Sainz: Ovo je najnepoštenija kazna koju sam vidio u životu

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 1 godinu 2 min 22 komentara

Iako je do pred kraj utrke u Australiji izgledalo da bi Carlos Sainz mogao barem malo uljepšati trkaći vikend ekipi Ferrarija, čiji je drugi vozač Charles Leclerc svoju utrku završio kontaktom u prvom krugu, to ipak nije bio slučaj. Španjolac je na drugom ponovnom startu utrke startao kao četvrti te je u prvom zavoju doživio kontakt s Aston Martinom svog sunarodnjaka Fernanda Alonsa nakon čega se Alonso izvrtio.

Suci su Sainzu za incident odlučili dodijeliti kaznu od 5 sekundi što je rezultiralo s tim da, iako je kroz cilj prošao kao četvrti, nakon primjene kazne je Španjolac utrku završio na 12. mjestu zbog malih vremenskih razmaka između bolida iza sigurnosnog automobila.

Carlos Sainz je nakon utrke kaznu nazvao „najnepoštenijom kaznom koju je ikada vidio u životu“ te je želio o tome porazgovarati sa FIA-inim sucima.

„Mislim da je to najnepravednija kazna koju sam ikada vidio u životu. Prije nego što razgovaram s vama [novinarima] i kažem bilo kakve loše stvari ili ružne riječi, radije bih se vratio do sudaca, popričao s njima, te se tek onda možda mogu vratiti i ponovno razgovarati. Jer sada to ne mogu učiniti, mislim da je to previše nepravedno i ne osjećam se dobro da bih govorio o tom.“

„Frustriran sam više zbog toga što su donijeli odluku prije kraja, prije nego što su me saslušali, s jednim krugom do kraja iza sigurnosnog automobila. Imalo bi smisla pričekati saslušanja i raspraviti točno ono što su mislili i što su vidjeli. To ne bi uopće promijenilo poredak na podiju i ne bi bila drama.“

CARLOS SAINZ

Sainzu su također dodijeljena dva kaznena boda nakon što su suci ustanovili da je on u potpunosti odgovoran za sudar. Taj rezultat ostavlja Ferrari na četvrtom mjestu u poretku konstruktora, 97 bodova iza vodećeg Red Bulla.


Odgovor

22 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Sorry gazda simpa si mi, ali kamera iznad tvoje glave snimila je prekrasne kadrove.
    Kako gledaš u smjeru Alonsa, vjerojatno njegovog kotača ili strane.
    Kako si odlučio ne mrdnuti volanom ni milimetra znajući što će se dogoditi.
    Da si na nivou recimo Hamiltona znao bi da ima velika šansa za kaznu.
    Hamilton bi bar trznuo volanom, naravno nedovoljno ako bi odlučio na taj način pokušati doći do podija i tako se zaštitio od moguće kazne.
    Ne ciljam Hamiltona. Prvi mi je pao na pamet. Tko zna zašto? Mogao je to biti i Alonso, Vestapen Vettel……
    Ha, jeste primjetili nakon 100 godina nesreće Alonsa mazi sreća sva tri trkaća vikenda za redom.
    Dosta, Još ću čovjeka zacoprat.



    9
    2

    7
  2. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Meni uopšte nije sporna Carlosova odgovornost za kontakt.
    Meni je sporno to što je dodijeljena kazna a resetovan poredak.
    Naravno, sa onima koji su mogli nastaviti trku.

    Da citiram članak o Gaslyu od jučer

    Suci su razgovarali s oba vozača i s predstavnikom ekipe, te je procijenjeno da se radi o “incidentu u prvom krugu”, s obzirom na to da je prije toga bio ponovljeni start.

    LOL, ne zna čovjek da li bi plakao ili se smijao ili bio sarkastičan kao što je to bio @Crash, koji je jučer napisao komentar na ovo iznad

    Ima onda logike za Sainzovu kaznu.. S njim nisu htjeli pricat jer se njegov incident dogodio u 57. krugu za razliku od Gaslyjevog.

    Što se tiče Gaslya i Ocona, snimak pokazuje da kontakt Sainza i Alonsa nema nikakve veze 3.14zdarijom koju je napravio Gasly. Gasly se prekočio i umalo nije zguzio Alonsa, prije nego je Carlos zakačio Alonsa. Gasly je nastavio preko trave (Checo iza njega, on je još otišao i po šljunku), vratio se na stazu i onda napravio kuršlus. Ferdo je bio odbačen udesno i NIKO ga nije izbjegavao. Narednik i Debris su također ostali u šljunku, ali oni nisu bitni.

    Ovo pišem samo da se otkloni sumnja da je Sainz kriv za redflag. Ne nije, već je to bio isključivo Gasly. Da ne govorimo o tome kako se Checo (ne)sigurno vratio na stazu, umalo ga nije sastavio jedan Mclaren.

    Vratimo se na Carlosa, tj. na suce.
    Kako onda Ricci nije dobio kaznu prošle godine u Imoli, kada je napucao Sainza?
    Ah, da, incident u 1. krugu, na startu. Kao i jučerašnji Gaslyev. A jučerašnji Carlosov, koji se desio 2 sekunde prije Gaslyevog nije bio “u 1. krugu”, već “u 57.”
    Smijeh.

    Russell, Austin, start, napucava Sainza, uništava mu trku, dobiva kaznu od 5sec, koja je nekome smiješna, nekome ne, ali nije to bitno. Caka je u tome da je Carlosu “uništio” trku. Carlos jučer nakon restarta nije “uništio” trku Alonsu, jer Alonsov bolid nije imao ozbiljna oštećenja, tj. mogao je nastaviti, plus poredak je resetovan (zbog pravila o sektorima). Tako da Ferdo nije oštećen i zasluženo je osvojio treće mjesto.

    Da poredak nije resetovan ili da je resetovan a da Ferdo nije mogao nastaviti trku zbog oštećenja, kazna za Carlosa bi bila apsolutno na mjestu i ja sad ne bi pisao ovoliki komentar.
    Ovako, smatram kaznu od 5sec nepoštenom i mislim da su kazneni bodovi mogli biti sasvim dovoljna kazna (a čak je moglo i bez toga). A eto, još je čovjek dobio i kaznene bodove pored 5sec kazne, LOL.

    Ono što me iznenađuje je činjenica koliko su u Ferrariju postali beskičmenjaci i koliko ih guze i mokre po njima, kako nadležna tijela F1, tako i druge ekipe, s obzirom da nije bilo nikakvog protesta (pa makar, najvjerovatnije, i ne urodio plodom). Ustvari, više me i ne iznenađuje. Nema šanse da bi ova kazna prošla bez protesta, da su tamo Todt i Brawn (ili Wolff, npr).
    Ali to je drugi par opanaka i druga tema.



    41
    41

    0
    • Pirelli Wet
      r2d2 Donator Prikaži

      Ovoj opsežnoj rasčjambi dodao bih dvije (tri) stvari.
      Prvo, koliko ja shvaćam kazne u F1, kazna se dodjeljuje za prekršaj, a ne za posljedice prekršaja. To znači ako nekoga nepropisno istjeraš sa staze biti ćeš kažnjen s 5 sekundi bez obzira da li je taj nastavio utrku iza tebe, nastavio utrku posljednji ili završio zaglavljen u šljunku/barijeri (npr. Lewis-Max GB 2021, Russell-Sainz 2022 itd.).
      Drugo, za kaos na restartu (zanemarujući Narednika i Debrisa te Sainza koji bi se mogao probati vaditi da mu je pored Sunca u oči pri procjenjivanju kočenja za prvi zavoj zasmetao i dimeći Gasly) je odgovoran Gasly. Ušao je prebrzo, blokirao kotače prije prvog zavoja. i promašio ne apex nego stazu. Zbog njega je izletio i Perez jer nije mogao kroz Alpineov bolid skrenuti u zavoj. Niti jedan niti drugi se nisu sigurno vratili na stazu (npr Vettel-Hamilton iz Kanade). Gasly je prvo stisnuo Hulka u Norrisa, a potom imao kontakt s Oconom, a Perez je stisnuo ako se ne varam Bottasa. Ne znam točno što kažu pravila, ali ne vidim ni smisla tražiti ili čitati priopćenja, kada će se ona tumačiti kako kome paše. Očito nisu Gasliju htjeli naljepiti ‘ban’ pa su mu kontakt sudili kao kontakt u prvom krugu gdje treba biti 100% odgovoran. Ako se na restart u 57 krugu uopće primjenjuje pravilo prvog kruga.. Sainza su vjerojatno procjenili 100% odgovornim pa bi ga kaznili i u 1 i u 57 krugu.
      Konačno, (Opet dvije stvari, da se neko ne zakači na primjere, toga sam se od prve sjetio, siguran sam da ima primera koji ne uključuju Mercedes, Ferrari i Red Bull.), čemu se čuditi nekonzistentnim kaznama u utrci u kojoj su dva puta mahali crvenom zastavom radi showa.



      7
      6

      1
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Sve OK.
        Ali nisam se ja ni nakačio na posljedice, iako ih pominjem ili bi se možda moglo tako shvatiti iz onoga što sam napisao (što ne znači da si i ti uzeo “zdravo za gotovo” da ja pišem samo o posljedicama).
        Ja sam se nakačio prvenstveno na resetovanje situacije i na dvostruko “tumačenje 1. kruga”.
        U principu, na istoj smo valnoj dužini, jer se slažem sa ovim što si napisao vezano za to kako su suci gledali na Gaslya a kako na Sainza, odnosno na sudačku (ne)konzistentnost u odlukama.
        Ako su Gaslyu “progledali” (uz “olakšavajuću” okolnost, da je syebao “samo” timskog kolegu, hmmmm, koliko to može biti olakšavajuća okolnost, al` hajde…) u smislu da ne dobije kaznene bodove i automatski “ban” za narednu trku, zar nisu to mogli uraditi i Sainzu, s obzirom da je napravio puno manju 3.14zdariju od Gaslya i s obzirom kako se znalo progledavati kroz prste u prošlosti, ovima ili onima, nije bitno.
        I opet, ako je “reset”, onda je “reset svega”, majku mu, osim za one stvari koje ne možeš resetovati.
        I po tom osnovu Gasly je zaslužio kaznu, jer se on i njegov timski kolega (igrom slučaja je bio njegov timski kolega), njegovom krivicom, nisu mogli resetovati. Nemam ništa protiv Gaslya, niti zazivam neku kaznu.
        Dakle, opet imamo na djelu, pored bespotrebnih crvenih zastava (a prije pola godine su 8 zadnjih krugova do kraja kružili pod Safetom, doduše i zbog toga smo negodovali, ali 2 kruga i 8 krugova nije baš isto), različite i odokativne aršine kod sudaca, po principima “kako se kome digne” i “na koju nogu je ustao”.
        I kao što napisah, npr. Ricci za istu stvar nije dobio nikakvu kaznu prošle godine u Imoli, bez obzira na okolnosti (start po mokrom, ali ništa ga to ne amnestira, svi ostali su prošli, ili bi prošli tu šikanu bez problema; ili ga pak, start po mokrom, amnestira??). Lik je bio kriv 1/1 za izbacivanje Sainza, iz kojeg god kadra pogledaš. Potom je, zbog izbjegavanja drugih bolida koji su izbjegavali Riccija i Sainza, Mick otišao na pasicu, što ga je zabacilo, te se izvrtio i usput oštetio Alonsov bolid, koji je odustao nakon nekoliko krugova. Ali dobro, to su posljedice, haha



        9
        9

        0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Ah, sjetio sam se što sam još htio napisati.
          Što je FIA mislila što će se desiti ako startaju s mjesta zadnji krug. Dakle nije to prvi krug pa da paziš da si ne ubiješ utrku odmah na početku.
          To je bila doslovno utrka od jednog kruga.
          Mislim da nije postojala osoba koja je gledala i mislila da će biti sve ok.
          I to me podsjeća na Amere i njihov vrtuljak NASCAR INDY, pogotovo nascar.
          Ono znaš da će se svi razbiti u zadnjem krugu. Pravila su namjerno napravljena da se to desi. Inače tko bi dočekao kraj utrke. Tri sata moraš gledati ringišpil. Da nema zadnjeg kruga pola tribina bi otišlo doma prije kraja.
          Mislim da FIA ne bi smjela dopuštati utrku od jednog kruga.
          Po meni, pravilo bi trebalo biti ako je takva situacija “leteći start” Puno je sigurnije.
          Ovo je bio cirkus koji po meni nema što raditi u F1.
          Znalo se unaprijed da će se svi pomlatiti kao u nascaru. Zato u nascaru auto košta štajaznam s mehaničarima 500.000usd po utrci. I to je pretjerano.
          Jedan F1 bolid košta ko cijela sezona nascara.
          Ne mogu si pomoći. Stalno me žulja teorija zavjere u F1 od strane naftnih kompanija predvođeni Amerima. Pazi kako su se ugurali. 4 utrke na Bliskom istoku + jedna ulična za diktatora (nije imala ni tribina) Azerbejan, + 3 utrke u SAD-u. Ok VN SAD-a je prava stvar. Moderna ludo zanimljiva staza, utrke…. Ali one gluposti sa nafarbanom marinom na parkingu + jahte, a za utrku 0 dolara. Vozite po cesti. Ista stvar i u Las Vegasu. Razumijem da je pojam demokracija jako raširen. Ali dati da si pere lice najmračnija vjerska sekta + ozakonjeno robovlasništvo. Doslovno. Imaju zakon…. neću sada. Na jednog građanina Saudijske Aarabije dolazi 5 uvezenih radnika na prevaru. Uzeli su im dokumente. Ne mogu ni otići. Da ne bi kvarili sliku nakon posla ih busevima voze između dvije dine i tamo kao psi spavaju. Ne. Znam da ne treba miješati politiku sa sportom, ali one stvari koje strše. Pa vozači su se pobunili i rekli da neće voziti VN Južne Afrike. FIA je otkazala tu utrku dok god postoji Apartheid. Ovo 1/5 radnika / građana mislim na glavni grad. Isto je i u Qataru. Malo drugačije. Nije tako zlobno. U Saudijskoj Arabiji niti jedan domaćin ne radi, osim ako sjedi okružen zlatom i glumi…. Probaj pitati nešto te ljude. Za smijer, hotel. Obavezno će te pogledati s visoka s gađenjem i da se ne žele preorjentirati s nafte na financijske i turističke centre, vrlo rado bi te objesili za prvo drvo. I Ameri drobe o demokraciji a prema njima su slijepi i gluhi. Nafta.
          Ma bojim se za zbog tih zakulisnih igara F1 ne propadne ili postane zamjena za indycar ili spajanje. To mi je noćna mora.



          5
          4

          1
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Frantic – Da, apsolutno se slažem.
      Pogotovo kada se desi neka čudna kompilacija crvene zastave 2 kruga prije kraja, instalacijskog kruga bez starta, krša loma…….
      Tada se, zapravo hmm, sada se zapravo može vidjeti da možeš napisati najbolje pravilo na svijetu, ali će se prije ili kasnije desiti “nezamislivo”
      Tvoje najblaže pravilo – lupkanja po guzi “no no” 5 sekundi” što rezultira zadržavanjem svoje pozicije uz malo truda ili pad za 1-2 mjesta. postane oružje osvete, pogroma, ethnic cleansing…
      Mislim, FIA ako je zamislila kazne po težini, od 5 sec. kao najlakše do….. a jučer se najlakša kazna pretvori spaljivanje vještica – u alat kojim baciš vozača s četvrtog na posljednje mjesto.
      NEMA SMISLA.
      Radikalno preveliko odstupanje od zamišljene kazne.
      FIA je mogla slobodno to reći “nema smisla” i objasniti da neće kazniti Sainza zbog okolnosti koje ne dopuštaju niti utrku……… Kazna je zamišljena za potpuno druge stvari i ovdje iako bi se mogla teoretski primijeniti, nećemo jer bi narušila sam sustav kažnjavanja. Zapravo bi to moglo napisati u pravilima. Kada se nešto desi prvi puta, radikalno je…
      Nitko se ne bi bunio (osim eventualno tipa na 11 mjestu)
      Nego Versapen Hamilton Alonso su potegnuli od zadnjeg zavoja po ciljnoj ravnini kao da je prvi krug.
      Kaj mislite. Jel to bilo isključivo veselje ili im se u mozgu vrtila i matematika. Ferrari 0 bodova. Da su se vukli, Sainz bi pao na 7-8 mjesto.
      Ok vjerojatno su to smislili u boksu vođe ekipa ili ekipni “Iznogud koji je htio biti Kalif umjesto Kalifa” (stari crtani roman – ime tipa “is no good” genijalan prijevod prijevod IZNOGUD.
      Mislim da se tako i roman zvao ili smo ga zvali. Ma bio je samo po jednu stranicu dvije)



      2
      1

      1
  3. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Da je drakonska kazna nije, da je nepostena nije. Prihvati muški i to je to.



    8
    0

    8
  4. Pedalino Prikaži

    Nisam pobornik “teorije zavjere”, ali …
    Sve dok beskičmenjaci vode Ferrari, koji nemaju svoj JA, dotle će praviti budale od njih i lijepiti im kazne ako krivo prdnu na stazi.
    Za mnoge veće sudare, dodire, nikome ništa. FIA je postala jedan veliki korumpirani cirkus.

    LP



    11
    11

    0
  5. Fia
    Realista Prikaži

    Sorry, kazna cista ko suza.



    3
    0

    3
    • Charles Leclerc 16
      Disorder Prikaži

      Po cemu? Mozes reci da je moga izbjec kontakt ko sto vecina vozaca ucini,ali sa tin potezon nije nikome stetu napravia i zavrsili su utrku kako je bilo prije toga,po kojem razlogu svima vratit pozicije a njemu ostavit kaznu? Zbog cega? Naucit ga ponasanju na stazi ili sto??



      1
      0

      1
      • Marlboro
        F1bodul Prikaži

        Bikoz Rulz.
        Zbog cega, zbog cega… objasnia je Brundle dobro zbog cega, a i drugi. Look it up. 😎


        0
        -2

        2
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          Rekao bi da je Sainz kriv ali i da je kazna nekorektna.
          Zašto?
          Pa za početak zato što ni Gasly ni Sergeant nisu kažnjeni “jer se radi o incidentu u prvom krugu, s obzirom na to da je prije toga bio ponovljeni start.” Dakle, potpuno isto, ali za njih vrijedi olakotna okolnost, a za Sainza ne. S tim da je Gasli potpuno izbacio Ocona iz utrke, za razliku od Sainza. Znam, kažnjava se djelo a ne posljedice, ali to samo nabrajam olakotne okolnosti.

          Po meni osobno bi korektna kazna bila pomicanje Sainza tri mjesta unazad na sljedećem startu (što je netko već spomenuo). To se svakako odnosi i na Gaslyja i na Sergeanta.



          4
          4

          0
  6. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Nevazno za okolnosti oko vremena sudara i sto se zbilo poslije.
    Kad sam vidio sudar samo sam pomislio…kakav idiot.
    Svim takvim kamikazama i oportunistickim potezima bi uvijek lijepio kazne. Po meni bi primjerena kazna bila recimo 3 mjesta kazne na gridu na sljedecoj utrci bez obzira sto je Alonso prezivio sudar jer je moglo biti i drukcije.



    4
    3

    1
    • Charles Leclerc 16
      Disorder Prikaži

      I to bi imalo vise smisla jer je i max (2022) dobia istu kaznu zbog monze ali ovo nije posteno i ne postoji pravilo kaznjavanja u vezi toga i sada ce ga naravno uvesti (ko sto uvedu svaki puta kad se desi situacija u kojoj neznaju sto uciniti)



      4
      3

      1
  7. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Svi imaju pamćenje kao zlatne ribice. Hamilton se ne sjeća brzih bolida, Sainz se ne sjeća nepravednih odluka. Što je slijedeće? Ocon i Stroll će zaboraviti koliko su se puta zabili u timske kolege ?



    3
    1

    2
  8. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Iskreno sainz je kriv za kontakt ali vratiti poredak i ostaviti njegovu kaznu koja nije na kraju imala utjecaja na rezultate je totalna komedija,ako si vratia poredak i ponistia svima koji su dobili pozicije pa bilo bi logicno i taj prekrsaj da maknes al ne fia je ostaje debilizam



    3
    2

    1
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      Prijo, krug se računa kao krug broj 57, samo se poredak nije moga točno utvrdit, (zasto je to tako je druga stvar, al je jasno pravilo), bačena je crvena zastava prije kraja sektora 1.. zato se na restartu koristija taj poredak. U prijevodu krugovi idu naprijed, u suprotnom bi se produzila duljina utrka [u metrima], ali se poredak vratio na prije linije Safety Car 2. Prije prvog zavoja. Ka u sliverstonu lani samo je to bija lap 1. Jasnije? Ili ti triba obojat

      PS: Nije FIA kriva nego vozaci, konkretno Sainz, Gasley, Sargeant najviše. Khm dosta, nauci sport koji gledas


      0
      -3

      3
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      #2.
      Sam si napisao. “Iskreno sainz je kriv kontakt”

      Eto. To. Zato je dobija kaznu. Nije bitno šta je iza bilo, Gasley je napravija Red flag, konkretno.
      10-4. Zivija


      0
      -2

      2
  9. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Kazna je djelomično zaslužena, ali mislim da s obzirom da utrka završava pod safety carom, gdje će svi bolidi biti u 5 sec, ispada nepravedno zato jer Sainz onda gubi sve i završava zadnji, što nije baš zaslužio. Hamilton je u Silveretonu zasuzio biti zadnji,a pobjedio je. Obzirom da nije bilo štete, da nje odgovoran za krš na startu, da su se bolidi opet poredali kao i na restartu. Mislim da bi ispravnija kazna bila možda +3 mjesta na sljedećoj utrci .

    Ps
    Stroll je tokmak, nabio je između sebe i Sainza 2,6 sek razmaka na kraju. Dok su svi ostali bili u 0.2, 0.3



    2
    1

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.