podrške koja je znala da preplavi ovaj site, a nerijetko i da ga zaguši u vrijeme Lewisove dominacije.

    Kada očekivati podršku ako ne danas, kada podrška čak i od strane Sky SportF1 svite, pa i unutar Mercedesovog tima kopni …… prema Lewis Hamiltonu kao najtrofejnijem sportisti u F1 koji je uz to i vitez, aktivista za ženska prava, crnačka prava, umjetnik i tko zna što još….
    Pitam se gdje je ono najvažnije: praktična podška za Hamiltona?
    Gdje su protesti/ lobiranje pred sjedištem Ben Sulayema u korist Hamiltona? Zašto nema pritiska na Russella i Toto Wolffa? Zašto nema demonstracije i traženja odgovornosti Michael Masi-ja?
    Gdje je novac za Hamiltona? Gdje je eko veganska hrana za Hamiltovnove pse Roscoe i Coco? Gdje su izvinjenja zbog zlog udesa Hamiltonovih predaka za vrijeme robstva? Gdje su peticije za promjenu naziva ulica, parkova, naselja, brodova? Gdje su svetišta? Gdje su biste Hamiltonu u čast? Gdje su ode u čast Hamiltona? Kako to da ne svjedočimo epidemiji promjene vlastitih imena? Gdje su tetovaže s Hamiltonovim likom?



    6
    -4

    10
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Ono kad sam sebi stvoriš pogrešnu sliku o nekome pa se razočaraš u svoju procjenu i napišeš totalno “off topic” komentar.

      Da ne bi i moj komentar bio off topic …
      Hamiltonu ne trebaju nikakvi protesti, a još manje novac od raznih organizacija pogotovo od onih kojima je i sam sponzor. Funkcioniše on sasvim ok …



      10
      9

      1
      • dejan_s Donator Prikaži

        Eh, baš na vas i mislio kada sam pisao post: rekao bih da je to dobar znak jer ste se prepoznali.
        Komentar nije offtopic: Hamilton nema još uvijek ugovor, bar ne znanično, a da su ekstremni poklonici bili jaki na djelu kao što su bili na riječi to se ne bi desilo.
        Hm,….. nisam niti imao primisli da je Hamiltonu potrebno bilo kakvo materijalno dobro, no to ne oslobađa obaveze njegove ekstremne poklonike da na svaki način podignu slavu svog idola, tek toliko da ne bude sve na praznoj riječi.
        No, rekao bih da je svima jasno o čemu se ovdje radi: Ekstremistima nikada nije niti bio važan Hamilton trebalo im tek neko s čvrstim ramenima koga mogu zajahati kako bi se osvjedočili spram svijeta njihovom samoživošću. Ako Hamilton posrne, a prvi znaci su već tu, naći će duševni kepeci novog diva koga će zajahati i s čijeg ramena će opet zagrmiti.

        Kepec ima odlično sredstvo da bude viši od džina kad mu se popne na ramena. Čudno je što mu džin tako nešto dozvoljava, a glupo je što se još i divi veličini kepeca.



        2
        -6

        8
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Ne znam šta si mislio, ali znam da si pitao gdje je novac za Hamiltona …

          Super ako si na mene mislio, jer pretpostavljam da možeš negdje u mojim komentarima nešto što bi napravilo vezu sa svim tim što si nadrobio? npr. ja sam ekstremista koji je pozivao na proteste ili tražio da se prave biste, svetišta, potpisivao peticije… da ne nabrajam izaberi sam nešto iz svog popisa? Ili ćeš i zato reći “nisam na to mislio …”

          Što se tiče ugovora, malo jeste negdje zapelo, ali ne iz razloga što to Wolff ili Russell ne žele (kao što impliciraš) nego se upetljao Ferrari sa nekom ludom željom da dovede Hamiltona, jer vjeruju da bi za Hamiltonom došli još neki ljudi iz Mercedesa. Vjerujem da ćeš opet biti iznenađen sa visinom i dužinom ugovora.

          Što se tiče Massija, on je svoje odsvirao u F1. Neće ponovo zasvirati, čak ni da ova dvojica RD izvrše kolektivni harakiri.

          Izvini što se ne mogu osvrtati na te paralele vegani, roblje, crnci i ostalo



          12
          11

          1
  3. Charles Leclerc 16
    CRooY3 Prikaži

    Bit će promjena. Mislim da Sargeant sigurno ostaje bez posla (Schumacher u Williams), a i možda Magnussen samo ne vidim tko bi mogao njega zamjeniti. Možda Enzo Fittipaldi jer Pietro je već tamo kao rezervni vozač, a i brazilski sponzori koje ima iza sebe nisu mali. Iako mislim da on (još) nije F1 kalibar.



    5
    5

    0
    • Jordan Forever Prikaži

      Ako brazilski sponzori zele nekog u Haasu, navijam da dovedu Drugovicha.



      6
      6

      0
    • Antonio Giovinazzi
      Osella Prikaži

      Po meni postoji mogućnost i da Zhou napusti Sauber na kraju sezone s obzirom da iz momčadi odlazi naslovni sponzor. Guanyu je došao baš pod utjecajem Alfe Romeo čiji su rukovodeći u njemu vidjeli otvaranje ka kineskom tržištu.

      Tako da u slučaju da Alfa postane jedan od glavnih sponzora Haasa, kao što se šuška, ne bi me čudilo da i Zhou tamo otiđe. Plus, što bi iz svega toga mogao profitirati i Gene Haas koji bi mogao povećati prodaju svojih mašina u Kini.

      Ipak, kako je Haas u F1 isključivo kako bi Gene imao pokretnu reklamu, valja uzeti u obzir da i Hulkenberg i Magnussen ove sezone ispunjavaju svoj zadatak. Ako se ne varam, nijedan nije razbio svoj bolid u utrci ove sezone što je za rukovodeće u momčadi najvažnije. Tako da je najvjerojatnija solucija da će i sljedeće sezone zadržati svoja mjesta.



      2
      2

      0
  4. Jordan Forever Prikaži

    Haas je potvrdio Hulkenberga i Magnussena za 2024.



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.