Russellov vikend u Belgiji pokvaren krivom procjenom kojom se našao iza oštećenog Piastrija

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 11 mjeseci 3 min 23 komentara

George Russell kaže da mu je Veliku Nagradu Belgije pokvarila pogrešna procjena dok je pokušavao pronaći put pored oštećenog McLarena Oscara Piastrija u prvom krugu utrke.

Russell je imao dobar start s osmog mjesta te se spuštajući s brda od La Sourcea prema Eau-Rougeu našao iza Piastrija koji je netom prije toga oštetio svoj bolid između Ferrarija Carlosa Sainza i unutarnje barijere. Russell je krenuo s lijeve strane Piastrija, prateći Landa Norrisa, ali taj je put ubrzo bio blokiran pa je Britanac bio prisiljen usporiti. U tom su trenutku Fernando Alonso, Yuki Tsunoda i Lance Stroll prošli Russella, dok se Alex Albon našao iza Mercedesa prije ravnine i tako dobio zavjetrinu koja mu je pomogla da pretekne Russella na kraju ravnine Kemmel.

Nakon što je pao na 11. mjesto, Russell je odlučio odraditi dugi početni stint s jednim zaustavljanjem, pa se na kraju vratio na šesto mjesto.

„Bilo je vrlo nesretno u početku. Kada je Oscar doživio oštećenje, otišao sam ulijevo, pogrešno sam procijenio da može skrenuti pa sam ostao zatvoren i izgubio četiri ili pet pozicija.“

„Dakle, to je na neki način diktiralo moju utrku. Da nije bilo toga bili bismo P5. Volio bih misliti da bih bio tamo s Lewisom [Hamiltonom] i Charlesom [Leclercom], u borbi za postolje.“

„Mislim da smo s jednim zaustavljanjem ovdje imali prilično kompetitivne stintove. Zadnji sam se stint osjećao veoma snažno na soft gumi. Bio je ovo stvarno izazovan vikend. Drago mi je što je gotovo. Mali reset, pa opet.“

Russell je priznao da njegov dugi prvi stint nije bio lagan, pogotovo kad je počela padati kiša, a on je bio na starijim gumama.

„Mislim, definitivno je bilo teško kad je kiša počela padati. Opet, da smo znali koliko će kiše pasti, stali bismo u boks za soft, i tada biste imali najveću razliku u tim zahtjevnim uvjetima.“

„Ali da, sve u svemu, bila je to dobra utrka. Obje su utrke bile kompetitivne, što je otvorilo taj jaz do 3. mjesta u prvenstvu. Ali još uvijek smo fokusirani na Red Bull i pokušavamo premostiti tu razliku.“

Russell je priznao da je mislio da će McLaren biti brži u Spa, a Ferrari sporiji.

„Oni [McLaren] nisu bili tako konkurentni kao što sam mislio da će biti u ovoj utrci. Mislim da je Charles bio iznenađenje za nas. Nismo očekivali da će biti tako brzi.“

„Ali kao što sam rekao, na dobrom smo mjestu u timskom prvenstvu. To za sada izgleda prilično sigurno. Ali usredotočeni smo na pokušaj pobjede u utrci ove godine.“

GEORGE RUSSELL

Mercedes čvrsto drži drugu poziciju u poretku konstruktora s 247 bodova, 51 bod više od trećeplasiranog Aston Martina.


Odgovor

23 komentara

  1. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Umjesto što tražiš izgovore podigni formu malo. Doveden si kao “nasljednik” viteza, a ove sezone skoro i da nisi ništa pokazao…



    8
    7

    1
    • Max Verstappen 1
      vlado Pretplatnik Prikaži

      Ipak je bila istinita tvrdnja da je Lewis prosle godine radio na razvijanju bolida, bio je prakticno test vozac.



      8
      1

      7
      • Jordan Forever Prikaži

        A strasno ga je razvio, i dalje su 3. Ili 4. bolid na stazi. Bodovno u borbi za 2.mjesto ih drzi samo to sto imaju sjajne vozace, pouzdan motor i odlicne taktike.



        4
        2

        2
        • Max Verstappen 1
          vlado Pretplatnik Prikaži

          Sada, ne znamo koliko je pomogao ili nije. Ali kazu da je prosle godine on bio taj koji je testirao razna podesavanja i sl.
          Ja mislim da je istina. Ima smisla. Ne zanima njega borba za cetvrto mjesto u utrci. Nista mu to ne znaci.



          6
          0

          6
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Vlado a daj mi reci koga od tih momaka u top bolidima zanima borba za 4 mjesto? Svi oni jednog dana žele biti na tronu. Nema tu nekog specijalnog testiranja, o čemu vi pricate? Evo primjera radi, na ne znam kojoj utrci je McLaren dao samo na bolid Norisa nadogradnje. On ih je probao taj vikend i idući vikend ih je dobio i Oscar kada su vidjeli da nadogradnje valjaju. Odmah taj vikend je i Oscar pokazao znatno bolju formu. Tko tu od njih šta testira? Dobiju novi upgrade određenog dijela bolida, ako se pokaže da donosi nešto on ostaje na bolidu u usportnom se radi dalje sa onim koji je do tada bio na bolidu. Vi kad to pričate ispadne kao da je Lewis trčao pored staze dok su ostali vozili bolide. Bolid se testira na treninzima i dada se ušimavaju postavke,setup aerodinamika itd onako kako vozaču najbolje odgovara. Nitko od njih neće nesto experimentirati da ne zna kako će se to ponašati u utrci. I logično je da onog koga ekipa smatra no1 u ukipi da dobiva prvi nadogradnje i to je to.



          2
          1

          1
        • Max Verstappen 1
          vlado Pretplatnik Prikaži

          Alonso1983,

          Ne pricam ja o top momcima. Vec o prvaku x7.

          Ok, mozes li onda objasniti prošla sezonu sa ovom kada je rijec o dvojici iz Mercedesu? Sta se desilo?

          “I logično je da onog koga ekipa smatra no1 u ukipi da dobiva prvi nadogradnje i to je to.”
          Da li je to iznad mozda razlog i potvrda? Dajes ih nekome sa iskustvom, a ne maldom vozacu koje je do jucer vozio na zacelju. Dakle, Lewis je radio na razvijanju. Nadogradnja nuzno ne znaci da je ona dobra.


          0
          -2

          2
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Nikakvi vozači ne rade na nikakvim nadogradnjama, ja ne znam od kud ljudima te informacije.

          F1 bolid se razvija uz pomoć inženjera, simulacija i proračuna i nikakav vozač se ne uklapa u tu priču a pogotovo ne vozači nove generacije koji jedva da znaju pokazat na karti državu u kojoj voze GP.

          Jedino što vozač može je dati feedback na trenutnu konfiguraciju i balans bolida i tu priča za njega staje.


          0
          -2

          2
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Dogodilo se isto što kao i mnogim drugima prije Lewisa. Pad motivacije, znaš da nemaš konkurentan bolid . Nižeš naslove kao na traci a sutra bi se trebao ponovno dokazivati protiv nekog novog klinca u ekipi. Dogodi se sezona sa više peha, lošije izdanje ekipe kvarovi i onda završiš negdje gdje realno ne pripadaš. Nije ni prvi ni zadnji koji je izgubio od novajlije u ekipi. Poanta mojeg komentara je da i drugi vozači žele razviti bolid i biti što je prije moguće konkurentan za vrh. Evo najsvježniji primjer je Vettel Riciardo. Isto tako je za očekivati da vozač prođe svoj maximum i da krene lošije voziti sa godinama. Sjetimo se Kimija u McLarenu i onog koji je vozio zadnje godine u Ferrariju. Moje mišljenje je da je Kimi na vrhuncu bio bolji nego Vettel na vrhuncu no nepouzdan McLaren i nezainteresiranost ga je ostavila na tom jednom naslovu. Kao i štp je slučaj sa Schumaherom u Ferrariju i nakon povratka u Mercedes. To što je izgubio jednu sezonu od Russela ne znači da je nesto morao biti uzrok tome. Nitko nije savršen pa ni on. Prije bi rekao da ove godine Russel nije na nivou i da on ima više problema bas kao i Lewis lani. Vettel je također dok je vozio bio daleko od svojih najboljih izdanja. Onaj vettel iz 17 i 18 bi vjerovatno pobijedio Leclerca no ocit je pad u izdanjima a možda i u motivaciji. Svi su oni ljudi, zasite se. Žele biti više sa obitelji i prijateljima. Lewisu nitko ne može uzeti naslove, no očito je bilo lani da nije bio na vrhunskom nivou.



          4
          4

          0
        • Max Verstappen 1
          vlado Pretplatnik Prikaži

          Ljudi, ja ne shvatam sta je problem? Iz relativno pouzdanih izvora i ljudi vezanih direktno za f1 dolaze ove informacije.

          Ne moze se razviti bolid bez pravog vozaca. Vozac kontrolise razvoj. Pravi vozac, naravno. Ja bez obzira na sve smatram da je Lewis top kategorija.

          Alonso 1983, mislim da znam. Boli to sto je Lewis uradio tvome vozacu. Kao sto mene boli sto je Alonso uradio Michaelu. Ali to nije poenta ovoga.


          0
          -2

          2
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Koji su to pouzdani izvori? Može neki link ili nešto?



          2
          2

          0
        • Max Verstappen 1
          vlado Pretplatnik Prikaži

          “Iz relativno pouzdanih izvora i ljudi vezanih direktno za f1 dolaze ove informacije.”

          Nema potrebe za takvim pitanjima.


          0
          -3

          3
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Haha onda dobro



          3
          3

          0
        • Max Verstappen 1
          vlado Pretplatnik Prikaži

          Hajde ti prvo pojasni svoj komentar na koji sam ti udario minus.

          Posebno ovo:
          “Nikakvi vozači ne rade na nikakvim nadogradnjama, ja ne znam od kud ljudima te informacije.”


          0
          -3

          3
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          1. Na početku sezone je bio interviju/podcast sa čovjekom iz Red Bulla koji je objašnjavao na koji način se razvija bolid i da se bolid uopće ne razvija na temelju ijednog vozača (u smislu ne razvija se u smjeru Verstapena) nego se razvija na temelju simulacija i izračuna i u skladu s trenutnim pravilima, vozačev posao je da se prilagodi bolidu i izvuče iz njega maksimalan (teoretski) potencijal. Na koji način će bolid na kraju biti balansiran i hoće li to prirodno odgovarati pojedinom vozaču je druga priča ali niti jedan tim neće žrtvovati performanse samo da bi se priklonili pojedinom vozaču jer lakše je zamijeniti vozača nego razvijat bolid mjesecima i godinama.

          2. Ti stvarno misliš da itko od ovih vozača na ikakav način sudjeluje u razvoju jednog od tehnički najkompleksnijih komada tehnologije u svijetu?



          3
          3

          0
        • Max Verstappen 1
          vlado Pretplatnik Prikaži

          Hvala.

          Da je istina sto ti kazes, Onda bi imali Latifije kao svjetske prvake.
          Naravno, ja ne tvrdim da nema prilagodbe. Ali vozac je apsolutno kljucan kao i svi ostali koje si spomenuo. Tim.



          2
          1

          1
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Da postoji razlika između vozača – apsolutno.
          Ali razlika u vozačima nije dovoljna da nadoknadi razliku u bolidima(točnije timovima).

          U mojim očima Hamilton je za vozača tipa Verstapen kao Latifi.
          Ok, možda malo pretjerujem ali shvaćaš poantu.



          1
          0

          1
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Vlado ako nisi shvatio poantu ni nećeš nakon ova dva komentara koje sam napisao. Ja uvijek nastojim biti realan i nepristran. Što se Alonsa tiče pa mislim da nitko to u ono vrijeme nebi uspio kao on prptiv svoje ekipe i svog kolege imati rez 109 109. Da dobro si ptočitao protiv svoje ekipe, ako vam nije nešto jasno pročitajte izjave R.D po povratku Alonsa u McLaren. Btw navijam za Ferrari i isključivo za Ferrari. Alonso mi je drag no Ferrari mi je ispred svih pa tko god vozio za njih , tako da kako bi se reklo promašio si 1/1 da me išta boli. S obzirom koliko vi opravdavate Lewisa prije bi se dalo reći da vas nešto boli od prošle godine. Vozač može podešavati setup bolida kako mu bolje odgovara. Na nadogradnjama ne radi ništa osim kada su namontirane na bolid pa vozi taj isti bolid pa tim na bazi prikupljenih podataka zakljuci dali nadogradnja donosi nešto ili ne. Vi cijelo vrijeme pričate kako je Lewis cijele prošle godine nešto testirao. Pa kao prvo ekipa ga kako on navodi uopće nije slušala u kojem smjeru treba ići sa razvojem tako da već tu se ta teorija razilazi sa vašim uvjerenjima. Prije 30,40 i više godina dok ekipe nisu imale ovakvu opremu kao danas, i kada je aerodinamika bila kao kad staviš dasku za surfanje na držač za kofere na stojadina onda je povratna inf vozača bila od velike važnosti. Danas su bitni ljudi koji razvijaju taj bolid u programima, na stolu u zračnom tunelu prije nego taj dio uopće bude napravljen i namontiran na bolid. Oni bacaju ideje i zamisli kako koji dio bolida unaprijediti. Tek na kraju kad je sve završeno vozač to isporba na stazi i to je to. Vozač može kod nekakvog problema reći da je bolid ovakav ili onakav u vožnji, sa podupravljanje ili preupravljanjem, nestabilan u sporim ili brzim zavojima itd a onda opet ekipa traži način kako da podese bolid da se vozač osjeća ugodno u njemu dok ga vozi i da ima povjerenja u isti. Tada vozač može dati svoj maksimum. Nije ni Vettel bio maher razvoja u Red Bullu pa to isto zaboravio u Ferrsriju. Nije ni Lewis bio maher razvoja 8 godina pa sad je to zaborsvio. Ni Alonso ni ne znam ni ja tko.



          7
          7

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          I da ti dočaram koliko me boli, i ja sam navijao za Ferrar i M.S kontra renaulta i Alonsa. Navijao sam za Kimija i Massu kontra Alonsa i McLarena i ne boli, nego mi je drago da je Kimi pobijedio. Bilo bi mi još draže da je Alonso osvojio jedan naslov manje a M.S više. Jedino mi je žao što Alonso nije uzeo 2010 ili 2012 jer je to svojim vožnjama zaslužio.



          2
          2

          0
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Ne znam zašto bi moralo biti jedno ili drugo? Zašto ne bi bilo oboje?
          Bolid se razvija uz pomoć inženjera naravno, ali da vozači nemaju nikakav utjecaj nije točno.
          Recimo Ham je htio da vozačka pozicija ovog bolida bude više iza kao što je slučaj kod RB.
          Nisu ga slušali nego išli po modelima i matematici i fulali.
          Tako da mislim da kod najboljih ekipa itekako može pomoći feedback vrhunskih vozača tipa Ham, Alo, Max.
          @drstrain
          Taj inženjer iz RB laže kao pas onda jer je više vozača (Albon, Gasly) reklo da se u RB bolid razvija u smjeru koji Maxu najviše odgovara (što je i ok).
          A to je da prednji kraj mora biti užasno jak i oštar.
          Tako da ne stoji priča da se razvija bolid samo preko softwarea i skroz “neutralno” u odnosu na vozače.
          @Alonso
          Ja mislim da Russell vozi isto kao prošle godine, samo ima više pehova.
          Ali da je Ham taj koji vozi puno bolje nego prošle godine, puno bliže svojoj normalnoj razini na kojoj je jednostavno bolji od Russella.
          Prošle godine se slažem da je nedostatak motivacije vjerojatno kumovao performansama. Što ne čudi s obzirom na to kako je ostao bez naslova 2021 i onda užasan pad od strane MB u 2022.



          1
          1

          0
  2. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    GR je previse pumpan medijski. Ako,ako se Mecka bude borila opet za naslov dok je LH u ekipi GR ce biti drugi Botas.
    Da je dobar vođa i vozac kao LH sumnjam da bi u Mecki pristali produzavat ugovor LH za tako velike cifre.
    Nije ni cudno da TW gleda kako da dovede CL u ekipu jer mozda zna da sa GR ne moze napast vrh.
    Jedini koji mogu drzat brzinu sa LH su mozda CL,MV i FA.



    10
    10

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.