Dogodine povratak u Las Vegas: Čeka nas subotnja noćna utrka u studenome!

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 godina 2 min 54 komentara

Nakon 41 godine pauze Formula 1 se vraća u Las Vegas, i to noćnom uličnom utrkom na slavnom Las Vegas Stripu koja će se zbog termina na ostalim kontinentima održati u subotu.

Grad grijeha, svjetla i kocke ugostio je dvije F1 utrke u povijesti – bile su to Velike nagrade Caesars Palacea, finala sezona 1981. i 1982. na nepopularnoj stazi na parkingu tog poznatog hotela.

Ovog puta naziv utrke bit će VN Las Vegasa, a prva će biti održana u studenome 2023. godine. S obzirom na to da će termin utrke na svim ostalim kontinentima biti ovako kasnonoćan ili ranojutarnji kao i vrijeme objave, ona će se održati u subotu po lokalnom vremenu, a po našem vremenu vjerojatno oko 5 sati u nedjelju. Bit će to prva utrka koja se neće održati u nedjelju nakon subotnje VN JAR-a 1985. godine.

Ulična staza bit će dugačka 6.12 kilometara, čime bi bila treća najduža u trenutnom kalendaru, iza Spa-Francorchampsa i Džede. Imat će 14 zavoja i tri glavna pravca, a najveće brzine koje bi se trebali postići procijenjene su na preko 342 km/h. Vozit će se 50 krugova.

Uz VN Miamija koja će u svibnju imati svoje prvo izdanje i VN SAD-a koja se već 10 godina održava u Austinu, ovo će biti treća utrka na području SAD-a u F1 kalendaru. Ugovor je inicijalno potpisan na tri godine, no prema riječima Stefana Domenicalija, plan je ostati i duže.

“Ovo je nevjerojatan trenutak za Formulu 1 koji pokazuje ogromnu privlačnost i rast našeg sporta s trećom utrkom u SAD-u”, rekao je predsjednik i izvršni direktor F1 Stefano Domenicali.

“Las Vegas je mjesto u svijetu poznato po uzbuđenju, gostoprimstvu i naravno, slavnom Stripu. Nema boljeg mjesta za utrku Formule 1 od globalnog glavnog grada zabave i jedva čekamo doći ovdje iduće godine.”

“Ikonski Las Vegas i Formula 1, vrhunac motosporta, savršen su spoj brzine i glamura”, dodao je Greg Maffei, predsjednik i izvršni direktor Liberty Medije.

“Potencijal Formule 1 jasno se pokazao tijekom proteklih nekoliko sezona i VN Las Vegasa samo će ga podići na novu razinu.”


Odgovor

54 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Unbelievable!

    Jesam li budan ili ipak još sanjam?



    6
    6

    0
  2. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Počelo je… 😀


    0
    0

    0
  3. Nando
    Matek14 Prikaži

    Dodajte jos i onaj NY koji se spominjao, a mozemo onda i jednu utrku na Aljaski da i sjever bude pokriven, a kad je vec bal nek je maskenbal pa je red da se i oko Bijele kuce odvozi koji krug.. u zamjenu nek nam bar posalju Indycar u Europu jer kako je krenulo kolijevka F1 polako ostaje bez F1.. 🙄



    24
    21

    3
    • Ferrari
      Raki2204 Prikaži

      …nemoj zaboravit slučajno: Velika nagrada Wallmarta, po parkingu istoimene trgovine a sa strane umjesto ARAMCO vrišti neonski WALLMART. 800.000 tisuća ljudi u 3 dana eventa!!! Nikad viđeno na ovim prostorima… pa VN Pentagona oko istog, gdje je cijela staza jedan veliki zavoj 8 iz Turske (zavoj 8 + oval – neviđeno čudo arhitekture)
      Što reći.. ako je ovo smijer u kojem se ide.. sick!



      17
      14

      3
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Nevjerovatno, kako neki ljudi na svaku vijest dobiju potrebu za preseravanjem. :facepalm:
      Kako to Europa ostaje bez F1? I dalje je ubjedljivo najviše utrka u Europi, a tako će i ostati.



      2
      1

      1
      • Nando
        Matek14 Prikaži

        pa s obzirom na to da se govori da bi staze kao spa, monako, monza mogle ispast.. cak je i silverstone visio neko vrijeme.. njemacka je vec godinama izvan f1.. turska i imola su se sad vratile djelomicno i to igrom slucaja sto je juzna amerika i dio azije otpao kao posljedica covida, inace ih ne bi bilo.. zandvoort je tu zbog maxa, a pitanje je do kad (ovisi o tome koliko ce max biti dugo u vrhu).. paralelno s tim imamo sve vise utrka u pustinji i ocigledno sve vise u drzavi novih vlasnika..

        stoga, nije preseravanje nego jasni trend da f1 odlazi iz europe u druge krajeve.. prica se o 30 utrka godisnje, a to je nebuloza prvenstveno zbog samih radnika koji bi vise od pole godine provodili na putu.. uz to naravno financijski je neodrzivo.. realnost je da ce se vrtit broj oko 22-23 i da ce polako europske utrke ispadati u korist npr Katra, Juzne Afrike, New Yorka itd..

        ne treba zaboraviti gdje je F1 nastala, od kuda je vecina timova i vozaca.. ovo je europski sport bio i takav treba i ostati.. a ove ulicne fejk staze i netflix showovi su dobri za bogate arape i amere.. to nije f1 koja je nekad bila



        4
        3

        1
  4. F1puls
    enzo1950 Prikaži

    Evo nisam morao ujutro otvarati Index da bi mi se prisralo, ovo mi je bilo dovoljno…



    27
    25

    2
  5. Pirelli Hypersoft
    MarkoCro33 Prikaži

    Imam 21g i vec sad mi je muka u cega se ovo pretvara. Mogu mislit kako je onima koji prate F1 25+godina. Layout ne moze biti jadniji, bitno da je Amerika u igri, neka se izbaci Spa koju ce nam kiflu. Jos 5 staza u Americi, 5 sezona Netflixovog DTS umjetnickog djela, izbacivanje legendarnih staza, odlazak Alonsa, Seba i Lewisa i pola ljudi vise nece pratiti. Ja prvi.🤮



    19
    15

    4
  6. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Hah tri utrke u jednoj drzavi, kako je krenulo i na Aljasci ce se uskoro voziti, samo da je Amerika…



    2
    0

    2
  7. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Nikad mi nece biti jasno zasto ima ovoliko ulicnih utrka… Valjda postoje staze s razlogom. Po tim kriterijima i Hrvatska bi mogla odrzati neku…



    7
    6

    1
  8. Mattia Binotto
    Limpskinz Prikaži

    Kroz povijest se pokazalo da nakon velikog booma popularnosti formule 1 u americi dolazi nagli pad interesa.

    Liberty media i ostali lesinari idu na kratkorocnu dobit u obliku keša koje im plate organizatori bez gledanja sire slike i ne bi se cudio da za 10tak godina stefano domenicali ili tko god bude njegov nasljednik vrati natrag u europu pokunjena repa kad s vremenom popularnost opadne zbog idiotskih odluka



    8
    6

    2
  9. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Meeeaaahhh 🙄
    Nit je layout Bog zna kakav, nit vrijeme održavanja.
    Ali eto, možda bude zanimljivo, a neće biti prva trka/staza zbog koje se budilo u 04:30 ujutro.
    Srećom pa dilberi nisu odabrali vikend kad se pomjera vrijema za 1 sat unazad. 😆
    Bitno je da drugovi Ameri imaju 3 trke, od toga 2 gradske.
    Ne bi me čudilo, da ukoliko ostane interesa, zamijene COTA sa noš jednom gradskomđ



    8
    8

    0
  10. Bmw
    STULE Prikaži

    Dakle od 2024 mozda i koji oval…..



    4
    3

    1
  11. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Neka utrka, layout izgleda smiješan, ali neka se oni samo utrkivaju.
    Ne bunim se dok dodavanje novih ne znači gubitak starih old school staza.



    3
    3

    0
  12. Excisys Donator Prikaži

    Inflacija divlja u svemu pa tako i u f1 po broju utrka. Ocito nevide da gube prestiž, al lb treba pare i to je to.



    3
    1

    2
  13. Charles Leclerc
    F12000 Prikaži

    Zanimljiva odluka za 3 utrke u jednoj državi, donekle razumljivo ako uzmemo u obzir da su vlasnici Formule 1 Amerikanci.



    3
    3

    0
  14. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Znači smeće…



    1
    0

    1
  15. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    Necu osudjivati unaprijed, budemo vidli.
    Nije mi bas drago sto dolazi jos jedna ulicna staza dok Malezija ili Turska nemaju mjesto u kalendaru. Ali – show me the money…ide se tamo di se mogu zgrnuti pare.
    Netko je vec napisao – samo da ne diraju stare staze. Ako zbog ove ili neke slicne npr Spa izgubi mjesto, mislim da ce F1 izgubiti znatno vise nego dobiti s ovakvim stazama.
    A i termin u subotu? Nisam toliko star da bi se sjecao toga tako da mi je to totalno neprirodno.



    3
    2

    1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Imola, Barcelona, Monako, Baku, Silverstone, Austria, Francuska, Mađarska, Belgija, Holandija, Italija – 11 utrka u Europi ove sezone, skoro pola. Prošle dvije godine su uskakale još neke privremeno. Na teritoriji manjoj od Amerike…



      2
      1

      1
  16. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Znam da je dosta ljudi ovdje u startu protiv novih utrka u Americi, pa ću dodati jedno nepopularno mišljenje.

    Mislim da je dobro održavati utrke tamo gdje postoji zanimanje publike i veliki ekonomski potencijal. To dovodi veći broj sponzora, koji imaju ekonoski interes u F1 i samim tim do veće stabilnosti timova i sporta uopće. Moj je dojam da upravo to Amerika trenutno predstavlja. F1 je postala popularna u Americi, izuzetno je posjećena i nadam se da dolazi i novi Andrettijev tim. Uglavnom, sve pozitivne stvari. O samoj izvedbi utrke u Las Vegasu ne znam, vidjet ćemo još. Moguće da bude katastrofa (a može biti i sjajna), ali to ovisi o onima koji planiraju stazu, a ne o činjenici da je to još jedna utrka u Americi.

    Inače, ako niste primjetili, prošli vikend je bila PETA UTRKA ZAREDOM na arapskom poluotoku. E to je katastrofa. Mjesto gdje nema interesa lokalnog stanovništva, gdje nema ekonomskog interesa ni ništa slično. Utrke se održavaju jer lokalnim političarima i bogatašima (ista skupina u ovom slučaju) služe za napuhavanje, pokazivanje pred svijetom, i kao skupa igračka. A pri tome još nisam ni dotaknuo očajnu situaciju sa ljudskim pravima i posebno problematičnu političku situaciju…



    17
    16

    1
    • Charles Leclerc
      F12000 Prikaži

      Doduše, valja biti iskren pa kazati kako su Saudijci preko Aramco-a od nedavno jedni od najvećih financijera F1.



      10
      10

      0
      • Chequered Flag
        AnteF1 Prikaži

        Daj ne kvari mu USA dream ;)



        3
        3

        0
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Apsolutno, i to je jedan od razloga za 5 trka za redom.
        Ali treba reći i da su oni nisu sponzori iz ekonomskih razloga, nego zbog državnog prestiža, kako sam i napisao.

        Amazon, DHL, Oracle, HP, Duracell, Dell, Cisco … imaju ekonomske razloge koje moraju dobro opravdati na svojim boardovima. Mislim da su to puno zdraviji temelji.

        Doduše, cijela priča oko sponzora može skrenuti i u puno mutnije vode, da ne kažem mračnije, pa ne bi sad dublje ulazio u tu “zečju rupu” kako bi rekli vani…

        Moja poanta je bila da se sa rastom popularnosti u Americi i sa zdravim širenjem na to područje javlja i ekonosko opravdanje, a i veći broj fanova. To se je pokušalo i u Kini i Južnoj Koreji, koje imaju dobru ekonomsku bazu, ali nije se baš primilo. Na taj način je F1 dobru azijsku bazu (i ekonomsku i navijačku) stekla samo u Japanu.



        2
        1

        1
    • Toto Wolff
      KaTomoF1 Prikaži

      Saudi = Amerika, neznam kaj nije jasno.



      1
      1

      0
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Mislim da imaš jako ograničeno shvaćanje međunarodnih odnosa ako ti je tu znak jednakosti.


        0
        -1

        1
        • Toto Wolff
          KaTomoF1 Prikaži

          Nista negativno prema vama, no zanima me vase misljenje. Uea i saudi itd su povezani sa amerima (ako mislie da je izrael oportunist saudijcima to je samo na papiru.) u slucaju da mislite da su izrael i amerika isto. Iran je nesto trece tek. Al nebi dalje.


          0
          0

          0
  17. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Bogate zemlje Bliskog Istoka: Imat ćemo noćne utrke, gorit će svjetla kao u Beetlehemu, imat ćemo i uličnu utrku, dofurat ćemo poznate ličnosti, raskoš i glamur će biti posvuda, nakon nas ostale utrke će biti samo brojanje vremena.

    S.A.D.- Hold my beer……..

    BTW vidio sam već najavu za utrku sa naslovom All In. Koje kečerske fore. Očekujem da će DTS napraviti umjetno rivalstvo između dvojice vozača, jer jedan mora biti pozitivac a drugi negativac i onda lagano malo korigirat bodove tako da u Las Vegasu stvarno bude All In.
    Ne znam to mi je isto kao kad naša nogometna reprezentacija ode igrat za milju Eura protiv Katra i obavezno moraju igrati Modrić i ostali poznati barem prvo poluvrijeme i na kraju svi sretni (osim Modrića/vozača).
    Al ajd možda sam samo staro gunđalo…….možda je ovo nova renesansa F1.



    5
    4

    1
  18. Honda
    dzeno Prikaži

    Najveći problem je oblik staze.Pa šta je ovo?10 krivina od toga gotovo sve pod pravim uglom.Bolje staze su bile na onom starom dječjom tepihu…



    8
    7

    1
  19. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Pa nakon prošlog vikenda ništa me više ne može iznenaditi. Naravno, novac opet diktira čak i pod ratnim stanjem.
    Pripremite se uskoro i na to da zbog ovakvih staza nećemo gledati Belgiju i slične povijesne staze.



    1
    0

    1
  20. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Eh kad se sjetim buđenja u 6h u jutro gledati Australiju sa grčem u stomaku, znao sam se tresti ko prut od starta, sve je to bila ta neka draž u kojoj sam uživao. Plus, viris iz wc-a gledas start utrke, jer tada nije bilo mobitela…. Još Japan, Malezija itd… Jbg to su staze sa nekom dusom, ovo sve novo je cisto preseravanje…



    4
    3

    1
  21. Mika Hakkinen
    CowboyT90 Donator Prikaži

    Zašto se zaustaviti na ovome? Zašto ne bi napravili utrku na granici Colorada i Nevade, da po Hooverovoj brani voze? Ili Route 66. Tko prvi stigne u LA pobjednik. Pod obavezno ukinuti Spa, Silverstone, Monzu. Četiri mjeseca vozimo na Bliskom istoku, četiri mjeseca po Kinama i ostalim zabitima, i ona kulminacija sezone – četiri mjeseca vožnje po SAD-u.



    5
    4

    1
  22. Nando
    andrej12 Prikaži

    Novi bolidi su super, ali jel to zapravo sve sto u oni i htjeli? Da na kraju nije ni bitno kako ce izgledat staza na kojoj se utrkuju jer ce vise manje svugdje bit zagarantirana pretjecanja zbog novih bolida, bitnija je lokacija tj zarada tj promotorski novci…


    0
    -1

    1
  23. Mclaren
    raca Prikaži

    Davno sam spomenuo da ima šanse da se na brzinu sklepa Babina Greda Cicuit



    3
    2

    1
  24. Ferrari
    TJ7 Prikaži

    Zamisli naletit na neku neravninu dok voziš 345km/h.. Nisam upoznat sa stazom, al ovdje bi moglo bit svašta..



    1
    0

    1
  25. Marlboro
    Hey You Donator Prikaži

    Nejasan mi je broj negativnih komentara samo zato da se komentira. Sto se mene tice daj nam 40 utrka godisnje.



    1
    -3

    4
  26. Mattia Binotto
    Limpskinz Prikaži

    Dok se ja natjeram otici na neku utrku formule, najbliza utrka ce mi biti u Bahreinu



    13
    12

    1
  27. Kimi Raikkonen
    Michael Schumacher Prikaži

    Ajd dobro je ima pravaca pa staza nece ici u korist Mercedesu pa ce se duhovi brzo smiriti



    1
    -1

    2
  28. Vw
    F1fan001 Prikaži

    Nemam nista protiv noviteta ako ce to ciniti F1 bolju ali misllim da ovo nece uciniti nista boljim…nekad je Monaco bila jedina ulicna staza u kalendaru..a ovo sad ispada da ce uskoro pola staza biti ulicne u kalendaru, a svi znaju da su vozacima draze prave trkace staze..ali ne pita se vozace a jos manje nas fanove….



    1
    0

    1
  29. Ferrari
    darkmark Prikaži

    Kazu da ce pit stop bit kod Harrisona na parkingu zalagaonice, pa kod zamjene guma ili krila, isti idu odmah na aukciju 😂🤣😂



    3
    3

    0
  30. Mika Hakkinen
    slavenko Prikaži

    Dobili su ponudu koju nisu mogli odbiti. Viva Las Vegas


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.