Verstappen: Utrke lako mogu biti dosadne kad su bolidi ovako masivni, kruti i imaju više downforcea

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 1 godinu 2 min 18 komentara

Max Verstappen kaže da je nova generacija bolida krivac za dosadnu utrku u Azerbajdžanu.

Dok se nekoliko drugih vozača osvrtalo na skraćivanje DRS zone, aktualni svjetski prvak misli da je problem malo dublji i da se uz otprilike 800 kilograma koliko teže bolidi ne mogu uvijek očekivati zanimljive utrke pune borbi i pretjecanja.

“Uz stabilni pravilnik svake godine nađemo sve više downforcea. To dovodi do toga da je sve teže pretjecati. Također, gledajući koliko su masivni ovi današnji bolidi – teško je slijediti drugi bolid u sporijim zavojima jer će vam i najmanji gubitak kontrole uz tu težinu donijeti veliko proklizavanje. To dovodi do pregrijavanja guma.”

Verstappen naglašava da su ovi bolidi puno krući od onih iz 2015.

“Ova nova generacija bolida je puno kruća. Sjećam se 2015. ili 2016. kad ste mogli birati par linija, mogli ste jahati pasice jer su bolidi bili, dobro, ne baš mekani, ali mekši od ovih.”

“Mogli ste isprobati različite tehnike i linije, ali to je danas jako, jako teško jer vam bolid to ne dozvoljava.”

Sergio Perez se slaže da s više downforcea dolazi i manji broj borbi i pretjecanja.

“Mislim da je ove godine malo teže jer svi imaju proanalizirane podatke iz 2022.”

“Rekao bih da ovi bolidi imaju više downforcea pa je teže slijediti nekoga. Po meni nije bilo ispravno skratiti DRS zonu jer je već teže pretjecati nego prošle godine. Trebamo to razmotriti.”


Odgovor

18 komentara

  1. domagojzagreb Prikaži

    najveći je problem što, osim što su bolidi teški, prekomplicirani su.. previše te hibridne tehnologije.. i previše su osjetljivi..ako jedan šaraf ne zašarafiš do kraja, ode pola sekunde po krugu.. karikiram ali.. nekad je ipak bilo, motor, volan i vozi… danas volani u f1 izgledaju kao iz zvjezdanih staza, previše informacija, previše senzora za sve… vozači ne voze prema osjećaju nego prema uputama iz boxa, telemetrija…



    5
    2

    3
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      Nemas pojma sta pricas, F1 je uvik bila komplicirana, ajde pokrij se bilim lancunom i nemoj komentirati ovako.

      Dirty air je isto opet problem. Osim i onog sta je Max naveo. Takav sport u jednu ruku. Vidit cemo na ostalim stazama bolju sliku nece svaka trka bit ovakva.



      3
      -8

      11
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        @F1bodul: kalaj malo



        8
        7

        1
      • domagojzagreb Prikaži

        pratim f1 35g pa mislim da ipak neke stvari znam… spominješ dirty air, da… ali je danas upravo zbog kompleksnosti bolida to veći problem nego prije.. usporedi f1 npr 200g i danas i vidjet ćeš apsolutnu razliku u svemu.. od bolida, pa do svega što se događa u pozadini.. npr mercedes ima posebnu ekipu u sjedištu koja promatra telemetrijski apsolutni svaki segment bolida… nekada nije bilo tako… itd itd..


        0
        -1

        1
        • Marlboro
          F1bodul Prikaži

          I ja je pratim od 98.e nije bas 35 godina al dovoljno opet. Ne slazem se sa tvojom karikacijom. Uvijek je bilo nesto, to sta danas imaju tipke na volanu ne smeta ni nikakva kompliciranost.. F1 je oduvijek bila ovakva… jer je to CAR championship, tj ako dvije ili vise momcadi nisu napravile dobar bolid, dogadaju se stvari kao Mercedes zadnjih 10godina i sad RB. I to mi je ok.

          Sport evoluira i normalno da prije 23 godine se ne događa sve isto kao i danas al bome nije ni bitno drukcije, sustina je ista. Glamur, brzi auti, politika. Velika lova.
          Btw imali su i onda sve to sta pricas, to je bitno u ovom sportu inace bi djelovalo amaterski nekako.. ne kuzim uopce sta je problem u icem sta si napisa. Nemoj gledati ako ti se ne svida, imas f2 i indy



          1
          0

          1
  2. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži
    x1

    Sjećam se 2015. ili 2016. kad ste mogli birati par linija

    i mi se sjećamo tih linija koje su često završavale u drugim bolidima :D



    24
    22

    2
  3. Marlboro
    F1bodul Prikaži

    Mislim da je problem u lošim stazama sa previše ravnica a malo zavoja koji idu jedan u drugi i omogućavaju preticanje, ovdje u Baku je bilo ko ima nabrzi bolid na ravnici i to je to, nema onih međuubrzanja. Silverstone i slične staze će pokazati pravo stanje, jebeš ove duge ravnice.



    5
    4

    1
  4. Honda
    blown diffuser Prikaži

    Također, gledajući koliko su masivni ovi današnji bolidi – teško je slijediti drugi bolid u sporijim zavojima jer će vam i najmanji gubitak kontrole uz tu težinu donijeti veliko proklizavanje

    Toliko o tome da će se u ground effect eri bolidi lakše pratiti, utrke dosadnije nego 2009-2021.



    2
    1

    1
    • F1puls Portal
      gosuasus Prikaži

      Postoji dovoljno dokaznog materijala koji potvrđuje da ovi bolidi proizvode manje turbulencije od prethodne generacije, što je fizikalno bila najveća prepreka praćenju bolida. Tehnički tim koji je pisao direktive nije mogao biti više otvoren u znanstvenom razmišljanju prema tome da se bolidi oslobode negativnih utjecaja na stazi. Nedostaci koji su se sada pojavili posve su drugačije prirode, kao što je, između ostalog, ovo što spominje Max Verstappen – inertnost glomaznih vozila u sporim zavojima koja limitira opciju uzimanja alternativne linije, tvrda suspenzija koja šokira šasiju prijelazom preko neravnine i otežava kontrolu, dizajn zida gume koji ne dozvoljava brake steering, godišnje povećanje aerodinamičkog potiska koje skraćuje zone kočenja (ovo bi pravilnik trebao alternirati iz sezone u sezonu) i sl.



      4
      4

      0
  5. Renault
    zd1400rt Prikaži

    A brate mili što svi imaju kratko pamćenje.

    2009. se uvedeni bolidi s malo downforcea, svi oni aero dodaci po bolidu su bili zabranjeni pa smo dobili Brawn GP i iza toga Vettela u RB. Bolidi su bili manji, lakši… pa nije bilo ništa bolje nego danas.

    Prije 20ak godina si gledao kao brži prati sporijega jedno 40 krugova i uspije ga preteći samo ako ovaj napravi kakvu grešku… Turbo zanimljivo.

    Jendo je pogledati 3 minute pretjecanja iz cijele jedne ere u nekom klipu i vikati wow, a drugo pogledati jednu cijelu utrku gdje si pretjecanja vidio svake prestupne godine i uglavnom kroz boxove i nadolijevanje goriva.

    Ovogodišnji bolidi se teže prate nego prošle godine jer su valjda podignutiji zbog dupinjanja, pa je cijeli pravilnik s ciljem bližeg utrkivanja pao u vodu.

    Već sam pisao o tome i prije. Nije prvi put da FIA dovodi novi pravilnik taman kada se vodeće momčadi izjednače. Imali smo super 2005., 2006., 2007. i 2008. sezonu i bam promjena i dominacija jednih. Onda smo imali super 2021. sezonu i onda opet mijenjanje pravilnika i što smo dobili.

    Možeš ti napraviti bolide manje/veće, lakše, teže… uvijek će biti isto…



    4
    3

    1
  6. Blue Flag
    sinjski ushtipci Prikaži

    Prošle sezone više manje sve su utrke bile zanimljive, ove sezone kaotična Australija je vrijedna spomena ostalo mehh. Ovaj vikend imali smo “vrlo uzbudljivu” sprint utrku koja je opravdala ukidanje treninga.



    2
    2

    0
  7. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Bolidi su svakako preveliki… Sve ostalo na stranu jednostavno 5.5×2.0 m su ogromne dimenzije za većinu staza…. Ono bolidi s istim “footprintom” kao S Klassa ili Ford F150 pickup… Nedavno sam vidio usporedbu McLarenovih MCL35M (2021) – MP4-23 (2008) i to zaista otvara oči….



    5
    5

    0
  8. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Svake godine ista priča, bolidi masivni, dirty air, ne valja ovo me valja ono, prije je bilo bolje … ništa nije bolje ili lošije, samo određene generacije gledatelja vape za nekim drugim vremenima, netko je u 80ima, 90ima, 00ima … ništa danas nije lošije nego što je bilo prije. F1 je sport tehnologije, ne možemo voziti danas V12, zato jer onda taj sport nije vrhunac i kralj moto motosprota. A kad smo kod velikih bolida, po mom sjećanju iz nekih 2000 – 2008 bilidi su bili manji za nekih 25-30%, lakši, pa je bilo dosadnih procesija za popi*dit. Utrka gdje su 2 pretjerana. Sad će netko reći tada nije bilo drsa pa se cijenilo vise, pa to se cijeni i danas… F1 je takva kakva je, tehnologija je zadata, mislim da je to najmanji problem sada, veći je po meni problem, način vođenja utrka i vlasnika u što žele pretvoriti F1 u neki show nepredvidljivi. A uvijek je bilo to da si ima 1 ili 2 eventualno 3 ekipe koje pobjeđuju, a drugi kupe mrvice



    6
    6

    0
  9. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Ne znam kaj Max drobi. Gleda samo jednu stranu – negativnu. Pa do prije ovih promjena bolidi se nisu mogli u zavojima približiti jedan drugome na manje od sekunde. Tek ove i prošle sezone napokon gledamo kako po zavojima bolid koji napada ostaje u “firungu” na 0,3 s bez da izgubi podlogu i izleti sa staze.
    Dobra stvar novih bolida je promjena stražnjeg krila i protoka “prljavog” zraka.
    Težina bolida ovo ono, ok, to su negativne stvari, ali definitivno se više ne događa da najbolje momčadi operu sve za cijeli krug, da imaju vremena mijenjati gume i vratiti se na istu poziciju itd itd.
    Ja vidim u ovim novim bolidima dobar početak razvoja nove generacije bolida.
    Loše stvari trebaju staviti na papir, svi vozači i sve momčadi se dogovoriti i složiti oko smjera rješenja u kojem bi trebalo ići i s time izaći pred FIA-u i razgovarati o poboljšanjima.
    Veličina i težina bolida se većinom desila zbog dodavanja struje i bolje sigurnosti vozača u kokpitu.
    Ništa nije crno/bijelo.
    Više uživam u zadnje 2-3 sezone nego u sezonama dominacije Mercedesa i Ferrarija. One su bile dosadne. (od trenutka kada su novim pravilima smanjili broj okretaja, broj cilindara, počeli dodavati struju…. Negdje tamo pri kraju dominacije Ferrarija.



    2
    0

    2

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.