FSB Racing Team na Fakultetu strojarstva i brodogradnje službeno je predstavio dva nova
Formula Student bolida te svečano obilježio 20 godina postojanja uz prisjećanja starih
projekata.
Drugi električni bolid VulpesR, dobio je novo ruho i postao VulpesD, prvi hrvatski autonomni
Formula Student bolid. Stazu definiranu čunjevima, bolid „vidi“ pomoću raznih senzora – 3D
LiDARa i stereo kamere. SLAM algoritam (stoji za: Istovremena lokalizacija i mapiranje) na
računalu pomoću podataka iz senzora istovremeno stvara kartu čunjeva i pozicionira bolid u
njoj. VCU (Upravljačka jedinica vozila) upravlja pogonskim motorima, kočnicom i skretanjem
prema uputama računala. Važno je naglasiti kako se bolidom ne može upravljati daljinski jer
nije dopušteno pravilnikom, no u vozilu se nalazi RES (daljinski sustav za hitne slučajeve) koji
aktivira kočioni sustav u slučaju nužde.
„Ljudi inače nemaju percepciju o tome što mi u timu radimo, misle da nabavimo dijelove i samo
sklopimo auto, no u stvarnosti to nije tako. Gotovo sve komponente sami razvijamo i većinu
proizvedemo sami, a ove smo godine razvili i vlastite elektromotore“, naglasila je Petra Vukas,
voditeljica hardverskog dijela autonomnog vozila.
Lekcije naučene kod razvoja i proizvodnje prethodnih bolida postale su misao vodilja za
električni bolid Taurus – vozilo napravljeno prema vozaču. Kod razvoja se posebna pozornost
pridala ergonomiji i prilagodljivosti vozaču, a kao pomoć pri vožnji koriste se i upravljački
sustavi torque vectoring te traction control koji su studenti samostalno razvili. Dva motora od
kojih je svaki snage 40 kW, neovisni jedan o drugome, smješteni su u stražnjim kotačima, a
kompozitna monocoque šasija dosad je najlakša šasija proizvedena u radioni tima te ima masu
od samo 23,4 kilograma. Ukupna masa bolida iznosi 180 kilograma, a aktivan aerodinamički
sustav koji plijeni poglede služi reguliranju aerodinamičke sile tijekom vožnje.
FSB Racing Team projekt je studentske udruge HSA-SF (Hrvatske studentske asocijacije strojarskih fakulteta), osnovan 2003. godine na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu. Glavni zadatak tima je prema strogom pravilniku koncipirati, proizvesti i testirati bolid jednosjed, nalik Formuli 1, za najprestižnija inženjerska natjecanja – Formula Student. Danas je FSB Racing Team najveći studentski projekt u Hrvatskoj i okuplja 65 članova s raznih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu.
FSB Racing Team usredotočen je na prijenos znanja, konstantan napredak i inovaciju te je prvi u Hrvatskoj proizveo električni Formula Student bolid, prvi upotrijebio i sam izradio kompozitnu monocoque šasiju, a sada predstavio i prvi hrvatski autonomni bolid. Svaki član tima svojim radom, trudom i znanjem na svoj način doprinosi uspjehu i ukupnom rezultatu tima te ostavlja svoje ime i trag na dovršenom bolidu.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svaka čast FSB teamu na ovom postignuću i obljetnici od 20 godina. Stvarno je lijepo za vidjeti da sada ekipa razvija i električne i driverless bolide. Ja sam završio strojarstvo na FSBu prije 8 godina i znam koliko je truda bilo potrebno samo za studiranje, te sam se uvijek divio Racing teamu, koji su sve uložili kako bi napravili ovakva postignuća. Svaka generacija je dala svoj doprinos i bilo bi lijepo da se i njih spomene, jer bez njih ne bi bili sada ovdje.
17
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo, za svaku pohvalu, kapa do poda, imao sam prilike osobno vidjeti bolid i to je pravo cudo tehnike, od motora, ovjesa do aerodinamike.
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bravo Ante za ovakav članak. Treba djeci dati publicitet – zaslužili su.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Impresivno.. Barem za mene .. Svaka cast ekipi..
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svaka vam čast…bravo!
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
odlično i zanimljvo.
ima li još koja slika?
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svaka cast, to je nesto sto treba promovirati i davati medijski prostor, a ne one ŠČ budalastine!
Bravo!
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Budaletine promoviraju mir a ne rat.
Šta je tebi problem sa Let 3?
Što su antiratni ili što su u gaćama?
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Fino je vidjeti Hr pamet.
Mogli bi oni uskoro dobiti ponudu da prave nešto traženije.
Dronove. Ne možeš napravit a da ne prodaš.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nadam se da će neki od njih završiti u kojem f1 timu. Entuzijazam i znanje su neosporni.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Neki iz prethodnih generacija već jesu, ili rade u firmama koje surađuju sa samim F1 tvornicama/momčadima.
Inače, svaka čast ekipa i samo naprijed!
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svaka čast. Tako treba!
1
0