Studenti FSB Racing Teama predstavili dva nova bolida

Sponzorirani članak

Pulsmedia portal

Prije 1 godinu 3 min 12 komentara

  • Ove godine, FSB Racing Team obilježava 20 godina postojanja, a od početka djelovanja do sada, izrađeno je 11 bolida jednosjeda
  • Predstavljen je treći električni bolid Taurus te prvi hrvatski driverless bolid VulpesD
  • Događaj je održan 4. travnja na Fakultetu strojarstva i brodogradnje

FSB Racing Team na Fakultetu strojarstva i brodogradnje službeno je predstavio dva nova
Formula Student bolida te svečano obilježio 20 godina postojanja uz prisjećanja starih
projekata.

Drugi električni bolid VulpesR, dobio je novo ruho i postao VulpesD, prvi hrvatski autonomni
Formula Student bolid. Stazu definiranu čunjevima, bolid „vidi“ pomoću raznih senzora – 3D
LiDARa i stereo kamere. SLAM algoritam (stoji za: Istovremena lokalizacija i mapiranje) na
računalu pomoću podataka iz senzora istovremeno stvara kartu čunjeva i pozicionira bolid u
njoj. VCU (Upravljačka jedinica vozila) upravlja pogonskim motorima, kočnicom i skretanjem
prema uputama računala. Važno je naglasiti kako se bolidom ne može upravljati daljinski jer
nije dopušteno pravilnikom, no u vozilu se nalazi RES (daljinski sustav za hitne slučajeve) koji
aktivira kočioni sustav u slučaju nužde.

„Ljudi inače nemaju percepciju o tome što mi u timu radimo, misle da nabavimo dijelove i samo
sklopimo auto, no u stvarnosti to nije tako. Gotovo sve komponente sami razvijamo i većinu
proizvedemo sami, a ove smo godine razvili i vlastite elektromotore“, naglasila je Petra Vukas,
voditeljica hardverskog dijela autonomnog vozila.

Lekcije naučene kod razvoja i proizvodnje prethodnih bolida postale su misao vodilja za
električni bolid Taurus – vozilo napravljeno prema vozaču. Kod razvoja se posebna pozornost
pridala ergonomiji i prilagodljivosti vozaču, a kao pomoć pri vožnji koriste se i upravljački
sustavi torque vectoring te traction control koji su studenti samostalno razvili. Dva motora od
kojih je svaki snage 40 kW, neovisni jedan o drugome, smješteni su u stražnjim kotačima, a
kompozitna monocoque šasija dosad je najlakša šasija proizvedena u radioni tima te ima masu
od samo 23,4 kilograma. Ukupna masa bolida iznosi 180 kilograma, a aktivan aerodinamički
sustav koji plijeni poglede služi reguliranju aerodinamičke sile tijekom vožnje.

FSB Racing Team projekt je studentske udruge HSA-SF (Hrvatske studentske asocijacije strojarskih fakulteta), osnovan 2003. godine na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu. Glavni zadatak tima je prema strogom pravilniku koncipirati, proizvesti i testirati bolid jednosjed, nalik Formuli 1, za najprestižnija inženjerska natjecanja – Formula Student. Danas je FSB Racing Team najveći studentski projekt u Hrvatskoj i okuplja 65 članova s raznih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu.

FSB Racing Team usredotočen je na prijenos znanja, konstantan napredak i inovaciju te je prvi u Hrvatskoj proizveo električni Formula Student bolid, prvi upotrijebio i sam izradio kompozitnu monocoque šasiju, a sada predstavio i prvi hrvatski autonomni bolid. Svaki član tima svojim radom, trudom i znanjem na svoj način doprinosi uspjehu i ukupnom rezultatu tima te ostavlja svoje ime i trag na dovršenom bolidu.


Odgovor

12 komentara

  1. earlyfuse com Prikaži

    Svaka čast FSB teamu na ovom postignuću i obljetnici od 20 godina. Stvarno je lijepo za vidjeti da sada ekipa razvija i električne i driverless bolide. Ja sam završio strojarstvo na FSBu prije 8 godina i znam koliko je truda bilo potrebno samo za studiranje, te sam se uvijek divio Racing teamu, koji su sve uložili kako bi napravili ovakva postignuća. Svaka generacija je dala svoj doprinos i bilo bi lijepo da se i njih spomene, jer bez njih ne bi bili sada ovdje.



    17
    17

    0
  2. Williams
    Davor13 Prikaži

    Bravo, za svaku pohvalu, kapa do poda, imao sam prilike osobno vidjeti bolid i to je pravo cudo tehnike, od motora, ovjesa do aerodinamike.



    9
    9

    0
  3. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Bravo Ante za ovakav članak. Treba djeci dati publicitet – zaslužili su.



    11
    11

    0
  4. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Gotovo sve komponente sami razvijamo i većinu
    proizvedemo sami, a ove smo godine razvili i vlastite elektromotore

    Impresivno.. Barem za mene .. Svaka cast ekipi..



    10
    10

    0
  5. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Svaka vam čast…bravo!



    5
    5

    0
  6. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    odlično i zanimljvo.
    ima li još koja slika?



    4
    4

    0
  7. Fia
    Realista Prikaži

    Svaka cast, to je nesto sto treba promovirati i davati medijski prostor, a ne one ŠČ budalastine!
    Bravo!



    4
    2

    2
  8. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Fino je vidjeti Hr pamet.
    Mogli bi oni uskoro dobiti ponudu da prave nešto traženije.
    Dronove. Ne možeš napravit a da ne prodaš.



    2
    2

    0
  9. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Nadam se da će neki od njih završiti u kojem f1 timu. Entuzijazam i znanje su neosporni.



    2
    2

    0
    • Nando
      Lux Prikaži

      Neki iz prethodnih generacija već jesu, ili rade u firmama koje surađuju sa samim F1 tvornicama/momčadima.

      Inače, svaka čast ekipa i samo naprijed!



      2
      2

      0
  10. Michael Schumacher
    darkool Donator Prikaži

    Svaka čast. Tako treba!



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.