Abu Dhabi tenzije na relaciji Hamilton – Mercedes

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 9 godina 5 min 15 komentara

Lewis Hamilton

Nakon utrke u Abu Dhabiju momčad Mercedesa morala se braniti od kritika u medijima da preko “daljinskog” upravljaju svojim vozačima u pogledu strategije u utrci. Toto Wolff iznio je svoje mišljenje britanskim novinarima nakon završetka utrke:

“Ovaj put imali smo dvije strategije koje su mogle biti iskorištene tako da smo odluku prepustili njemu (Hamiltonu), njegovom inženjeru i njegovoj strani garaže da sami odluče koju strategiju bi radije koristili.”

Lewis se također žalio u Brazilu, ali i u Meksiku da nije imao prilike izazvati Rosberga promjenom strategije tijekom utrke, tako da na Mercedesovu izjavu možemo gledati kao na prebacivanje odgovornosti na Lewisovu stranu.

Mercedes je bio vrlo konzistentan tijekom godine, inzistirali su na strategu koji će biti odgovoran za cijelu momčad i dati svoje mišljenje o tome koja je strategija najbolja za Mercedes, a ne individualno – za vozače. U Abu Dhabiju, očito, sve se to promijenilo.

Nakon što je uspio spasiti malo života svojim gumama u subotu u Q2, Rosberg je dominirao prvim “stintom” i izvukao skoro 1,5 sekundi ispred Hamiltona tijekom prvog kruga nakon što su se ugasila svjetla. U sljedećih 5 krugova Nico je pronašao još 0,7 sekundi ispred svojeg momčadskog kolege. Nakon toga, dodatno je nagazio papučicu gasa i osvojio još 3,3 sekunde u posljednja 4 kruga prije zaustavljanja.

Hamiltonova “ekipa” je odlučila zaustaviti ga sljedeći krug, što je svakako bila dobra odluka jer je Rosberg bio još brži na drugom setu guma. Nakon što je startao na super mekanoj komponenti i promijenio gume na mekanu komponentu nakon prvog zaustavljanja, sve opcije su bile otvorene Lewisu i njegovoj strani garaže.

Hamilton je u tom segmentu utrke bio oko 0,3 sekunde po krugu brži od Nijemca. Počeo se raspitivati kod svojeg inženjera da li je moguća strategija jednog ulaska u boks.

“Ako se povučem sada i pazim na gume sve do kraja, koliko mi vremena treba…da usporim?” – raspitivao se Hamilton na radio.

Peter Bonnington, trkaći inženjer, je rekao Hamiltonu da to nije moguće, tako da je njegova strategija bila da vozi duže od Rosberga u ovom drugom stintu. Toto Wolff je potvrdio da je Hamiltonova strana garaže mislila da će im to dati opciju brže vožnje na super mekanim gumama na kraju utrke.

“To je bila strategija koja je bila vrijedna razmatranja. Izdržati malo duže, vidjeti kako će sve ispasti, a onda ukoliko može učiniti nešto da gume izdrže – uzeti opcijske gume i to bi bila dobra stvar za osvojiti utrku.”

Rosberg je stao na kraju 31 kruga i uzeo još jednu tvrđu komponentu guma. Izašao je oko 20 sekundi iza Lewisa i bio je spreman voziti do kraja utrke.

Ključni trenutak

Lewis je izdržao još desetak krugova na svojem drugom stintu, ali je gubio oko 1,3 sekunde po krugu od Nice, a onda je u 40 krugu ušao na posljednju promjenu guma. Pitali su ga želi li mekanu ili super mekanu komponentu guma za svoj posljednji stint.

Mercedes je kasnije objavio da je Lewis odbio odgovoriti na ovo pitanje, tako da su Bonnington i ostatak Lewisovog strateškog odjela odlučili staviti mekanu komponentu. Toto Wolff je kasnije potvrdio da je ta odluka donesena, jer se Lewisova ekipa bojala da crveno označene gume neće izdržati do kraja.

Lewis je izašao na stazu nekih 12 sekundi iza Nice, ali na svježim gumama je mogao i morao skidati oko 1 sekundu po krugu, više -manje. Svejedno, tijekom tog stadija utrke dolazile su različite radio instrukcije prema Hamiltonu.

“Ok, dakle strat mod 10, strat mod 10. Ako ne pristaneš – stavit ćemo Nicu na strat mod 6.”

Lewis je očito ignorirao instrukcije i sljedeća poruka je poslana prema Rosbergu:

“Dakle Nico idi na strat 6, strat 6.”

Nakon jednog kruga, Hamilton dobiva novu poruku.

“Ok, strat mod 10, strat mod 10 – to je uputa.”

Lewis je nakon toga, očito, poslušao upute jer nedugo nakon toga, Rosbergu su postavke motora opet promijenjene. Radio konverzacija to potvrđuje:

“Strat 10 molim, Nico.”

Suma summarum

Lewis je nakon utrke pokušao jasno prikazati da je samo slijedio instrukcije koje mu je momčad dala i propituje kako mu je propala strategija u drugom stintu. S druge strane, Toto Wolff nas želi uvjeriti kako Lewis ima potpunu slobodu odabira svoje strategije i da je sam kriv za konačan odabir “pogrešnih” guma.

Mercedes, vrlo vjerojatno, ima politiku da vodeći u utrci dominira strategijom i da nikakvo ugrožavanje ne dolazi u obzir.

Lewis je napustio McLaren sa obećanjima višeg stupnja slobode u njegovim aktivnostima van staze, ali Mercedes je kreirao jasni pravilnik za svoje vozače i ponašanje na stazi – a na to Lewis nije naviknuo.

Sada Lewisova posljednja izjava o tome kako se, ipak, nada da će ispuniti do kraja svoj trogodišnji ugovor s Mercedesom dobija novu dozu sumnje.


Odgovor

15 komentara

  1. Pirelli Hard
    Monty Prikaži

    Hamilton popuši tri trke i panika do neba,Sky reporteri na kisiku,Herbert na reanimaciji,Engleska u očaju a sve zbog navodnog pogodovanja Rosbergu i sad se postavlja logično pitanje-Nije li se Hamiltonu išlo na ruku čitavu sezonu?-Naravno da je,to vrapci na grani znaju a kako ispadne kad si Hamilton sam odredi strategiju pogledati pod Monako 2015.Tolko o strategijama i postavkama motora.
    Ps.Luka,dobra kolumna.


    0
    0

    0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      To je ipak bio Wolf sa kompletnim boksom.


      0
      0

      0
      • Pirelli Hard
        Monty Prikaži

        U Monaku?Je,Wolf je na sebe pruzeo krivicu iako neznam zašto,jer se preko tim radia čulo kako Hamilton misli kako se samo njegove gume hlade i traži SS,dobi ih i popuši trku.Mamlaz za nevjedrovati. :facepalm:


        0
        0

        0
      • Bernie Ecclestone
        Dani Donator Prikaži

        “We got our numbers wrong”, Mercedes motorsport head Toto Wolff admitted. “We thought we had the gap for Lewis to take fresh tyres and come back out in the lead behind the Safety Car, ahead of Nico and covering off any risk of another competitor taking fresh tyres. But the calculation was incorrect and he came out in third place.”
        The difference was down to the location of the Safety Car on the track. Hamilton caught it in the second sector of his in-lap. When he pulled into the pits Rosberg and Vettel hadn’t caught it yet, and the time they gained catching the Safety Car as they looped around the Monaco pits was where they gained the time Hamilton’s strategists thought they had in hand.
        However in Monaco, where track position is even more critical, Mercedes surely would not have brought Hamilton in at all had they thought it was likely he would lose the lead. They expected he would be able to put on fresh tyres, strengthening his position at the front, without losing any advantage. But his ‘free’ pit stop turned out to have a high price.

        Why did Mercedes do it? Clearly they thought they saw an opportunity to gain an advantage at no cost. They were also relying on input from Hamilton about the state of his tyres. Tellingly, in the press conference he revealed he had been keeping an eye on developments on the track side video walls and had formed a mistaken impression that Rosberg and Vettel had already switched to the super-soft tyres.

        “I saw a screen, it looked like the team was out and I thought that Nico had pitted,” said Hamilton. “Obviously I couldn’t see the guys behind so I thought the guys behind were pitting.”

        “The team said to stay out, I said ‘these tyres are going to drop in temperature,’ and what I was assuming was that these guys would be on [super-soft] and I was on the harder tyre.”

        “So they said to pit. Without thinking I came in with full confidence that the others had done the same.”

        As Mercedes being the post-mortem on this one they will surely find more than one way their strategic game needs to be sharpened up.

        Objašnjeno. Mercedes zeznuo stvar ne rekavši Hamiltonu da su Vettel i Rosberg ostali na istim gumama i da ne treba u boks. Krivo procijenili da im nije dovoljno vremena za ulaz i izlaz….
        Evo Monty samo treba čitati sa razumijevanjem.


        0
        0

        0
      • Pirelli Hard
        Monty Prikaži

        Trke ne čitam,s razumjevanjem ih gledam,što i tebi preporučam.Naknadna pamet nikog dosad nije usrečila.


        0
        0

        0
      • Bernie Ecclestone
        Dani Donator Prikaži

        Onda ne gledaš dobro. Jer sam i ja gledao.


        0
        0

        0
    • Lewis Hamilton 44
      rizla Prikaži

      Kriticari merca, bolje gledajte sto “vase momcadi” nisu dobro napravile ove sezone..mislim da su svi imali vise gresaka od mercedesove ekipe..


      0
      0

      0
      • avalon Prikaži

        znači ako neko navija za neku drugu momčad ili vozača , a ne za merc ili LH onda nema pravo komentara ? ili drugi nemaju pravo koje sebi daješ ? jer “viđen” si npr na topicu “Arrivabene: Završimo sezonu u stilu” pa na “Kako Vettel čestita rođendan inženjeru” , “Vettel zaustavio Ferrarijevo slavlje da bi dodao Raikkonenovo ime na tablu” … svi komentari u negativnom kontekstu . kritičaru ferraria poslušaj sam svoj savjet i drži se ” svoje momčadi” . kad sad dok mercu ovako dobro ide “sipaš” pelin šta bi bilo da se dominacija prekine ?


        0
        0

        0
      • Wolf
        hattrick Donator Prikaži

        Haha.. avalon, uzeo si mi riječi iz usta. Potpis.


        0
        0

        0
      • Maurizio Arrivabene
        Kuštelaar Prikaži

        avalon je direktor interneta!!!!! svaka cast na komentaru :D


        0
        0

        0
      • Lewis Hamilton 44
        rizla Prikaži

        Avalon-balkanski spijun… Izludit ces kao i ilija cvorovic ako nastavis sa svojim paranojama.. Kad bi sve tvoje komentare skupio na hrpu, mogao bi sastaviti kuran i bibliju a bilo bi i viska prvoklasnih trovackih gluposti..


        0
        0

        0
  2. avalon Prikaži

    ma sabotiraju LH di stignu . evo npr u zadnjoj trci je ima dosta stariji motor od NC ( mislim 6 ili 7 trka star ) pa ga je mora donekle štedit za razliku od nice koji je moga “gazit” do iznemoglosti no ni to ne bi pomoglo da LH nisu “uštopali” sa krivom strategijom guma . btw , oni koji su “računali” kako boks “štopa” lewisa sporijom izmjenom guma ( prethodnih sezona ) … jesu li primjetili da je prva lewisova izmjena obavljena za 2,2 s … a rozbergova ? koliko je ona trajala ? ;) da nije bila 30ak % duža tj 0,6 s više …


    0
    0

    0
  3. Maurizio Arrivabene
    Kuštelaar Prikaži

    Kako to da Rsoberg nikad ne cmolji kad je drugi i na istoj strategiji? Ako je momcad tak rekla, onda su stvari jednostavne, tako je kako su rekli, i gotovo…Ovaj samo plače, majke ti mile. :/


    0
    0

    0
  4. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    Možda ga samo malo spuštaju na zemlju nakon dobro odrađene sezone.. Wolf je lija, nebi se čudio da je nakon Hamiltonog osvojenog prvenstva dozvolio pustiti psa s lanca da malo više luduje.. dobro za marketing i zadovoljstvo vozača, u to vrijeme pokriju Rosberga sa drugim mjestom i malo mu napušu ego za kraj sezone, a ovog malo stave u realnost kako nebi previše alkohol (i tko zna što još) izmaknuo kontroli. Po mom mišljenju to je glavni uzrok pada performansi kod Hamiltona u zadnje vrijeme. Poznato je kako Hamilton vrlo brzo pada pod vanjske utjecaje u svom ‘ne tolko sređenom’ životu, i sad ga opet vidimo sa Šrafncigeriom.

    da se razumijemo.. ako je to tako, ja podržavam Wolfov način indirektne sprege, iako bi mi bilo u korist da se Hamilton raspusti koliko god može. :D

    Ovako sada Hamilton izjavljuje da će se vratiti u istu formu kad ‘ozdravi’ tokom zimske stanke…


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.