Domenicali: Zabrinut sam zbog glasina da je šest ekipa prekoračilo budžet

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 1 godinu 3 min 16 komentara

Direktor Formule 1 Stefano Domenicali kaže da je “i više nego zabrinut” zbog glasina o potencijalnim prekršajima vezano za prošlogodišnje ograničenje budžeta. Podsjetimo, rok za prijavu financijskih izvješća je 31. ožujka, a nakon što je prošle godine Red Bull kažnjen zbog prekoračenja nešto manjeg od pola milijuna dolara – čini se da bi ove godine moglo biti još sličnih kazni.

Red Bull je zbog toga platio 7 milijuna dolara kazne, a dodatno im je smanjeno dozvoljeno vrijeme korištenja zračnog tunela za još 10%.

“I više sam nego nervozan. Prilično sam siguran da je sad svima jasno kakve će biti posljedice ako postoji prekršaj.”

“Mislim da je to bitno zbog vjerodostojnosti i provjere poštuju li svi financijski pravilnik. To se mora učiniti, bolje prije nego kasnije.”

“Rasprave se održavaju sa strane FIA-e kako bismo osigurali da se kontrola i potvrda usklađenosti s pravilnikom odradi što je moguće ranije. Naravno, sve zato da bi efekt eventualne kazne bio propisan i što je moguće skoriji.”

“Vidimo u drugim sportovima da je ponekad za kaznu potrebno puno više vremena za provjeru i kazne, a to nije dobro.”

Stefano Domenicali

Kao što se prošle godine iz drugih ekipa moglo čuti tračeva o Red Bullu, tako i sad vrijedi obrnuto. Red Bullov Helmut Marko kaže da je navodno čak šest ekipa prekoračilo predviđeni budžet, a Christian Horner potvrđuje da je čuo iste informacije:

“Postoji opasnost da je čak šest ekipa prekoračilo budžet u 2022. godini. Cijene energenata su narasle eksponencijalno, ali srećom mi smo bili zaštićeni po tom pitanju. Međutim, postoji šansa da je nekoliko ekipa prekršilo pravilnik, a o tome su pričali na sastanku F1 komisije,” kaže Christian Horner.

Christian Horner

Helmut Marko dodaje:

“Inflacija se nije mogla tek tako izračunati do detalja, pogotovo kad je riječ o energentima. Mislim da je u ovom trenutku stanje takvo da je šest ekipa prešlo predviđeni budžet.”

Helmut Marko

Što se njih tiče, Horner kaže da su u prvoj godini imali pogrešnih kalkulacija, ali da bi sve to trebalo biti puno preciznije za 2022.:

“Nikad ne možete biti 100% sigurni, ali mislim da smo mi budžet prekoračili u 2021. godini kad je to bila prva godina provođenja pravilnika. Sad smo uvjereni da bismo trebali biti uvjerljivo unutar te granice.”

“Puno smo manje razvijali bolid od naših konkurenata, a imali smo i puno manje sudara od naša dva konkurenta. Međutim, dok vam to revizija ne potvrdi – ne možete biti 100% sigurni. Svejedno, bio bih iznenađen ako ne budemo u potpunosti unutar predviđenih iznosa.”

Christian Horner

Konačne službene vijesti o ovome očekuju se kroz dva ili tri mjeseca.


Odgovor

16 komentara

  1. Ferrari
    peewoslav88 Prikaži

    pa s obzirom na kaznu od prošle godine, ne vidim razloga zašto ne bi prekoračili budžet.



    23
    23

    0
  2. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Lakše reći ko nije.


    0
    0

    0
  3. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Da ste kako treba kaznili Red Bull za prekoracenje mozda bi sada gledali blizu borbu u vrhu.
    Tako bi trebali Mecka i Ferarri prekoracit posteno kao RB pa to pripisat na catering,osvajat sljedece 2,3 sezone i pravit se nevini.
    Bolje bez ijednog naslova u karijeri nego kao RB i Max.



    3
    -17

    20
  4. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Kad zamislim koliko ima pametnih ljudi u tim ekipama. I onda dobiju zapeavo lagan zadatak.
    Napravit analizu “što ako prekoračimo budžet”. Koje su mane, koje prednosti.
    Vrlo jednostavno…i ocito se isplati bit iznad budžeta.



    5
    4

    1
  5. Fernando Alonso 14
    AlonsoForever Prikaži

    Haha, Bože pomozi…k’o u školi… Ako se ispostavi ovo tačnim, tek će krenuti cirkus na ljeto i jesen, a da ne pričam iduću zimu xD



    1
    1

    0
  6. Juan Manuel Fangio
    veki66 Donator Prikaži

    Prosla godina je bila prva kad se to uvelo pa je kazna za RB u redu….ali ako se ove godine ponovi isto,pogotovo ako RB ponovi,kazne moraju bit drasticne. Zracni tunel na 50% smanjit i novcana kazna puno veca…jer nema smisla imat ogranicenja neceg ako ne postoji nacin da to sankcioniras da ekipa to osjeti drasticno. Ta igra FIA-e je smijesna…gledali smo dugogodinju dominaciju MB pomocu protekcije i sad opet gledamo istu pricu s RB…..za koju godinu ce to bit neko drugi ili treci…ali to je tako,cim su veliki igraci u igri i veliki kapital korupcija i gledanje kroz prste cvate…..i to se nazalost desava u F1 sad. Do prije 10ak godina F1 nije bila toliko pod utjecajem toga kao drugi sportovi,ali sad je nazalost.



    2
    1

    1
    • Robert Kubica
      Yura Prikaži

      RedBull je dobro prosao jer neki naputci FIA-e nisu bili precizno definirani, pa su nasli neki kompromis. Ako ove godine prekorace jedina fer kazna bi bila diskvalifikacije.

      Zato se ne bih cudio da gosp. Wolff dozvoli ekipi prekoracenje budzeta, pa trazi od FIA-e jednaku kaznu kao i za RedBull



      3
      0

      3
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Pa tko god je prekoračio će tražiti istu kaznu kao RB to je jasno ko dan. Uostalom zašto ne bi?
        FIA si je sama zakuhala ovo kad nije lupila RB kaznu da nikome ne padne na pamet prekoračiti za 1$.



        6
        5

        1
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Jednostavno se to spriječi samo očito postoje takva glupa pravila da se može trenirati stogoća na malima a nekima gledati kroz prste. Da se to želi spriječiti napraviš pravilo tko pređe budget diskvalificiran je iz oba prvenstva i amen. I svi bi bili u okviru budgeta milion posto. Dog su god kazne za krsenje pravila smješna uvijek će biti onih koji će kršiti ista.



      4
      4

      0
  7. F1puls Portal
    gosuasus Prikaži

    Cilj uvođenja budžeta bio je povećanje troškovne učinkovitosti i ravnopravni uvjeti za sve u industriji. Najbrži bolidi svijeta proizvode se u najmanjem financijskom okviru za postojeće tehnologije i niti jedan prozivođač više nije u mogućnosti ulupati višestruko puta veću svotu od konkurenata u razvoj i prozivodnju. Dakle, oba kriterija su uvelike ostvarena iz perspektive FIA-e. Utvrđivanje koliko prekoračenje postojećeg budžeta utječe na performanse bolida je u najboljem slučaju nagađanje. Zato u to s kakvim će kaznama rukovodeći regulirati prekršaje ne ulazim. Najveći dio prednosti u brzini se između ostalog ostvaruje “mršavljenjem” bolida i postepenim, manje upečatljivim aerodinamičkim promjenama. Smatram da znatno važniju ulogu u kreiranju F1 poretka ima ono što je spomenuo Vowles lik s izjavom kako je iznenađen (praktički šokiran) da u Williamsu proizvode bolid visokih performansi bez nekih osnovnih programskih sustava koji su uobičajeni u ostalim ekipama. Drugim riječima, stvari na koje FIA ne može utjecati, a i dalje prave razliku u sportu, je to kako će proizvođači opremiti svoje prizvodne sustave.



    3
    3

    0
  8. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Poskupio catering. Sami ste otvorili pandorinu kutiju.



    5
    4

    1
  9. Marlboro
    F1bodul Prikaži

    Niko u komentarima ne razmišlja o inflaciji, pogotovo šta se tiče troškova prijevoza i transporta te koliko sam imao prilike pročitati u stranim medijima oko toga je najveći problem, ne sam razvoj, a isto doduše piše i u ovom članku, no vidjet ćemo, cost cap gubi smisao ako je ovo istina no – ako se može papirološki dokazati da je prekoračenje u transportu, mozda bi trebali te stvari izuzeti iz cost capa da se ubuduće izbjegnu slične situacije.



    4
    3

    1
    • avalon Prikaži

      prije 10 miseci sam napisa “ako je neko treba uzet u obzir inflaciju onda to nisu trebali uraditi “ekonomisti ” RB nego oni koji su ih stavili pred gotov čin tj FIA . njeni “ekonomisti” su odredili 140 milja $ ne uzimajući u obzir inflatorna kretanja . tih ovosezonskih 140 milja $ manje vrijedi nego lanjskih 140 milja . generalna inflacija je u prosjeku 10 % , znači 140 milja sada “vridi” 126 milja $ po “kupovnoj moči” ;)



      7
      6

      1
  10. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Normalno da ih ima još. Takva mala kazna za prekoračenje budgeta će drugima biti samo motivacija da rade isto.



    1
    1

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.