2021. je bila prva sezona u kojoj je limit troškova bio na snazi i momčadi su smjele potrošiti sveukupno 145 milijuna dolara. Dva glavna kandidata za naslove prvaka bili su Mercedes i Red Bull.
Dvije momčadi su se kroz cijelu godinu međusobno nadmudrivale i to je učinilo sezonu vrlo zanimljivom. Mercedes je svoju zadnju veliku nadogradnju predstavio na VN Velike Britanije, dok je Red Bull nastavio nadograđivati svoje bolide do kasnog dijela sezone. Činjenica što su mogli tako puno nadograđivati zainteresirala je ostale momčadi, iako nitko to nije javno kritizirao sve do danas.
Određene grupe novinara i djelatnika ekipa govore da su u Red Bullu potrošili čak 10 milijuna dolara više od dopuštenog, dok momčad iz Milton Keynesa to poriče. Sada se u raspravu uključio i Lewis Hamilton koji tvrdi kako je prvenstvo moglo bitno drugačije završiti da je Mercedes postupio isto.
“Puno sam razmišljao o 2021. tijekom ove sezone. Mislim kako ipak ne znam dovoljno o tome. Očito je kako različiti ljudi govore različite stvari pa ne mogu sa sigurnošću ništa reći.”
“Ono što mogu reći je da se sjećam kako smo mi u Silverstoneu imali svoju zadnju nadogradnju i srećom po nas bila je odlična i s njom smo se mogli natjecati. S druge strane moglo se vidjeti kako Red Bull svaki ili svaki drugi vikend ima neku novu nadogradnju. Mislim kako su ih imali četiri od toga trenutka.”
“Da smo mi potrošili 300 tisuća na novu podnicu ili podešeno prednje krilo, promijenio bi se ishod prvenstva jer onda bismo imali veće šanse za pobjedu u sljedećoj utrci.”
“Zbog toga se nadam kako to nije bio slučaj i također se nadam i vjerujem kako će Mohammed Bin Sulayem i FIA učiniti ispravnu stvar s onime što pronađu. To je ono u što moramo vjerovati.”
FIA je originalno trebala donijeti odluku u srijedu, 5. 10. 2022., no taj rok je produljen i postavljen na ponedjeljak, 10. 10. 2022.
Hamilton se nada da će kad izađe službena odluka sve biti jasno te kako neće biti mrlja i tajni.
“Apsolutno. 1000%, vjerujem kako je transparentnost uvijek bitna. Uvijek je vrlo važna, pogotovo navijačima koji gledaju i putuju diljem svijeta. Vjerujem kako je važna za sve nas, još i ljudi koji rade na tome, tisuće i tisuće njih. Vjerujem kako je važno da u organizaciji ima jasnoće.”
“Odgovornost je također nešto što moramo prihvatiti. Vidjeli smo kako se prije većina odluka vezanih uz sport donosila duboko u pozadini… Mislim da to više nije način otkad je Mohammed na čelu. Mislim kako mu je integritet Formule 1 jako važan i kako su dobri ljudi u novoj upravi Formule 1. Nadam se kako ćemo dobiti dobro upravljanje sportom.”
Lewis Hamilton
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
nek si se ti odmah javio i kmeknio scrni viteze senna
15
13
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
najskuplja stvar na bolidu je pogonska jedinica , Mercedes ih je prošle godine promjenio 7 8 komada više od RBR
možda su tu uštedili 300 000 dolara u usporedbi s vama? 🤔🤔🤔🤔🤔
8
11
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
motori ne ulaze u budget cap🤣
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Što spada pod ograničenje troškova F1?
Svaki izdatak povezan s učinkom automobila – ali ne i motora – relevantan je za ograničenje troškova. Ovo uključuje:
Svi dijelovi na autu (od volana do matica kotača)
Svi elementi potrebni za rad automobila
Većina timskog osoblja
Garažna oprema
Rezervni dijelovi
Troškovi transporta
Sve između
Pozdrav.
1
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odnosi se samo na razvoj šasije, a ne na logistiku. Nisam siguran ni da li je uopće za motor, mislim da je samo vezan za razvoj šasije, dok za motor mogu idalje trošiti svojevoljno.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne, svi troškovi ulaze u budžet. logistika transport oprema sve što sam napisao gore, motori ne ulaze u ograničenje troškova. pogotovo sada kad je razvoj zamrznut.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Onda ovi sa sky sportsa lažu
The budget cap applies to money spent on car developments and performance, but not to some big-ticket items, such as drivers’ salaries, marketing costs, logistics, travel and legal costs.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@LH44 https://www.motorsport.com/f1/news/f1-cost-cap-what-is-it-how-it-works/10379799/
Što ne ulazi u F1 ograničenje troškova?
Postoji nekoliko velikih stvari koje nisu pokrivene ograničenjem troškova, uključujući:
Plaće vozača
Plaće tri najbolje plaćena člana osoblja
Putni troškovi
Marketinška potrošnja
Imovinski i pravni troškovi
Ulaznice i naknade za licence
Sve aktivnosti izvan F1 ili cestovnih automobila
Isplate roditeljskog i bolovanja
Bonusi zaposlenika i zdravstvene beneficije osoblja
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači logistika se računa u budžet, to su skyevci profulali.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dali motori ulaze u taj budget uopce.
Traca se o par milijuna za nadogradnje sto bi bilo zanimljivo ako se uzme u obzir koliko dodju motori pa ako se uzme i to koliko je doticna ekipa sprzila motora u drugom dijelu sezone, naravno ako su motori u budget capu.
Ako jesu a oni su przili motore do iznemoglosti mislim da bi vise postigli da su umjesto jednog motora donijeli novu podnicu i krilo.
Kako god sve ovo djeluje isforsirano odjednom kada je revizija u pitanju i sutilo se cijele godine i sad hajka.
5
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hamilton. Dobitnik nagrade poštenjačina 2021. godine.
Čudi me da nije nekako spojio i rasizam u cijelu ovu priču ne bi li bio uvjerljiviji.
26
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovaj moralista prica o 300 000$ i drugacijem ishodu prvenstva a ne prica koliko su troska on i kolega mu Bottas nabili RBR-u svojim egzibicijama u Silverstone-u i Mađarskoj.
Da si u toj trci kaznjen propisno, ishod prvenstva bi također bio drugačiji. Abu Dhabi bi bila jedna obicna formalnost..
Ali na kraju je karma odradila svoj posao.
Izvjesce i odluka o eventualnoj kazni za momcadi koje su eventualno preksrile budget cap ce biti u ponedjeljak.
Nema smisla o tome laprdat dotada.
9
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
samo ću podsjetiti na raketni motor koji su ugradili u Mercedesu za VN Brazila. Od tada do kraja sezone RB je bio inferioran Hamiltonu.
13
8
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Samo ću te podsjetiti da troškovi razvoja motora ne ulaze u budget cap.
5
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mercedes i Lewis su dotakli dno.Neznam kako si mogu dopustit uopce komentirat ovo dok nema sluzbenih rezultata analize.
Kako se priblizava potvrda Maxove/Red Bull titule tako Mercedes PR masinerija daje gasa.
7
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Losi gubitnici, nista vise.
O varanju, moralu i postenju ne treba ni govoriti.
Darth Wolff , je svjestan da su sjebali koncept i da nema vise 500 mil eura trosenja .
Druga stvar sto je Mercedesov motor slabiji od ferkana i honde, tako da do 2026 nista od njih.
7
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lewis ne bi trebao davati nikakve izjave.
Ovo nije njegov rat.
Kako god da se završi ova saga, a uvjeren sam da će završiti ili sa opomenom ili nekom novčanom kaznom, ishod neće imati utjecaj na prethodnu sezonu.
Ovo je Ferrarijeva bitka. Ja da sam na mjestu Hamiltona ili Wolffa ja bih se skroz izmaknuo od ove sapunice. Eventualno na kraju priče, dati besplatan ciničan savjet da budu ponosni u porazu.
3
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da li ovo Hamilton aludira da moraju prihvatiti i odgovornost za svu štetu koju su načinili Red Bullu tokom sezone ……. npr slučaj Mađarske (Bottas) ili Velike Britanije (Hamilton)?
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ko o čemu? Lujo kurva o postenju!
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pa ne znam sta je on sad tu kurvinski rekao?
lik je politicki objasnio da ce fia rijesit sta mora i ak mora.
red bull ak je prevrnuo kasicu izvlacit ce se na silverstone i svi u svijetu ce stat iza toga.
politicki leveliran slucaj.
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ma naj bolje da se njemu da 8 naslov koji je prošle godine izgubio pošteno i da ode momentalno u penziju
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mercedes je isto 100posto u prekoracenju…samo ima cijela tvorinca iz njih u kojoj mogu razvijat sta hoce i imat pokrice za to. A ovaj crni vitez Posteni i njegovo kmecanje….stvarno idu vec na jetru. Svaka mu cast na vozackim sposobnostima i na naslovima…ali muka mi je od njega i njegove borbe sa vjetrenjacama…. Sjedio u najdominatnijem bolidu u povijesti F1 i sepurio se ko paun cijelo vrijeme… Sad nek prihvati poraz i cestita drugom.
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Mercedes je isto 100 posto u prekoračenju…” – imala ispravka, 200% su u prekoračenju, pa kako to? Eto tako… 😂
“Sad nek prihvati poraz i cestita drugom.” – Bi li ti na njegovom mjestu čestitao i prihvatio poraz, a da znas kako je ta druga ekipa prekoračila dozvoljenu visinu budgeta, a tvoj tim nije? (naravno, ako se ovo pokaže istinitim)
Sta bi tek bilo da se ova informacija pojavila pravovremeno, npr. tjedan dana nakon Abu Dhabi? 🤫
2
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bi li se ti 7 god. toliko šepurio i prodavao demagogiju naokolo znajuci da imas najdominantniji bolid u povijesti?
Krenes u novu/hibridnu eru s bolidom 2s bržim od konkurencije i ne pitas se na koju foru si nedodirljiv 7god., nego naravno, uđeš u svoj svijet i prihvatiš priču “great team effort, incredible job back in the factory, best team ever” i da si GOAT.
A ignoriraš svijet oko sebe koji “vrišti”:
-Pravilnik namješten Mercedesu, ranije od ostalih razvili motor…
-Skrivaš brzinu da ne bude preočito (potvrdio njihov zaposlenik)
-Kasnije pravilnicima ocito onemoguce konkurenciji da se uopce približi (zamrznut razvoj motora, tokeni i slicno)
– a gdje su kontroverze sa testiranjima guma, sagorjevanje ulja, sudačke odluke masno na tvoj mlin…
Znaci, umjesto da se svim silama zaustavi dominacija, u doba kad su tehnologija i razvoj brži i napredniji nego ikad, događa se suprotno: da dobiješ najdužu dominaciju i najmanje neizvjestan sport ikad…
Tko o cemu, ku*va o postenju. Zajebali su se sto nisu racunali na jos jedne jednake motherfuckere i je*bace u mutnom kao sto je Red Bull…
13
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I da je sve točno što si rekao (a dosta toga nije) to ne mijenja činjenicu da je RB možda varao.
E sad svi vi koji ste godinama priželjkivali kazne za MB kad su bilo šta sivo napravili ili iskoristili rupu u pravilniku odjednom nemate problema sa RB koji radi istu stvar. Smeta te sagorijevanje ulja što je tad bilo dozvoljeno pravilnikom, ali te ne smeta potencijalno probijanje budget capa što nije dozvoljeno.
Smetate te što je Ham u dominantnom bolidu došao do naslova, ali te ne smeta što je Max možda u nelegalnom došao do svog naslova. I dominantan bolid ili ne Ham se za gotovo sve naslove morao pomučiti puno više nego Max ove godine.
I sve to samo iz razloga jer MB ide na živce svima jer su dugo bili dominantni.
Zamislimo situaciju da je MB na poziciji RB nekako sumnjam da bi bilo toliko komentara u stilu “pustimo institucije da odrade svoj posao” jer se ne sjećam takvih komentara kad bi MB napravio nešto sporno, nego bi bilo odmah maFIA i slično.
Sve i da sve što si rekao stoji i da jesu u MB najveći smradovi i licemjeri šta to znači da treba imati divlji zapad od pravila? Jer će dogodine onda svi ići preko capa.
Ako je netko išao preko lupiti kaznu u capu za dogodine + smanjenje vremena u tunelu, pa da vidiš. Jer ako je istina što ostale ekipe govore da je i 500,000 dosta za nadogradnju onda samo par miliona preko znači jako puno u vremenu na stazi i kazna bi to trebala reflektirati. Bilo da je u pitanju Ferrari, RB, MB ili Haas.
Naslov Max neće izgubiti u ni jednoj kombinaciji, niti bi htio da Ham dobije naslov za zelenim stolom, ai nekog reda mora biti ako će taj budget cap zaživjeti.
3
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prije svega, minus sam ti slučajno dao…
Valjalo bi da je barem nešto od toga dokazano, zar ne? Sagorijevanje ulja je ta famozna “rupa u zakonu” o kojoj se danas priča u slučaju Red Bulla, i to je zaista “great Team effort” i jedan od ciljeva ovoga sporta, gledajući s tehničke strane…
Ne može proći rasprava o nekoj momčadi da se ne izvade Mercedesovi “grijesi”, je li pomaže ovo čemu?
Samo me čudi kada je već u redu upirati prstom u Mercedes, zašto je problem u Red Bull?
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A kako to znaš? Preko medijskog trača?🤦♂️
Sve i da je informacija procurila iz FIA-e, to opet još ništa ne znači, niti će značiti još dugo vremena. Možda je FIA i našla nešto i misli da je Red Bull varao. Ali ima tu i Red Bull svoje kontra argumente da nisu. Pa sve može završiti na sudu. Pa se neće znati istina Boga pitaj do kad. Ako uopšte ima imalo istine u tom traču.
Ali ne, Hamilton i Wolff znaju da je Red Bull varao, pa sada pljuju po medijima… I znaju koliko čak i 300 hiljada može donijeti u razvoju. Pazi ti to. Potrošiš 145 miliona, i tek će ti onaj zadnji milion (sa kojim pređeš preko budžeta) donijeti sekunde. Da, kako da ne.🤦♂️
Trebao je neko to reći Aston Martinu, jer su navodno i oni premašili budžet, a nigdje tih sekunda…
I već vidim reakcije, šta god da FIA objavi. Biće da nešto skrivaju, ili da pogoduju Red Bullu. A ne da možda neko prizna da možda tu nije ni bilo ničega. Ili da možda FIA prikriva samo sopstveni blam, jer su uvrstili u izvještaj nešto što nisu smjeli, prema svome pravilniku.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jedino što je moglo utjecat na drugačiji ishod prvenstva je to da te je tvoja ekipa pozvala na zamjenu guma kod SC-a u zadnjoj utrci i tjt….niste imali muda…cuvali ste track position i obilo vam se o glavu
3
1