Preminuo je Dietrich Mateschitz

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 2 godina 2 min 20 komentara

Upravo je potvrđeno da je nakon duge bolesti u 78. godini preminuo Austrijski biznismen Dietrich Mateschitz.

Mateschitz je 1984. godine krenuo u posao s Red Bullom, a uz vlasništvo od 49% dionica potpuno je oživio brend i napravio najveću marketinšku mrežu jednog brenda. S utrkivanjem je krenuo sredinom devedesetih godina kad je postao partner Sauberu, a do kraja suradnje 2001. godine imao je čak 60% udjela u ekipi.

2004. godine kupuje Jaguar Racing i počinje pisati novu eru u svijetu motosporta s Red Bull Racingom. Osim ekipe kupuje i austrijski legendarni A1-Ring, renovira ga i otvara ponovo u svibnju 2011. godine.

Godinu nakon kupovine Jaguara kupuje i Minardi od Paula Stoddarta i preimenuje ga u “Scuderia Toro Rosso”, danas AlphaTauri.

Prvo prvenstvo je osvojio 2010. godine sa Sebastianom Vettelom, a svoje posljednje s Maxom Verstappenom 2021. godine.

U poslovnom i u sportskom svijetu ostat će zapamćen kao jedan od rijetkih vizionara, inovator i titan koji je toliko dobro znao svoj posao da je od “slatkog napitka” napravio svjetski poznat brend puno širi od niše u kojoj se nalazi. Danas se njihovo ime spominje u avanturističkom svijetu, Formuli 1, nogometu, Nascaru, hokeju na ledu, jedriličarstvu, biciklizmu, surfanju, esportu, putničkim agencijama, medijskom svijetu, modi (…) i to ne samo kao gost ili počasni sudionik već kao lider ili barem kompetitivan sudionik. Istovremeno, u Red Bullovom medijskom centru od stotina tisuća fotografija – možete naći svega dvije na kojima se on nalazi, što uz spomenute uspjehe dovoljno govori o kakvom je karakteru riječ.

Počivao u miru.


Odgovor

20 komentara

  1. Super Aguri
    Luka Softić Donator Prikaži

    Nemoj mi to govorit



    4
    4

    0
  2. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Uvijek je ostavljao dojam dobrog čovjeka. Pozitivac.
    Neka mu je laka crna zemlja.



    13
    13

    0
  3. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Voljeli ili ne voljeli Red Bull, napravili su pravu pomutnju u sportu u kojem je bilo nemoguće srušiti stare utvrde i povijesne momčadi. A sve je počelo od jednog čovjeka s nevjerojatnom vizijom.

    Naše gore list. Matešiću, počivaj u miru.



    25
    25

    0
  4. F1puls
    Krstaš Donator Prikaži

    Vječna slava i HVALA!



    8
    8

    0
  5. Rover
    zjurina Prikaži

    RIP Mr.Mateschitz & hvala ti na RedBullu i RB Teamu !



    15
    15

    0
  6. Rover
    zjurina Prikaži

    Nekad bi se Ekipa povukla iz utrke – danas se to nemože dogoditi.



    1
    1

    0
  7. Red Bull
    grga Prikaži

    Najbolje vozače u F1 znamo nazvati “vanzemaljcima”. Dietrich je bio vanzemaljac u poslovnom svijetu. Rijetko videni vizionar. RIP



    13
    13

    0
  8. Jim Clark
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …ostavio je trag koji se pamti…



    5
    5

    0
  9. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Baš sam razmišljao. Iako sam gledao dosta događaja gdje Red Bull ima prste, mislim da nikad ne bih znao ko je Mateschitz da ne pratim Formulu 1. Ipak je to najveći i najpoznatiji Red Bullov projekat. I kao što u članku piše, rijetko se pojavljivao na tim drugim događajima, a mi koji pratimo F1 ga dobro znamo. Mislim da se samo u F1 pojavljivao u javnosti. Barem meni na pamet padaju samo njegove slike kada je proslavljao one F1 titule sa Red Bullom i Sebom.



    8
    8

    0
  10. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Čovjek je čudo. “Tvornica pića” kako bi pogrdno sprdali momčad, zapaprili su Ferrariju i McLarenu početkom desetih, a kasnije i Mercedesu.
    Da su početkom hibridne ere imali konkurentan PU umjesto one katastrofe od Renaultovog gledali bi drugačijih zadnjih 8 godina… Ali, da je baba muško, zvala bi se Duško. Ipak, uzeli su Hondin projekt s otpada i ponovo ispisali povijest.

    U mojoj ranijoj mladosti Red Bull je bio sve prisutan. Red Bull vodka je bila nezaobilazna cuga, pogotovo na techno partyima 😁.

    Tada sam se bavio ekstremnim sportovima i ono što je Red Bull napravio za ekstremne sportove je čudo. Na Android TV sam davno otkrio aplikaciju RB TV koja ima pregršt videa raznih sportova, a meni najdraži je The Art Of Flight. Tko je gledao, zna o čemu pričam.

    Nakon ove tužne vijesti nadam se da će ova momčad opstati u F1 još jako dugo!



    13
    13

    0
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      Iskreno, svaka im čast. Ja gotovo da i ne znam sport u kojem oni nemaju prste. Gledam rally, nogomet, košarku, extremne, cliff diving, itd itd… Mislim da u tenisu nisu jedino.
      Počivao u miru, fala na svim otkrivenim mladim talentima



      12
      12

      0
  11. Stefan Bellof
    Znalac krivina Prikaži

    Gazda, hvala ti na svemu 🙏



    4
    4

    0
  12. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Moje poštovanje su zaradili kad su odlučili osnovati odjel motora. To je odluka koja signalizira ustrajnost i posvećenost F1. Soda drinks se pokazala pouzdanijom F1 momčadi od najveće auto korporacije na svijetu koja je brzo podvila rep i napustila F1. U povijesti F1 samo jedna marka automobila nije nikad otišla iz F1. Općenito su se ekipe osnovane samo za utrkivanje pokazale puno pouzdanijim od njihovih adhoc odjela u korporativnoj auto industriji.

    E sad, veliki gazda je umro, tko preuzima? Što taj misli o F1. Hoće li se sad svake godine početi preispitivati sudjelovanje u F1 ili ne skreću s DMovog puta?

    RB mora donijeti neke teške odluke ovih dana, vidjet ćemo kako će to sve završiti. Htjeli oni to ili ne: svi koje je DM postavio na pozicije sad su “u ostavci” i čeka se ustoličenje novog cara koji će ih škartirati ili potvrditi.



    16
    16

    0
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      Sumnjam da ce nakon ovoliko godina ulaganja šta u f1 šta u ostale sportove tek tako napustiti. Red Bull je postao household name. A f1 uz cost cap je upravo sad financijski isplativa, ili nije toliko skupo . Red bull nastavlja kao i do sad ne sumnjam.. a Max ima tek 25… Ne sekiraj se



      7
      7

      0
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      nisam potpuno upoznat pa nagađam, slobodno me netko ispravi i nadopuni;
      on je bio vlasnik, ne direktor. vlasničke udjele će nasljediti potomak/potomstvo. ako je više od 1 onda će i udjeli biti rascjepkani pa će se eventualne promjene morati usaglašavati. u svakom slučaju, struktura odlučivanja se sa nj smrti ne bi trebala niti malo promjeniti osim ako novi vlasnik/vlasnici neće na tome inzistirati, što je isto svojevrstan proces koji neće biti “preko noći” tako da u kratkom roku (1god) ne očekujem nikakve promjene u f1 momčadi..


      0
      0

      0
      • F1puls Portal
        Testarossa Prikaži

        Red Bull se u potpunosti nalazi u privatnom vlasništvu. Pokojni Mateshitz je imao udjel od 49%. Ostalih 51% su vlasništvo Chalerm Yoovidhya. Čisto sumnjam da bi RB godinama ulagao u sve sportove samo zato što je Mateshitz zaljubljenik u motosport. Koncept je mnogo širi i vezan za kompletan brend ekipe. Ne ide RB nikuda.


        0
        0

        0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        bio je 49% vlasnik i glavni izvršni direktor. Zastupao je pojedinačno i samostalno. Dakle, bio je ovlašten odlučiti štogod. U takvom sustavu smrt šefa je veliki potres. Izgleda da nije bila iznenadna pa su se valjda sve već dogovorili. Iako, gazde više nema, možda se netko predomisli pa odustane od dogovora. Ljudi nisu racionalni nego emotivni. Zato mislim da se svašta može dogoditi ovih dana.



        1
        1

        0
  13. OnlyAlonso Prikaži

    Pokoj mu dusi,ostavio je veliki trag u Formuli 1 i jos uvijek njegova ostavstina danas radi



    6
    6

    0
  14. Formula 1
    tomz Prikaži

    Počivaj u miru. Veliki vizionar.

    Nadam se da je šef prije svog odlaska posložio kockice (u vidu ljudi i organizacije) kako se ovakva priča, progres, inovacija i ostavština ne bi samo tako rasuli…



    9
    9

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.